Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlaamse moet kiezen tussen haar zoontje óf 24 bulldogs

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Vlaamse moet kiezen tussen haar zoontje óf 24 bulldogs

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Je kind laten opgroeien tussen 24 bulldogs, is dat wenselijk? De Belgische Kinderbescherming vindt van niet en stelde de Vlaamse Heidi Swerts (43) voor de keuze: sta de honden af of je zoon moet uit huis.

Heidi is in het Vlaamse Beringen de bekendste hondenfan. Ze is gek op de Engelse bulldog. Zo gek, dat ze alle 24 bij haar in huis wonen. Volgens de kinderbescherming is dit 'zeer problematisch' voor Heidi's 6-jarig zoontje Alex. ,,Onbegrijpelijk", vindt Heidi, want haar zoontje is gezond en zielsblij met al zijn huisdiertjes. ,,Hij is heel gelukkig met zijn trouwe vrienden, dit is zo moeilijk", zegt ze snikkend.

Swerts deelde de eis van de kinderbescherming op Facebook, waar ze honderdduizenden volgers heeft. ,,Ik heb heel slecht nieuws. Iemand heeft de kinderbescherming op me afgestuurd omdat Alex tussen mijn honden leeft. Ze hebben mij verplicht honden weg te doen. Ik heb met een advocaat gesproken, maar zie helaas geen andere keuze. Mijn honden moeten weg, of ze nemen Alex van mij af.”

Direct na haar post stroomden de steunbetuigingen binnen. Veel fans van Heidi vinden het onterecht dat ze voor zo'n dilemma wordt gesteld. De bulldogfan won in 2007 het Vlaamse programma Superhond. Twee jaar later nam ze de dieren in huis. Op Facebook deelt ze vooral kiekjes van de viervoeters met haar en haar zoontje. In de keuken, woonkamer en slaapkamer. Juist omdat de bulldogs allemaal in haar knusse huis wonen, trekt ze veel volgers aan.

,,Ik houd op sociale media voortaan het asiel en mijn privé gescheiden", zegt Swerts, die het bericht inmiddels ook heeft verwijderd. Die les trekt ze uit de waarschuwing van de kinderbescherming. ,,Hoe kan je me laten kiezen tussen mijn passie, levenswerk en mijn zoontje? Ze pakken me alles af waarvoor ik leef.”

Van een schoner huis en een keuken zonder brokken, tot het leggen van een compleet nieuwe vloer: Swerts moet ook haar huis flink aanpassen van de jeugdzorg. ,,Ik ben een alleenstaande moeder. Ik kan niet prompt mijn huis renoveren."

De kinderbescherming bezoekt de woning van Swerts binnenkort opnieuw, om te zien of de honden inderdaad weg zijn en of haar huis voldoet aan de hygiënestandaarden. ,,Ik sta er maximaal acht af. Als er meer weg moeten, slepen ze mij maar voor de rechter."

Op Facebook deed de Vlaamse een oproep aan andere liefhebbers. Ze is naarstig op zoek naar nieuwe baasjes. ,,Vandaag zijn al een paar van mijn kindjes meegenomen", vertelt ze huilend.

Afbeelding
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Vlaamse moet kiezen tussen haar zoontje óf 24 bulldogs

Ongelezen bericht door mijke »

Als die hele vloer er uit moet van de kinderbescherming gok ik zomaar dat haar huis een beste teringzooi is. En dat die beesten op zijn minst in huis zeiken.
mijke
Zeer actief

En hoe laat je ze in vredesnaam uit? :denken:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Nanna schreef:Ik moet trouwens ook niet denken aan 24 windenlatende Bulldoggen in huis :LOL:
Tja... en snurken en kwijlen en vreselijk in de weg liggen :wink:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

mijke schreef:En hoe laat je ze in vredesnaam uit? :denken:
Waarschijnlijk niet, vandaar die nieuwe vloer.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Zo schrikbarend ziet het er niet uit als ik die fb-pagina bekijk.

Ook de foto's van het artikel zien er niet zo slecht uit. Ja het is veel en vol, en voor vele mensen misschien een beetje idioot vol. Maar of het kind het nou slecht heeft daardoor.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

veertje schreef:Zo schrikbarend ziet het er niet uit als ik die fb-pagina bekijk.

