Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke kleine hondenras past bij mij?
Moderator: moderatorteam
- HillieS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes
- Aantal honden: 2
Re: Welke kleine hondenras past bij mij?
Hou er trouwens ook rekening mee in je budget dat er in veel gemeenten hondenbelasting betaald moet worden...

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Zit onder het minimumloon. Kwijtschelding hondenbelastinf 1e hond. Toch bedankt want de meeste mensen weten dat niet innt begin iddHillieS schreef:Hou er trouwens ook rekening mee in je budget dat er in veel gemeenten hondenbelasting betaald moet worden...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
dit zei ik ook al in haar andere topic, en toen waren de rapen gaar en ik had zelf een spyg nodigNanna schreef:Allemachtig zeg, je bent wel heel snel op je tenen getraptDoggoLover schreef:Ik geef t op met dit forum. Jullie hebben het goed verpest voor me bedankt. Doei.Ik stel voor dat je een iets dikkere huid kweekt, dat komt nog van pas.
En verder

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Plus dat het dan je werk is om om te gaan met narcisten, sadisten en onzekere mensen. Als je je hier al uit laat lokken.....Lizzie. schreef:dit zei ik ook al in haar andere topic, en toen waren de rapen gaar en ik had zelf een spyg nodigNanna schreef:Allemachtig zeg, je bent wel heel snel op je tenen getraptDoggoLover schreef:Ik geef t op met dit forum. Jullie hebben het goed verpest voor me bedankt. Doei.Ik stel voor dat je een iets dikkere huid kweekt, dat komt nog van pas.
En verderEn ik geloof er dan geen donder van dat ze echt voor spyg ga studeren. Als ik het goed het zal je eerst een gedegen vooropleiding moeten hebben en anders een toelatingsexamen moeten doen.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Weet je dan nu al zeker in welke gemeente je gaat wonen? Dit soort regelingen vallen namelijk onder gemeentelijk beleid en dat mag elke gemeente zelf invullen. Ook je opmerking die ik ergens las over dat je als Wajonger geld krijgt om witgoed en dergelijke te vervangen? Dat is zeker niet standaard het geval voor een Wajonger, hoor. Zoiets loopt namelijk niet via UWV maar via de gemeente waar je woont (bijzondere bijstand).DoggoLover schreef:Zit onder het minimumloon. Kwijtschelding hondenbelastinf 1e hond. Toch bedankt want de meeste mensen weten dat niet innt begin iddHillieS schreef:Hou er trouwens ook rekening mee in je budget dat er in veel gemeenten hondenbelasting betaald moet worden...
Ah, metav was me net voor.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 16 jan 2018 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder
Als je toegepaste psychologie thuis gaat studeren (hbo-niveau), zijn de toelatingseisen niet zo gek hoog. Dan krijg je misschien een taaltoets en een toets algemene kennis. Hoe dan ook, aangezien TS in de wajong zit, zal dit wel besproken zijn met haar begeleider en zal ze heus wel weten waar ze aan begintLizzie. schreef:dit zei ik ook al in haar andere topic, en toen waren de rapen gaar en ik had zelf een spyg nodigNanna schreef:Allemachtig zeg, je bent wel heel snel op je tenen getraptDoggoLover schreef:Ik geef t op met dit forum. Jullie hebben het goed verpest voor me bedankt. Doei.Ik stel voor dat je een iets dikkere huid kweekt, dat komt nog van pas.
En verderEn ik geloof er dan geen donder van dat ze echt voor spyg ga studeren. Als ik het goed het zal je eerst een gedegen vooropleiding moeten hebben en anders een toelatingsexamen moeten doen.

