Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

snacht's poepen en plassen in huis, hoe af te leren?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2

snacht's poepen en plassen in huis, hoe af te leren?

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Onze honden, labrador en 2 teckels sliepen vroeger bij ons in de slaapkamer, maar ivm trappen lopen en 2 teckels op en af tillen, zijn we daar nu een maand of 5 mee gestopt.
Ze slapen in de woonkamer, mogen op de bank ed. alle vrijheid, en gelukkig blaffen ze niet meer(in het begin wel).
We laten de radio zachtjes aan , en een klein lampje branden.
Maar vanaf het begin werd er wel eens een keer een pootje opgetild of een drolletje voor de achter deur gedaan, oke kan gebeuren.......Maar nu is het iedere morgen echt niet leuk meer!!! :gvd: Er ligt van beide teckels plas en poep, en niet zn beetje ook!!!! :scratch:
We laten ze altijd om half 11 nog uit, en zijn smorgens om 7 uur beneden.....
Het lijkt wel dat ze uit boosheid ofzo gaan lopen rotzooien...
Ik ruim alles op maak schoon met bleek en dethol, haal de waterbak al weg s'nachts......ik weet het niet meer :19:
In de bench doen is geen optie, ze blaffen en janken dan heel de nacht, en we hebben ook geen bijkeuken ofzo waar ze in kunnen.

Baal hier gewoon zo van!! ieder morgen 20 min bezig met stront en pies ruimen, en de reu zeikt ook nog eens tegen mijn kasten tafelpoten en honden kussens :S:
Help!!Op deze manier hou ik geen meubels en vloer meer over.....
Iemand de gouden tip??
Yeufke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: snacht's poepen en plassen in huis, hoe af te leren?

Ongelezen bericht door Yeufke »

Nee, zeker niet leuk.
Jammer dat een bench niet wil en dat je geen kleine ruimte voor 's nachts hebt beneden.
Dan zou ik ze toch maar weer mee naar boven nemen, denk ik.
Die vrijheid beneden werkt blijkbaar gewoon niet.
Afbeelding
Polly 22 jan 2007 - 15 mei 2018 ❤️
Yessie 28 april 2010 -13 juli 2020
slaap zacht lieve meid
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Probeer het eens met biotex groen schoon te maken? Teckel of niet, een binnen pissende/poepende hond is niet normaal als ze normaal wel zindelijk zijn. Waarschijnlijk ruiken ze de ontlasting nog en markeren daar gewoon nog eens vrolijk overheen. Biotex groen haalt die geur helemaal weg omdat het eiwitten afbreekt.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Voor het plassen zou je ze nog een plasband om kunnen doen.
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

Ik dacht bij Pleun dat het verschil tussen boven slapen en onder slapen was dat ze boven langer uitslaapt, niet zo vroeg actief is en dus ook niet zo vroeg hoeft te plassen. Als ze beneden slaapt dan rent ze voor 6:00 uur al door het huis met een speeltje :ugh: 'Hallooo nieuwe dag hier ben ik!' En door dat actief zijn moet ze dan ook zo vroeg plassen. Boven slaapt ze met gemak 2 uur langer en zolang ze slaapt hoeft ze ook niet te P of P.

Misschien is een kamer-ren /hekje een optie?
Als er veel kinderen buiten zijn tijdens de schoolvakanties of als het hard waait en regent dan heeft Pleun het buiten wel eens te druk met opletten om in de wijk te gaan P en P. Als ze buiten niets gedaan heeft doe ik haar meestal even in de ren zodat binnen plassen geen optie is (doet ze niet meer in haar 'eigen ruimte') en dan later weer naar buiten.
Mijn oppasteckel wil ook niet in een Bench, daar maakt hij een vreselijk drama van. Maar in de kamer-ren vindt hij prima.
Afbeelding
Afbeelding
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Nanna schreef:
Sandra&co schreef:Probeer het eens met biotex groen schoon te maken? Teckel of niet, een binnen pissende/poepende hond is niet normaal als ze normaal wel zindelijk zijn. Waarschijnlijk ruiken ze de ontlasting nog en markeren daar gewoon nog eens vrolijk overheen. Biotex groen haalt die geur helemaal weg omdat het eiwitten afbreekt.
Nee hoor. Topsi doet het ook. Als ze boven slaapt is ze perfect zindelijk maar als ze beneden moet blijven kan ik rekenen op een drol. Het is pure nijd.
Hier nog zo een. Lola slaapt lekker boven, scheelt iedereen hier in huis een hoop gedoe.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Uit protest poepen en plassen en vervolgens een keel opzetten als ze in de bench moeten..... Het klinkt een beetje alsof de twee huisworsten de dienst uitmaken en ik heb het met je te doen :lief:

