Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

auwch

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

anubis
Zeer actief

auwch

Ongelezen bericht door anubis »

Ramses is strakkies ff te enthousiast geweest met racen op de parkeerplaats bij het winkelcentrum. Omdat hij vandaag nog niet van de lijn was geweest dacht ik gooi hem daar ff los gaat die ff gek doen. Merk op een gegeven moment dat hij vreemd begint te lopen maar hij heeft de kolder in zijn kop :roll: op een gegeven moment komt hij gelukkig wel en doe ik hem aan de lijn kijk naar zijn voetjes en ja hoor afgeschaaft alle vier de poten. Hij lijkt vooral last te hebben van de wondje van de achterpoten de mafkees bij een hangt een stuk vel aan kan ik het beter laten zitten of afknippen, is aan een achterpootzool :?
Groetjes Birgit en een lebber van Ramses
AfbeeldingRIP
Afbeelding
http://www.zivotinjsko-carstvo.com/imag ... odenco.jpg
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Auwwww :jank:

Ik zou het velletje er niet afknippen! Verder weet ik het ook niet zo goed: er is wel zalf voor, maar vraag me niet hoe het heet :?

Hopelijk komt er nog iemand met een zinnigere reactie ;) :mrgreen:
Maar het velletje er, voorlopig totdat iemand komt met verstand ervan, niet afknippen.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
anubis
Zeer actief

Ik doe er niets op zorg alleen dat het mooi schoon blijft en droog maar ik heb het idee dat het velletje schuurt, nou ja laat het vanacht er nog maar even aan ;)
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Oei, dat doet zeer.
Ik zou het velletje er wel afknippen, dan geneest het sneller. Heeft Stanley een paar maanden geleden ook gehad. Velletje eraf, heel goed ontsmet met van die Betadine-spray en even 2 dagen een sok aan als hij naar buiten moest. Niet laten rennen, want dan komt er druk op te staan en blijft het bloeden. Na een paar dagen komt er alweer een laagje op.
Veel beterschap.
anubis
Zeer actief

Golden Stanley schreef:Oei, dat doet zeer.
Ik zou het velletje er wel afknippen, dan geneest het sneller. Heeft Stanley een paar maanden geleden ook gehad. Velletje eraf, heel goed ontsmet met van die Betadine-spray en even 2 dagen een sok aan als hij naar buiten moest. Niet laten rennen, want dan komt er druk op te staan en blijft het bloeden. Na een paar dagen komt er alweer een laagje op.
Veel beterschap.
Nou dan hij 4 sokken aan :roll: rennen wil hij al helemaal niet hij probeert het maar na 3 passen loopt hij op 3 poten (rolerend :p: )
Ik merk echt aan hem dat het pijn doet hij wil gewoon niet en blijft het liefst gewoon liggen. Hij vergeet het alleen als hij een andere reu ziet :roll: enne als je zielig tegen hem gaat praten doet hij net of hij zeer zwaar gewond is en een hele dikke knuffel wil gut wat kan hij zielig kijken.
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Golden Stanley

Hihihihi, sorrie dat ik lach maar ik zie al voor me welk masker hij opzet om aandacht te krijgen. Hij is echt zielig. :cry:
Weet je wat je ook zou kunnen proberen? Calendulan Emulsie (niet de zalf) van VSM bij lichte schaaf- en brandwonden. Dat trekt het vocht eruit en verzacht enorm. Even een paar uur laten intrekken met een gaasje en sokken erom heen.
En als je het niet vertrouwt even naar de D.A.
Sterkte met de patient.
Patrol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Patrol »

Even over dat velletje,

Ik heb in mijn topic over kapotte zooltjes van iemand ( god know´s who? ) als reactie gehoord dat je het er niet af moet halen..... had mijn vriend namenlijk wel gedaan.

Je moet het schoonmaken en dan terugklappen en even verbinden. Daarna weer openhalen, zodat Ramses het zelf schoon kan houden!!

Ha! Voel ik mij nu even bij-de-hand dat ik iemand een tip heb gegeven 8)

( ben namenlijk een redelijke, medische leek....)

Enne knuffel voor Ramses!
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

Eh hierboven staat de link..... maar ik denk niet dat ik het goed heb gedaan????!? :?
Afbeelding
Patrol
Zeer actief

Patrol schreef:http://www.hondenforum.nl/phpBB2/viewto ... highlight=

Eh hierboven staat de link..... maar ik denk niet dat ik het goed heb gedaan????!? :?

Jeetje het werkt!! :-D
Afbeelding
anubis
Zeer actief

Ik heb het er wl afgehaald omdat het erg nat bleef en hij erg veel bleef likken. Nu het eraf is droogt het mooi op, is ook makkelijker schoon te houden voor hem ... knuffels zijn doorgegeven :mrgreen:
AfbeeldingRIP
Afbeelding
Golden Stanley

Patrol schreef:Even over dat velletje,

Ik heb in mijn topic over kapotte zooltjes van iemand ( god know´s who? ) als reactie gehoord dat je het er niet af moet halen..... had mijn vriend namenlijk wel gedaan.

Je moet het schoonmaken en dan terugklappen en even verbinden. Daarna weer openhalen, zodat Ramses het zelf schoon kan houden!!

Ha! Voel ik mij nu even bij-de-hand dat ik iemand een tip heb gegeven 8)

( ben namenlijk een redelijke, medische leek....)

Enne knuffel voor Ramses!
Hoi Patrol,

Bij een open schaafwond (dus geen diepe vleeswond) waarvan het huidkapsel er los bij hangt, moet het huidkapsel worden verwijderd om de wond lucht te geven. Dit huidkapsel is dood weefsel en zal nooit meer teruggroeien in de wond. Het veroorzaakt alleen maar bacterievorming als je het wel laat zitten. Bij voetzooltjes komt zo'n schaafwond heel vaak voor en dan is het meestal oppervlakkig huidkapsel en niet te diep. Dan is het geen probleem om het eraf te halen. Is het echt een diepe inkeping dan moet je naar de D.A. om het goed te laten ontsmetten en bv. te verlijmen.

Bij de paarden heb je ook regelmatig te maken met oppervlakkige verwondingen. Die wonden moet open blijven om gezond weefsel te laten groeien, want dat bevordert de genezing.

Ik ga natuurlijk alleen maar uit van mijn ervaringen en gesprekken met de D.A.
:zwaai:
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”