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Dat ligt maar net aan de kwaliteit van de begeleiderAlex schreef:Als je toegepaste psychologie thuis gaat studeren (hbo-niveau), zijn de toelatingseisen niet zo gek hoog. Dan krijg je misschien een taaltoets en een toets algemene kennis. Hoe dan ook, aangezien TS in de wajong zit, zal dit wel besproken zijn met haar begeleider en zal ze heus wel weten waar ze aan begintLizzie. schreef:dit zei ik ook al in haar andere topic, en toen waren de rapen gaar en ik had zelf een spyg nodigNanna schreef:Allemachtig zeg, je bent wel heel snel op je tenen getraptDoggoLover schreef:Ik geef t op met dit forum. Jullie hebben het goed verpest voor me bedankt. Doei.Ik stel voor dat je een iets dikkere huid kweekt, dat komt nog van pas.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Haha dream on... ik ben niet anders face tot face als hier en ik hoef geen lezing. Daarnaast ben ik niet zo van "mn plek kennen en ophouden" door iemand die half zo oud is als ik ben.... ik zou zeggen leer wat van de kritiek en gebruik er uit wat je nodig hebt.DoggoLover schreef:Dit was mijn eerste ervaring van negatieve mensen achter een toetsenbord die keer op keer blijven triggeren en uiteindelijk ben ik getrigggerd. In real life is het toch anders. Dan zie je hun fysiek en hun gezichtsuitdrukkingen en betrap je ze in een seconde waar die opmerking vandaan kwam (narcisme. Sadisme. Onzekerheid. Wat dan ook). En dan kan je daar op in spelen en er tochvoor zorgen dat ze hun plek kennen en daarmee ophouden. Achter een toetsenbord hebben mensen grote praatjes en ik kan er niks mee. Kan alleen lezen en reageren in de hoop dat ze inzien dat het totaal geen nut heefr om zo een reactie te geven en uit te lokken. Maarja heb ik dat ook weer meegemaakt :pAlex schreef:DoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!
Arme Nanna! Volgens mij valt dat wel mee, hoor
Ik snap wel wat Nanna bedoelt, niet boos worden hoor. Je komt gewoon niet heel stabiel en volwassen op over en als ik dat andere topic eens doorlees, lijk je ook nogal beïnvloedbaar. Als dat klopt met hoe je in het echt bent, zijn dat echt niet per sé slechte eigenschappen; niet stabiel kan ook flexibel zijn. Onvolwassen kan zorgen voor een onbevooroordeelde kijk op dingen en als je beïnvloedbaar bent, neem je sneller raad aan van anderen.
Het zijn wel eigenschappen waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een hond. Een teckel zal misschien gauw een loopje met je nemen. Een heel angstig hondje zal misschien eerder een heel stabiele baas nodig hebben. Maar er blijft natuurlijk genoeg over! Je hebt in elk geval een hoop liefde te geven en je bereidt je erg goed voor. Ik zou inderdaad te zijner tijd op zoek gaan naar een leuke herplaatskruising en laat dan ook vooral je gevoel meebeslissen. Van een hond waar je verliefd op bent, kun je meer haren verdragen, zeg maar1:
Ten slotte zou ik vooral incalculeren dat alles altijd anders loopt dan gepland, dus als het zover is en je hebt een hond, geniet er dan vooral van. Wees niet bang om fouten te maken en wees vooral trots op wat je gaat bereiken met je hond.
Ik vind het trouwens een briljant idee om als Turkstalige psycholoog aan het werk te gaan, ik hoop dat het allemaal lukt, succes!
Tot op heden zit hier eeuwenlange hondenervaring bij elkaar. Ik zou er maar gebruik van maken.
Laatst gewijzigd door malinois op 16 jan 2018 11:28, 1 keer totaal gewijzigd.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Simone-H
- Zeer actief
Ik denk dat jij er op moet letten dat jij je plek kent.DoggoLover schreef:
En dan kan je daar op in spelen en er tochvoor zorgen dat ze hun plek kennen en daarmee ophouden. p
Je hebt zo veel gevraagd en zo veel vriendelijke antwoorden en advies gekregen. En dan is er een antwoord wat je op de één of andere manier niet zint en val je zo kinderachtig uit.
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
Accepteer wat je niet kunt veranderen
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Ik moet het hier helaas mee eens zijn. Sorry TS, je komt in je topics over alsof je nog veel te leren hebt en dan bedoel ik niet alleen over honden. Als ik op zoek zou zijn naar een psycholoog kwam ik liever niet bij jou onder behandeling. Echt niet rot bedoeld verder.Kruimel53 schreef:Wel mee eens eigenlijk. Als ik de topics zo doorlees en kijk naar de reacties van TS dan krijg ik niet de indruk van een evenwichtig volwassen persoon. Dat lijkt me toch wel handig als je mensen wilt gaan begeleiden die het evenwicht kwijt zijn. Als je als een windvaan van de ene naar de andere mening wappert en alles voor zoete koek slikt, en daarnaast nog eens tenen van een paar meter lang bezit gaat het nog lastig worden.Lizzie. schreef:dit zei ik ook al in haar andere topic, en toen waren de rapen gaar en ik had zelf een spyg nodigNanna schreef:Allemachtig zeg, je bent wel heel snel op je tenen getraptDoggoLover schreef:Ik geef t op met dit forum. Jullie hebben het goed verpest voor me bedankt. Doei.Ik stel voor dat je een iets dikkere huid kweekt, dat komt nog van pas.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Over werk of financiële situaties ga ik het niet hebben, maar dit zijn een paar dingen die je in dit topic geschreven hebt en dan heb ik je vorige topic nog niet gelezen. Je snapt dat dit niet reuze volwassen en doordacht overkomt?
