Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is het vervelendst aan een hond?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Wat is het vervelendst aan een hond?

Ongelezen bericht door gonnie »

Sanner schreef:Ik had liever geen hond als het zulk weer is als nu. Lekker in de regen wandelen. :ugh:
Ook al zou ik willen wandelen in de regen, dan willen de honden niet. Ze lopen door de diepste plassen, maar als ze buiten maar een paar regendruppeltjes voelen willen ze zo snel mogelijk weer naar binnen.
Moet ze dan echt meesleuren, nou daar ga ik niet aan beginnen, sleur ze een stukje naar het gras daar plassen ze dan en dan keren ze zich om en willen naar huis.
Het lijkt wel of er zoutzuur naar beneden komt vallen, zo erg stellen ze zich aan als het regent, ze gaan als ik volhou keihard huilen.
Gewoon Duitse Pinschers nemen, dan hoef je niet naar buiten als het regent. Hahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

gelukkig weg de voordelen veel zwaarder dan de nadelen maar ok, nadelen heeft het uiteraard.

- niet zomaar weg kunnen wanneer en waarheen en zolang als je wil
- dat ze doodgaan
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

1 Het verdriet als ze gaan hemelen.
2 Onverwachte dierenartskosten. Honden worden meestal 's avonds laat of in het weekend ziek. :ugh:
3 Kots en diarree op je tapijt.

En toch zetten we ons daar met gemak overheen want de momenten van liefde krijgen zijn ruim in de meerderheid.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

wat ik ook ergerlijk vind is altijd haren op je kleding, ook na het wassen en strijken dat je kleding met zo'n kleefrol tracht schoon te krijgen, wat nooit lukt. Voel me soms net ma flodder :cool2:
Afbeelding
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door joyce83 »

- niet echt altijd kunnen gaan en staan waar je wilt. We kunnen evengoed wel een avond weg maar een hele dag of weekend doen we eigenlijk nooit. Vakantie gaan ze altijd mee. Het is dat ik ze niet naar pension wil brengen waardoor buitenlandse reizen eigenlijk ook niet gaan.
- afscheid nemen
- extra schoonmaak
- kosten dierenarts, pechhond gehad met veel dierenartskosten
- zorgen om de gezondheid.

Er zal wellicht wel meer zijn waarbij het fijn zou zijn als je niet aan de honden zou hoeven denken. Maar ik zou ze niet willen missen.
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Lizzie. schreef:wat ik ook ergerlijk vind is altijd haren op je kleding, ook na het wassen en strijken dat je kleding met zo'n kleefrol tracht schoon te krijgen, wat nooit lukt. Voel me soms net ma flodder :cool2:
En je hebt nog wel een poedel.

Trouwens goed topic dit, voor de nieuwbakken, aankomende hondenbezitter :engel:
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Emma schreef:
Lizzie. schreef:wat ik ook ergerlijk vind is altijd haren op je kleding, ook na het wassen en strijken dat je kleding met zo'n kleefrol tracht schoon te krijgen, wat nooit lukt. Voel me soms net ma flodder :cool2:

ik heb niet alleen een poedel hoor ;)
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Lizzie. schreef:
Emma schreef:

ik heb niet alleen een poedel hoor ;)
Oh, vandaar. :wink:
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Heavy schreef:
En toen overleed ze . Ik dacht dat gaat me wel veel werk besparen . Mooi niet dus :LOL: ineens lagen er overal brood en koekkruimels en de stofzuiger moest alsnog tevoorschijn komen :wink:
Dit dus. Ik moet bijna iedere dag de keukenvloer schoonmaken. Met de honden niet, die bleken achteraf een veel betere kruimeldief te zijn.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik had altijd zoiets als ze oud zijn en er mee stoppen dat ik wel verdriet had maar dat is redelijk snel over het gemis is anders, maar ik heb de leuke herinneringen.
Nu ik weet dat dit mijn laatste hondjes zijn ben ik wel wat banger te verliezen vooral omdat Ruby al 14 is
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik vind dat je ze verliest niet het vervelendst aan een hond. Dat hoort er toch gewoon bij? Alles in het leven gaat voorbij. Zo is het nu eenmaal. Maar om dat als nadeel van een hond te noemen ... nee.
_Esmee
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

tobi__ schreef:Ik vind dat je ze verliest niet het vervelendst aan een hond. Dat hoort er toch gewoon bij? Alles in het leven gaat voorbij. Zo is het nu eenmaal. Maar om dat als nadeel van een hond te noemen ... nee.
Eens! Ik zal vanzelf kapot zijn als Oor overlijdt hoor. Maar dat is voor mij gewoon een fact of life. Net als dat stofzuigen trouwens. Ik vind die andere baasjes vaak vele malen irritanter. Gisteravond nog, hond aan flex staat midden op de stoep, ik kon er niet langs. Krijg je zo'n gesprek:

(beleefd) "Kunt u uw hond even aan de kant halen? Dan kunnen wij er langs."
(ongeinteresseerd) "Neu. Dat beest luistert niet."
(flabbergasted) "Oh, wat onhandig."
(nors) "Kan ik toch niks aan doen."
(bijdehand) "Nouja, je zou hem kunnen opvoeden."
(woest) "Hou je bek! Trut! Waar bemoei je je mee!"
(van mn apropos) "Haha, nounou, Hou zelf je bek!"
(standje aso) "Kankerhoer!"
Bishy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bishy »

Voor mij het grootste nadeel zijn andere honden die niet luisteren en toch loslopen en zich komen opdringen (ik heb het niet over losloopgebied) en dat ik dat voor alle partijen dan weer in goede banen moet leiden.

