Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jagers en honden denderen door kattenopvang

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Jagers en honden denderen door kattenopvang

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Tara schreef:
laeken schreef:Oh hoe dan? Want ik word dus niet goed van de onverschillige reacties en merk dat ik daardoor veel minder schrijf.
Negeerfunctie.
Ik heb de (voor mij) vervelendste forumleden in de negeer staan, dat leest echt zoveel fijner. Als anderen ze nu ook niet meer zouden quoten, dan was het helemaal mooi.
Het zijn vaak de irritantsten die het vaakst gequote worden. Dus erg zinvol is het ook niet helaas.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cleva schreef:Ik denk dat sommige mensen gewoon niet zoveel inlevingsvermogen hebben en niet snappen wat het betekent als er een roedel harriers door je kattenparadijs ploegt.
Het gaat er ook niet zozeer om wiens schuld het is of wat er volgens de wet fout gegaan is. Het was natuurlijk niet de bedoeling en je draait het ook niet terug.
Dat is het. Inlevingsvermogen. Lukt vast wel als het bepaalde mensen zelf treft. Hier heeft een jachthond een kip doodgemaakt laatst. Voor die jager was dat een tientje en zeik niet. Voor ons was het Stien die we als kuiken onder Edith gelegd hebben en die we lieten helpen bij de dierenarts. En voor daar weer over gezeikt wordt. Kip liep IN de ren op ONS terrein en die hond heeft de hek gemold en is de ren in gesprongen. Dat is niet ok en een tientje geven voor een nieuwe getuigd van 0.0 inlevingsvermogen :ok: Ik had sorry meer gewaardeerd.
Afbeelding
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

ZivaNomi schreef::80: hoe dan...ik zie het al voor me, net in een tekenfilm.. :LOL: what the actual... :LOL:
Ik moet dan op de een of andere manier direct hier aan denken na jouw opmerking

:LOL: :LOL: :LOL:

edit typfoutje.
Laatst gewijzigd door Suuz! op 11 jan 2018 20:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Suuz!
Zeer actief

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:Als je 130 katten los gooit in gebied waar met de meute gejaagd word moet je niet lopen zeiken .
Wat hebben die 130 katten wel niet weggejaagd en opgevroten of kapot gebeten .??

Gaan we weer. Ik word haast niet goed van jou soms. Was EIGEN terrein en die jagers hadden er niks te zoeken. Waarom wil jij in vredesnaam overkomen als een harteloos figuur dat overal zijn schouders voor op haalt? Wat win je hier nu mee behalve aandacht?
Ik kan niet anders dan het met je eens zijn in dit geval. Vermoeiend en het maakt het lezen op het forum vaak een stuk minder leuk.

Ik vind het overigens triest dat zo'n meute gewoon door prive terrein gaat. Ik snap ook niet dat daar geen rekening mee gehouden wordt door de jagers.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
Suuz!
Zeer actief

Tara schreef:
laeken schreef:Oh hoe dan? Want ik word dus niet goed van de onverschillige reacties en merk dat ik daardoor veel minder schrijf.
Negeerfunctie.
Ik heb de (voor mij) vervelendste forumleden in de negeer staan, dat leest echt zoveel fijner. Als anderen ze nu ook niet meer zouden quoten, dan was het helemaal mooi.
Die heb ik inderdaad ook in gebruik @ de negeer. Maar helaas sommige mensen komen in de quotes nogal vaak voorbij en heb je er alsnog bijna niks aan.
Suuz!
Zeer actief

crutz schreef:
Tara schreef:Een meute brakken hou je sowieso niet in het gareel. Die doen gewoon waar ze voor gevraagd zijn: jagen.
Mijn type jacht is het trouwens niet, maar bij gebrek aan afzetting was dit denk ik niet te voorkomen geweest. Ik weet eigenlijk niet hoe dit soort dingen in Engeland geregeld is, maar waar in Nederland altijd precies vastgelegd wordt tot waar er nog gejaagd mag worden en tot waar niet, denk ik dat het bij een meutejacht niet vast te leggen is. Omdat je A: niet met het wild kunt afspreken welke kant het uit mag lopen en B: een roedel brakken per definitie stuurloos is als ze vol in de achtervolging zitten.
Met onder controle bedoelde ik ook niet onder appel, maar jagend en niet maar rondstruinend.

En idd zonder afzetting is het met een meutejacht niet te voorkomen dat ze over je terrein komen omdat de grond niet exact vast te leggen is.
Dat ligt er aan.