Rustig met uitlaten kan ook wel. Actief ziet er kei grappig uit hihi meer reden heeft het niet.
Ik leer wel knippen en met de tondeuze te werken en elke dag borstelen klinkt ook wel leuk ^^ even mooi maken momentje ^^
AWWW MOLLY IS ZO SCHATTIG OMG!
Ik ben verliefd geworden op mollie aw verschrikkelijk dit <3 ze is zo schattig en die oogjes o mijn god aww.. wou dat ik nu contact met ze op kon nemen om te kijken of t klikt en denk wel dat r klinkt en dan haar een mooi roze halsbandje om te doen en mee te nemen en te knuffelen en wandelen heel veel aww
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Toch fijn dat de werkende mens jouw hobby dan financiert heDoggoLover schreef:Zit onder het minimumloon. Kwijtschelding hondenbelastinf 1e hond. Toch bedankt want de meeste mensen weten dat niet innt begin iddHillieS schreef:Hou er trouwens ook rekening mee in je budget dat er in veel gemeenten hondenbelasting betaald moet worden...

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Goh jij ook al Malinois, geldt ook voor Nanna (ken haar toevallig persoonlijk) en ondergetekendemalinois schreef:Haha dream on... ik ben niet anders face tot face als hier en ik hoef geen lezing. Daarnaast ben ik niet zo van "mn plek kennen en ophouden" door iemand die half zo oud is als ik ben.... ik zou zeggen leer wat van de kritiek en gebruik er uit wat je nodig hebt.DoggoLover schreef:Dit was mijn eerste ervaring van negatieve mensen achter een toetsenbord die keer op keer blijven triggeren en uiteindelijk ben ik getrigggerd. In real life is het toch anders. Dan zie je hun fysiek en hun gezichtsuitdrukkingen en betrap je ze in een seconde waar die opmerking vandaan kwam (narcisme. Sadisme. Onzekerheid. Wat dan ook). En dan kan je daar op in spelen en er tochvoor zorgen dat ze hun plek kennen en daarmee ophouden. Achter een toetsenbord hebben mensen grote praatjes en ik kan er niks mee. Kan alleen lezen en reageren in de hoop dat ze inzien dat het totaal geen nut heefr om zo een reactie te geven en uit te lokken. Maarja heb ik dat ook weer meegemaakt :pAlex schreef:DoggoLover schreef:Aw. Ik hoor net dat nana een zielig vrouwtje is dat alleen maar thuis zit en zich verveelt.. arme nana.. en kan mensen blokken. Ah fijn. Ga ik even doen. Kan de rest hun niet quoten? Laten we de negatieve mensen lekker in hun zelf praten verderbedankt!
Arme Nanna! Volgens mij valt dat wel mee, hoor
Ik snap wel wat Nanna bedoelt, niet boos worden hoor. Je komt gewoon niet heel stabiel en volwassen op over en als ik dat andere topic eens doorlees, lijk je ook nogal beïnvloedbaar. Als dat klopt met hoe je in het echt bent, zijn dat echt niet per sé slechte eigenschappen; niet stabiel kan ook flexibel zijn. Onvolwassen kan zorgen voor een onbevooroordeelde kijk op dingen en als je beïnvloedbaar bent, neem je sneller raad aan van anderen.
Het zijn wel eigenschappen waar je rekening mee moet houden bij de aanschaf van een hond. Een teckel zal misschien gauw een loopje met je nemen. Een heel angstig hondje zal misschien eerder een heel stabiele baas nodig hebben. Maar er blijft natuurlijk genoeg over! Je hebt in elk geval een hoop liefde te geven en je bereidt je erg goed voor. Ik zou inderdaad te zijner tijd op zoek gaan naar een leuke herplaatskruising en laat dan ook vooral je gevoel meebeslissen. Van een hond waar je verliefd op bent, kun je meer haren verdragen, zeg maar1:
Ten slotte zou ik vooral incalculeren dat alles altijd anders loopt dan gepland, dus als het zover is en je hebt een hond, geniet er dan vooral van. Wees niet bang om fouten te maken en wees vooral trots op wat je gaat bereiken met je hond.
