Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
honingzalf/vlooien allergie
Moderator: moderatorteam
- janeway
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
honingzalf/vlooien allergie
Hallo allemaal..
Gisteren ondekten we bij Koda een plek van een cm of 5 groot bij de staart aanzet. Kapot gebeten en haren eraf. Niet een en al wond maar wat meerdere wondjes en wat onrustige huid. Hij was al een tijdje aan het krabbelen maar met een rui periode doet hij dat ook wel meer.. Ik had ook al eerder gekamd op vlooien maar niks te zien natuurlijk.
Maar goed gisteren na het zien van die plek nogmaals gekamd en ik viste 1 een vlooi uit. Direct behandeld met antivlo (de hond dan) voor in huis nog niks in huis. Lange dag gewerkt vandaag. Morgen weer een dag. Dus stofzuigen wassen enz.
Nu ben ik niet het typ van gelijk naar de DA rennen. Wil het de kans geven om "vanzelf" te genezen. Het is nu niet erger dan gisteren iig
Ik heb hier wel het een en ander gelezen over honingzalf. Kan het online goed vinden maar waar koop ik dat in de winkel? Dan kan ik het morgen halen. Want dat kan ik dan weer niet vinden.
En is het handig om op de staartaanzet zalf te smeren.. Likt ie dat er niet af? Of moeten we dan maar gelijk aan een kap..
Gisteren ondekten we bij Koda een plek van een cm of 5 groot bij de staart aanzet. Kapot gebeten en haren eraf. Niet een en al wond maar wat meerdere wondjes en wat onrustige huid. Hij was al een tijdje aan het krabbelen maar met een rui periode doet hij dat ook wel meer.. Ik had ook al eerder gekamd op vlooien maar niks te zien natuurlijk.
Maar goed gisteren na het zien van die plek nogmaals gekamd en ik viste 1 een vlooi uit. Direct behandeld met antivlo (de hond dan) voor in huis nog niks in huis. Lange dag gewerkt vandaag. Morgen weer een dag. Dus stofzuigen wassen enz.
Nu ben ik niet het typ van gelijk naar de DA rennen. Wil het de kans geven om "vanzelf" te genezen. Het is nu niet erger dan gisteren iig
Ik heb hier wel het een en ander gelezen over honingzalf. Kan het online goed vinden maar waar koop ik dat in de winkel? Dan kan ik het morgen halen. Want dat kan ik dan weer niet vinden.
En is het handig om op de staartaanzet zalf te smeren.. Likt ie dat er niet af? Of moeten we dan maar gelijk aan een kap..
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Re: honingzalf/vlooien allergie
meeste apotheken verkopen honingzalf, helpt goed tegen wondjes, zelf gebruik ik groene klei/leem dat werkt goed tegen jeuk zodat je het bijten/krabben kan doorbreken. Als de hond teveel er aan bijt/krab kan het snel tot hot-spot lijden

- janeway
- Zeer actief
Wanneer is iets een hotspot? Geen idee.. Niet mijn eerste hond maar dit soort termen hadden ze nog niet.. (dat ik er van wist dan hahaha)Lizzie. schreef:meeste apotheken verkopen honingzalf, helpt goed tegen wondjes, zelf gebruik ik groene klei/leem dat werkt goed tegen jeuk zodat je het bijten/krabben kan doorbreken. Als de hond teveel er aan bijt/krab kan het snel tot hot-spot lijden
-
Johnny Jones
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Honingzalf kan je ook bij de dierenarts kopen. Bij de paarden heb ik er goede ervaringen mee. Eén van onze paarden, een eczemer, had zijn staartwortel kapotgebeten. Wat ik ook deed, of een tijdje juist niks deed, de wondjes gingen niet dicht. Tot ik honingzalf van de dierenarts kreeg. Binnen een week waren de wondjes dicht.
Met bijtplekken bij de honden heb ik er geen ervaring mee. Wel een rare tijd voor vlooien toch?
Met bijtplekken bij de honden heb ik er geen ervaring mee. Wel een rare tijd voor vlooien toch?
- dagmar88
- Zeer actief
Zou het mooi laten opdrogen. Met zo'n allergie is het wel fijn altijd een seresto band te hebben liggen, en die in de ergste tijd preventief te gebruiken.
Een van mijn katten heeft het heel erg. Eén vlo in huis en die zit geheid op hem en hij heeft meteen een heel open ruggetje.
Met die seresto is het in een paar dagen droog.
Een van mijn katten heeft het heel erg. Eén vlo in huis en die zit geheid op hem en hij heeft meteen een heel open ruggetje.
Met die seresto is het in een paar dagen droog.
- janeway
- Zeer actief
We hebben ook katten..Ook behandeld.. Ik heb geen idee of het een rare tijd is eigenlijk.. nooit zo opgelet. Morgen even naar de DA.. Kan het ook bij een drogist of is dat alleen voor mensen. Of kan je het dus ook voor dieren en mensen gebruiken.. (zou handig zijn. Met 3 kids altijd wondjes haha)Johnny Jones schreef:Honingzalf kan je ook bij de dierenarts kopen. Bij de paarden heb ik er goede ervaringen mee. Eén van onze paarden, een eczemer, had zijn staartwortel kapotgebeten. Wat ik ook deed, of een tijdje juist niks deed, de wondjes gingen niet dicht. Tot ik honingzalf van de dierenarts kreeg. Binnen een week waren de wondjes dicht.
- dagmar88
- Zeer actief
https://nieuws.weeronline.nl/11-1-2018- ... erkaarten/janeway schreef:Ik heb geen idee of het een rare tijd is eigenlijk.. nooit zo opgelet.
Op deze manier heb je geen rare tijd meer.
-
S@ndr@
- Zeer actief
de welkoop of boerenbond is ook een goede voor dat soort middeltjes,..
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
Je kan vetramil gewoon bij Bol bestellen en ook op jezelf smeren.
Wij gebruiken het voor alle dieren, top spul!
Wij gebruiken het voor alle dieren, top spul!
- janeway
- Zeer actief
Inmiddels gehaald bij Ranzijn. Wond gesmeerd is goed dicht nog niet helemaal rustig maar ziet er goed uit.
2 jaar geleden zaagde ik in mijn duim.. Daar smeerde ik dus pure honing op. Wel van een imker.. Die uit de supermarkt daar wordt te veel mee gedaan. Alleen zag ik pure honing niet zo zitten op een hond haha.
2 jaar geleden zaagde ik in mijn duim.. Daar smeerde ik dus pure honing op. Wel van een imker.. Die uit de supermarkt daar wordt te veel mee gedaan. Alleen zag ik pure honing niet zo zitten op een hond haha.