Waar wij in Frankrijk mee deden met de Reeën tellingen werden toch echt percelen afgezet met een soort net. En dat waren echt geen lullige percelen.
Het nadeel daarvan is dat je heel veel mensen op de been moet hebben. Ten eerst de geleiders van de honden, maar daarnaast ook mensen die om de 10 meter bij het net liggen om in de gaten te houden of het wild zich er in klem loopt en zo ja de honden te blokkeren bij het wild te komen en het wild zo snel mogelijk te boksen (in dit geval dan omdat het naar de dierenarts werd gebracht voor wetenschappelijk onderzoek). Gemiddeld ging dat om meutes van 20 honden tegelijk in zo'n perceel.

Maar ja, de engelse meute jacht te paard verloopt wel weer compleet anders naar mijn idee en daar ben ik dus niet echt een voorstander van vanwege het feit dat ze gewoon dwars door particuliere percelen heen gaan.
Suuz!
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind meutejacht altijd al een beetje dubieus. Heel mooi maar een beetje makkelijk.
Als je ook nog met netten gaat werken is het niet dubieus meer. Dat vind ik gewoon smerig.
Smerig? Het is geen standaard afschot jacht he. De reeen dienen gevangen te worden voor bloed afname en medisch onderzoek om vervolgens zodra de honden het perceel uit zijn weer losgelaten te worden. Hoe moeten ze dan gevangen worden? Jagers die uit bomen springen? Lasso's in de dichte struiken? Of toch maar afschot dan....dat zou pas sneu zijn voor dit onderzoek.
Suuz!
Zeer actief

Ter info jokkebrok heeft het ooit mooi uitgelegd.

Voor zover ik weet is dat een gebied waar diverse franse organisatie olv het ONCFS jaarlijks 'herten vangen'. Niet uitsluitend voor wetenschappelijk onderzoek, of nou ja misschien ook wel. In dit gebied leven ruim 6500 herten (telling van vorig jaar) en hun leefwijze plus hoe ze met het bos omgaan, en het bos met hen (tja weet niet hoe het anders te zeggen) wordt al jaren in kaart gebracht dankzij die tellingen. Al deze informatie wordt ook weer door allerlei andere instituten en organisaties gebruikt. Soms worden er herten gevangen en niet in hetzelfde gebied teruggezet maar uitgezet elders - daar waar 'vers bloed' in de hertenpopulatie nodig is (soms zelfs het buitenland).

Het bos is meer dan 150 km bij mij vandaan, maar omdat het in dezelfde regio ligt als waar ik woon staat er hier nog wel eens wat in de krant over die tellingen. 

Er zijn per jaar zo'n tien dagen waarop men 'het veld' ingaat en elke keer word er een ander stuk perceel bejaagd.
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Tara schreef:
Negeerfunctie.
Zou me niks verbazen als wij wat overlap in onze negeerlijst hebben :mrgreen:

Het scheelt veel, maar niet alles, want een bepaalde toon wordt alsnog wel gezet.
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Tara schreef:Wist ik ook niet, maar dat vertelde iemand me laatst: vossen vreten erg graag katten, dus ik kan me zo voorstellen dat er nog wel eens een oude kat "zomaar" verdwijnt.
En menigmaal legt de vos het af tegen de kat. Vergis je niet... :pffff:
kooi
Zeer actief

Cleva schreef:
kooi schreef:
Tara schreef:Wist ik ook niet, maar dat vertelde iemand me laatst: vossen vreten erg graag katten, dus ik kan me zo voorstellen dat er nog wel eens een oude kat "zomaar" verdwijnt.
En menigmaal legt de vos het af tegen de kat. Vergis je niet... :pffff:

Oh.