Ik zou zelf te koppig zijn om het te laten gebeuren. Ik vind het heerlijk om mijn honden af en toe op mn slaapkamer te hebben, maar ik laat het me niet dicteren.
Ik zou ze absoluut bench-detentie opleggen. Als je er vanuit gaat dat ze de hele nacht vol blaffen en dat drie weken gaan volhouden, dan valt het altijd mee :S:
Afbeelding
ruudstofferboa
Zeer actief

Paisley schreef:Uit protest poepen en plassen en vervolgens een keel opzetten als ze in de bench moeten..... Het klinkt een beetje alsof de twee huisworsten de dienst uitmaken en ik heb het met je te doen :lief:

Ik zou zelf te koppig zijn om het te laten gebeuren. Ik vind het heerlijk om mijn honden af en toe op mn slaapkamer te hebben, maar ik laat het me niet dicteren.
Ik zou ze absoluut bench-detentie opleggen. Als je er vanuit gaat dat ze de hele nacht vol blaffen en dat drie weken gaan volhouden, dan valt het altijd mee :S:
We hebben ze gister avond extra lang uitgelaten.....misschien was het pas poep rondje niet genoeg, tja soms ga je aan jezelf tweifelen :pffff:
Vanmorgen hoorde ik manlief behoorlijk vloeken toen hij als eerst beneden kwam, vol vol de deur gekakt en op 4 verschillende plaatsen gepiest....vanavond gaan ze in de bench....
Maar laten blaffen is geen optie,
Heb aan beide kanten buren, waarvan een ongelofelijke zeikerd, dus daar heb ik ook geen zin in :oeps:
Klote teckels :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Heb je geen hal of ruimte onder de trap of kelderkast waar je een hekje voor kan zetten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

ruudstofferboa schreef: Maar laten blaffen is geen optie,
Heb aan beide kanten buren, waarvan een ongelofelijke zeikerd, dus daar heb ik ook geen zin in :oeps:
Klote teckels :mrgreen:
Nou ik ben zelf ook een behoorlijke zeikerd en heb ook geen zin in geblaf. Ik zou daar even een driftig functioneringsgesprek over voeren met de teckels.
Nou onderschat ik misschien de volharding van teckels maar als ik tegen mijn honden uit mn plaat ga over iets wat ik ECHT niet wil hebben (en dus belangrijk genoeg vindt om onaardig over te gaan lopen doen) dan wordt t misschien even ongezellig maar ik ben er dan te koppig voor om het te laten schieten.
Ik ga er in ieder geval niet omheen werken want dan borrelt er vanzelf weer een ander manipulatief truukje op en ik sta niet in dienst van mn honden.
Afbeelding
Sandra&co

Paisley schreef:Nou ik ben zelf ook een behoorlijke zeikerd en heb ook geen zin in geblaf. Ik zou daar even een driftig functioneringsgesprek over voeren met de teckels.
Nou onderschat ik misschien de volharding van teckels maar als ik tegen mijn honden uit mn plaat ga over iets wat ik ECHT niet wil hebben (en dus belangrijk genoeg vindt om onaardig over te gaan lopen doen) dan wordt t misschien even ongezellig maar ik ben er dan te koppig voor om het te laten schieten.
Ik ga er in ieder geval niet omheen werken want dan borrelt er vanzelf weer een ander manipulatief truukje op en ik sta niet in dienst van mn honden.
Dat dus.
ruudstofferboa
Zeer actief

We gaan het vanavond proberen allebei de teckels samen in 1 bench, en da labrador gewoon los in de kamer.
Ik ben morgen vrij , dus kan vannacht zo nodig eruit om ze een grote mond te geven als ze gaan blaffen....