Ik vind het trouwens een briljant idee om als Turkstalige psycholoog aan het werk te gaan, ik hoop dat het allemaal lukt, succes!
Tot op heden zit hier eeuwenlange hondenervaring bij elkaar. Ik zou er maar gebruik van maken.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Daarom dat ik in het andere topic na eerst serieuze reacties en hulp BartSmit adviseerde en hier toch maar weer een poging gedaan tot advies maar helaas verspilde moeiteSimone-H schreef:Ik denk dat jij er op moet letten dat jij je plek kent.DoggoLover schreef:
En dan kan je daar op in spelen en er tochvoor zorgen dat ze hun plek kennen en daarmee ophouden. p
Je hebt zo veel gevraagd en zo veel vriendelijke antwoorden en advies gekregen. En dan is er een antwoord wat je op de één of andere manier niet zint en val je zo kinderachtig uit.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Beide kloptKruimel53 schreef:Ja. Maar het lucht wel lekker op.fenneke schreef:Verspilde moeite .....
- Miezemuis
- Zeer actief
Klopt overigens ook niks van, na je ba in psych heb je niet je master in 1 jaar en GZ-psycholoog is ook nog postdoc. Dus misschien ergens het plan om ooit te beginnen maar dan ook maar heel vaag
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
Ik denk dat TS zich op wel meer dingen verkijktMiezemuis schreef:Klopt overigens ook niks van, na je ba in psych heb je niet je master in 1 jaar en GZ-psycholoog is ook nog postdoc. Dus misschien ergens het plan om ooit te beginnen maar dan ook maar heel vaag

-
- Zeer actief
In de opleiding leer ik welke fouten er zijn met hormonen en in de werking van de hersenen van zulke mensen dus dan zal ik ze ook begrijpen. Nu weet ik er niks over dus begrip daarvoor is 0.Miezemuis schreef:Plus dat het dan je werk is om om te gaan met narcisten, sadisten en onzekere mensen. Als je je hier al uit laat lokken.....Lizzie. schreef:dit zei ik ook al in haar andere topic, en toen waren de rapen gaar en ik had zelf een spyg nodigNanna schreef:Allemachtig zeg, je bent wel heel snel op je tenen getraptDoggoLover schreef:Ik geef t op met dit forum. Jullie hebben het goed verpest voor me bedankt. Doei.Ik stel voor dat je een iets dikkere huid kweekt, dat komt nog van pas.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb mn fleecetrui vanochtend nog eens bekeken die ik gisteravond aan had met de honden en moest gelijk aan ts denkenTamara/Bayko schreef:Ik denk dat TS zich op wel meer dingen verkijktMiezemuis schreef:Klopt overigens ook niks van, na je ba in psych heb je niet je master in 1 jaar en GZ-psycholoog is ook nog postdoc. Dus misschien ergens het plan om ooit te beginnen maar dan ook maar heel vaag

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
malinois schreef:Heb mn fleecetrui vanochtend nog eens bekeken die ik gisteravond aan had met de honden en moest gelijk aan ts denkenTamara/Bayko schreef:Ik denk dat TS zich op wel meer dingen verkijktMiezemuis schreef:Klopt overigens ook niks van, na je ba in psych heb je niet je master in 1 jaar en GZ-psycholoog is ook nog postdoc. Dus misschien ergens het plan om ooit te beginnen maar dan ook maar heel vaag1avondje gedragen en t lijkt wel alsof t een mechelvachtje heeft gekregen

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Want alles is leerbaar en aanleg ergens voor is totaal onnodigDoggoLover schreef:In de opleiding leer ik welke fouten er zijn met hormonen en in de werking van de hersenen van zulke mensen dus dan zal ik ze ook begrijpen. Nu weet ik er niks over dus begrip daarvoor is 0.Miezemuis schreef:Plus dat het dan je werk is om om te gaan met narcisten, sadisten en onzekere mensen. Als je je hier al uit laat lokken.....Lizzie. schreef:dit zei ik ook al in haar andere topic, en toen waren de rapen gaar en ik had zelf een spyg nodigNanna schreef: Allemachtig zeg, je bent wel heel snel op je tenen getraptIk stel voor dat je een iets dikkere huid kweekt, dat komt nog van pas.

