Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat zouden jullie doen?
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Wat zouden jullie doen?
Niko is inmiddels echt een oudere hond, hij wil nog, maar het grote lijf is ver op.
Hij heeft al langer een "aangepast programma", krijgt visolie en glucosamine. Z'n heupen zijn al jaren niet je van het, maar nu gaat het achteruit.
Een achterpoot draait net een beetje raar uit. Eerder is dat met goede dikke billen kweken en rustig aan doen weggegaan, nu is het ondanks dat dat niet veranderd is erger terug. Hij mankt permanent een tikje, de meeste mensen zou het niet eens opvallen.
Met jas bij kou ging het best goed. Steeds vaker moet ik hem ondersteunen bij een grote plas, hij kukelt omver als hij langer op één poot staat. Hij heeft sinds kort een beginnend verzakkinkje rond de anus. Poepen gaat waarschijnlijk iets lastiger, en dat is ook te merken aan zijn achterpoten. Combinatie hurkzit en meer moeten drukken doet geen goed.
Op alleen brok is z'n ontlasting zachter, dat helpt.
Hij heeft altijd hevige maag-darm-allergie ellende gehad. Hij is nu normaal schraal met stevige billen. Hij blijft eigenlijk alleen gecastreerd (chip) goed op gewicht, maar dat durf ik nu niet meer vanwege spierverlies.
Pijnstilling ben ik erg huiverig door z'n overgevoelige verteringsstelsel. Is dat terecht, of is er pijnstilling die helemaal niet op de maag werkt?
Zou hij op pijnstilling weer even pijnloos achterlijk achter ballen aan kunnen sjezen, of is het een doekje voor het bloeden?
Het vervelende is dat hij heel veel wil en wat het lijf nu aankan is niet genoeg om hem tevreden te stellen. Hij is onrustig/druk en gruwelijk obsessief met teven bezig.
Het is allemaal niet direct noodlijdend en ik voel me de komende weken niet direct in staat een definitieve beslissing te nemen. Rekken om het rekken zie ik echter ook niet zitten.
Hij heeft al langer een "aangepast programma", krijgt visolie en glucosamine. Z'n heupen zijn al jaren niet je van het, maar nu gaat het achteruit.
Een achterpoot draait net een beetje raar uit. Eerder is dat met goede dikke billen kweken en rustig aan doen weggegaan, nu is het ondanks dat dat niet veranderd is erger terug. Hij mankt permanent een tikje, de meeste mensen zou het niet eens opvallen.
Met jas bij kou ging het best goed. Steeds vaker moet ik hem ondersteunen bij een grote plas, hij kukelt omver als hij langer op één poot staat. Hij heeft sinds kort een beginnend verzakkinkje rond de anus. Poepen gaat waarschijnlijk iets lastiger, en dat is ook te merken aan zijn achterpoten. Combinatie hurkzit en meer moeten drukken doet geen goed.
Op alleen brok is z'n ontlasting zachter, dat helpt.
Hij heeft altijd hevige maag-darm-allergie ellende gehad. Hij is nu normaal schraal met stevige billen. Hij blijft eigenlijk alleen gecastreerd (chip) goed op gewicht, maar dat durf ik nu niet meer vanwege spierverlies.
Pijnstilling ben ik erg huiverig door z'n overgevoelige verteringsstelsel. Is dat terecht, of is er pijnstilling die helemaal niet op de maag werkt?
Zou hij op pijnstilling weer even pijnloos achterlijk achter ballen aan kunnen sjezen, of is het een doekje voor het bloeden?
Het vervelende is dat hij heel veel wil en wat het lijf nu aankan is niet genoeg om hem tevreden te stellen. Hij is onrustig/druk en gruwelijk obsessief met teven bezig.
Het is allemaal niet direct noodlijdend en ik voel me de komende weken niet direct in staat een definitieve beslissing te nemen. Rekken om het rekken zie ik echter ook niet zitten.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Wat zouden jullie doen?
Ik zou er zelf een bezoekje fysiotherapeut of osteopaat aan wagen.
Wat Boutje zegt is ook een goeie trouwens. Dan merk je sneller wanneer stabiel overgaat tot achteruitgang.
Wat Boutje zegt is ook een goeie trouwens. Dan merk je sneller wanneer stabiel overgaat tot achteruitgang.
- dagmar88
- Zeer actief
Boutje schreef:Moeilijk...