En ja , je onderschat de teckel, die kunnen weken volhouden, hoe boos je ook bent, willen heeeeel erg hun zinnetje doordrammen.
In een aantal dingen prima, dan kan ik er stiekem om lachen, maar hier niet mee.
Ik ga ze niet mee naar boven nemen, want dan willen ze in bed, en niet in de bench of op een mand, en daar mijn man met een nekhernia zit, en ik slecht slaap met 2 beton worstje in bed, is dat geen optie, daarnaast is het 2 trappen op en aftillen ook een ding , want dat kan mijn man niet, en ik werk onregelmatig dus ben er niet altijd.
Ik heb in huis geen plek waar ze anders kunnen, enkel de hal, maar daar ligt een hele grote droogloopmat, (vast), en dan gaan ze daar alles op doen natuurlijk :neenee:

Het is dat ze zo verdomde lief en grappig zijn, want anders had ik er 2 voor jullie in de aanbieding :pffff: !!!!!!!
Maar mijn grens is echt bereikt nu, ik ga echt niet nog 15 jaar iedere dag mijn boel onder laten piesen en poepen....
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Wat een terroristen, sorry dat ik moet lachen :LOL: de volharding van een teckel wordt inderdaad onderschat. Waar een 'normale' hond voldoende heeft aan 1 driftig functioneringsgesprek moet je bij een teckel met héle goede argumenten aankomen waarom jij als baas het laatste woord hebt. Succes :mrgreen:
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief

:lol1: Ik wens je sterkte vannacht :zweep: :lol1: Ik ben heel benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen :mann:
Afbeelding
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Beginnen met weer op de slaapkamer maar wel in een bench? Dan kan je ze in ieder geval op hun donder geven als ze blijven blaffen. En dan langzaam de bench op gaan schuiven tot ze weer beneden liggen. Liggen ze overigens overdag wel eens in een bench? Anders zou ik vooral gaan beginnen met basisbench training.
Of een kamerbench die lotje&famke en van daaruit weer langzaam uitbouwen totdat ze wel de hele kamer "aankunnen".

Ik geloof overigens niet zo uit poepen en plassen uit nijd. Wel uit stress. En stress kan natuurlijk wel prima ontstaan uit dat de situatie ze niet bevalt.
En tja, ik kan het me best voorstellen dat ze het er niet mee eens zijn. Kwestie van een langere adem hebben.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Pienda schreef:Beginnen met weer op de slaapkamer maar wel in een bench? Dan kan je ze in ieder geval op hun donder geven als ze blijven blaffen. En dan langzaam de bench op gaan schuiven tot ze weer beneden liggen. Liggen ze overigens overdag wel eens in een bench? Anders zou ik vooral gaan beginnen met basisbench training.
Of een kamerbench die lotje&famke en van daaruit weer langzaam uitbouwen totdat ze wel de hele kamer "aankunnen".

Ik geloof overigens niet zo uit poepen en plassen uit nijd. Wel uit stress. En stress kan natuurlijk wel prima ontstaan uit dat de situatie ze niet bevalt.
En tja, ik kan het me best voorstellen dat ze het er niet mee eens zijn. Kwestie van een langere adem hebben.

Ik ben het met je eens. Poepen en piesen uit nijd is menselijk. Poepen en piesen omdat je het niet begrijpt is dierlijk. Een hondje dat altijd lekker mee naar boven mocht heeft een slaapplaats bij de roedel. Van de een op de andere dag wordt dat hondje verbannen. Zou het maar snel daarop gooien en die hele nijd weg laten. Mijn hondjes hebben vanaf dag 1 beneden gezeten. Guus heeft vreselijk geblaft de eerste avonden alleen. En natuurlijk ga ik hem dan niet berispen. Beestje is in de war. En je reageert er dan op en dan doet dat niet erg veel aan het blaffen. Immers blaffen levert baasje op en daarom blaffen ze juist. Een hond die stress heeft gaat poepen en plassen. Bekend fenomeen.

Dus ga niet te hard doen maar besef juist dat je iets van ze vraagt wat ze niet snappen. En dat geeft stress en daarom duwen ze hun darmen leeg in de kamer. Vreselijk voor een hond om te doen als hij zindelijk is en daarom ligt het ook voor een deur. Zo ver mogelijk van het centrum van hun huis af.

Hondjes kunnen niet denken. Laat staan zich verplaatsen in hun baasjes en dan lekker poepen zodat jij het lekker kan opruimen. Als iemand kan aantonen dat een hond dat kan dan zal de hond boven de apen staan kwa intelligentie op sociaal vlak en dat lijkt me nogal sterk.