-
- Zeer actief
Met je plek kennen bedoel ik dat je niet het recht hebt om zo op mensen te zijken. We zitten op een forum voor informatie. Dat is netals dat ik ook mijn plek moet kennen en als iemand zegt nee je hebt het fout dat ras is niet goed want. Of wat je denkt over honden is fout want. En ik neem dat aan. Ik kom hier gewoon vragen stellen en word achter een toetsenbordje aangevallen door veel mesnen. Heb er meer dan genoeg geblokt maar het blijft maar door en door gaan. Jezus hebben jullie meerdere accounts ofzo of zijn het er echt zoveel die niet gewoon informatie kunnen geven en klaar. Ik kom hier niet meer prima jullie winnen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
het verschil tussen afzeiken en een kritische kanttekening plaatsten zijn 2 verschillenden dingen, als je op 26 jarige leeftijd daar nog geen inzicht in heb dan ben ik bang dat dit ook niet meer komt.DoggoLover schreef:Met je plek kennen bedoel ik dat je niet het recht hebt om zo op mensen te zijken. We zitten op een forum voor informatie. Dat is netals dat ik ook mijn plek moet kennen en als iemand zegt nee je hebt het fout dat ras is niet goed want. Of wat je denkt over honden is fout want. En ik neem dat aan. Ik kom hier gewoon vragen stellen en word achter een toetsenbordje aangevallen door veel mesnen. Heb er meer dan genoeg geblokt maar het blijft maar door en door gaan. Jezus hebben jullie meerdere accounts ofzo of zijn het er echt zoveel die niet gewoon informatie kunnen geven en klaar. Ik kom hier niet meer prima jullie winnen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij schreef je ook elders dat je geen Nederlandse achtergrond hebt.DoggoLover schreef:Met je plek kennen bedoel ik dat je niet het recht hebt om zo op mensen te zijken. We zitten op een forum voor informatie. Dat is netals dat ik ook mijn plek moet kennen en als iemand zegt nee je hebt het fout dat ras is niet goed want. Of wat je denkt over honden is fout want. En ik neem dat aan. Ik kom hier gewoon vragen stellen en word achter een toetsenbordje aangevallen door veel mesnen. Heb er meer dan genoeg geblokt maar het blijft maar door en door gaan. Jezus hebben jullie meerdere accounts ofzo of zijn het er echt zoveel die niet gewoon informatie kunnen geven en klaar. Ik kom hier niet meer prima jullie winnen.
Misschien dat het “je plek kennen” in jouw cultuur beter geaccepteerd wordt/normaler is. In Nederland hebben we gewoon recht op onze eigen mening en vrijheid van de uiting daarvan.
*zo end van m’n “politiek” beïnvloedde mening, vrees dat dit door anderen nog wel opgepakt wordt en verkeerd / anders dan bedoeld uitgelegd, maar moest het toch kwijt, denk nl echt dat de misverstanden en irritaties grotendeels cultureel gebaseerd zijn in dit geval*
Actie geeft reactie. Dus ja wat jij schrijft kan je reactie op krijgen. Ook een reactie (of meerdere) die je niet aanstaat.
Dat houdt ook in dat ik reacties kan krijgen op bovenstaande die mij al dan niet aanstaan.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ah, ik zie dat je er nog bent. Goed voor je!
Je bent niet de enige die als nieuwkomer op dit forum schrikt van de reacties van sommigen. Die kunnen pittig zijn. Focus vooral op de goede zou ik zeggen en leer vooral veel over jezelf. Blijven komen hier zal beslist een hele goede oefening zijn voor je toekomstplannen.
Wel vind ik het vreemd dat je 'hoort dat Nanna blablabla'.
Van wie hoor je dat dan, vraag ik me af? Raar vind ik dat.
Maar enfin. Ik vind dat je eerst je leven goed op orde moet hebben voordat je er een hond binnen haalt. Zekerheden scheppen over huis, werk, inkomen, vrije tijd en je persoonlijke energie niveau daarin. Je lijkt er teveel een speelgoeddier in te zien, waar je mee kan knuffelen er er een roze strik omheen kan doen.
Zien we straks weer van die facebook-foto's of filmpjes waar mensen de gekste capriolen uithalen met hondjes, vaak een mopsje of bulletje, of een wawa die ons dan wanhopig aanstaren.
Er komt echt wel wat bij kijken, een hond is als een peuter die nooit volwassen wordt, qua behoefte aan aandacht en andere inzet. Kijk maar eens in het topic van Nanna over de nadelen van je hond.
Een hond hebben is meer geven dan nemen in actieve zin en qua verantwoordelijkheden. Terwijl het dier zelf vrijwel niets anders kan dan geven, ongeacht wat hij ontvangt.

