Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Rijden.....corrigeren of afleiden.
Moderator: moderatorteam
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Rijden.....corrigeren of afleiden.
Keetje heeft er een handje van om op de kinderen te rijden. Bij mij heeft ze het een keer gedaan en ik heb haar vanuit reactie meteen weggebruld. Dat maakte wonderbaarlijk genoeg indruk, en toen was het klaar. Bij mijn kinderen doet ze het steeds vaker. Zij herkennen het ook niet altijd. Ze doet het vooral als ze heel druk ( ik denk overprikkeld) is . Wat zouden jullie doen, corrigeren of juist afleiden. En wie corrigeert ? Ik of de kinderen? ( tot nu toe laat ik het corrigeren niet door hen doen, zij negeren of stoppen spel)
Re: Rijden.....corrigeren of afleiden.
Ik zou corrigeren, niet negeren. Maakt denk ik niet veel uit wie het doet, als ze maar stopt.
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Is één van de weinige dingen die ik echt corrigeer. Ik zou dat in geval van rijden op je kinderen wel zelf doen aangezien dat waarschijnlijk wat meer indruk maakt. Hier houdt het corrigeren in: in nekvel pakken, een duidelijke "nee" of "foei" en weg zetten (in de zin van: weg van het object / lichaamsdeel / de hond waar ze op aan het rijden waren)
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Zoals je het beschrijft klinkt het als een manier om stress kwijt te raken. Ik zou het dus zeker niet corrigeren, maar een andere manier zoeken om de stress kwijt te raken. Oor rijdt soms ook bij honden in het park die ze spannend vindt. Ik corrigeer wel als ik verwacht dat de andere hond het niet leuk vindt, maar vervolgens bied ik haar iets anders aan waarvan ik weet dat ze er spanning mee kwijtraakt. In haar geval is dat rennen dus laat ik haar een stok zoeken of gooi de bal. Het corrigeren doe ik zo neutraal mogelijk, want ik vind het niet eerlijk om te corrigeren voor een coping mechanisme dat in principe behoorlijk onschuldig is. Bovendien voegt boos worden alleen maar meer stress toe dus dat is niet constructief.
- dagmar88
- Zeer actief
Ombuigen. Je hebt rijden en rijden, corrigeren gaat hier de spanning niet wegnemen.
Reserveer er een speeltje voor en stimuleer haar om het daar even op af te reageren.
Misschien ook even met een snackje op een rustig plekje leggen wanneer het erg druk aan het worden is.
Reserveer er een speeltje voor en stimuleer haar om het daar even op af te reageren.
Misschien ook even met een snackje op een rustig plekje leggen wanneer het erg druk aan het worden is.
- Lucia
- Zeer actief
Waarschijnlijk overprikkeling en dus tijd voor rust.
Ik zou haar zonder al te veel ophef weghalen en verplichte rust geven.
Of iets anders te doen.
Ik zou haar zonder al te veel ophef weghalen en verplichte rust geven.
Of iets anders te doen.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik zou dit ook niet corrigeren, het klinkt als een (onwillekeurige) reactie op overprikkeling of spanning. Ik vind dat zelf onschuldig gedrag om even de spanning af te reageren. Ik zou de hond rustig uit de situatie halen en even apart leggen met een kluifje. Liefst al voordat ze dit gedrag gaat vertonen, dus als je ziet dat ze overprikkeld begint te raken of ze druk reageert op de kinderen.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Heel veel opgefokte hondjes doen dit inderdaad. Mijn nieuwe hond deed het de eerste twee dagen ook. Heb er niks van gemaakt en hem alleen weggeduwd. Nooit meer gedaan. Maar jouw hondje fokt dus op van de drukke kinderen. Ik zou daar wat mee doen. Zorgen dat ze er niet tussen zit als het te druk is voor haar. Of zorgen dat ze effe wat anders te doen heeft als je kinderen hun dolle 5 minuten hebben lol.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
wat versta je onder corrigeren? ik zou haar eraf halen met het woord nee.
ellen
ellen
- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Het is dus niet dat de kinderen druk met haar doen. Het is als ze zelf druk is. Dan loopt ze naar en van de kinderen springt tegen ze op en maakt rijbewegingen. Ze deed het net ook weer bij mij. Tijdens het wandelen liep ik niet waar ze mee verwachtte. Ze was me dus even kwijt. Als ze dan bij mij is staat ze tegen me op en maakt ze die bewegingen. Ik heb me nu gewoon omgedraaid en ben met haar en een speeltje gaan spelen. Omdat ik denk dat het ontlading van de spanning is.
-
- Vaste gebruiker
Onze hond deed dit ook af en toe bij de kinderen toen hij pup was. Ik liet de kinderen meteen opstaan en omdraaien/weglopen oud zodat hij gestopt werd. Verder haalde ik hem rustig uit de situatie en loet hem inderdaad iets anders doen. Bij hem was het ook echt afreageren van spanning en het is verder helemaal uitgedoofd.
Nu loop ik er af en toe tegenaan bij andere honden maar dat is een heel andere situatie en hij is nu veel ouder. Nu corrigeer ik het wel.
Nu loop ik er af en toe tegenaan bij andere honden maar dat is een heel andere situatie en hij is nu veel ouder. Nu corrigeer ik het wel.