Moderator: moderatorteam
Ja, s’avonds vind ik ook vervelend, s’ochtendsvroeg vind ik fijn, de temperatuur is dan altijd lekkerder dan later op de dag en het is lekker rustig.Tineke schreef:Op 1 staat het afscheid nemen. Op 2 staat geen verre reizen gezamenlijk kunnen maken. En op 3 in de winter de laatste avond plas heb ik een hekel aan. Ze hebben wel geleerd dat het plassen eventueel poepen en weer naar binnen is. Dus qua tijd valt het mee maar met koud weer vind ik de avondplas vervelend. Daarentegen vind ik vroeg in de ochtend niet erg.
Dit dus, en dan met name het eerste, de zorgen._Leonie schreef:1. De zorgen die je kan hebben, en dat ze zo snel ouder worden.
1 en 2 ga ik helemaal in mee, hoewel ik voor 2 alleen Dalí hoef aan te kijken - met Lucca is het zorgeloos wandelen, ik kan haar altijd meeroepen als het niet soepel loopt met een andere hond. Maar oh, die laatste ronde. Afschuw.mijke schreef:Zonder twijfel de laatste p&p ronde van de dag. Wat heb ik daar een godgloeiende hekel aan! Als je eenmaal buiten bent gaat het wel, maar voordat je de moed hebt verzameld om weer helemaal dik aan te kleden en in het donker de kou in te gaan, terwijl je eigenlijk al hartstikke moe bent... Vreselijk!
Op twee staat dat ik soms niet zo kan wegdromen tijdens het wandelen als ik zou willen, omdat je op moet letten op ander verkeer en vooral andere honden. Ik vind het vaak best lastig om te bepalen hoe ik een minder lief uitziende hond moet inschatten en hoe ik daar het beste op kan reageren (Oor loslaten of juist vast, hoe diep ga ik de bosjes in, keer ik om? Spreek ik mensen aan als ze totaal niet meewerken in het netjes passeren of neem ik de gok?).
En op 3 irritante hondenbaasjes in het park
Oh god, dat stelen ja. Ik word er regelmatig mee geconfronteerd dat ik niet goed heb opgeruimd. Gelukkig zit de vuilnisbak wegzetten er nu wel goed in, dat leer je wel na een aantal keer je huis als vuilnisbelt aan te treffen. Maar ik vergeet nog wel eens dingen zoals limoenen, uien, een pak koffie, een bakje cherry tomaatjes o.i.d, omdat het niet in me opkomt dat dat lekker is voor een hondCleva schreef:Dat ze thuis zo verschrikkelijk voor je voeten kunnen lopen. Daar kan ik soms echt chagrinig van worden. Verder vind ik het allemaal wel te overzien.
Oh, en stelen. Alles moet per se buiten bereik.