Waar staat dat eigenlijk?
Onder: "vossen vreten erg graag katten".
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef:
laeken schreef:
assiejaja schreef:De opvang is op een eigen terrein, voor zover ik kan zien. De jacht was dus op privegebied. Ik snap niet goed dat het een geval van jammer dan, dan mot je er maar een hek omheen zetten. Dit zal je maar gebeuren op je eigen terrein met je eigen kwetsbare ouwetjes. Als je je jachthonden niet onder controle hebt, dan heb je helemaal niks te zoeken op het terrein van een ander en al helemaal geen dieren van een ander in gevaar te brengen of de dood in te jagen. Wat een idiotie, dat je jagers niks verkeerds doen en die kattenopvang niet moet zeiken.
Het is mode op het hondenforum om jezelf harteloos en bruut op te stellen. Als je hond iets niet doet geef je hem een knal en als je een topic opent dat met gevoel en dieren te maken heeft krijg je te horen dat je sentiment ongepast is en dat je niet moet zeiken.
Lekker toch dat jij weer reden tot janken hebt en even te trappen om te laten zien hoe geweldig je bent.
Graag gedaan hoor. :W:
Wat is jou probleem nu eigenlijk? :19: Denk je nu echt dat ik me druk maak over wat jij van me vindt? Ik maak me druk om de trend waar jij hard aan mee werkt. Verder hoef je het niet persoonlijk te maken want daar heb ik totaal geen behoefte aan en je raakt me ook niet . Ik zit er niet mee dat ik gevoel in mijn donder heb hoor. Beter gezegd, ik ben er trots op. :ok: Begrijp alleen niet wat jou probleem met gevoel medeleven en empathie is?
Is toch prima dan . Maar gaat het niet een beetje teveel om jouw gevoelens en dat je daar bevestiging voor moet hebben. Weet niet hoor maar hadden wij een contractje of zo.? Ik heb geen zin meer om al mijn gevoelentjes te gaan zitten delen hier . Want wat voor jou zo werkt werkt voor mij net zo. Echt je bent een lief joch , een echt lieverd maar je bent ook wel beetje een grote zeikert. En soms dram je ook een beetje door om je zin te krijgen door van je af te meppen en dat het meer om jou gaat dan wat je pretendeert . Nu gaat het ook een beetje meer over jouw gevoelentjes dan over 130 wilde katten waar ook niet echt naar omgekeken word en het een beetje aan de natuur en goden overlaat. Heel zielig voor die beesten maar ze zijn wild en kan er ook niet zoveel mee net als de vos en dat hert waar achter aan gejaagd werd , Word het beter voor die beesten als wij daar met zijn 2en over gaan lopen zeveren en misschien wel een avondwake houden . Word jij daar beter van .? Gaat het over als wij beiden onze gevoelentjes daar over uiten .? Tuurlijk heb ik ze ook maar waarom achtervolg je mij zo om die met jou te moeten delen en dat ik voor jouw geruststelling alles hardop moet uit spreken. Snap ik hoor net zo goed dat ik snap dat ik om mijn gevoelen te sparen en even dingen te scheiden waar ik toch niets mee kan .
Maar snap jij dat ook dat ik daar geen zij in heb. Je bent een lief joch nog eens gezegd maar je kan ook een ongelooflijk drammerd zijn als jij je zin niet in het bevestigen en delen van je gevoelens en je aannames die vaak ook al gelijk het ergste zijn.
Jongen ik kan je niet gerust stellen en troosten in het wereld leed want ik heb ook rekening te houden met mijn gevoelentjes . Je klinkt heel teleurgesteld en blijft iedere keer ook maar die stok tevoorschijn trekken en een ander verwijten dat die dat doet. Waarom heeft het zoveel waarde voor je dat ik je moet bevestigen , waarom moet ik dingen hard op uitschreeuwen. Blijkbaar leg je de lat een beetje hoog en verwacht je een beetje teveel van mij en heb ik daar heel geen zin in. Je bent een schatje maar 1 die mensen met liefde ook even met zijn muil over de kokos mat willen raggen. Lieverd het is niet allemaal zoals jij het ziet en voelt , neem een pilletje of een borrel tegen de kramp en kweek wat humor. En neem niet alles te serieus.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

O.k schatjes, even privé uit knokken graag, ..... een oude kat die door een vos wordt opgevroten, prima - ik hoop dat t einde snel was, die shit hoort bij het leven......als je oud wordt, ben je een makkelijkere prooi en ga je dood op welke manier dan ook...........!!! een jacht meute over privé terrein is van een hele andere orde, gewoon onbeschoft en ongewenst..... ga ergens anders spelen deze grond is al bezet. punt
en als ze daarmee jou hobby verstoren en je eigendom vernielen of dood maken dan is een simpel sorry aai over de bol en nu niet meer zeuren niet genoeg. vind ik dan . maar goed ik ben ook een zeikerd en erg territoriaal.....
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:O.k schatjes, even privé uit knokken graag, ..... een oude kat die door een vos wordt opgevroten, prima - ik hoop dat t einde snel was, die shit hoort bij het leven......als je oud wordt, ben je een makkelijkere prooi en ga je dood op welke manier dan ook...........!!! een jacht meute over privé terrein is van een hele andere orde, gewoon onbeschoft en ongewenst..... ga ergens anders spelen deze grond is al bezet. punt
en als ze daarmee jou hobby verstoren en je eigendom vernielen of dood maken dan is een simpel sorry aai over de bol en nu niet meer zeuren niet genoeg. vind ik dan . maar goed ik ben ook een zeikerd en erg territoriaal.....
Ja dat kan ook.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Train die honden om achter een sleep aan te jakkeren en dan is de route exact te bepalen. En dan hoeven er ook geen herten, vossen of ouwe katten op een nare manier aan hun eind te komen.
Dat doen ze al.
'Fox hunting with dogs was banned in 2004 amid complaints by animal welfare campaigners who argued it caused suffering to wild animals chased and killed by hounds. But the ban - which forbids the use of dogs to hunt foxes and other wild mammals in England and Wales - did not end traditional hunts.
Many hunts now follow a scent trail instead of a fox, or work around loopholes in the law.'