Honden kunnen dat dus niet. Poepen uit nijd.
Afbeelding
Sandra&co

laeken schreef:
Ik ben het met je eens. Poepen en piesen uit nijd is menselijk. Poepen en piesen omdat je het niet begrijpt is dierlijk. Een hondje dat altijd lekker mee naar boven mocht heeft een slaapplaats bij de roedel. Van de een op de andere dag wordt dat hondje verbannen. Zou het maar snel daarop gooien en die hele nijd weg laten. Mijn hondjes hebben vanaf dag 1 beneden gezeten. Guus heeft vreselijk geblaft de eerste avonden alleen. En natuurlijk ga ik hem dan niet berispen. Beestje is in de war. En je reageert er dan op en dan doet dat niet erg veel aan het blaffen. Immers blaffen levert baasje op en daarom blaffen ze juist. Een hond die stress heeft gaat poepen en plassen. Bekend fenomeen.

Dus ga niet te hard doen maar besef juist dat je iets van ze vraagt wat ze niet snappen. En dat geeft stress en daarom duwen ze hun darmen leeg in de kamer. Vreselijk voor een hond om te doen als hij zindelijk is en daarom ligt het ook voor een deur. Zo ver mogelijk van het centrum van hun huis af.

Hondjes kunnen niet denken. Laat staan zich verplaatsen in hun baasjes en dan lekker poepen zodat jij het lekker kan opruimen. Als iemand kan aantonen dat een hond dat kan dan zal de hond boven de apen staan kwa intelligentie op sociaal vlak en dat lijkt me nogal sterk.

Nu krijg je elke Teckel-eigenaar over je heen, want Teckels kunnen dingen wél uit nijd doen, want het zijn Teckels. En die doen dingen op een Teckel-manier :hmmm:
lotje&famke
Zeer actief

laeken schreef:
Pienda schreef:Beginnen met weer op de slaapkamer maar wel in een bench? Dan kan je ze in ieder geval op hun donder geven als ze blijven blaffen. En dan langzaam de bench op gaan schuiven tot ze weer beneden liggen. Liggen ze overigens overdag wel eens in een bench? Anders zou ik vooral gaan beginnen met basisbench training.

:ok: Mee eens

Volgens mij heb ik geluk met mijn teckeltje wat dat betreft. Ze slaapt ongeveer 2 dagen per week boven, als ik wat langer wil slapen en verder beneden bij Flo in de mand. Bij de oppas slaapt ze in de bijkeuken. Ze maakt daar geen probleem van, kruipt gewoon bij een andere hond in de mand (daar ligt ze al te slapen als ik naar boven ga) en slaapt gewoon door. :I:

Lastige situatie ruudstofferboa, maar ik denk dat ze er uiteindelijk wel aan kunnen wennen beneden te slapen. Beterschap met je man!
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Sandra&co schreef:
laeken schreef:

Nu krijg je elke Teckel-eigenaar over je heen, want Teckels kunnen dingen wél uit nijd doen, want het zijn Teckels. En die doen dingen op een Teckel-manier :hmmm:
Haha. Ik denk dat mijn hondjes ook deels teckel zijn en ja Bas poept gerust binnen. Toen ze bij Cleva was ook gerust op een stoel of op zijn bed. Plassen in elk geval. Maar dan is Bas in de war. Zelfs dus als ze op een bed plast. Of op je mooiste stoel terwijl je zit te kijken. Bas doet niks uit nijd. Geen enkele hond. Als ze nijdig zijn op elkaar kakken ze ook niet in elkaars voerbak :engel:

Dat ze voor de deur poepen waar jullie uitkomen geeft mij het idee dat ze daar op die plek lopen te stressen. Ik zou eens kijken of je ze niet moe kan maken in de avond. Dan een lekker kluifje op hun slaapplaats en dan routine bouwen hierin. Dat heb ik bij mijn hondjes gedaan. Slapen gaan is leuk. Levert kluitjes op. Dan geef ik vooral Guus het commando braaf zijn! Net een beetje streng. Hij doet dan net een beetje onderdanig. En dan ga ik weg. Ze kluiven lekker en zijn in een soort deemoedige toestand die minder tot protest lijdt. En dat ga je elke dag doen. Precies hetzelfde. En je reageert NOOIT op geblaf, poep of wat dan ook. Niks! Dan is er na een tijdje geen enkele reden meer voor je honden om te blaffen. Levert niks op, er is duidelijkheid want elke dag is hetzelfde en voor je het weet vinden je honden dit doodnormaal en gaan ze zonder stress en dus zonder poepen slapen :lol1:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Als ze nijdig zijn op elkaar kakken ze ook niet in elkaars voerbak :engel:

Charlie heeft ooit in mijn bord op de eettafel gepist. Je maakt mij niet wijs dat ze even de weg kwijt was.
Daar was over nagedacht en moeite voor gedaan :mann:
De husky reuen deden het ook bij elkaar als er wat spanning was. Even fijn andermans bak markeren.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Als ze nijdig zijn op elkaar kakken ze ook niet in elkaars voerbak :engel:

