Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Showwinnaars
Moderator: moderatorteam
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Re: Showwinnaars
Dat is gewoon die duitser zonder staart en met kort haarTamara81 schreef:O nee! Wat is er met die Dober aan de hand!Die hoekingen achter, en die borstkas voor. Doodzonde.

- klaproos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Met die bouw zijn het betere dravers
Mwah, doe mij dan toch dit maar
Wandeling Dogstale-271.jpg by Marenko, on Flickr

Mwah, doe mij dan toch dit maar

Groetjes Marja
-
- Vaste gebruiker
En gezonder...Tedzy. schreef:Oei, dat ziet er inderdaad niet best uit. Doe mij ook die oude types maar, zoveel mooier en functioneler. Maar dat geldt jammer genoeg voor heel veel rassen.
Ik had onlangs op fb een discussie met iemand en die beweerde glashard dat er niks mis is met de rug en achterpoten van de Duitse herders. De honden hebben er volgens haar geen last van en het hoort nu eenmaal zo (???).

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
En dan dat miserabel stompje van een staart moeten vasthouden omdat ie anders voorover tuimelt.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ongelofelijk. 
Met de gezichten van de handlers gaat het ook niet zo goed.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Volgens mij snap ik het: je moet je hond zo neerzetten dat borst en buik 1 rechte lijn vormen 

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ze staan wel op een schavotje, maar 't zijn geen winnaars. 'gewoon in een fotostudio'. Wie weet, kregen ze wel een G of een M.
Laten we positief blijven
Laten we positief blijven
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
-Saskia- schreef:En dan dat miserabel stompje van een staart moeten vasthouden omdat ie anders voorover tuimelt.
Ik vind dat altijd een beetje gek, waarom een hond zijn staart de lucht in houden? Zag het op de winner ook een fokker van Duitse Pinschers doen, eer ik dat ga doen, laat die staart lekker hangen zoals hij hangt.
Heb dat echt nog nooit gedaan.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
DeDiana schreef:Ongelofelijk.

- Crescent
- Zeer actief
Nummer 1 doet nog een poging de dober uit de krul te trekken...
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
Net als dat omhoog houden van de oren van argentino's of cane corso's.gonnie schreef:Ik vind dat altijd een beetje gek, waarom een hond zijn staart de lucht in houden?
Tig rassen die bij het lopen vrolijk de staart in de lucht houden maar neen hoor. Op show moet ie tijdens het rondje hangen.
Idioot gedoe.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Elco en Gait laten hun staart in stand heel mooi naar beneden hangen, zoals de rasstandaard voorschrijft. Maar tijdens het gaan krult ie bijna over de rug en dat is een foutje... Hij mag best vrolijk gedragen worden, maar zij doen het veel te vrolijk. Maar denk maar niet dat ik ze ga dwingen die staart lager te houden. Heb liever dat ze lol hebben dan dat ze hun staart 'goed' dragen. Staart goed dragen zou in hun geval hun welzijn verminderen-Saskia- schreef:Net als dat omhoog houden van de oren van argentino's of cane corso's.gonnie schreef:Ik vind dat altijd een beetje gek, waarom een hond zijn staart de lucht in houden?
Tig rassen die bij het lopen vrolijk de staart in de lucht houden maar neen hoor. Op show moet ie tijdens het rondje hangen.
Idioot gedoe.

- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Rebble
- Zeer actief
Maar wat gebeurt er eigenlijk als je op een show op komt dagen met een Duitse herder met een rechte/goede rug en normale hoekingen?

-
- Zeer actief
Ik heb die eerste foto nou al 10 x gekeken maar kom er niet uit hoe dat gezicht nou zit. Het lijkt wel een masker wat hij op heeft? Ik zie er met de beste wil van de wereld geen gezicht in ;-((
Suzanne
Suzanne
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Nou zag ik laatst dat een hond van dezelfde fokker als Tay en Winni naar een show (geen DH clubmatch dus) was geweest en wel goed gelopen had. Ik ga het eens opzoeken, want dat was wel leuk en positief hahaNanna schreef:Waarschijnlijk krijg je dan een G, als je geluk hebt. Wegens ‘niet rastypisch’. Mensen met herders uit werklijnen (met rechte rug) wagen ook weleens een kansje maar eindigen steevast in de laagste regionen.Rebble schreef:Maar wat gebeurt er eigenlijk als je op een show op komt dagen met een Duitse herder met een rechte/goede rug en normale hoekingen?
Edit: die kreeg een 2 ZG op de Winner als ik het goed begrijp.
Laatst gewijzigd door TessaThomas op 09 jan 2018 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rebble
- Zeer actief
Dat vind ik echt bizar. Ik ben een leek en ik snap nog wel dat een hond zo niet functioneert. Zo'n bouw sluipt er toch langzaam in? Waarom wordt zoiets dan niet direct een halt toegeroepen? Ik vind het echt onbegrijpelijk dat veel fokkers en keurmeesters dit als mooi zien.Nanna schreef:Waarschijnlijk krijg je dan een G, als je geluk hebt. Wegens ‘niet rastypisch’. Mensen met herders uit werklijnen (met rechte rug) wagen ook weleens een kansje maar eindigen steevast in de laagste regionen.Rebble schreef:Maar wat gebeurt er eigenlijk als je op een show op komt dagen met een Duitse herder met een rechte/goede rug en normale hoekingen?
Bij mij op cursus liep er een fokker mee van herders en, hoewel niet zo overdreven als je soms ziet, ook een glijbaanrug en gekke poten. Dan werd er wel eens door een medecursist gezegd dat het een mooi hondje werd, ik kreeg het mijn strot niet uit. Heb maar gezegd dat ze echt heel lief was, dat was dan ook wel echt zo.

-
- Zeer actief
Bij de fokkerij van show Arabieren heb je inmiddels ook van die idioten die op een extreem en ongezond uiterlijk fokken https://www.dehoefslag.nl/tag/arabier
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Contacteer:
beide foto's zijn zo te zien bewerkt om het gezicht van de handler onherkenbaar te maken. Weer eens wat anders dan een zwart balkje erover.~Suzanne~ schreef:Ik heb die eerste foto nou al 10 x gekeken maar kom er niet uit hoe dat gezicht nou zit. Het lijkt wel een masker wat hij op heeft?
-
- Zeer actief
PFFFF gelukkig, ik dacht effe dat ik gek aan het worden wasPauline schreef:beide foto's zijn zo te zien bewerkt om het gezicht van de handler onherkenbaar te maken. Weer eens wat anders dan een zwart balkje erover.~Suzanne~ schreef:Ik heb die eerste foto nou al 10 x gekeken maar kom er niet uit hoe dat gezicht nou zit. Het lijkt wel een masker wat hij op heeft?

(Nee, commentaar niet nodig....)
Suzanne
- Machie
- Zeer actief
Dank. Ik ben ook heel wijs met haar. Maar zelfs bij de kroaat zijn er 2 stromingen. Zoals mijn Fiji, rank, hoog op de poten. En kortere poten, meer hoeking, steviger bone.Cleva schreef:Prachtig!Machie schreef:Gelukkig kan het ook anders

Links is het oude plaatje van de rasstandaard, daar past mijn Fiji uitstekend in. Rechts is de nieuwere tekening. Dat is meer deze hond

En dit is dan een zeer klein ras... Gelukkig mogen wel alle twee de vachttypen nog