Ze gebruiken vaak vossenurine om op die manier de kans groot te maken dat de honden een levend exemplaar vinden.
Walgelijke manier van jagen.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 12 jan 2018 09:20, 1 keer totaal gewijzigd.
kooi
Zeer actief

-Saskia- schreef:
Nanna schreef:Train die honden om achter een sleep aan te jakkeren en dan is de route exact te bepalen. En dan hoeven er ook geen herten, vossen of ouwe katten op een nare manier aan hun eind te komen.
Dat doen ze al.
'Fox hunting with dogs was banned in 2004 amid complaints by animal welfare campaigners who argued it caused suffering to wild animals chased and killed by hounds. But the ban - which forbids the use of dogs to hunt foxes and other wild mammals in England and Wales - did not end traditional hunts.
Many hunts now follow a scent trail instead of a fox, or work around loopholes in the law.'

Ze gebruiken vaak vossenurine om op die manier de kans groot te maken dat de honden een levend exemplaar vinden.
Dat doen ze al, want het is verboden sinds 2004?

Niet dus.

En dan waren ze ook nog eens in overtreding, hoop dat er aangifte wordt gedaan en ze en fikse boete krijgen.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Volgens mij is dit niet zo , vossen eten bij voorkeur kleine knaagdieren en geen dieren waarmee ze in conflict kunnen komen.
Het zou incidenteel weleens kunnen voorgekomen zijn maar dat zijn dan echt uitzonderingen.
Vossen zijn slimme dieren en een paar halen van een kat kunnen nare gevolgen hebben , ik denk maar zo dat ze dat niet snel zullen doen ze gaan meestal voor de makkelijkste weg om aan eten te komen.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

-Saskia- schreef:
Dat doen ze al.

Daarmee dat op 2de kerstdag 5 vossen, 2 paarden en 1 hond gedood werden.
Lang leve het verbod :cheer: :roll:
laeken
Zeer actief

Vossen eten misschien een keer een jong poesje maar verder? Waar ik woon sterft het van de vossen en heel veel mensen hebben katten. Nooit een probleem. Op youtube staan tientallen filmpjes waar katten vossen ontmoeten en niks van vos eet kat hoor. Denk dat dat erg meevalt dus.
Mijn partner had ook twee katten. Een van 3 maanden en wij zien heel erg vaak vossen. Nooit mis gegaan.

Dus vossen eten katten gaat er bij mij niet in. Een kat is nogal weerbaar en een vos wil graag met ogen en zonder abcessen door het leven :wink:

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Niks dan dit soort filmpjes

Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef:Vossen eten misschien een keer een jong poesje maar verder?
Misschien ook wel oude, verzwakte en weerloze katten. En laten die nou volop voorhanden zijn in dat 'kattenasiel'. Een vos is een rasopportunist en ik denk dat die zo'n makkelijk te scoren maaltje zich niet zal ontzeggen. Nee, het is niet zijn eerste keus qua prooi maar dat is een mens ook niet voor een tijger. Totdat ie hongerig genoeg is en in de peiling krijgt dat die prooi geen zak in te brengen heeft als het er op aan komt. En dan is de beer los.

Vossen reageren niet op katten als prooi. En laten we ook even niet vergeten dat een dergelijk kattenasiel zelf ook kan denken. Als daar de ene na de andere kat opgegeten wordt werkt het niet. Neem aan dat die mensen hart voor katten hebben? Een vos ziet een kat niet als voedsel dus als er ergens een vrijwel dode kat ligt en er komt een super oude verhongerde vos....wie weet. Maar verder?

