Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Naam bedrukken

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Naam bedrukken

Ongelezen bericht door veertje »

Tegenwoordig kan je het zo gek niet bedenken, maar op elk artikel voor je hond kan je wel een naam laten bedrukken of borduren. Ik moet zeggen dat ik dat bij sommige dingen best leuk vind, maar ik ben zo praktisch ingesteld dat ik denk "Ja maar dan kan ik het voor een eventuele volgende hond niet gebruiken".

Hebben jullie alles met naam of gaan jullie honden ook 'naamloos' door het leven?
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Re: Naam bedrukken

Ongelezen bericht door Paisley »

Ik hoef de spullen niet te gebruiken voor andere honden maar ik vind hondenspullen met hun naam erop niks an. Ik ken hun naam al ;) Ik vind hun namen best leuk maar t hoeft niet op hun halsband en voerbak te staan.
Wat voor naambedrukte artikelen vind je zelf leuk? Want mijn creativiteit komt niet erg ver ;)
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Paisley schreef:Ik hoef de spullen niet te gebruiken voor andere honden maar ik vind hondenspullen met hun naam erop niks an. Ik ken hun naam al ;) Ik vind hun namen best leuk maar t hoeft niet op hun halsband en voerbak te staan.
Wat voor naambedrukte artikelen vind je zelf leuk? Want mijn creativiteit komt niet erg ver ;)
Een jas met naam vind ik nog wel eens leuk, maar die jassen zijn vaak zo prijzig dat ik het voor mezelf zonde vind om er dan een naam op te zetten.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Gizmo heeft zo'n Julius K9-tuig waar met klitteband een naamplaatje op gemaakt kan worden. Zijn vorige eigenaar had daar zijn toenmalige naam (wij hebben die veranderd) op de ene kant en 'I love my golden' of zo iets dergelijks op staan. Ik heb er nu niks meer aan zitten, en zijn naam er op wil ik al helemaal niet: hij vindt andere mensen nu al zo ontzettend leuk (hoewel hij ze prima voorbij kan lopen zonder er naartoe te gaan, tenzij het iemand is waarvan hij weet dat die hem gaat aaien), ik wil niet dat vreemden op straat grappig denken te zijn en hem gaan roepen :schrik:

Verder heb ik inderdaad ook niks waar zijn naam op staat: ik wil het inderdaad ook nog eventueel voor een volgende hond kunnen gebruiken, en laten we eerlijk wezen: voor de hond zelf maakt het geen bal uit, een 'blanco' drinkbak drinkt net zo goed als een bak met zijn naam er op, en die blanco bak is veel prettiger voor mijn portemonnee :pffff:

Ik heb alleen ooit in een bibliotheekboek met borduurpatronen een voorbeeld gezien van een bandana met daarop een hondenpootje met letter geborduurd, en die wil ik stiekem ooit nog eens maken. En dan wil ik eigenlijk ook nog petjes in dezelfde kleur met de opdruk 'team Gizmo' voor mij en mijn vriend :mann: :Q:
elskeadrianne
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door elskeadrianne »

Naamloos! Velen weten toch niet hoe ze Mace moeten uitspreken :mrgreen: "Is het Macie, Mees of Mase?"
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ze hebben allemaal 1 eigen halsband met naam. Verder niets...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
elskeadrianne
Actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder

Ongelezen bericht door elskeadrianne »

GoldenGizmo schreef:Gizmo heeft zo'n Julius K9-tuig waar met klitteband een naamplaatje op gemaakt kan worden. Zijn vorige eigenaar had daar zijn toenmalige naam (wij hebben die veranderd) op de ene kant en 'I love my golden' of zo iets dergelijks op staan. Ik heb er nu niks meer aan zitten, en zijn naam er op wil ik al helemaal niet: hij vindt andere mensen nu al zo ontzettend leuk (hoewel hij ze prima voorbij kan lopen zonder er naartoe te gaan, tenzij het iemand is waarvan hij weet dat die hem gaat aaien), ik wil niet dat vreemden op straat grappig denken te zijn en hem gaan roepen :schrik:
:
Dat! Ik heb nu een "in opleiding" label erop geplakt. We trainen veel, maar écht in opleiding is ze (nog) niet. Vind het wel heerlijk om gewoon met rust te worden gelaten door volwassen+kinderen ("kijk papa, een politiehond!! Ja schat, laat die maar met rust"), vooral omdat ze mensen zo GIGA leuk vindt op het moment :lol1:
Laatst gewijzigd door elskeadrianne op 05 jan 2018 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell

Ongelezen bericht door welshwitch »

Het enige dat ik heb met naam is een bodywarmer. Daar is ruimte genoeg voor meer namen mocht dat nodig zijn.
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Hier hebben ze de naam op de halsband staan en Sonic en Kenji hebben hun naam op de BoT jas. Dat eerste omdat ik het leuk vind en het tweede is uit praktische overweging dat ik altijd aan kan tonen dat de veel voorkomende jas van Kenji is ;) Heb al eens eerder gehad dat iemand er doodleuk met de jas van Kenji vandoor wilde gaan (toen er nog geen naam op stond).

Verder nergens namen, is niet zo praktisch met hergebruik
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Suze heeft een penning met haar naam en foto erop, dat vind ik genoeg :tongue: Vooral ook praktisch, kan ik het tenminste vaker gebruiken of verkopen. Want ik ben er wel zo eentje waarbij het dan wel moet kloppen, dus als ergens Faye op staat zal het niet gebruikt worden voor Suze. Niet om emotionele waarde, maar gewoon omdat het dan niet klopt :Q:
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Eilfy schreef:Hier hebben ze de naam op de halsband staan en Sonic en Kenji hebben hun naam op de BoT jas. Dat eerste omdat ik het leuk vind en het tweede is uit praktische overweging dat ik altijd aan kan tonen dat de veel voorkomende jas van Kenji is ;) Heb al eens eerder gehad dat iemand er doodleuk met de jas van Kenji vandoor wilde gaan (toen er nog geen naam op stond).

