Ik denk ook zeker dat dat het is, ze begrijpen elkaars houding niet. Duitse herders hebben vaak ook vrij veel focus, dat vindt Manu dan weer irritant of bedreigend. Mijn schoonzus heeft een prachtige reu uit werklijnen en hij vliegt alle kanten op en is daar erg serieus in. Manu snapt daar niks van, doe verdomme rustig!blondie schreef:
Ik denk dat een bepaalde lichaamshouding, bij bepaalde honden iets oproept.
Mal gaf eerder ook bij sommige foto's van bijvoorbeeld Manu.
Nu hebben Manu en Aki elkaar nooit getroffen, en als we elkaar eens treffen op strand denk ik dat wij als eigenaren naar elkaar zullen zwaaienmaar ik zou zeker de ontmoeting tussen die twee voorkomen, en dat ligt niet aan Manu, maar ik gok gewoon dat Aki niet met zoveel mannelijkheid om kan gaan
dus als eigenaar van een hond die daar waarschijnlijk niet mee om kan gaan moet ik voorkomen dat het kan escaleren.

Overigens, als grote herders wat losser zijn rondom Manu's houding, kunnen ze als de beste spelen en rennen. Zelden zo leuk als met een herder! Zo gek vind ik dat. Ze begrijpen elkaar op het eerste gezicht gewoon niet. Daarom loop ik om. Teven gaan trouwens wel goed, heel leuk zelfs. Veel reuen ook wel hoor, degenen die moeite met hem hebben herken ik al op afstand