Waarom willen we graag de boel negatief maken door het kattenasiel te verwijten dat hun oude katten door vossen opgegeten worden? Allemaal aannames en niemand kan uberhaubt waarmaken dat vossen katten eten. En die ene keer lijkt me geen reden om een kattenparadijs te sluiten of te omheinen met enorme electrische hekken tot in de grond.

Ik woon in een dorp en het sterft letterlijk van de katten. EN de vossen. Overal jonge poesjes en ik zie geen enkele afname in katten door vossen.
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

maart schreef:Daarmee dat op 2de kerstdag 5 vossen, 2 paarden en 1 hond gedood werden.
Lang leve het verbod :cheer: :roll:
Dat dus.
Het is net als de regels rond het couperen van de staarten van biggen, schapen of trekpaarden een wassen neus.
Een verbod om het publiek te sussen maar verder wordt het jarenlang gedoogd.
laeken
Zeer actief

assiejaja schreef:"The Celia Hammond Animal Trust, a registered charity, was established by Celia Hammond, a former 60's model who gave up her career to rescue cats after witnessing the plight of stray cats on the streets of London. The Sanctuary is located in 100 acres of countryside and for the last 30 years has provided a safe permanent home to our 'unhomeable' rescued cats. It is also a rescue and homing centre for unwanted and abandoned pet cats and the huge number of stray cats and kittens we are called to help each year. The Trust also has two low cost veterinary clinics and cat rescue centres based in London.

Our resident cats are free to live in the main Sanctuary house or choose from an array of sleeping chalets and outbuildings. Some of the cats are older semi-ferals and choose the cosy outdoor chalets to live. We also have many domestic cats who are elderly, shy, grumpy, temperamental or have health issues who come and go from the main house, which they share with our resident staff. Our staff know the cats individually, by name, are familiar with their routines, where they sleep and which feeding point they come to. The cats are of couse all neutered and microchipped, we keep a close eye on them and they receive prompt veterinary treatment as required.

The Sanctuary's fields and woodland provide a valuable safe haven to a wide variety of wild animals who live in and pass through our land and a 'safe' buffer zone for our animals between the Sanctuary and surrounding land. The central area of the Sanctuary is fenced with double height stock fencing within which all the cats sleeping chalets are contained. The resident cats are able to come and go through this fencing if they wish to do so.

Our Sanctuary staff and volunteers work tirelessly to care for the cats in our care and to provide a rescue service in the local area assisting unwanted pet, stray and feral cats.

The events of Tuesday 9th Jan were extremely traumatic for our resident animals and shocking and distressing for our staff and volunteers who for about an hour and a half struggled to chase the large fox hounds back out of the Sanctuary grounds.

We have lodged a complaint with the Police and East Sussex and Romney Marsh Hunt and will be seeking legal advice on the way forward.

As of this morning 10 cats are still missing and unaccounted for."
Lijkt me duidelijk dat het hier om een fantastisch initiatief gaat en dat dit ongeval erg vervelend is. Het is natuurlijk een ongeluk maar lijkt me niet erg verwijtbaar en vooral heel erg triest voor de mensen die bezig zijn met het helpen van allemaal dieren op een mooi stuk grond met goede financiele situatie.
Ik vind het vreselijk dat zoiets kan gebeuren en ik zou er kapot van zijn als mijn dieren werden opgejaagd en zelfs dood gebeten door een stel dolle jagende honden.