Ook de foto's van het artikel zien er niet zo slecht uit. Ja het is veel en vol, en voor vele mensen misschien een beetje idioot vol. Maar of het kind het nou slecht heeft daardoor.
Enig idee hoe het daar binnen ruikt met al die honden binnen?? En er zal vast veel meer aan de hand zijn dan alleen het aantal honden. Net als in Nederland wordt je kind niet zomaar uit huis geplaatst. Ik zou ze in ieder geval niet graag naast me hebben wonen.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik heb het niet gezien binnen ik ben geen vlieg op de muur geweest.
Maar ik vraag me wel af als je geen geld voor een vloer hebt dat kan als geloof ik gelijk.
Maar hoe kan je dan wel de zorg over zoveel honden betalen, ik vind het wel wat veel maar toch ja ik heb geen idee misschien heeft ze dat allemaal prima geregeld
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Er zal inderdaad wel meer aan de hand zijn. Die vrouw brengt dit verhaal zelf naar buiten? Dan gaat ze ook echt niet al haar vuile was delen natuurlijk. Die gooit het er alleen zielig op dat de hondjes de reden zijn.
_Esmee
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

veertje schreef:Zo schrikbarend ziet het er niet uit als ik die fb-pagina bekijk.

Op fotos kan het huis er natuurlijk altijd schoon uit zien.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

mijke schreef:En hoe laat je ze in vredesnaam uit? :denken:

Is dat verplicht? Ze heeft kennelijk een groot terrein buiten en is er helemaal op ingericht. Lijkt me voor die rochelende stumperds leuker dan 3 x per dag een plas en poep rondje.

Zonde hoor. Het ziet er wel gezellig uit, volgens mij is de intentie niet verkeerd. Maar het is wel héél veel naast zo'n jong kind.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

Ik zie veel moddervette honden met nagels waar ze überhaupt nauwelijks normaal op kunnen lopen. Het hele kot ligt vol met hond. Ik snap best dat je dan zult moeten kiezen, je kunt niet én de prioriteit bij die hele veestapel leggen én een kind normaal opvoeden. En tuurlijk kun je als alleenstaand moeder niet even alles renoveren, maar dan kun je ook niet al die beesten onderhouden (ik kan ook geen 24 honden onderhouden en dan heb ik niet eens een kind ernaast). Het is een uit de klauwen gelopen hobby.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Volgens de verhalen die ik mee gekregen heb is Heidi niet zo lief als ze zichzelf voordoet. Ze vangt voornamelijk bullen op (verklaard ook waarom een groot deel er niet zo goed uit ziet) en herplaatst geregeld dus ook. Niks mis mee op zich maar het schijnt dat ze ook geregeld donatie's gebruikt voor zichzelf etc, ze verdiend er dus lekker aan.

Wat ik er van heb gezien hebben die honden het daar zo slecht nog niet en ze krijgen alle zorg die ze nodig hebben, dan wordt er wel weer een fundraising gestart, echter met geld dat over is doet ze gewoon leuk haar eigen ding waardoor er voor een volgende patiënt weer opnieuw geld ingezameld moet worden.

Verder weet ik het fijne er niet van, maar dit is wat ik mee gekregen heb.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
mijke
Zeer actief

Nee dat zag ik ook, toch zullen ze zo'n beslissing niet licht gemaakt hebben. Er zal vast meer spelen dan je op een foto kunt zien.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Dees en Maylo schreef:Volgens de verhalen die ik mee gekregen heb is Heidi niet zo lief als ze zichzelf voordoet. Ze vangt voornamelijk bullen op (verklaard ook waarom een groot deel er niet zo goed uit ziet) en herplaatst geregeld dus ook. Niks mis mee op zich maar het schijnt dat ze ook geregeld donatie's gebruikt voor zichzelf etc, ze verdiend er dus lekker aan.

Wat ik er van heb gezien hebben die honden het daar zo slecht nog niet en ze krijgen alle zorg die ze nodig hebben, dan wordt er wel weer een fundraising gestart, echter met geld dat over is doet ze gewoon leuk haar eigen ding waardoor er voor een volgende patiënt weer opnieuw geld ingezameld moet worden.

Maar 24 bulldoggen moet toch klauwen met geld kosten? Ik kan me niet voorstellen dat je daar geld aan overhoudt.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Een alleenstaande moeder met vierentwintig honden die het moeten hebben van giften voor de nodige medische zorgen vind ik wel zorgelijk.
Ik hoop vooral dat ze de nodige psychologische hulp krijgt.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

-Saskia- schreef:Een alleenstaande moeder met vierentwintig honden die het moeten hebben van giften voor de nodige medische zorgen vind ik wel zorgelijk.
Ik hoop vooral dat ze de nodige psychologische hulp krijgt.
Dat inderdaad.. als ik die foto zie doet het mij toch sterk aan ziekelijke hondenverzamelwoede denken.
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door hakunamatata »

sirene schreef:
Dees en Maylo schreef:Volgens de verhalen die ik mee gekregen heb is Heidi niet zo lief als ze zichzelf voordoet. Ze vangt voornamelijk bullen op (verklaard ook waarom een groot deel er niet zo goed uit ziet) en herplaatst geregeld dus ook. Niks mis mee op zich maar het schijnt dat ze ook geregeld donatie's gebruikt voor zichzelf etc, ze verdiend er dus lekker aan.