1 ding pik ik er toch uit, dat chemisch castreren... oke, je hebt misschien wat spierverlies, maar dat is misschien op te vangen door iets anders? Wat anabolen of zo (of zeg ik nu iets domds?)
Want en niet op gewicht blijven en onrustig en obsessief met teven bezig klinkt ook niet echt leuk voor hem...
Bij hem is dat helaas best flink. Z'n obsessieve gedrag (ofwel tevenplasmanie ofwel waterzucht) komt altijd naar boven bij stress of verveling, daar verandert de chip niets aan.
Anabolen met of zonder chip zou eigenlijk alleen een optie zijn als hij beter zou kunnen lopen dan nu. Een uur loslopen en wat apporteren.
Té mager is hij gelukkig al heel lang niet meer, dus ik twijfel sowieso of het een meerwaarde heeft. Het lijkt me dat hij beter schraal kan zijn nu.
Hij valt helaas niet zo makkelijk bezig te houden. Het is bal voor en na, iets anders kan hem niet boeien.
Nu mag hij hem na een paar keer gooien dragen, hij loopt noodgedwongen veel aan de riem.
Het is nu ook allemaal druk en nieuw en anders, daar kan hij nooit zo goed tegen.
- dagmar88
- Zeer actief
Ik vind het lastig. Veel verbetering kan ik me daarvan niet voorstellen met hd en slijtage.-Saskia- schreef:Ik zou er zelf een bezoekje fysiotherapeut of osteopaat aan wagen.
Hij is qua gezondheid nooit stabiel geweest. Twee jaar geleden (en ieder jaar daar voor wel even) dacht ik al dat het einde verhaal was. Ben nog allemaal leuke dingen met hem gaan doen om afscheid te nemen, suppen, een nacht los op het strand, dat soort ongein.
Maar goed, nu komen er natuurlijk steeds meer ouderdomskwaaltjes bij die er niet meer minder op gaan worden.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Latsig hè 
Ja zou in ieder geval Psylliumvezels kunnen geven om zijn ontlasting zachter te maken zodat hij niet zoveel kracht hoeft zetten. Verder zou ik proberen of je door simpele oefeningen thuis nog wat extra spieren kan kweken. Wat wiebeloefeningen op een kussen bv. Van zit naar staan en weer terug. Zijn pootjes één voor één optillen en even vasthouden (zodat hij allerlei spieren moet aanspannen om zijn balans te houden). Hem op tegen zijn billen zachtjes heen en weer duwen zodat hij spieren moet aanspannen. Zulk soort dingen.
Ja zou in ieder geval Psylliumvezels kunnen geven om zijn ontlasting zachter te maken zodat hij niet zoveel kracht hoeft zetten. Verder zou ik proberen of je door simpele oefeningen thuis nog wat extra spieren kan kweken. Wat wiebeloefeningen op een kussen bv. Van zit naar staan en weer terug. Zijn pootjes één voor één optillen en even vasthouden (zodat hij allerlei spieren moet aanspannen om zijn balans te houden). Hem op tegen zijn billen zachtjes heen en weer duwen zodat hij spieren moet aanspannen. Zulk soort dingen.
- dagmar88
- Zeer actief
sirene schreef:Latsig hè
Psyllium ga ik proberen, suf dat ik daar zelf niet aan gedacht heb, heb het altijd in huis.
En normaal doe ik het niet, maar aangezien het toch een aflopende zaak is maar lekker varkensgehakt ipv kvv.
- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Ik vind het niet zinnig om een hond te laten verouderen tot voorbij het punt waarop hij zichzelf nog kan bedruipen.
Ondersteunen bij het plassen, een endelprolaps, verpleegpootjes. Enw aarvoor? Zodat hij nog ouder en nog gebrekkiger kan worden? Voor die ene zomer extra?
Het hoeft niet nu maar ik zou wel heel concreet maken waar de grens precies ligt anders worden zulke dingen een gebed zonder end en dat heeft echt niets met een goed hondenleven of een prettig situatie voor de baas te maken.
Oude honden gaan nu eenmaal dood. Of dat nou in maart of oktober is doet er echt helemaal niets toe.
Daarom. Het is allemaal heel vers, dat ik hem even vast moet houden is van deze week en ook maar één of twee keer per dag. Hij markeert verder nog als een baas, alleen bij de lange plas helt hij steeds verder over.
