Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kent deze stichting?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Charlotte*
Zeer actief

Wie kent deze stichting?

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Ik heb een hond op het oog, gezien op de site Verhuisdieren.
De hond zit in een opvanggezin in Nederland, in Schuinesloot. De hond komt via stichting Asociacion yorkshires y cruces, Adopt a life uit Salamanca.
Het gaat om deze dame: https://www.verhuisdieren.nl/plaatsprof ... huinesloot
Ze wordt omschreven als een, voor ons ideale hond maar omdat ik de stichting en opvang mevrouw niet ken ben ik wel een beetje huiverig. We gaan dit weekend wel een kijkje nemen zodat we kunnen zien hoe ze in het echt is.

Ik heb er nog nooit van gehoord en hoop dat iemand er ervaring mee heeft oid.
Laatst gewijzigd door Charlotte* op 07 jan 2018 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Re: Wie kent deze stichting?

Tara schreef:
Om de contactgegevens te zien moet je met dit dier matchen in je zoekprofiel en supporter zijn.
Nou, laat maar weer...
Nee, ik ken deze stichting niet, maar ik zou geen zin hebben in zulke dwingelandij.
Ik kan de contact gegevens wel zien. Deze site is niet van de stichting maar het is een verzamelsite waar je als particulier of stichting je huisdier op kan zetten.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Kan je niet op de stichting googelen, of in een (FB)groep voor buitenlandse honden vragen? Maar misschien is het wel een heel kleine stichting en vind je er niets over en kent niemand hem. Dan zou ik gewoon kennis gaan maken en er goed op letten dat je de nodige (kritische) vragen stelt, ook op medisch gebied (mzz-tests e.d.). Wat kan er dan nog misgaan?

Leuk hondje trouwens, als ze echt is zoals ze wordt omschreven zou ik zeker kennis gaan maken.
*Wolf*
Zeer actief

Als ik trouwens op hun Facebook-pagina kijk, zie ik een gedeelde vriend die zeer betrouwbaar is op het gebied van stichtingenwerk. Dat zou voor mij een reden zijn om er in elk geval genoeg vertrouwen in te hebben voor een kennismaking.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Charlotte*
Zeer actief

*Wolf* schreef:Als ik trouwens op hun Facebook-pagina kijk, zie ik een gedeelde vriend die zeer betrouwbaar is op het gebied van stichtingenwerk. Dat zou voor mij een reden zijn om er in elk geval genoeg vertrouwen in te hebben voor een kennismaking.
Even een brutale vraag maar zou je die vriend willen vragen of de stichting oké is? Of weet je zeker dat diegene alleen vriend wordt als hij/zij de stichting goed vind?
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Niks dat gezeik met matchen, lekker op Marktplaats een berichtje sturen:

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
*Wolf*
Zeer actief

Charlotte* schreef:
*Wolf* schreef:Als ik trouwens op hun Facebook-pagina kijk, zie ik een gedeelde vriend die zeer betrouwbaar is op het gebied van stichtingenwerk. Dat zou voor mij een reden zijn om er in elk geval genoeg vertrouwen in te hebben voor een kennismaking.
Even een brutale vraag maar zou je die vriend willen vragen of de stichting oké is? Of weet je zeker dat diegene alleen vriend wordt als hij/zij de stichting goed vind?
Ik ken die persoon omdat we bij dezelfde stichting vrijwilligerswerk deden. Zij (het is een zij) runt nu een eigen stichting. Ik ken haar niet persoonlijk, enkel van mail, en telefoon, maar ik ken haar wel genoeg om te weten dat zij geen stichting zal liken die niet betrouwbaar is. Zelf is ze dat namelijk door en door en ze weet haar weg in stichtingenland.
*Wolf*
Zeer actief

Ik zie op MP niets staan over MZZ-tests. Dat zou voor mij wel een aandachtspuntje zijn.
Charlotte*
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Zo te zien staat ze hier ook op http://leukespaansehonden.vpweb.nl/HOND ... -baas.html
Dank je, die site had ik nog niet gevonden.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