En dat de tijd samen zo snel voorbij gaat.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

tobi__ schreef:
mijke schreef:Het valt mij op dat bijna iedereen opschrijft dat ze zoveel extra moeten schoonhouden in huis. Maar wat dan? Hier vliegen eens wat meer haren door de lucht dan voordat Oor er was, maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik maak Oor zelf schoon na een wandeling dus modder en zand ligt hier eigenlijk nooit. Van mijn schoenzolen komt meer zooi. Ben ik nou zo gezegend met een schone hond, of is jullie extra schoonmaakwerk zo overtrokken? :denken:
Ligt aan je soort hond. Tobi is laag bij de grond en heeft halflange haren. De modder die daarin blijft hangen :schrik: Dat gaat er helaas echt niet allemaal uit bij de voordeur met een handdoek....knip.
Precies.
Waar mijn berners met vieze modderpoten thuiskwamen, komt mijn kleine hondje met lang haar aan pootjes, staart en buik, als een gebruikte dweil het huis in na het wandelen door de modder. :lol1: :tongue:
mijke
Zeer actief

kooi schreef:
tobi__ schreef:
mijke schreef:Het valt mij op dat bijna iedereen opschrijft dat ze zoveel extra moeten schoonhouden in huis. Maar wat dan? Hier vliegen eens wat meer haren door de lucht dan voordat Oor er was, maar daar houdt het ook wel weer mee op. Ik maak Oor zelf schoon na een wandeling dus modder en zand ligt hier eigenlijk nooit. Van mijn schoenzolen komt meer zooi. Ben ik nou zo gezegend met een schone hond, of is jullie extra schoonmaakwerk zo overtrokken? :denken:
Ligt aan je soort hond. Tobi is laag bij de grond en heeft halflange haren. De modder die daarin blijft hangen :schrik: Dat gaat er helaas echt niet allemaal uit bij de voordeur met een handdoek....knip.
Precies.
Waar mijn berners met vieze modderpoten thuiskwamen, komt mijn kleine hondje met lang haar aan pootjes, staart en buik, als een gebruikte dweil het huis in na het wandelen door de modder. :lol1: :tongue:
Ik hoor het al, ik moet gewoon duimen dat Oor nooit dood gaat, ze heeft voor mij de ideale vacht :P
Iirtu16
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Iirtu16 »

De zorgen dat ze wat gaan mankeren. En het afscheid.
Vroeger stond ik daar anders in maar sinds ik 2 honden jong heb moeten laten gaan (nog geen 5 en 2,5) , is het zorgeloze genieten er wel van af.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Iirtu16 schreef:De zorgen dat ze wat gaan mankeren. En het afscheid.
Vroeger stond ik daar anders in maar sinds ik 2 honden jong heb moeten laten gaan (nog geen 5 en 2,5) , is het zorgeloze genieten er wel van af.
Dat geldt ook voor ons.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

-De zorgen als ze iets mankeren
-het laatste rondje in de regen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik denk dat je gezegdend bent met een schone hond. Kiwi is er ook zoéén. Die raust net zo hard door de bagger maar komt toch altijd redelijk schoon thuis.

Mayke daarintegen is na de wandeling gewoon een kilo zwaarder dan bij aanvang, vanwege de bagger die in dr vacht blijft hangen.
Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Paisley schreef:Ik denk dat je gezegdend bent met een schone hond. Kiwi is er ook zoéén. Die raust net zo hard door de bagger maar komt toch altijd redelijk schoon thuis.