Zodra het ook maar gaat lijken op meer dan wat kleine ongemakjes, moet het klaar zijn.
Ik denk dat ik hem net als vorige keer maar weer gewoon ga laten doen waar hij zin in heeft en er om eens te kijken wat het doet een tramadolletje in douw. Op die manier is het denk ik nog een kwestie van weken, maar goed.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Toen Shendor slechter werd heeft hij een aantal keer (dacht 2) een injectie anabolen gehad, dat hielp hem wel. Zou zoiets nog een optie zijn?
Sterkte iig!
Sterkte iig!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Zelf zou ik hem direct op pijnstilling zetten. Even overleggen met de dierenarts welke het beste is, maar ik denk richting Tramadol en dan de darmen ondersteunen. Veel dingen die je hier noemt kunnen door pijn veroorzaakt worden. En veel honden op leeftijd hebben ook daadwerkelijk pijn en veel te veel honden krijgen daar niet de juiste ondersteuning voor omdat klachten op ouderdom gegooid worden. Je zou pijnstilling ook eerst een periode kunnen proberen om te zien wat het effect ervan is. Dat is tenminste waar ik direct mee zou beginnen. Daarnaast zou ik ook denken aan een injectie anabolen ed. Maar met een beetje dierenarts kun je prima bespreken wat mogelijkheden zijn en dan kijken wat voor Niko wel of niet passend zou zijn.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
het is toch artrose pijn die hij heeft? waarom dan Tramadol, hier goede ervaringen bij artrose pijn met trocoxil en nu na een aantal jaar aangevuld met flexadindagmar88 schreef:Cleva schreef:Ik vind het niet zinnig om een hond te laten verouderen tot voorbij het punt waarop hij zichzelf nog kan bedruipen.
Ondersteunen bij het plassen, een endelprolaps, verpleegpootjes. Enw aarvoor? Zodat hij nog ouder en nog gebrekkiger kan worden? Voor die ene zomer extra?
Het hoeft niet nu maar ik zou wel heel concreet maken waar de grens precies ligt anders worden zulke dingen een gebed zonder end en dat heeft echt niets met een goed hondenleven of een prettig situatie voor de baas te maken.
Oude honden gaan nu eenmaal dood. Of dat nou in maart of oktober is doet er echt helemaal niets toe.
Daarom. Het is allemaal heel vers, dat ik hem even vast moet houden is van deze week en ook maar één of twee keer per dag. Hij markeert verder nog als een baas, alleen bij de lange plas helt hij steeds verder over.
Zodra het ook maar gaat lijken op meer dan wat kleine ongemakjes, moet het klaar zijn.
Ik denk dat ik hem net als vorige keer maar weer gewoon ga laten doen waar hij zin in heeft en er om eens te kijken wat het doet een tramadolletje in douw. Op die manier is het denk ik nog een kwestie van weken, maar goed.
maar herken gelukkig dingen als omvallen etc nog niet bij mijn oudjes (ruim 12 en ruim 14) want denk toch dat ik dan nog een paar dagen er flink pijnstilling in zou douwen en dan afscheid nemen, want dan is het waardige er ook vanaf en gelukkig kunnen we onze dieren die aftakeling besparen
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
hakunamatata schreef:Zelf zou ik hem direct op pijnstilling zetten. Even overleggen met de dierenarts welke het beste is, maar ik denk richting Tramadol en dan de darmen ondersteunen. Veel dingen die je hier noemt kunnen door pijn veroorzaakt worden. En veel honden op leeftijd hebben ook daadwerkelijk pijn en veel te veel honden krijgen daar niet de juiste ondersteuning voor omdat klachten op ouderdom gegooid worden. Je zou pijnstilling ook eerst een periode kunnen proberen om te zien wat het effect ervan is. Dat is tenminste waar ik direct mee zou beginnen. Daarnaast zou ik ook denken aan een injectie anabolen ed. Maar met een beetje dierenarts kun je prima bespreken wat mogelijkheden zijn en dan kijken wat voor Niko wel of niet passend zou zijn.
anabolen werken alleen optimaal als je ook kan gaan trainen en in hoeverre dat bij een oudere hond met problemen ook nog verantwoord mogelijk is? train je niet heb je ook geen effect van de anabolen
- dagmar88
- Zeer actief
crutz schreef: het is toch artrose pijn die hij heeft? waarom dan Tramadol, hier goede ervaringen bij artrose pijn met trocoxil en nu na een aantal jaar aangevuld met flexadin
maar herken gelukkig dingen als omvallen etc nog niet bij mijn oudjes (ruim 12 en ruim 14) want denk toch dat ik dan nog een paar dagen er flink pijnstilling in zou douwen en dan afscheid nemen, want dan is het waardige er ook vanaf en gelukkig kunnen we onze dieren die aftakeling besparen
Het zijn nu gelukkig maar momentjes, daar buiten is hij nog behoorlijk goed, gewoon oud (voor een zwaargebouwde molossermix)
Vandaag loopt hij toevallig weer als een kieviet.
