Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar ga jij heen?

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door tycha »

Lothian schreef:
tycha schreef:
Lothian schreef:De Verenigde Staten, waarschijnlijk Yellowstone. Sorry hondjes!
Leuk! Als je tips nodig hebt weet je me te vinden ;) Hoe ga je? Auto of camper?
Yellowstone gaan we dit jaar ook naar toe, voor de eerste keer ;)
Ik ben er twee keer eerder geweest maar nooit met mijn man en hij wil nu ook graag eens die kant op. We zitten dus vooral nog even te puzzelen waar we heen kunnen zonder dat ik teveel overlap heb met vijftien jaar geleden. First world problems :mrgreen: Utah, Nevada en California heb ik al gehad zeg maar maar we kunnen rondom Yellowstone vast ook veel mooie dingen vinden. Misschien richting Seattle.

Ik denk dat we met een camper gaan. Dat heb ik nog nooit gedaan, we hebben altijd gekampeerd in minitentjes. Maar het lijkt me wel relaxed. Dus nog even uitzoeken of we dat nog een beetje goedkoop kunnen regelen.
In twee keer kun je nooit alles gezien hebben in die drie staten ;) zelfs niet in de parken :mrgreen: Wij zijn al 8 keer in die buurt geweest, en we hebben daar nog lang niet alles gezien ;) Of je moet het alleeen bij de uitkijkpunten houden ;) Met de camper is leuk!
Afbeelding
Groetjes Marja
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Heb de hele maand september vakantie. De eerste week wss weer op de motor richting Schotland/Engeland, de 3 weken daarop met de Camper en de honden op pad, waarheen nog geen idee, daar waar ik zin in heb en waar het weer een beetje redelijk lijkt. En natuurlijk daar waar we eindeloos kunnen wandelen.

In april/mei 11 dagen met de jongste zoon en de Camper naar Schotland/Engeland in de voetsporen van Harry Potter én de Ben Nevis beklimmen. Ook vreselijk veel zin in.

In Juni nog een lang weekend Luxemburg met camper en alle honden en wat vrienden met honden en kinderen én motoren.

En tussendoor als ik zin en tijd heb met de Camper er tussenuit.

:E: Beloofd een mooi jaar te worden.
Gr. Aniek

Afbeelding
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik ga in april een weekje naar Engeland (Peak district) en in Augustus naar Kroatië met een bezoek aan de Plitvice meren.
En in december willen we dan gezamenlijk en met de honden nog weg, Texel of Drenthe zal dat waarschijnlijk wel gaan worden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

tycha schreef:
Lothian schreef:
tycha schreef:
Lothian schreef:De Verenigde Staten, waarschijnlijk Yellowstone. Sorry hondjes!
Leuk! Als je tips nodig hebt weet je me te vinden ;) Hoe ga je? Auto of camper?
Yellowstone gaan we dit jaar ook naar toe, voor de eerste keer ;)
Ik ben er twee keer eerder geweest maar nooit met mijn man en hij wil nu ook graag eens die kant op. We zitten dus vooral nog even te puzzelen waar we heen kunnen zonder dat ik teveel overlap heb met vijftien jaar geleden. First world problems :mrgreen: Utah, Nevada en California heb ik al gehad zeg maar maar we kunnen rondom Yellowstone vast ook veel mooie dingen vinden. Misschien richting Seattle.

Ik denk dat we met een camper gaan. Dat heb ik nog nooit gedaan, we hebben altijd gekampeerd in minitentjes. Maar het lijkt me wel relaxed. Dus nog even uitzoeken of we dat nog een beetje goedkoop kunnen regelen.
In twee keer kun je nooit alles gezien hebben in die drie staten ;) zelfs niet in de parken :mrgreen: Wij zijn al 8 keer in die buurt geweest, en we hebben daar nog lang niet alles gezien ;) Of je moet het alleeen bij de uitkijkpunten houden ;) Met de camper is leuk!
Nee, dat is zeker zo, maar we hebben toen wel heel veel gedaan en gezien en ik zou Utah zo overdoen maar mijn man vindt dat zonde voor mij, haha. Ik moet nog even bij mijn vader navragen welke parken we toen bezocht hebben (en welke gemist). Die was destijds onze reisleider.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Denemarken :D In mei.
Afbeelding
Hylos
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik ga kamperen met mijn nichtje.
We wilden graag naar Denemarken dus dat proberen we wel.
We willen echter niet op een gewone camping staan. Het enige wat we nodig hebben is een toilet en stromend water. :mrgreen: en geen(of heel weinig) mensen om ons heen
Oh en een kampvuur om eten op te maken.
Het bestaat wel in Denemarken maar het zoekt wat lastig op Deense sites.
Gelukkig heb ik een Deense ex dus die helpt wel wat mee.
Heb er nu al zin in. :cheer:
Afbeelding
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het plan is om in april/mei naar Spanje te gaan met alle vier de honden :schrik: Deels vakantie en deels voor de stichting. Maar met vier honden naar Spanje is nogal een onderneming (in ieder geval met die vier van mij), dus ik zal op tijd moeten gaan bedenken hoe ik dat wil gaan doen. Anders zal het een vakantie in eigen land samen met de honden worden, waarschijnlijk een waddeneiland.
tycha schreef:Wij gaan in september weer een maand met de camper door de USA toeren. Heel nieuw gebied voor ons dit keer. Beginnen met een stedentrip in Chicago, daarna binnenlandse vlucht naar Las Vegas waar we de camper ophalen en dan uiteindelijk naar Seattle. Helaas kan Triss niet mee. Dus als iemand zin heeft in een vervelende collie voor een maand :mrgreen:
Klinkt goed en heel wat anders denk ik :D Triss is hier altijd welkom!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Het lijkt erop dat wij met vrienden en honden naar Slovenië gaan :)
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