Mayke daarintegen is na de wandeling gewoon een kilo zwaarder dan bij aanvang, vanwege de bagger die in dr vacht blijft hangen.
Afbeelding
Ja, dat denk ik ook. Nu gaat het bij Oor ook niet vanzelf hoor, als ze echt bemodderd is laat ik haar vlak bij huis nog even zwemmen en anders alleen ff pootje baden. En vanaf daar aan de riem naar huis over het asfalt ipv het gras. Dan hoef ik thuis alleen ff met een handdoek te drogen. En als er aangekoekte modder zit pak ik twee handdoeken; eerst een warme natte en daarna een droge. Dat werkt erg goed, dan is ze weer helemaal schoon. Maar ik kan me voorstellen dat dat met andere vachttypes niet werkt. Met de keeshond van mijn moeder kan ik als die bemodderd is alvast helemaal niets beginnen. Het gekke is wel dat mama bij hem toch ook niet echt last van zand in huis heeft. Waar dat dan blijft? :denken:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nou, dat vind ik ook gek, want hier ligt dat zand vervolgens allemaal in de auto en op de vloer. 's Avonds laat veeg ik vaak nog even snel (en dan heb ik 's middags na de middagwandeling nog gestofzuigd) en dan veeg ik zo weer een hele berg zand bij elkaar.
Ik wandel nauwelijks in de wijk, dan worden ze natuurlijk niet zo vies, want dan lopen we gewoon op de stoep of op gras. Maar in het bos is het nu één en al blubber, ik heb ook steeds mijn broek tot aan mijn knieën onder de modder zitten. En mijn wandelschoenen zijn gewoon klompjes van modder geworden.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Nanna schreef:Het wordt tijd dat het wat droger wordt, of dat het gaat vriezen.
Je zakt op sommige stukken verdomme tot aan je flamoes weg in de modder :hmmm:
En je moet, als een angstige haas op buienradar kijkend, die honden vlug uitlaten en dan evengoed krijg je nog een bui op je tets :ugh:
Ohh.. jouw flamoes hangt dus op je enkels? :engel:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Paisley
Zeer actief

mijke schreef: Met de keeshond van mijn moeder kan ik als die bemodderd is alvast helemaal niets beginnen. Het gekke is wel dat mama bij hem toch ook niet echt last van zand in huis heeft. Waar dat dan blijft? :denken:
Oh ik heb dat wel. Ik veeg het meerdere malen per dag de haren en zand bij elkaar (ik 'veeg' ook wel eens het zand van de bank) en stofzuig om de dag. En ondanks dat is mijn vloer eigenlijk altijd lekker crispy.
De bank stofzuigen kost me een half uur zwoegen en een paar uur later vraag je je af waarom je het gedaan hebt.
Ik denk dat het ook enorm uitmaakt wat voor bank je hebt (ik heb stof) en of je honden op de bank mogen (hier wel).
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nanna schreef:Zucht.
Men nemen een al dan niet neplederen bank en makkelijk te reinigen natuurstenen tegels.
Scheelt je 90 % van het werk.
Graven jou honden in de bank ?
Want met Kiwi durf ik het niet aan. Vlak voordat ze gaat slapen, zet ze de turbo erin alsof ze naar NewZeeland wil graven. Wonder boven wonder kan mijn corduroy dat aan maar ik zit me er iedere keer over te verbazen.
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Die dekens zouden hier in no-time aan de andere kant van de kamer liggen. Mijn losse bankkussens mag ik ook regelmatig van de grond rapen.
Misschien moet ik het, als test, een keer proberen met een goedkope kringloop-bank van leer. Maar als ik nu zwaar investeer in een leren bankstel waar Kiwi een hol in graaft, belandt die hond spontaan op Marktplaats, èn in het "vreemde-marktplaats-advertenties"-topic van dit forum.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Toch wel het feit dat je niet altijd kunt gaan en staan wanneer je daar zin in hebt. Zeker omdat een van onze honden alleen thuis blijven (al is het mijn zijn hondenvrienden) echt verschrikkelijk vindt. :ugh:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

mijke schreef:
tobi__ schreef:Ik vind dat je ze verliest niet het vervelendst aan een hond. Dat hoort er toch gewoon bij? Alles in het leven gaat voorbij. Zo is het nu eenmaal. Maar om dat als nadeel van een hond te noemen ... nee.
Eens! Ik zal vanzelf kapot zijn als Oor overlijdt hoor. Maar dat is voor mij gewoon een fact of life. Net als dat stofzuigen trouwens.
Nee nee nee nee.
Men neme een poolhond en men stofzuigt soms zelfs 2x per dag en heeft nooit! een haarvrij huis. Het stofzuigen wat wij moeten doen is niet normaal of een fact of life. Dat is echt sinds ik Manu heb.
Er zitten zelfs haren in mijn keukenkast en die hond komt daar nooit hoor. Je gaat uit van je eigen ervaring qua haar maar ik zou je graag Manu eens een dag willen geven zo vanaf volgende maand ongeveer. Dan stel je dat fact of life wel bij :LOL:
Joey.K
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joey.K »

Ik haat ze echt een beetje als ze flinke diarree hebben, een langhaar chihuahua en een langhaar Schotse herder zijn gewoon kut als ze diarree hebben.. dan nog liefst de chi, die is met een hand op te tillen. En als ze kotsen, liefst achterin de bench en dan ruim ik het half kotsend op. Verschrikkelijk
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

1. Een Saluki hebben
2. Dat eeuwige haar overal
3. Dat je huis nooit schoon is en je geen stoffen bank kunt nemen omdat het dan onder het haar zit.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Hier gewoon een stoffen bank en dat gaat prima :wink: Ja ik heb wel eens haar op m'n kleding, maar dat is niet vanwege die bank.
Ik zweer bij langharen, dat veeg je even bij elkaar of met een rubberborstel van de bank, pakt het plukje op en gooit het weg.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”