Een kwestie van dagen is het nog niet.
Het is meer dat ik hem nu aan het beperken ben, dat heeft in het verleden gewerkt, maar nu wordt wel duidelijk dat er niet nog eens zo'n verbetering gaat komen.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dat zou ook mijn insteek zijn. Want wanneer houdt dat ondersteunen op? Van enkele keren per week gaat het naar dagelijks en naar bij elke plas. Lijkt mij toch diervriendelijker om de stekker eruit te trekken als hij nog vrolijk is ipv gefrustreerd door zijn mankementen en pijn? Ook omdat je hem niet zomaar wat kan geven ivm zijn innerlijke gestel.crutz schreef:het is toch artrose pijn die hij heeft? waarom dan Tramadol, hier goede ervaringen bij artrose pijn met trocoxil en nu na een aantal jaar aangevuld met flexadindagmar88 schreef:Cleva schreef:Ik vind het niet zinnig om een hond te laten verouderen tot voorbij het punt waarop hij zichzelf nog kan bedruipen.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bij Jura haar artrose knie helpt alleen perdnoral, zeer lage dosering van 5mg om de dag. Veel beter dan pijnstillers in hoge dosering in ons geval. Heeft natuurlijk ook weer nadelen, al zijn die in zo'n dosering minimaal, maar wellicht wel iets om over na te denken mochten andere middelen afvallen.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Trocoxil is maar maandelijks he en heb hier niet de indruk (Umi krijgt het en Plato kreeg het) dat het erg belastend is voor de maag en Plato had wel maag issues.dagmar88 schreef:crutz schreef: het is toch artrose pijn die hij heeft? waarom dan Tramadol, hier goede ervaringen bij artrose pijn met trocoxil en nu na een aantal jaar aangevuld met flexadin
Die maag/darmen he, dat gaat hem met zekerheid niet worden. Tramadol durf ik nog wel een kans te geven.
Het zijn nu gelukkig maar momentjes, daar buiten is hij nog behoorlijk goed, gewoon oud (voor een zwaargebouwde molossermix)
Vandaag loopt hij toevallig weer als een kieviet.
Een kwestie van dagen is het nog niet.
Het is meer dat ik hem nu aan het beperken ben, dat heeft in het verleden gewerkt, maar nu wordt wel duidelijk dat er niet nog eens zo'n verbetering gaat komen.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
moeilijk hoor...ik zou met ondersteuning van pijnstilling aankijken hoe het gaat. Is het leven nog leuk voor hem of merk je geen verbetering?
Ik denk zelf aan Metacam..
sterkte ermee, moeilijk zulke dingen...wanneer is het tijd? Er zijn al zoveel discussies over gevoerd en toch is het voor iedereen anders.
Ik denk zelf aan Metacam..
sterkte ermee, moeilijk zulke dingen...wanneer is het tijd? Er zijn al zoveel discussies over gevoerd en toch is het voor iedereen anders.

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
CBD olie nog een optie? Merk bij Joris (bijna 14 jaar) best veel verbetering sinds hij dat krijgt. Hij staat stabieler, kan beter springen en zijn vacht is er ook van opgeknapt. Hij is vrolijker en actiever, voor zover je dat van een oudere hond kan verwachten natuurlijk.
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Is Litopet niet wat ter ondersteuning?
Dit is op basis van GOPO wat ontstekingsremmend werkt. Het is vrij nieuw maar tot nu toe zijn de ervaringen echt super.
Dit is op basis van GOPO wat ontstekingsremmend werkt. Het is vrij nieuw maar tot nu toe zijn de ervaringen echt super.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Ik denk ook aan CBD olie. Bij Tomas lijkt het prima te werken, de pijnstilling hebben we achterwege kunnen laten. Hij is vrolijker en actiever, zijn vacht glanst en is zachter en zijn eetlust is helemaal terug.