In oktober 3 weken door Amerika gereisd. Nu nog verder ons huis opknappen. Dus ik denk dat het bij de achtertuin en de Grevelingen blijft.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

10 dagen Las Vegas en omgeving in oktober.
Vliegen op LA en tussendoor 2 nachten Havasupai falls
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

kloesje schreef:Ik ga 2,5 maand rondreizen met de camper door Europa.
De planning is dat ik begin in de Scandinavische landen, dan afzak via Duitsland naar Oostenrijk, Italië en Zwitserland.
Maar ik heb nog geen concrete planning, enkel dat de start in het Noorden ligt, misschien is het daar wel zo mooi, dat ik daar blijf. Ik wil niet reizen om het reizen, maar veel mooie dingen zien, wandelingen maken, genieten van de omgeving, dus het kan zijn dat ik langer op een plek verblijf en enkel in Scandinavië blijf. Alle opties zijn nog open :D
Macho en Timber gaan mee, een nicht van mij gaat 10 dagen mee, mijn vriend gaat twee weken mee.
Misschien dat er nog vriendinnen aanhaken op de reis :D

Nog genoeg tijd om plannen te maken.
Wow, wat gaaf zeg!
Hakkene
Zeer actief

Waar ga jij heen?

Ongelezen bericht door Hakkene »

kloesje schreef:Ik ga 2,5 maand rondreizen met de camper door Europa.
De planning is dat ik begin in de Scandinavische landen, dan afzak via Duitsland naar Oostenrijk, Italië en Zwitserland.
Maar ik heb nog geen concrete planning, enkel dat de start in het Noorden ligt, misschien is het daar wel zo mooi, dat ik daar blijf. Ik wil niet reizen om het reizen, maar veel mooie dingen zien, wandelingen maken, genieten van de omgeving, dus het kan zijn dat ik langer op een plek verblijf en enkel in Scandinavië blijf. Alle opties zijn nog open Afbeelding
Macho en Timber gaan mee, een nicht van mij gaat 10 dagen mee, mijn vriend gaat twee weken mee.
Misschien dat er nog vriendinnen aanhaken op de reis Afbeelding

Nog genoeg tijd om plannen te maken.
Dubbel
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Nog geen idee. Noorwegen lijkt ons fantastisch. Maar misschien gaan we toch ook wel voor een bestemming met beter weer. Wordt dan toch met de tent dus we beslissen tzt wel.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Eilfy schreef:Wij gaan in mei voor het 3e jaar naar Dogglywood in het Thüringerwald in Duitsland.
:cheer: wat een goede tip! Ze hebben zelfs oppas!
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

DeDiana schreef: Klinkt goed en heel wat anders denk ik :D Triss is hier altijd welkom!
Dat hou ik zeker in gedachten! :lol1:
Afbeelding
Groetjes Marja
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

We gaan eind augustus in ieder geval weer een week naar Waldfeucht in Duitsland. Leuk huisje met een speelweide voor de honden erbij en om het huisje is een hek. Leuke omgeving en meestal hebben we goed weer.
Verder zien we wel, ik wil ook eens naar Schotland of Ierland met de honden.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Manuma schreef:Ik wil graag naar Ierland en Noorwegen dit jaar.
Als we naar Noorwegen gaan wil ik heel graag met de honden een kanotocht maken en wildkamperen. Daar moet ik nog van alles over uitzoeken. We gaan ook 2 weekenden naar de Ardennen en ik hoop mijn woonplaats in Frankrijk nog te kunnen bezoeken.
Daar zit ik ook naar te kijken in Noorwegen of Zweden: kanovaren en kamperen, leuk!
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Barkley schreef:
Eilfy schreef:Wij gaan in mei voor het 3e jaar naar Dogglywood in het Thüringerwald in Duitsland.
:cheer: wat een goede tip! Ze hebben zelfs oppas!
Jep :) Nou nemen wij de honden meestal mee (nu met 5 honden gaat dat wat lastiger worden denk ik maar 4 vermoeide honden na een wandeling doen ze niet zo moeilijk over mits ze luisteren). Het is dan niet zo dat ze echt 24/7 op de honden letten maar als ze weten dat je er niet bent laten ze de hond uit & letten ze extra op.