Ik kan me ook niks voorstellen van enige veiligheid voor dieren op priveterrein als er een roedel jagende honden rond rent dat op alles lijkt te jagen. Immers hert en vos dus waar staat je Jack Russel en je toom kippen of je schapen als die honden op jacht zijn? Ik vind het een beetje uit de tijd om een roedel honden los te laten en op dieren te laten jagen op en bij percelen van mensen die hobbydieren hebben.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Is toch prima dan . Maar gaat het niet een beetje teveel om jouw gevoelens en dat je daar bevestiging voor moet hebben. Weet niet hoor maar hadden wij een contractje of zo.? Ik heb geen zin meer om al mijn gevoelentjes te gaan zitten delen hier . Want wat voor jou zo werkt werkt voor mij net zo. Echt je bent een lief joch , een echt lieverd maar je bent ook wel beetje een grote zeikert. En soms dram je ook een beetje door om je zin te krijgen door van je af te meppen en dat het meer om jou gaat dan wat je pretendeert . Nu gaat het ook een beetje meer over jouw gevoelentjes dan over 130 wilde katten waar ook niet echt naar omgekeken word en het een beetje aan de natuur en goden overlaat. Heel zielig voor die beesten maar ze zijn wild en kan er ook niet zoveel mee net als de vos en dat hert waar achter aan gejaagd werd , Word het beter voor die beesten als wij daar met zijn 2en over gaan lopen zeveren en misschien wel een avondwake houden . Word jij daar beter van .? Gaat het over als wij beiden onze gevoelentjes daar over uiten .? Tuurlijk heb ik ze ook maar waarom achtervolg je mij zo om die met jou te moeten delen en dat ik voor jouw geruststelling alles hardop moet uit spreken. Snap ik hoor net zo goed dat ik snap dat ik om mijn gevoelen te sparen en even dingen te scheiden waar ik toch niets mee kan .
Maar snap jij dat ook dat ik daar geen zij in heb. Je bent een lief joch nog eens gezegd maar je kan ook een ongelooflijk drammerd zijn als jij je zin niet in het bevestigen en delen van je gevoelens en je aannames die vaak ook al gelijk het ergste zijn.
Jongen ik kan je niet gerust stellen en troosten in het wereld leed want ik heb ook rekening te houden met mijn gevoelentjes . Je klinkt heel teleurgesteld en blijft iedere keer ook maar die stok tevoorschijn trekken en een ander verwijten dat die dat doet. Waarom heeft het zoveel waarde voor je dat ik je moet bevestigen , waarom moet ik dingen hard op uitschreeuwen. Blijkbaar leg je de lat een beetje hoog en verwacht je een beetje teveel van mij en heb ik daar heel geen zin in. Je bent een schatje maar 1 die mensen met liefde ook even met zijn muil over de kokos mat willen raggen. Lieverd het is niet allemaal zoals jij het ziet en voelt , neem een pilletje of een borrel tegen de kramp en kweek wat humor. En neem niet alles te serieus.
Je begrijpt me totaal niet. Wat jij doet is overal laten weten dat mensen niet mogen voelen. Dat is iets totaal anders dan zelf je gevoel niet willen uiten. Als ik zeg ergens bang voor te zijn ben jij de eerste die dat uit zijn verband trekt en tegen me gebruikt. Als er iemand ergens verdrietig om is ben jij de eerste die zegt stel je niet aan. Dat is niet hetzelfde als je eigen gevoel niet uiten. En nu weer, je verpakt het leuk maar sabelt me totaal neer. Gelukkig heb ik geen enkel gebrek aan zelfvertrouwen en gelukkig ben ik veel minder lief dan je zegt. En gelukkig sta ik prima in contact met mezelf en zit ik nergens mee. Gelijk halen? Misschien lijkt dat zo omdat ik de behoefte heb steeds weer tegen ongenuanceerde reacties op te treden. Lees wat je zegt hier? Wilde katten waar niemand zich om bekommerd? Hoe kom je daarbij?

Waarom is het fijn om te zeggen kan mij die katten schelen om vervolgens de hele zaak af te schilderen als een of andere angenebbes waar wilde katten aan hun lot worden over gelaten.

Je spreekt je zo ongenuanceerd uit over zaken en ja dat triggert me. En het vervelende is dat het een trendje lijkt te zijn op dit forum. Zeik niet en geef je hond een dreun. Dat effect. En natuurlijk strijk je mij daarmee tegen de haren in.

En nogmaals. Ik ben verre van lief en totaal niet uit op mijn gelijk halen. Ik zeg wel wat ik vind. En ik vind het sfeertje op dit forum hoe langer hoe meer verziekt door gebrek aan empathie en inlevingsvermogen. Heb echt geen zin om dat niet te zeggen.

Ik snap dat je je gevoel niet wil uiten. Jouw ding. Maar je uit wel erg veel als je niks wil laten zien van jezelf. En je bent ook wel erg bezig met mij te pakken op uitspraken die ik doe en waar ik zelf helemaal geen issues mee heb :wink: Ik vind het inderdaad onprettig als er een loslopende grote hond op mijn honden af stuift. Omdat ze kwetsbaar zijn. Sta daar ook gewoon achter en een sneer daarover her en der van jou boeit me niet.

Het gaat me echt om de negatieve reacties op elke topic waarin mensen met gevoel ergens mee zitten.