Qua bespiering doet het niets, maar een fittere hond beweegt makkelijker en dat gaat verdere aftakeling in elk geval iets beter tegen.
Qua bespiering doet het niets, maar een fittere hond beweegt makkelijker en dat gaat verdere aftakeling in elk geval iets beter tegen.
- Jackira
- Zeer actief
Buck heeft ook een paar keer anabolen gehad, en daar knapte hij heel erg van op.
-
laeken
- Zeer actief
Ik heb Wuilus toen ze ouder werd gewoon op permanent Rymadil gezet en die heeft nog flink van het leven genoten. Was met 13 nog aan het patsen tegen Kangals in Amsterdam en had nergens last van. Met 11 jaar moest ze haast ingeslapen worden door artrose in de heupen en een fikse spondylose.
Uiteindelijk stond ze op een ochtend niet meer op toen ze 14 was.
Ik ben ook niet voor eeuwig dokteren bij oude honden. Ik besloot dus om de pijn weg te nemen en de hond een kans te geven. Ik weet zeker dat ze het fijn heeft gehad haar laatste 3 jaar en al kon ze niet alles meer, ze wilde ook niet alles meer. Lekker in de tuin liggen. Elke dag 3 of 4 rondjes wandelen en geurtjes opnemen en heel af en toe lekker tekeer gaan tegen een hond of de boel bewaken en bij het baasje liggen vond ze al heerlijk.
Uiteindelijk stond ze op een ochtend niet meer op toen ze 14 was.
Ik ben ook niet voor eeuwig dokteren bij oude honden. Ik besloot dus om de pijn weg te nemen en de hond een kans te geven. Ik weet zeker dat ze het fijn heeft gehad haar laatste 3 jaar en al kon ze niet alles meer, ze wilde ook niet alles meer. Lekker in de tuin liggen. Elke dag 3 of 4 rondjes wandelen en geurtjes opnemen en heel af en toe lekker tekeer gaan tegen een hond of de boel bewaken en bij het baasje liggen vond ze al heerlijk.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Ik zou het allemaal zo laten zoals het nu is.
Ga je met het één beginnen krijgt ie geheid van het ander last.
Zing het uit tot het punt waarop het enigzins onwaardig begint te worden en dan afscheid nemen.
Ja, ben er wel uit. Zaterdag ben ik verhuisd en daarna mag hij weer doen waar hij zin in heeft, zolang het gaat.
Is dat drie dagen, dan is het maar zo. Hij zit toch al jaren in reservetijd en molossers worden geen 10. Z'n moeder (de zus van pluisje, die 18 maanden werd) komt van mensen die een zooi honden op een weiland op eigen initiatief lieten vermenigvuldigen, de hele inteeltbende had of een vreselijk slecht karakter, of viel voor de 6 van de kanker uit elkaar.
Hij is een mongooltje, maar wel lief, uitermate sociaal naar alle soorten en maten honden en bijna 8, dus mag er nog best blij mee zijn.
Zag net dat één van z'n gezwelletjes na jaren plots weer groeit, dus het is met die verzakking (waarmee het achteruit gaat), slijtage, subluxerende heup en maag/darmgedoe wel een flinke opeenstapeling van. Hij ruikt ook opeens anders.
De shit is dat hij er zo goed uitziet.
De dierenarts is nogal moeilijk wat dat betreft, die weigert zelfs honden met pijn door kanker een spuitje te geven.
Het is ook net of hij tussen de oren weer 9 maanden is. Alles moet in razend tempo, puur omdat stap de minst makkelijke gang voor hem is.
Hij draaft dus als een jonge god overal tussendoor, wil van iedereen aai en met alle honden snuffelen, terwijl hij daar nooit op gericht is geweest.
Je ziet als je hem niet kent pertinent geen zieke hond, en toch is het zo
- dagmar88
- Zeer actief
laeken schreef:Lekker in de tuin liggen. Elke dag 3 of 4 rondjes wandelen en geurtjes opnemen en heel af en toe lekker tekeer gaan tegen een hond of de boel bewaken en bij het baasje liggen vond ze al heerlijk.
Dat is wat ik nu doe. Charlie had zich daar ook goed bij gevoeld. Die wilde vooral bij je zijn, dan was het allemaal best.