Charlie heeft ooit in mijn bord op de eettafel gepist. Je maakt mij niet wijs dat ze even de weg kwijt was.
Daar was over nagedacht en moeite voor gedaan :mann:
De husky reuen deden het ook bij elkaar als er wat spanning was. Even fijn andermans bak markeren.
Sorry maar ik ga er echt niet in mee. Een kind kan dat niet eens bedenken omdat het nog niet beseft dat zijn gedragingen dingen doen met de emotie van zijn ouders. Je baby gaat niet de hele dag huilen om je dag te verzieken en dat soort dingen doen honden ook niet. Mijn reu pist op de kop van mijn teef en mijn teef pist voor mijn ogen direct na het neerleggen van een nieuw kleed op dat kleed. Niks daarvan is pesten of doelbewuste wraak of tarten. Dat kunnen honden niet nl. Waarom wil je hond dat en hoe weet je hond iets over opruimen of wat jij lastig vindt of goor? Natuurlijk zeg ik gadver, pak de hond op en zet haar buiten. Zeg er ook bij mag niet! Maar ik krijg zeker geen hekel aan haar omdat ze me zou lopen zoeken oid.... :blauwoog:

Markeren en claimen van voedsel is vrij normaal. Wolven plassen ook over een dier om het te claimen. Ik zou het meer als roedelgedrag zien en niet als verzieken van eetlust of pesten of wat dan ook. Denk dat Bas er niet eens mee zit als Guus over haar eten plast :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik zou trouwens de hondjes absoluut niet in de bench doen. Als je geen routine en geen duidelijkheid wil creëeren moet je nu weer een andere slaaproutine toepassen. Wat je wil is kalme tevreden gelaten honden die het snappen. Ik streef daar altijd naar en mijn hond Bas kan alles. Superverwend maar vertrouwd ons en accepteert wat we willen. Eerlijkheid duidelijkheid en dus werkt het. Met eerlijk bedoel ik geen onhaalbare lat. Ben ik meer dan 6 uur weg en ze is onzindelijk dan is dat mijn fout. Slapen we ergens anders dan mag ze best in de bench op de slaapkamer. Rekening houden met en eerlijke verwachtingen. Ze kan zo na 1 dag alleen zijn op vakantie en zelfs in een hotel kan ze dat 3 uurtjes. Opbouwen, duidelijkheid en vertrouwen. Niet nijd, wraak, boven, beneden, los bench etc. Dan raken ze gestressed.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik zou simpelweg even een weekje beneden bij de honden gaan slapen, matras op de grond en de honden allemaal lekker los in de huiskamer. Als er echt hoge nood is laten ze dat waarschijnlijk wel merken, zijn ze gestrest dan vermindert dat wel als jij alsmaar bij hen slaapt, en dat hele protest-onzindelijkheidsverhaal daar geloof ik niet in, maar dat zou je ook moeten voorkomen als jij beneden slaapt.

En als het eenmaal goed gaat, gewoon rustig afbouwen, en probleem opgelost.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
ruudstofferboa
Zeer actief

Ik heb ze vannacht gewoon losgelaten in de huiskamer zoals altijd....
En heb de wekker gezet en ben om 2 uur gaan kijken, ze lagen heerlijk op de bank te slapen, niks geen stress of onrust en er was ook niet geplast of gepoept....
Vanmorgen had de reu 2 markeerplasjes gedaan tegen de tafelpoot en de kast, en lag er een drol in de keuken......en een plas midden in de kamer.

Ik heb het idee dat ze snacht gewoon slecht zindelijk zijn.
En heb geen idee van onrust stress of nijd inderdaad.
Als we beneden komen zeggen we ook niks hoor over wat er ligt, doen ze in de tuin en ruimen het op....het is gewoon dat mijn vloer kapot gaat en mijn plinten hier en daar bol gaan staan.....daar wil ik van af.
Slaapplaats kleiner maken met hek e.d. kan gewoon niet.
Hoe krijg ik ze zindelijk snachts.....net als met een pup en in het begin een paar keer uit???
We lopen voor het slapen gaan nu a extra grote ronde om ze ook de tijd te geven om alles te doen buiten , maar poepen doen ze dan niet.