Verder nergens namen, is niet zo praktisch met hergebruik
Dat kan ik me wel voorstellen ja. Ze zullen ook wel een veel gebruikte maat hebben, dus al dan niet per ongeluk meenemen is wel een risico inderdaad.
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Naamloos. Ik geef eigenlijk heel weinig geld uit aan de hond. Kringloopknuffels van 40 cent kan ze krijgen :P
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Eigenlijk hebben we alles naamloos behalve een etenbak set voor Loki die wij van mijn vriend zijn broer gekregen hebben.
Afbeelding
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Naam staat op penning/in adreskokertje. Verder geen namen. Zie er te weinig het nut en de lol ervan in om daar extra geld aan uit te geven
veertje
Zeer actief

mijke schreef:Naamloos. Ik geef eigenlijk heel weinig geld uit aan de hond. Kringloopknuffels van 40 cent kan ze krijgen :P
Ik heb momenten dat ze het goedkoopste krijgen en momenten dat ze idioot dure dingen krijgen :tongue: Twijfel nu over een badjas waar ik korting op krijg, hoef nu nog maar €60,- te betalen :engel: :oohja:
mijke
Zeer actief

Nanna schreef:
mijke schreef:Naamloos. Ik geef eigenlijk heel weinig geld uit aan de hond. Kringloopknuffels van 40 cent kan ze krijgen :P
Hier is het favospeeltje een afgedankte in elkaar geknoopte theedoek.
Ik bedoel maar! En het is haar al helemaal gescheten of haar naam op haar tuig staat of niet :P
mijke
Zeer actief

veertje schreef:
Ik heb momenten dat ze het goedkoopste krijgen en momenten dat ze idioot dure dingen krijgen :tongue: Twijfel nu over een badjas waar ik korting op krijg, hoef nu nog maar €60,- te betalen :engel: :oohja:
Haha! Ik herken de drang wel, maar ik heb er simpelweg geen geld voor en eigenlijk vind ik dat wel fijn want dan hoef je er ook niet over na te denken. Als ik er wel geld voor had zou ik het waarschijnlijk nog doen ook, terwijl ik het eigenlijk principieel gezien echt van de zotte vind :LOL:
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Ik kom niet eens op het idee.
Mijn hond heeft alleen maar veel-de-handjes. Geerfd van zijn voorgangers.
Oh, met uitzondering van zo'n jachtriempje die Suzanne (?) maakt.

De knuffels komen van kennissen en collegae die de knuffels van de kinderen aan mij geven.

Tip: stuur dan geen appje met foto waarop je hond de lievelingsbeer van het kind verscheurt.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb destijds voor Tirsa een halsband met haar naam erop laten maken. Die heeft ze dan ook haar hele leven omgehad en heb ik bewaard.
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Ze hadden beide een penning met naam er op. Verder niets geloof ik
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

Ik heb niets met een naam erop. Maar niet omdat ik er stil bij sta dat ik het wil hergebruiken voor een volgende hond. Dat duurt (hoop ik) nog wel een tiental jaren en dan koop ik toch echt wat nieuws.

Heb wel een penning met Tobi en onze telefoonnummers. Maar die (en de halsband) krijgt hij alleen om als we naar onbekende gebieden gaan en waar hij dan losloopt.
_Esmee
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Ze hebben hier allemaal een halsband met naam erop, die blijft ook bewaard als ze overlijden.

Verder alles naamloos, op het wandbord in de gang na waar hun riemen en lijnen aan hangen :wink:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Ik heb 1 shirtje met Csiv dr naam erop. Verder hebben de honden niks met hun naam. T is wel best, dan blijf ik bezig :LOL:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Het enige met naam hier zijn de penningen. En bij Lucca staat daar Zorro op :mann:
Laatst gewijzigd door Lothian op 05 jan 2018 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

elskeadrianne schreef:Naamloos! Velen weten toch niet hoe ze Mace moeten uitspreken :mrgreen: "Is het Macie, Mees of Mase?"
Mijn Zoon heet Mace. (Mees) :lol1: Spreek je de naam bij jou ook zo uit?

Hier overigens geen namen op tuig kleding of iets dergelijks.
AfbeeldingAfbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Afbeelding
:engel:

Dat is wel het enige wat we hebben haha, en was een cadeautje. Ik vind het heel leuk maar denk er zelf vaak niet aan om zoiets te kopen..
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik heb het destijds (16 jaar geleden) hier besteld halsbandmetnaam.nl en vind dat ze daar niet echt duur zijn. Nu niet en toen ook niet.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie

Ongelezen bericht door Machie »

Maeve schreef:Afbeelding
:engel:

Dat is wel het enige wat we hebben haha, en was een cadeautje. Ik vind het heel leuk maar denk er zelf vaak niet aan om zoiets te kopen..
Oh zo eentje heb ik ook! Alleen dan met Hrvatski Ovcar en NOYTCB erop :LOL:
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

nee, hier niks met namen, ook nog nooit over nagedacht trouwens,
hier wordt alles [mits het nog heel is ] hergebruikt van de vorige honden, dus wel zo makkelijk
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Ze hebben alledrie een halsband met hun naam erop. Ook voor het praktische, ik heb graag zwarte halsbanden en lijnen. En ze zijn alledrie bijna even groot, dus dan weet ik gelijk welke halsband van wie is. Verder heb ik in het labeltje van hun dure jassen hun naam geschreven , zodat ik kan bewijzen dat die van mij zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”