Die pannekoek wil alleen maar rennen en vliegen. Hij neemt me die flex en de rondjes meer dan een beetje kwalijk. Ik moet bij de afslag naar het strand link uitkijken, als je twee seconden niet oplet neemt ie een spurt en we schelen geen 20 kilo
-
blondie
- Zeer actief
Zo ik het lees laat je hem nog aardig wat bewegen en wil hij dat ook nog. Vanuit die gedachte zou ik zelf dus wel anabolen overwegen. Ook Finn heeft die halverwege zijn leven en op het eind ingespoten gekregen en omdat ik hem ook in beweging hield, en omdat hij dus zelf gewoon wel nog weg wilde werkte het tijdelijk wel.
Op zijn eind ook niet meer, maar daar waren de dierenarts en ik het ook over eens. 1x nog een injectie geven en als het daarna weer zou verslechteren de realiteit onder ogen zien, en dat is ook zo gebeurd.
Op zijn eind ook niet meer, maar daar waren de dierenarts en ik het ook over eens. 1x nog een injectie geven en als het daarna weer zou verslechteren de realiteit onder ogen zien, en dat is ook zo gebeurd.
-
-Saskia-
- Zeer actief
Mijn hond ging in een paar sessies van drie mankende poten naar opnieuw soepel lopen. Artrose, dus niets aan te doen maar in ieder geval helpt de therapie hier dus erg goed, zonder pijnstillers.dagmar88 schreef:Ik vind het lastig. Veel verbetering kan ik me daarvan niet voorstellen met hd en slijtage.
Ook mijn andere hond ging vrij snel van af en aan manken naar ondertussen maandenlang mankvrij.
Maargoed, dat zijn verder gezonde honden, zo te lezen ligt dat anders met Niko.
- dagmar88
- Zeer actief
Kruimel53 schreef: Andere dierenarts nog een optie?
De 'gewone' praktijk hier is ook prima voor operaties en behandelingen e.d. maar toen ik vond dat het klaar was met Kátur kreeg ik toch weer dat gemekker dat ze nog dit en dat en zus en zo ... terwijl dat allemaal allang gepasseerde stations waren.
Ik ben naar Tannetje Koning gegaan, die kent me al langer en nam me gelijk serieus. Geen gezeur, heel rustig en vredig einde en klaar. Heb me bij niet één dier zó zeker en goed gevoeld over dat spuitje. En Kátur was nog geen hoopje ellende dat met doffe oogjes in een hoekje zat weg te rotten. Hij liep nog stukjes en had af en toe nog lol. Maar het grootste deel van de tijd niet en dat gaf voor mij de doorslag. Ik heb het gewoon een week of wat bijgehouden in een schriftje en toen was het voor mij glashelder. Af en toe lol is niet genoeg.
De trimster vroeger moest haar DH Joy (
Dat viel me onderweg ook in
Niko is een paar jaar terug met allergieklachten/ondergewicht bij een andere praktijk geweest, daar staat hij nog in het systeem.
Dat boekje is voor de dierenarts wel een goed idee, maakt het toch wat inzichtelijker wat er nu speelt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik zou gewoon pijnstilling geven eventueel met maagbeschermer. Je merkt het snel genoeg als het problemen geeft.
- dagmar88
- Zeer actief
Brindlecardi schreef:Ik zou gewoon pijnstilling geven eventueel met maagbeschermer. Je merkt het snel genoeg als het problemen geeft.
Dat klopt. Met hevige buikkramp, overgeven, op ieder druppeltje spuitpoep blijven knijpen tot de adertjes vanbinnen knappen.
Ben je een maand of twee, drie verder voor je niet meer met een wandelende xylofoon loopt.
Denk alleen niet dat ie dan nog loopt.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Tsja dan probeer je het toch niet.dagmar88 schreef:Brindlecardi schreef:Ik zou gewoon pijnstilling geven eventueel met maagbeschermer. Je merkt het snel genoeg als het problemen geeft.
Dat klopt. Met hevige buikkramp, overgeven, op ieder druppeltje spuitpoep blijven knijpen tot de adertjes vanbinnen knappen.
Ben je een maand of twee, drie verder voor je niet meer met een wandelende xylofoon loopt.
Denk alleen niet dat ie dan nog loopt.
Ik heb nog nooit honden gehad die problemen hadden met een NSAID, ook niet na lang gebruik en ook niet de honden met een gevoelig maag- darmstelsel. Een gemiddeld AB kuurtje geeft vaak veel meer problemen.