In een relatie is het geven en nemen, althans zo zie ik het. Maar wel in overleg. Ik ben niet zo iemand die haar zin door gaat drijven omdat ik persé iets wil, en andersom gelukkig ook niet.Cleva schreef:Het hoeft me niet eens gegund te worden.
Ik bepaal zelf wel even wat ik wel en niet onderhandelbaar vind.
Ik zou zelf een ander nooit verbieden om iets te doen waar hij gelukkig van wordt dus andersom doen we dat ook niet.
Ik heb niks met modeltreintjes maar daarom ga ik een ander zijn lol nog niet zitten verzieken.
Ik zou dus niet gaan soebatten. Als je een hond wil dan neem je een hond.
Ik kan best een relatie hebben met iemand die niet van honden houdt. Ik kan geen relatie hebben met iemand die denkt dat ik zijn hond ben.
Hij wil er graag nog een hond bij, en ik wil om verschillende redenen daarmee wachten. En dat heb je van elkaar te respecteren vind ik, je neemt wel een verantwoordelijkheid in huis en dan is het wel zo fijn om daar allebei achter te staan.
Ook niet onbelangrijk is het ras. Mijn vriend zat destijds bijvoorbeeld naast de Duitse herder (inmiddels vind hij dat een fijn ras) aan een border collie te denken, en ik had toen al het idee dat dat ras helemaal niet bij mij zou passen.. dan is het wel zo fijn dat je dat met elkaar bespreekbaar maakt en ook kan uitleggen waarom wel of waarom niet. En goed ik zit met een corgi in mijn hoofd, en een poedel