Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

.....

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Ruzie met echtgenoot

Ongelezen bericht door crutz »

senseotje schreef:Bedankt kooi voor als enigste een echt advies waarom ik vroeg.

De rest, bedankt voor die leuke stekende woorden. Mij vertellen dat ik geen oorlog moet en vooral gierig moet zijn over mijn /onze spullen. Iedereen weet dat een huwelijk niet over rozen gaat, en die van ons bestaat bijna 30 met heel af en toe oplopende frustratie en natuurlijk schreeuwen en gooien wij met heel veel plezier en voor de lol.

Ik weet dat ik hier terecht kan voor advies over honden, ik wist niet dat ik hier terecht kon voor huwelijk therapie

Mijn therapie voor jullie, je eens flink uiten in een relatie zeg de zinnen weer op scherp en kan voor beiden geen kwaad dat onze Senna daar zo op zou reageren is heel sneu maar jullie zijn ook erg zielig
dan wat hondenadvies, hou er rekening mee dat je herders hebt, nu reageerde ze misschien angstig, maar een hond (en zeker een herder) kan ook heel anders reageren bij zulke ruzies (en dat kan ook bij haar nog komen vanuit de angst dan) en dan ben je veel verder van huis dan met een angstige hond :( de adviezen om ofwel meer zelfbeheersing te hebben, ofwel de honden in elk geval niet in de nabijheid te hebben zijn dus niet enkel op je relatie gericht maar ook op het welzijn van je honden want die worden als ze anders dan angstig reageren uiteindelijk ook de dupe
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: .....

Ongelezen bericht door Paisley »

Fotogravinnetje schreef:Integendeel. Dan uit je problemen, zoek je oplossingen voordat er geschreeuwd hoeft te worden. Is helemaal niet op je tenen lopen, maar juist veel meer ontspannen leven
Voor jou misschien. Maar niet iedereen is zo superieur als jij en je redelijke weldoordenkende partner.

Ik heb mn partner wel eens een leeg bierflesje naar zn harses gemikt. Nou, dat statement kon geen redelijk argument tegenop, ik kan niet zonder. Ik houd ervan als het schuurt en kraakt. Als ik redelijk wordt is dat het begin van het eind.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Ik vraag me af hoe het topic had gelopen als TS een vrouw was wiens man voorwerpen naar háár gooide tijdens een ruzie. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in een relatie zit waarbij de kans er in zit dat de ander mij moedwillig verwond als er eens iets tegenzit. Ik vind dat eigenlijk niet echt een verheven ideaal maar een basis-dingetje. Maar zo heeft iedereen andere eisen in een relatie. Heb ik verder geen last van hoor, als een ander zich laat aftuigen en dat wel prima vindt omdat het "erbij hoort".
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Sandra&co schreef:Ik vraag me af hoe het topic had gelopen als TS een vrouw was wiens man voorwerpen naar háár gooide tijdens een ruzie. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in een relatie zit waarbij de kans er in zit dat de ander mij moedwillig verwond als er eens iets tegenzit. Ik vind dat eigenlijk niet echt een verheven ideaal maar een basis-dingetje. Maar zo heeft iedereen andere eisen in een relatie. Heb ik verder geen last van hoor, als een ander zich laat aftuigen en dat wel prima vindt omdat het "erbij hoort".
We hebben al genoeg verwarde personen op straat, als je dan thuis ook al niet meer veilig bent.
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Niet zo'n drama van maken, ze trekt wel weer bij. Heb mijn hele leven al honden gehad en die schrokken ook wel van een uit zijn/haar plaat gaande puber die met deuren smeet en met veel misbaar de trap op stampte....dan waren de honden even onder de indruk en ontweken de "schuldige" maar waren het ook weer zo vergeten.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Paisley schreef:
Fotogravinnetje schreef:Integendeel. Dan uit je problemen, zoek je oplossingen voordat er geschreeuwd hoeft te worden. Is helemaal niet op je tenen lopen, maar juist veel meer ontspannen leven
Voor jou misschien. Maar niet iedereen is zo superieur als jij en je redelijke weldoordenkende partner.

Ik heb mn partner wel eens een leeg bierflesje naar zn harses gemikt. Nou, dat statement kon geen redelijk argument tegenop, ik kan niet zonder. Ik houd ervan als het schuurt en kraakt. Als ik redelijk wordt is dat het begin van het eind.
Ik zou je aan m'n ex moeten koppelen, daar kreeg ik asbakken van naar m'n hoofd gesmeten. Kun je lekker knetteren samen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Nanna schreef:
Gollum schreef:
Ik zou je aan m'n ex moeten koppelen, daar kreeg ik asbakken van naar m'n hoofd gesmeten. Kun je lekker knetteren samen.
Gewoon stoppen met roken ;-)
:LOL:
Ik ben maar gewoon met hem gestopt, dat was stukken gezonder dan stoppen met roken :mrgreen:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Sandra&co schreef:Ik vraag me af hoe het topic had gelopen als TS een vrouw was wiens man voorwerpen naar háár gooide tijdens een ruzie. Ik ben in ieder geval blij dat ik niet in een relatie zit waarbij de kans er in zit dat de ander mij moedwillig verwond als er eens iets tegenzit. Ik vind dat eigenlijk niet echt een verheven ideaal maar een basis-dingetje. Maar zo heeft iedereen andere eisen in een relatie. Heb ik verder geen last van hoor, als een ander zich laat aftuigen en dat wel prima vindt omdat het "erbij hoort".
er staat toch nergens dat zij dingen naar zijn hoofd smeet? bij ons was het vroeger ook wel eens het betere gooi en smijtwerk, dan voornamelijk van mijn kant. je moet eens weten hoe dat oplucht en ontspant.
senseotje gewoon normaal gaan doen dan trekt de hond vanzelf bij.

ellen
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

ellen en de birmanen schreef:
er staat toch nergens dat zij dingen naar zijn hoofd smeet? bij ons was het vroeger ook wel eens het betere gooi en smijtwerk, dan voornamelijk van mijn kant. je moet eens weten hoe dat oplucht en ontspant.

ellen
Nou, ik ga toch echt geen spullen van mezelf stuk gooien.
Gooi wel met de keukendeurtjes als ik boos ben, maar meestal ga ik poetsen als ik boos ben, vandaar dat mijn huis niet spic en span is. Hahahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Gollum schreef:
Paisley schreef:

Dat gerook is voor mij dan weer een afknapper. Weet je wel hoe slecht dat is voor je hondjes? :mann: :cool2:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

gonnie schreef:
ellen en de birmanen schreef:

ellen
Nou, ik ga toch echt geen spullen van mezelf stuk gooien.
Gooi wel met de keukendeurtjes als ik boos ben, maar meestal ga ik poetsen als ik boos ben, vandaar dat mijn huis niet spic en span is. Hahahaha.
:LOL: Dat geloof ik gelijk van jou.

Ach je speelt het spelletje natuurlijk niet alleen , is maar net wie er tegenover je staat en op de juiste knopjes weet te drukken.
Beter een bord door de kamer pleuren dan je agressie bot vieren op je partner , je hond of je kinderen . Soms dan maken mensen er een zooitje van en slepen ze er andere onvrede en frustratie in mee. Heb de liefste mensen met een hele hoge drempel wel eens door het lint zien gaan.
Zo hebben we allemaal wat.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”