Je bent niet de enige die als nieuwkomer op dit forum schrikt van de reacties van sommigen. Die kunnen pittig zijn. Focus vooral op de goede zou ik zeggen en leer vooral veel over jezelf. Blijven komen hier zal beslist een hele goede oefening zijn voor je toekomstplannen.
Wel vind ik het vreemd dat je 'hoort dat Nanna blablabla'.
Van wie hoor je dat dan, vraag ik me af? Raar vind ik dat.
Maar enfin. Ik vind dat je eerst je leven goed op orde moet hebben voordat je er een hond binnen haalt. Zekerheden scheppen over huis, werk, inkomen, vrije tijd en je persoonlijke energie niveau daarin. Je lijkt er teveel een speelgoeddier in te zien, waar je mee kan knuffelen er er een roze strik omheen kan doen.
Zien we straks weer van die facebook-foto's of filmpjes waar mensen de gekste capriolen uithalen met hondjes, vaak een mopsje of bulletje, of een wawa die ons dan wanhopig aanstaren.
Er komt echt wel wat bij kijken, een hond is als een peuter die nooit volwassen wordt, qua behoefte aan aandacht en andere inzet. Kijk maar eens in het topic van Nanna over de nadelen van je hond.
Een hond hebben is meer geven dan nemen in actieve zin en qua verantwoordelijkheden. Terwijl het dier zelf vrijwel niets anders kan dan geven, ongeacht wat hij ontvangt.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik probeer t nog 1 keer (of ik ben al geblokt dat kan ook). Jij bepaalt niet welke rechten iemand heeft of hoe iemand reageert. Niemand bepaalt dat voor een ander. Je kunt t lezen en er iets mee doen of niet. Indien dat laatste scroll je verder. Ik kan met genoeg iets maar ook met genoeg niks omdat t niet bj mn hond of bij mij past. En daarbij horen ook reacties op reacties die ik geef. Je zit op t hondeforum. T is geen libelle forum waar alleen ja en amen geknikt wordt. Hier zit jarenlange hondenkennis en heel breed.DoggoLover schreef:Met je plek kennen bedoel ik dat je niet het recht hebt om zo op mensen te zijken. We zitten op een forum voor informatie. Dat is netals dat ik ook mijn plek moet kennen en als iemand zegt nee je hebt het fout dat ras is niet goed want. Of wat je denkt over honden is fout want. En ik neem dat aan. Ik kom hier gewoon vragen stellen en word achter een toetsenbordje aangevallen door veel mesnen. Heb er meer dan genoeg geblokt maar het blijft maar door en door gaan. Jezus hebben jullie meerdere accounts ofzo of zijn het er echt zoveel die niet gewoon informatie kunnen geven en klaar. Ik kom hier niet meer prima jullie winnen.
En ja jij krijgt net zo goed reacties op je antwoorden als ik. Wen er maar aan want ik kan je 1 ding vertellen na ruim 15 jaar lid te zijn: dat veranderd niet. Ik vind de reacties nog erg mild overigens....

- Miezemuis
- Zeer actief
Weet je als de hele wereld tergen je is, kan je denken dat dat aan de hele wereld ligt..... of je probeert op een andere manier te kijken en het bij jezelf te zoeken.
Als je echt psychologie gaat studeren zal je vooral heel erg naar jezelf moeten kijken. Dat is echt het grootste deel van opleiding. Wat voor effect heeft mijn gedrag op andere mensen. Reflecteren, reflecteren en nog eens reflecteren.
Zeker bij een opleiding als psychologie is het fingerspitzengefühl in het lezen van anderen van cruciaal belang.
Enn nogmaals GZ-psycholoog ben je niet zomaar. Dat duurt zeker 5 jaar langer dan dat jij hier aangeeft. HBO 4 jr, master 3 jaar, postdoc 2 jaar.
Als je echt psychologie gaat studeren zal je vooral heel erg naar jezelf moeten kijken. Dat is echt het grootste deel van opleiding. Wat voor effect heeft mijn gedrag op andere mensen. Reflecteren, reflecteren en nog eens reflecteren.
Zeker bij een opleiding als psychologie is het fingerspitzengefühl in het lezen van anderen van cruciaal belang.
Enn nogmaals GZ-psycholoog ben je niet zomaar. Dat duurt zeker 5 jaar langer dan dat jij hier aangeeft. HBO 4 jr, master 3 jaar, postdoc 2 jaar.