Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Miss_Liz schreef:In katten land zie je dit soort contracten heel vaak..
Vooral onder de Maine coons mogen katers vaak alleen voor de fok naar het buitenland verkocht worden en dan ook nog maar 2 en niet meer, en als ze in eigenland blijven mogen ze de fok niet in en word er zelfs soms ge-eist dat de eigenaar van de poes de katers die in eigenland blijven gecastreerd de deur uit gaan.
Nog vreemder dan de mensen die dit soort onzin verzinnen vind ik de mensen die er ook gewoon in meegaan.
Ja dat dus..
Maar goed, ik verbaas me toch wel vaker over wat "normaal" gevonden wordt bij sommige fokkers. Heb ooit een dekking afgewezen van Oll omdat lijnteelt op twee vermoedelijke epilepsiedragers mij geen goed idee leek. Dat bedacht IK als dekreu eigenaar en niet de fokker, da's al frappant genoeg, maar om het nog mooier te maken zei de fokker in kwestie daarop: "ja weet je, het hele leven is gevaarlijk"
Vooral onder de Maine coons mogen katers vaak alleen voor de fok naar het buitenland verkocht worden en dan ook nog maar 2 en niet meer, en als ze in eigenland blijven mogen ze de fok niet in en word er zelfs soms ge-eist dat de eigenaar van de poes de katers die in eigenland blijven gecastreerd de deur uit gaan.
Nog vreemder dan de mensen die dit soort onzin verzinnen vind ik de mensen die er ook gewoon in meegaan.
Ja dat dus..
Maar goed, ik verbaas me toch wel vaker over wat "normaal" gevonden wordt bij sommige fokkers. Heb ooit een dekking afgewezen van Oll omdat lijnteelt op twee vermoedelijke epilepsiedragers mij geen goed idee leek. Dat bedacht IK als dekreu eigenaar en niet de fokker, da's al frappant genoeg, maar om het nog mooier te maken zei de fokker in kwestie daarop: "ja weet je, het hele leven is gevaarlijk"
Tja ik heb de regel ook niet bedacht en zal er zeker never nooit niet in mee gaan.. Vooral om het geval dat het groepje die dit juist wel doen vaak mekaars katers gebruiken en wat ga je straks dus overhouden???
Juist helemaal niks meer en dikke vette inteelt in de lijnen.. En dan blijven ze nog stug volhouden dat ze zoveel van hun geliefde ras houden.. Net als dat er zelfs fokkers samen werken en je mag alleen binnen dat groepje katers of poezen gebruiken/kopen want doe je dat niet lig je eruit en kun je een dekking of kitten in het vervolg wel op je buik schrijven.... Jaja alles voor het ras nog steeds??? Stop dat zinnetje maar lekker op een plekje waar de zon vooral niet schijnt want je neus groeit alsmaar harder....
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Marie-Josée schreef:Bij de Havanezer mag de reu maar een beperkt aantal keren gebruikt worden. En dat is prima.
Waarom een fokker dan de mogelijkheden nog verder wil beperken vind ik dat niet prima.
Ja dekbeperking kan maar de Raad heeft niets te regelen als het gaat om afspraken die tussen fokkers spelen zolang ze de regels van de Raad niet overtreden.
Toch blij dat toen ik m’n 2 Noren kocht geen vd 2 fokkers met dat soort idiote contracten aan kwam.
Overigens nu je het toch over Maine vond hebt. Me vd week de tandjes geschrokken dat de jaarlijkse dierenarts rekening van de ex van m’n partner met 12-14 Maine coons ruim het dubbele was van mijn jaarlijkse dierenarts kosten met een zelfde aantal honden.
Geen idee wat er allemaal aan behandelingen zijn gedaan, maar het laten testen voor een nest van zowel poes als kater zijn ook gewoon geen leuke geintjes meer.. Weet nog dat ik toen voor hcm en pkd testen alleen al 350 kwijt zou zijn en dan ben je er nog niet eens met alle testen..Als je die 12-14 katten ook nog laat enten tjees dan ben je een godsvermogen kwijt elk jaar en dan zijn de nesten nog niet eens meegerekend... Tja fokken klinkt leuk, kan soms leuk zijn maar als je pech hebt vind de dierenarts je nog leuker...............
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Miss_Liz schreef:Dat zijn nogal flink wat maine coons!!
Cattery??
Geen idee wat er allemaal aan behandelingen zijn gedaan, maar het laten testen voor een nest van zowel poes als kater zijn ook gewoon geen leuke geintjes meer.. Weet nog dat ik toen voor hcm en pkd testen alleen al 350 kwijt zou zijn en dan ben je er nog niet eens met alle testen..Als je die 12-14 katten ook nog laat enten tjees dan ben je een godsvermogen kwijt elk jaar en dan zijn de nesten nog niet eens meegerekend... Tja fokken klinkt leuk, kan soms leuk zijn maar als je pech hebt vind de dierenarts je nog leuker...............
eh ja cattery, maar denk je dat ik geen kosten kwijt ben aan enten en testen van de honden ik ben voor een hond in mijn ogen medisch geschikt is ook een kleine 700 euro (en 2 jaar) verder aan dierenartskosten en dat zijn alleen de testen. En dat is inderdaad zonder de nesten en zonder de ouderwordende roedel mee te rekenen. en bv in 2015 van 2 reuen zaad afgenomen en opgeslagen en was ook een 1000 euro verder en zelfs dat jaar zit ik op nog maar de helft van wat mn vriend jaarlijks voor haar katten kwijt was bij de dierenart (boekhouding heeft zijn voordelen )
ik heb 10 jaar heilige birmanen gefokt en ik was bij de dierenarts ook meer kwijt dan dat ik nu kwijt ben met het fokken van de honden. kittens zijn vele male meer vatbaarder voor van alles dan pups. daarbij blijven kittens 13 weken bij de fokker.
ellen