Laten we er maar over ophouden want dit soort dingen los ik niet op. Ik zal mijn ergernis inslikken en kijken of ik het vol hou om empathie en gevoel een plekje te geven ondanks de onverschilligheid en hardheid die dan om je post heen te lezen is. :wink:
Afbeelding
kooi
Zeer actief

Tineke schreef:

Volgens mij is dit niet zo , vossen eten bij voorkeur kleine knaagdieren en geen dieren waarmee ze in conflict kunnen komen.
Het zou incidenteel weleens kunnen voorgekomen zijn maar dat zijn dan echt uitzonderingen.
Vossen zijn slimme dieren en een paar halen van een kat kunnen nare gevolgen hebben , ik denk maar zo dat ze dat niet snel zullen doen ze gaan meestal voor de makkelijkste weg om aan eten te komen.
Precies.
De BBC heeft dat zo mooi vastgelegd in een documentaire waarin ze katten volgden die een cameraatje om de nek hadden. Daarin een confrontatie tussen kat en vos die in het voordeel van de kat beslecht werd en hoe! Vossen zijn waarschijnlijk fysiek sterker, maar het ontbreekt hen aan vier scherpe klauwen. :lol1:
laeken
Zeer actief

kooi schreef:
Tineke schreef:

Precies.
De BBC heeft dat zo mooi vastgelegd in een documentaire waarin ze katten volgden die een cameraatje om de nek hadden. Daarin een confrontatie tussen kat en vos die in het voordeel van de kat beslecht werd en hoe! Vossen zijn waarschijnlijk fysiek sterker, maar het ontbreekt hen aan vier scherpe klauwen. :lol1:

Vossen en katten komen elkaar elke nacht massaal tegen. De gemiddelde vos kan beter met een kat dan de gemiddelde hond. Andersom net zo. Heel het platteland en ook heel veel grote steden zitten bomvol katten en vossen. Die leven dus in vrede samen. Een vos eet geen katten en katten willen net als vossen niet 6 keer per nacht vechten. Ze kiezen beiden voor hun eigen veiligheid en lopen netjes om elkaar heen.

Als ze al ruzie maken is dat rondom bakjes kattenvoer in tuinen of een stuk kip in een vuilniszak. En dan wint inderdaad de kat meestal.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:
bouvierpoedel schreef: Is toch prima dan . Maar gaat het niet een beetje teveel om jouw gevoelens en dat je daar bevestiging voor moet hebben. Weet niet hoor maar hadden wij een contractje of zo.? Ik heb geen zin meer om al mijn gevoelentjes te gaan zitten delen hier . Want wat voor jou zo werkt werkt voor mij net zo. Echt je bent een lief joch , een echt lieverd maar je bent ook wel beetje een grote zeikert. En soms dram je ook een beetje door om je zin te krijgen door van je af te meppen en dat het meer om jou gaat dan wat je pretendeert . Nu gaat het ook een beetje meer over jouw gevoelentjes dan over 130 wilde katten waar ook niet echt naar omgekeken word en het een beetje aan de natuur en goden overlaat. Heel zielig voor die beesten maar ze zijn wild en kan er ook niet zoveel mee net als de vos en dat hert waar achter aan gejaagd werd , Word het beter voor die beesten als wij daar met zijn 2en over gaan lopen zeveren en misschien wel een avondwake houden . Word jij daar beter van .? Gaat het over als wij beiden onze gevoelentjes daar over uiten .? Tuurlijk heb ik ze ook maar waarom achtervolg je mij zo om die met jou te moeten delen en dat ik voor jouw geruststelling alles hardop moet uit spreken. Snap ik hoor net zo goed dat ik snap dat ik om mijn gevoelen te sparen en even dingen te scheiden waar ik toch niets mee kan .
Je begrijpt me totaal niet. Wat jij doet is overal laten weten dat mensen niet mogen voelen. Dat is iets totaal anders dan zelf je gevoel niet willen uiten. Als ik zeg ergens bang voor te zijn ben jij de eerste die dat uit zijn verband trekt en tegen me gebruikt. Als er iemand ergens verdrietig om is ben jij de eerste die zegt stel je niet aan. Dat is niet hetzelfde als je eigen gevoel niet uiten. En nu weer, je verpakt het leuk maar sabelt me totaal neer. Gelukkig heb ik geen enkel gebrek aan zelfvertrouwen en gelukkig ben ik veel minder lief dan je zegt. En gelukkig sta ik prima in contact met mezelf en zit ik nergens mee. Gelijk halen? Misschien lijkt dat zo omdat ik de behoefte heb steeds weer tegen ongenuanceerde reacties op te treden. Lees wat je zegt hier? Wilde katten waar niemand zich om bekommerd? Hoe kom je daarbij?