Maar 24 bulldoggen moet toch klauwen met geld kosten? Ik kan me niet voorstellen dat je daar geld aan overhoudt.
Dit type mensen wordt op handen gedragen door een grote groep mensen en krijgen echt veel donaties binnen, zeker na bepaalde oproepjes. In de kattenwereld ken ik er ook genoeg van. En doordat ze zo de hemel in geprezen worden door die aanhangers zien ze vaak ook echt niet meer wanneer het doorslaat en het niet meer in het belang van de dieren is. Als je ook maar iets mogelijk negatiefs zegt krijg je vaak ook de hele clan tegen je. Het is een bekend riedeltje.
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Neeltje

hakunamatata schreef:
sirene schreef:

Dit type mensen wordt op handen gedragen door een grote groep mensen en krijgen echt veel donaties binnen, zeker na bepaalde oproepjes. In de kattenwereld ken ik er ook genoeg van. En doordat ze zo de hemel in geprezen worden door die aanhangers zien ze vaak ook echt niet meer wanneer het doorslaat en het niet meer in het belang van de dieren is. Als je ook maar iets mogelijk negatiefs zegt krijg je vaak ook de hele clan tegen je. Het is een bekend riedeltje.
En dan is er toch iemand zo slim geweest om de kinderbescherming te informeren.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jaa natuurlijk moeten mensen zich daar tegen aan bemoeien, ik vind het nogal wat dat ze je zo voor het blok zetten..... dit is nog lang geen kindermishandeling of verwaarlozing. ik vind het machtsmisbruik.
twinkeltje schreef:Ik heb het niet gezien binnen ik ben geen vlieg op de muur geweest.
Maar ik vraag me wel af als je geen geld voor een vloer hebt dat kan als geloof ik gelijk.
Maar hoe kan je dan wel de zorg over zoveel honden betalen, ik vind het wel wat veel maar toch ja ik heb geen idee misschien heeft ze dat allemaal prima geregeld
nou precies/als alles verder goed verzorgt, wordt, en ja lange nagels heeft mijn CC ook, en er zijn ook mensen die hem moddervet zullen vinden ook al heeft hij een mooi modelletje...... het is maar net hoe je er tegen aan kijkt. en vanuit wel perspectief.
even heel nuchter he, 30 kinderen in een klas netjes op een rijtje ( gemiddeld 8 uur op een dag) is verplicht en dat moet en niemand vind er wat van, "scholen"kinderdag verblijf enz. heel gewoon, maar als het een vacht heeft en boert en winden laat :mann: in dit geval dan is het een zaak van de kinderbescherming :engel: zo sarcasme modus weer uit. feitelijk denk ik dat zolang er geen sprake is van verwaarlozing, en/of mishandeling dat t geen zaak ik voor de rechtelijke macht. ( maar dat is persoonlijk) ..... :pffff: zo even de knuppel in het hoenderhok
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ach, de verbouwingen worden al gedaan door vrijwilligers, zonder kosten eraan verbonden natuurlijk. Makkelijk toch.

Er werd overigens nooit gedreigd het kind weg te halen.

Ze werd een aantal jaar geleden 'bekend' door het winnen van een programma omtrent honden op tv. En zoals met velen van die programma's, ontspoord het dan een beetje.
Dan vind ik het niet slecht dat om ze tegen hunzelf en hun kind nu blijkbaar te beschermen af en toe, vooraleer je volledig de mist ingaat.

Er zijn al tal van inzamelingen en acties gedaan voor haar de afgelopen jaren, geloof dat ze ook al een boek uit heeft. Ze doet maar natuurlijk, maar ik vind het niet slecht dat er een oogje in het zeil wordt gehouden dan. Gek en anders zijn is niets mis, tot er wel iets mis mee zou kunnen zijn, dus als dat kan vermeden worden, is dat zeker de moeite waard.
S@ndr@
Zeer actief

volgens mij is deze dame gewoon een heel gehaaide ondernemer en ze kan er prima van leven, die honden zijn gewoon haar sleutel tot overleven en de deur naar de buitenwereld...... ze krijgt aan alle kanten hulp alleen al door die honden en de manier waarop ze er over schrijft.....
Tiny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tiny »

Lijkt mij wel gezellig, opgroeien tussen de honden maar 24? Kind afnemen vind ik ook weer zo wat, waarom niet een oogje in het zeil houden en de boel onder controle krijgen. Herplaatsen wat er te herplaatsen valt en eventueel een plan opstellen. De bemoeienissen zijn er nu toch al.

Ik denk dat het in dit geval meer een hoarder geval is. Je kunt nooit alle honden de aandacht geven die ze verdienen, en wat doe je als er een knokpartij uitbreekt en je kind staat ertussen?