*Wolf* schreef:Ik zie op MP niets staan over MZZ-tests. Dat zou voor mij wel een aandachtspuntje zijn.
Ik ben al een paar jaar uit de buitenlandse honden en je weet niet wat een MMZ test is. Ik ga er even op googelen.
*Wolf* schreef:Ik ken die persoon omdat we bij dezelfde stichting vrijwilligerswerk deden. Zij (het is een zij) runt nu een eigen stichting. Ik ken haar niet persoonlijk, enkel van mail, en telefoon, maar ik ken haar wel genoeg om te weten dat zij geen stichting zal liken die niet betrouwbaar is. Zelf is ze dat namelijk door en door en ze weet haar weg in stichtingenland.
Dank je. :-)
Sandra&co schreef: Niks dat gezeik met matchen, lekker op Marktplaats een berichtje sturen:
Dat kan natuurlijk ook :D
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Charlotte* schreef:
*Wolf* schreef:Ik zie op MP niets staan over MZZ-tests. Dat zou voor mij wel een aandachtspuntje zijn.
Ik ben al een paar jaar uit de buitenlandse honden en je weet niet wat een MMZ test is. Ik ga er even op googelen.
Daarmee worden bloedtests bedoelt op de Middellandse Zee Ziektes.
Daarbij zou ik ook heel goed vragen hoe lang ze al in NL is etc. Een podenco zonder jachtinstinct die altijd meteen blij terugkomt, dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn :wink:

En mocht je twijfelen, dan zou ik het gewoon niet doen. Er zijn echt veel van dit type honden. Dus dan kun je hier gerust vragen naar betrouwbare stichtingen en zit er zeker daar wel een hond bij die je ook aanspreekt.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb mijn Yuna ook via de verhuisdierensite.
Een site die bemiddelt tussen aanbieder en zoeker. Als je een goede plek zoekt om je huisdier te herplaatsen, dan is dit een betere manier dan via marktplaats. Omdat mensen toch al eerst twintig euro moeten betalen om contact te kunnen leggen met de aanbieder.

Sommige stichtingen voor buitenlandse hondjes bieden hier hun adoptie hondjes aan. De mevrouw van wie ik Yuna heb, is ook voorheen betrokken geweest bij stichtingen en is haar eigen weg gegaan.
Was wat meer no nonsense dan de gemiddelde stichting. Is mij goed bevallen. Wel betrokken, maar niet betuttelend of arrogant. Was er als ik vragen had, maar probeerde niet een vinger in de pap te houden.

En wat het hondje betreft: match made in heaven! :I:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Wat lijkt ze veel op Yogui, een voormalige opvanger van mij:

Afbeelding

Hij is overigens een herderkruising (moeder was een Mechelse herder-achtige hond) met wellicht ook een vleugje podenco. Kon en kan ook prima loslopen, geen jachtinstinct.

Ik ken de stichting/dame niet, maar ik zou, zoals *Wolf* ook al zegt, gewoon kennis gaan maken en dan de vragen stellen die voor jou belangrijk zijn. Dat het een kleine stichting is met weinig naamsbekendheid, zegt niets over hoe zorgvuldig ze te werk gaan.
Ingrid48
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Ingrid48 »

Verhuisdieren is een site waar iedereen honden kan opzetten die een baasje zoeken. Wij zetten daar ook regelmatig honden op om ze onder de aandacht te brengen :wink:

Succes met je zoektocht :ok:
Afbeelding

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt :love:

www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
Charlotte*
Zeer actief

hakunamatata schreef: Daarmee worden bloedtests bedoelt op de Middellandse Zee Ziektes.
Daarbij zou ik ook heel goed vragen hoe lang ze al in NL is etc. Een podenco zonder jachtinstinct die altijd meteen blij terugkomt, dat klinkt bijna te mooi om waar te zijn :wink:

En mocht je twijfelen, dan zou ik het gewoon niet doen. Er zijn echt veel van dit type honden. Dus dan kun je hier gerust vragen naar betrouwbare stichtingen en zit er zeker daar wel een hond bij die je ook aanspreekt.
Ik zal zaterdag vragen hoe het zit met de bloedonderzoeken. Op hun site staat dat het wel gedaan wordt maar dat het afhankelijk is van leeftijd ed.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

DeDiana schreef:Wat lijkt ze veel op Yogui, een voormalige opvanger van mij:
Wat een mooie :D
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Een bruine Bleza :I:
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Charlotte*
Zeer actief