Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
ouwe pootjes en anabolen?
Moderator: moderatorteam
-
jelle
- Zeer actief
ouwe pootjes en anabolen?
Hallo,
Onze Nora wordt oud. Hoort erbij, natuurlijk, deze zomer wordt ze hopelijk 14... maar haar lichaam lijkt net even sneller oud te worden dan haar geest. Met name de bespiering in de achterhand is nogal dun geworden, waardoor ze soms de bocht niet houdt en onderuit gaat met de achterkant, bij het wandelen niet meer zo mee wil en het echte lekkere rennen niet meer aangaat.
Is hier iets aan te doen? Ik weet dat er injecties met anabolen gegeven kunnen worden soms ter versterking van spieren, ik heb o.a. gehoord van mensen die dat na een operatie bij hun hond hebben laten doen om het herstel te bespoedigen. Is dat iets waar ik uberhaupt over na wil denken of zijn de nadelen zo groot (is het zulke gore troep) dat je dat echt niet wilt? Wat zijn eventueel bijwerkingen, wat mag je er wel/niet van verwachten?
Natuurlijk heb ik er geen enkele behoefte aan van onze oma een opgepompte bobybuilder te maken, maar als de pootjes nog iets langer mee zouden werken zou dat wel fijn zijn voor haar denk ik...
Mentaal is ze nog behoorlijk vief. Natuurlijk slaapt ze veel, maar zin om te eten, uit te gaan en te spelen is er altijd.
Onze Nora wordt oud. Hoort erbij, natuurlijk, deze zomer wordt ze hopelijk 14... maar haar lichaam lijkt net even sneller oud te worden dan haar geest. Met name de bespiering in de achterhand is nogal dun geworden, waardoor ze soms de bocht niet houdt en onderuit gaat met de achterkant, bij het wandelen niet meer zo mee wil en het echte lekkere rennen niet meer aangaat.
Is hier iets aan te doen? Ik weet dat er injecties met anabolen gegeven kunnen worden soms ter versterking van spieren, ik heb o.a. gehoord van mensen die dat na een operatie bij hun hond hebben laten doen om het herstel te bespoedigen. Is dat iets waar ik uberhaupt over na wil denken of zijn de nadelen zo groot (is het zulke gore troep) dat je dat echt niet wilt? Wat zijn eventueel bijwerkingen, wat mag je er wel/niet van verwachten?
Natuurlijk heb ik er geen enkele behoefte aan van onze oma een opgepompte bobybuilder te maken, maar als de pootjes nog iets langer mee zouden werken zou dat wel fijn zijn voor haar denk ik...
Mentaal is ze nog behoorlijk vief. Natuurlijk slaapt ze veel, maar zin om te eten, uit te gaan en te spelen is er altijd.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
Wendy!
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
Heb je er ervaring mee? Mag je serieus verbetering verwachten ermee?Wendy! schreef:Gewoon doen. Natuurlijk is het rotzooi, maar ze is al oud. En als met een beetje rotzooi haar kwaliteit van leven verbeterd word, is wat mij betreft de keuze snel gemaakt...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

-
Wendy!
- Zeer actief
Aaron heeft 1 keer een spuit gehad met de bedoeling dit vaker te herhalen. Maar tot op heden is dat niet nodig geweest. Die ene spuit heeft hem net op weg geholpen om zelf zijn spieren weer wat op te bouwen.jelle schreef:Heb je er ervaring mee? Mag je serieus verbetering verwachten ermee?Wendy! schreef:Gewoon doen. Natuurlijk is het rotzooi, maar ze is al oud. En als met een beetje rotzooi haar kwaliteit van leven verbeterd word, is wat mij betreft de keuze snel gemaakt...
Onze hond vroeger thuis kreeg op het laatst regelmatig zo'n spuit. Dit maakte dat hij gewoon nog lekker van wandelingen kon genieten en dat hij gewoon wat lekkerder in zijn vel zat.
Ik ben er absoluut geen tegenstander van waar het oudere honden betreft....
Groetjes Wendy en Vonya.
In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

In loving memory Aaron (06-04-1994 - 24-05-2007).
You will be missed forever...

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Onze Dino kreeg om de 6 weken een anabole injektie, ze knapte er heel goed van op. En ik weet niet of het door de anabole kwam, maar ze ging voor het eerst in haar leven heel veel eten. Ze heeft ze een jaar gekregen, toen in eens hielp het niet meer, en zakte ze steeds door haar achterkantje. En toen hebben we haar in laten slapen 

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- Arona
- Actief
- Contacteer:
ook een hond van ons heeft vroeger zulke inenting gehad met la(u)rabolein, heb ik trouwens nog in de ijskast liggen , om zijn spieren te versterken. Ik geloof dat hij 1cc mocht om de 6 weken, maar ik heb het geloof ik maar 2 keer of zo gegeven.
Het kan geen kwaad , alleen moet je niet overdrijven (dus geen heel flesje inspuiten) ermee.
Het kan geen kwaad , alleen moet je niet overdrijven (dus geen heel flesje inspuiten) ermee.
Dogo Canario fokker - België
Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;

Corazón EL PERRO DIABLO @ 6,5 mn oud;
- Yari
- Zeer actief
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
-
Rob*
- Zeer actief