Waarom is het fijn om te zeggen kan mij die katten schelen om vervolgens de hele zaak af te schilderen als een of andere angenebbes waar wilde katten aan hun lot worden over gelaten.

Je spreekt je zo ongenuanceerd uit over zaken en ja dat triggert me. En het vervelende is dat het een trendje lijkt te zijn op dit forum. Zeik niet en geef je hond een dreun. Dat effect. En natuurlijk strijk je mij daarmee tegen de haren in.

En nogmaals. Ik ben verre van lief en totaal niet uit op mijn gelijk halen. Ik zeg wel wat ik vind. En ik vind het sfeertje op dit forum hoe langer hoe meer verziekt door gebrek aan empathie en inlevingsvermogen. Heb echt geen zin om dat niet te zeggen.

Ik snap dat je je gevoel niet wil uiten. Jouw ding. Maar je uit wel erg veel als je niks wil laten zien van jezelf. En je bent ook wel erg bezig met mij te pakken op uitspraken die ik doe en waar ik zelf helemaal geen issues mee heb :wink: Ik vind het inderdaad onprettig als er een loslopende grote hond op mijn honden af stuift. Omdat ze kwetsbaar zijn. Sta daar ook gewoon achter en een sneer daarover her en der van jou boeit me niet.

Het gaat me echt om de negatieve reacties op elke topic waarin mensen met gevoel ergens mee zitten.

Laten we er maar over ophouden want dit soort dingen los ik niet op. Ik zal mijn ergernis inslikken en kijken of ik het vol hou om empathie en gevoel een plekje te geven ondanks de onverschilligheid en hardheid die dan om je post heen te lezen is. :wink:
Als het je dan niets doet waarom is het dan zo belangrijk dat je mijn mening wilt weten.
Ik vraag je toch niet om empathie te hebben of je steun . Waarom vraag je dan over mijn mening . Je blijft zelf ook maar met de stok slaan , hindert niets maar ga niet lopen leuteren en het slachtoffer uit lopen hangen.
Liefje we hebben geen relatie en we kennen elkaar maar van een forum je doet alsof wij in een relatie zitten en verwacht daar alles van.
Mij vinden ze een botte lul en jouw vinden ze een zeikert , Cleva een pisnicht , Mercedes een schreeuwlelijk , Nanna een goorlap , Marion een zuipert , WB een racist . Smoek een kamper en nog meer met klatergoud en zo vinden we allemaal wel wat en dan nog wat er achter de schermen allemaal gelult word.
Moet ook eerlijk zeggen toen je nog bij Martijn je een stuk leuker was ondanks dat je toen vaak tegen mij was.
Neem het niet al te serieus . Soms zit ik je te stangen en alles lekker uit te vergroten om dat je zo lekker hapt en zolang jij nog een eigen mening hebt vind ik je een best jong .
Nu ook niet meer doen waar je mij van beschuldigd. :ok:
Zolang ik je niet negeer ben je nog best te pruimen zei de gek .
En ja ik ben heel gevoelig en zit boordevol emotie , misschien nog wel een grotere zeikert en jankert dan jou en nee ik beul mijn honden niet vraag het mijn vrienden en ze zullen het beamen. Of kom een keer op bezoek . :W:
laeken
Zeer actief

@ BP, we dwalen af en het is goed :wink:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

laeken schreef:@ BP, we dwalen af en het is goed :wink:
:ok: :W:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
laeken schreef:Vossen eten misschien een keer een jong poesje maar verder?
Misschien ook wel oude, verzwakte en weerloze katten. En laten die nou volop voorhanden zijn in dat 'kattenasiel'. Een vos is een rasopportunist en ik denk dat die zo'n makkelijk te scoren maaltje zich niet zal ontzeggen. Nee, het is niet zijn eerste keus qua prooi maar dat is een mens ook niet voor een tijger. Totdat ie hongerig genoeg is en in de peiling krijgt dat die prooi geen zak in te brengen heeft als het er op aan komt. En dan is de beer los.

KLIK Dit is een gezonde weerbare kat. Maar als het een ouwetje was geweest had ik het zo net nog niet geweten. Je ziet op het laatst dat de vos wel probeert die kat te pakken.
over t algemeen schijnen vleeseters de voorkeur te hebben voor dieren die geen vlees eten, maar een verzwakt dier van welke soort ook, t zou kunnen..... maar dat t de voorkeur heeft ik weet t niet
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 13 jan 2018 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”