Ze krijgen wel sinds een maand savonds geen brok en vlees meer, maar honden diner, zou dat het probleem kunnen zijn? Dat ze daar meer ontlasting van hebben?
Ik ga dat eens stoppen, want nu ik terug denk ik is het sinds dien wel veel erger geworden....
Alle tips zijn nog steeds welkom! :ok:
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Misschien 's nachts de wekker zetten zoals je gedaan hebt en ze dan even uitlaten? Ik zou dan wel later dan 2 uur proberen. Om 4 uur of zo.
Ik zou het trouwens ook een groot probleem vinden. Snap niet zo goed waarom er zo laconiek over gedaan wordt. Mijn oude Sterre (vorig jaar ingeslapen op 15,5 jarige leeftijd) deed het de laatste maanden omdat ze het gewoon niet voelde. Ik heb dat met alle liefde elke keer opgeruimd. Maar als gewoon ritme bij een jonge hond zou ik heel erg vervelend vinden.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Wat bizar wel. Kun je ze niet midden in de nacht wakker maken en naar buiten laten? Dan kun je in ieder geval testen of het echt is dat ze het niet op kunnen houden.
Knap dat je zoveel geduld er mee hebt hoor.. Ik zou echt al lang zeer gefrustreerd zijn, zacht uitgedrukt. :ugh:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ruudstofferboa schreef:Ik heb ze vannacht gewoon losgelaten in de huiskamer zoals altijd....
En heb de wekker gezet en ben om 2 uur gaan kijken, ze lagen heerlijk op de bank te slapen, niks geen stress of onrust en er was ook niet geplast of gepoept....
Vanmorgen had de reu 2 markeerplasjes gedaan tegen de tafelpoot en de kast, en lag er een drol in de keuken......en een plas midden in de kamer.

Ik heb het idee dat ze snacht gewoon slecht zindelijk zijn.
En heb geen idee van onrust stress of nijd inderdaad.
Als we beneden komen zeggen we ook niks hoor over wat er ligt, doen ze in de tuin en ruimen het op....het is gewoon dat mijn vloer kapot gaat en mijn plinten hier en daar bol gaan staan.....daar wil ik van af.
Slaapplaats kleiner maken met hek e.d. kan gewoon niet.
Hoe krijg ik ze zindelijk snachts.....net als met een pup en in het begin een paar keer uit???
We lopen voor het slapen gaan nu a extra grote ronde om ze ook de tijd te geven om alles te doen buiten , maar poepen doen ze dan niet.

Ze krijgen wel sinds een maand savonds geen brok en vlees meer, maar honden diner, zou dat het probleem kunnen zijn? Dat ze daar meer ontlasting van hebben?
Ik ga dat eens stoppen, want nu ik terug denk ik is het sinds dien wel veel erger geworden....
Alle tips zijn nog steeds welkom! :ok:
Als je dan vannacht toch er uit was had je ze ook even uit kunnen laten ;) zou gewoon voorlopig er snachts uitgaan voor een snelle ronde.

En ja verandering van brok+vlees naar diner kan zeker meer darmwerking geven waardoor ze het slechter ophouden en door de diner krijgen ze ook meer vocht binnen.
ruudstofferboa
Zeer actief

Sterre schreef:Misschien 's nachts de wekker zetten zoals je gedaan hebt en ze dan even uitlaten? Ik zou dan wel later dan 2 uur proberen. Om 4 uur of zo.
Ik zou het trouwens ook een groot probleem vinden. Snap niet zo goed waarom er zo laconiek over gedaan wordt. Mijn oude Sterre (vorig jaar ingeslapen op 15,5 jarige leeftijd) deed het de laatste maanden omdat ze het gewoon niet voelde. Ik heb dat met alle liefde elke keer opgeruimd. Maar als gewoon ritme bij een jonge hond zou ik heel erg vervelend vinden.

Dank je!!dat je mij bergijpt...
Een ongelukje oke, en als ze oud zijn ook, maar ze zijn pas 1 en 2 jaar he!! wil er gewoon vanaf.....
Maar genoeg tips die we kunnen gaan proberen!
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Ik zou er ook van balen hoor.... filou ligt ook liever in bed dan in de bench. Die is de bench gelukkig wel gewend, is nu 3 jaar, maar als ik het deurtje open laat en ze heeft het door, ligt er ook vaak een drolletje als verassing :wink: . En dat terwijl ze perfect zindelijk is.
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik zou zeker terug gaan naar vlees 's avonds, dat scheelt vaak een berg. Want hoewel diner leuk is, krijgen ze er vaak wel extra veel water mee binnen.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”