Ik zeg niet dat ze ranzig is maar heel hygiënisch kan het er ook niet zijn.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
S@ndr@
Zeer actief

Tiny schreef:Lijkt mij wel gezellig, opgroeien tussen de honden maar 24? Kind afnemen vind ik ook weer zo wat, waarom niet een oogje in het zeil houden en de boel onder controle krijgen. Herplaatsen wat er te herplaatsen valt en eventueel een plan opstellen. De bemoeienissen zijn er nu toch al.

Ik denk dat het in dit geval meer een hoarder geval is. Je kunt nooit alle honden de aandacht geven die ze verdienen, en wat doe je als er een knokpartij uitbreekt en je kind staat ertussen?

Ik zeg niet dat ze ranzig is maar heel hygiënisch kan het er ook niet zijn.
krijgt ie weerstand van :pffff: :LOL: ...
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Een groot deel van die honden zoekt een nieuwe thuis, toch? Hoe blijf je dan in hemelsnaam met 24 honden zitten?
Na de tiende bull die geen huis vindt zou je denken dat er nagedacht wordt over wat er precies mis gaat in dat hele adoptie gebeuren.
En dan nog vakantie-opvang erbovenop.
Dat ze geboren worden als halve patiënt en genoegen nemen met vier keer de tuin in snap ik, maar hoe leuk is het voor die beesten om continu geconfronteerd te worden met de zoveelste tijdelijke aanwinst?
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

Ik weet niet of ze die verzorging in haar eentje doet,
Maar 24 honden verzorgen, kan je niet in je eentje fatsoenlijk doen, lijkt mij. Heb je denk ik wel een meer dan dagtaak aan.
Laat staan dat al die 24 honden in een normaal huis gepropt moeten worden. Heel de kamer is een opstapeling van hondenmandjes.

Een Nederlands asiel heeft er meestal nog geen 24. En bij buitenlandse asielen zie je ook vaak genoeg dat de verzorging te wensen overlaat.

Er staat in het artikel dat er niet aan de hygiëne standaard voldoet, ik denk dat dat het grote issue is. Niet zozeer zoveel honden, maar wel dat je huis en hygiëne eronder lijden.
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Een aantal van deze honden zijn inmiddels herplaatst dus ze heeft er minder, hoeveel geen idee.
Inmiddels mag ze haar kind bij zich houden maar moet ze wel een nieuwe vloer en schutting, tevens terug naar een bepaald aantal honden.. en voor mijn gevoel wel terecht hoor, als je zoveel dieren hebt en je huis vervuild en je bent afhankelijk van geld van mensen om je heen .. tja dan ga je gewoon wel een stap te ver.. snap echt wel dat je dieren wilt helpen maar de vraag is natuurlijk wel of het verantwoordelijk is op deze manier.
Dat wil niet zeggen dat je huis maar kraakhelder moet zijn maar er er is natuurlijk wel een verschil tussen een huis waarin geleefd wordt of een onleefbaar huis.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

vraag me dan altijd af van waar is de grens en wie bepaald dat en waarom.... want mensen zijn al snel geneigd in te grijpen als iets afwijkt van de meerderheid maar is dat een reden
Neeltje

S@ndr@ schreef:vraag me dan altijd af van waar is de grens en wie bepaald dat en waarom.... want mensen zijn al snel geneigd in te grijpen als iets afwijkt van de meerderheid maar is dat een reden
Dit is niet 'iets afwijken', dit is iets dat gigantisch uit de hand aan het lopen is. Kinderbescherming grijpt niet zo maar in, ook niet in België. Wie nu bepaald om in te grijpen is de kinderbescherming. Prima toch? Als er niets aan de hand is, kan ze gewoon doorgaan, maar dat schijnt niet het geval te zijn. Dat kan ook niet met 24 bulldoggen in huis. Dat valt niet eens schoon te houden.
mijke
Zeer actief

S@ndr@ schreef:vraag me dan altijd af van waar is de grens en wie bepaald dat en waarom.... want mensen zijn al snel geneigd in te grijpen als iets afwijkt van de meerderheid maar is dat een reden
De kinderbescherming is helemaal niet snel geneigd in te grijpen. Wij hebben een buurmeisje gehad dat zwaar verwaarloosd werd en sterke vermoedens van mishandeling. Vader zat steeds in de bak, was alcoholist, ze hadden vaak geen eten omdat hij bier moest kopen. Denk maar niet dat ze zo'n meisje uit huis halen, ook al waren de oudste twee dochters (van twee andere vaders uiteraard) wel al uit huis geplaatst. Er moet echt heel wat gebeuren voor ze daar mee gaan dreigen hoor. Daarom denk ik ook echt wel dat er meer speelt dan dat wij van hieraf kunnen zien.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”