Maar er zijn zoveel leuke dingen te doen met hond dat dit meestal niet nodig is :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Wat leuk al die plannen en vooruitzichten, en Kloesje -> 2,5 maand wat heerlijk!

Wij gaan dit jaar naar Frankrijk, dat vind ik een heerlijk vakantieland, echter vanwege Hippo konden we daar niet heen. Nu aan het oriënteren voor 2 verschillende vakantiehuizen voor een week per huis. De honden gaan dus mee :mrgreen: .

Verder in februari nog een weekend naar de achterhoek met mijn familie + honden. En eind september gaan mijn broer en schoonzus trouwen in Italië.... dat is ook voor ons als bezoekers een duur grapje dus denk dat we verder niet veel weg zullen gaan.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)

Ongelezen bericht door kloesje »

Hippo schreef:Wat leuk al die plannen en vooruitzichten, en Kloesje -> 2,5 maand wat heerlijk!
Ja heb er ook echt zin in, de kriebels komen steeds meer :lol1:
Deel 1 is gereed, de camper is gekocht :cheer:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

bij ons is het plan om een busreis in schotland te maken tenminste als ik onderdak heb voor de honden.

ellen
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Mochten mensen nog linkjes hebben naar de huisjes/parken waar jullie met hond heen gaan, dan schroom niet deze toe te voegen. Altijd handig voor de zoekers :wink:
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller

Ongelezen bericht door Leonie. »

Ik ga deze maand lekker naar Texel. Verder kijk ik nog niet, haha. Ik vind in NL op vakantie met de hondjes prima, maar ooit gaan we samen wandelen in Engeland!
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Echt nog geen idee. Wij plannen nooit ver van te voren.
We hebben 25km van huis een caravan staan, daar kunnen we altijd naar toe.
Anders gaan we kamperen, maar waar?
Wel staat er met een club het Pinksterweekend gepland, gezellig met bekenden.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

Wij sxhipperen tussen iets geschikt voor ons, voor de honden en ook leuk om met een kleintje te doen. Een Landal of Centerparcs is daarbij ideaal. Dus het wordt zoiets maar waar en wanneer is nog onduidelijk.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Vorig jaar zijn we met de honden naar Texel (een huisje van Landal) geweest, dat was echt heerlijk! Komende zomer gaan we voor het eerst naar een huisje in Duitsland (Sauerland). :D
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Manuma schreef: Als we naar Noorwegen gaan wil ik heel graag met de honden een kanotocht maken en wildkamperen. Daar moet ik nog van alles over uitzoeken.
Wij hebben dat gedaan in Zweden. Of ja, geen meerdaagse tocht maar één overnachting. In Zweden heb je heel veel hutjes waar je gewoon in mag. We zijn toen naar een klein eilandje gekanood waar zo’n hutje stond. Verder was er niks, dus de honden konden heerlijk loslopen. En wij hadden het hele eiland voor onszelf.

Beetje eten koken op een vuurtje, kijken naar de ondergaande zon... was echt super tof! Als de kinderen wat groter zijn wil ik het weer.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als ik ga dan ga ik weer naar Oostenrijk...
Vrijheid, rust en tja alles wat ik zoek in een fijne vakantieAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Wij gaan het Krijtlandpad (5 dagen) lopen, inclusief camping tussendoor. Nog geen idee in welke vakantieweek ik dit doe, als het maar enigszins droog is :)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Lysette schreef:
Manuma schreef: Als we naar Noorwegen gaan wil ik heel graag met de honden een kanotocht maken en wildkamperen. Daar moet ik nog van alles over uitzoeken.
Wij hebben dat gedaan in Zweden. Of ja, geen meerdaagse tocht maar één overnachting. In Zweden heb je heel veel hutjes waar je gewoon in mag. We zijn toen naar een klein eilandje gekanood waar zo’n hutje stond. Verder was er niks, dus de honden konden heerlijk loslopen. En wij hadden het hele eiland voor onszelf.

Beetje eten koken op een vuurtje, kijken naar de ondergaande zon... was echt super tof! Als de kinderen wat groter zijn wil ik het weer.
Wauw, dat klinkt heerlijk zeg!
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”