Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Kleden op de bank wissel ik elke 2-3 dagen om, afhankelijk van het weer en hoe snel ze vies zijn. Kleedjes in de manden en de kattenmandjes was ik elke maand ongeveer, maar daar liggen ze vergeleken met de de bank niet zo heel veel, dus die worden ook duidelijk minder snel vies.
Na de hondenwas draai ik een lege was op 60 graden met wat schoonmaakazijn. Maar evengoed zit mijn kleding onder de honden- en kattenharen als ik die 15 minuten aan heb, dus dat zou ik eigenlijk ook wel achterwege kunnen laten.
veertje schreef:Echt iedere week? Ik was ze eens in de paar maanden of er moet op gekotst/gepiest zijn of een vlooienprobleem. Ik vind het vrij ondankbaar werk en inderdaad zit dan je wasmachine vol haar. Meestal klop ik ze even flink uit en leg ze weer terug.
Nou dit dus En vlooien hebben ze nooit en ik hang ze wel vaak buiten als het weer het toelaat maar vaak wassen niet.
Kleed op de bank wel 1 keer per 2 weken of zo.
zo?
Ik was echt veel te weinig lees ik al weer. 1 x per 2 maanden gok ik zo
Toevallig Diems bed in de slaapkamer vanmorgen gewassen. Het ligt in vieren gevouwen en alle zijden waren viezig dus het was weer tijd
Alles ontharen en uitkloppen (ligplekken en kleed op de bank) gebeurt hier denk ik 2x per week of dagelijks als Diem in de rui is.
Hoe vaak wassen zou ik eigenlijk niet precies weten. Waar Diem ligt elke maand ofzo en waar alleen Mies ligt 1x per kwartaal. Diem geeft veel gorigheid af, Mies alleen als het buiten vies is maar ze is ook snel weer schoon en droog dus haar bed op de slaapkamer wordt echt niet snel vies.
Als er gekotst is of ze iets besmettelijks (lijken te) hebben gaat wel alles in de was uiteraard en dweil ik ook een keertje extra.
heb onder in de bench van 2 stugge deurmatten, en 2 op voorraad, die hang ik gewoon een paar dagen in de regen, laat ze dan drogen en borstel ze af, 1 keer in de 3 maand of zo, tegen een luchtje spuit ik geregeld even wat ambi puur tussentijds op de matten.
haar kleed in de bench gooi ik elke week een keer samen met de toiletmatjes in de was, gewoon eerst goed afzuigen en uitkloppen,
nu heb ik wel een hond die heel kortharig is en weinig verhaard
iedere week gaan alle honden en kattenkleedjes in de was. ze liggen allemaal op fleecedekens dus erg makkelijk te wassen.
dit hebben we in het leven geroepen nadat we in oktober een heuse vlooienplaag hadden.
veertje schreef:Echt iedere week? Ik was ze eens in de paar maanden of er moet op gekotst/gepiest zijn of een vlooienprobleem. Ik vind het vrij ondankbaar werk en inderdaad zit dan je wasmachine vol haar. Meestal klop ik ze even flink uit en leg ze weer terug.
Nou dit dus En vlooien hebben ze nooit en ik hang ze wel vaak buiten als het weer het toelaat maar vaak wassen niet.
Kleed op de bank wel 1 keer per 2 weken of zo.
zo?
Ik was echt veel te weinig lees ik al weer. 1 x per 2 maanden gok ik zo
Heel verschillend. Ze gaan de was in als ze vies zijn of stinken. Maar sinds er een spaniel in huis loopt wel in een waszak (http://www.dewaszak.nl/). Reuze handig want anders zat bij de volgende wasbeurt de kleding met haren. (volgens mij een tip van iemand hier een jaartje geleden)
Boh, als ik er aan denk Sowieso als ze vuil zijn (Noa doet nogsteeds blijheidsplasjes en soms is dat in haar bench), meestal pak ik dan ineens alle kleedjes mee.
Ik laat de machine altijd drogen met het deurtje open, dan kan je erna prima met de stofzuiger alle haren wegzuigen.
Bumper69 schreef:Spike heeft een kleedje in zijn mand. Hoe vaak wassen jullie zo'n kleedje? Probleem is dat als ik het gewassen heb de hele wasmachine onder de haren zit
Ik zet m dan op extra spoelen maar alsnog in het rubber zit het dan helemaal vol. Dus niet zo fris als ik daarna onze kleren moet wassen. Hoe doen jullie dat?
Nu stofzuig ik het kleed maar eerst goed zodat er zoveel mogelijk af is...EN hoe vaak gooien jullie het spul in de was??
Ik stofzuig gewoon de wasmachine uit.
Die haren komen daar toch wel in.
Het rubber doe ik ook met de stofzuiger. Nadat ik de meeste haren met keukenpapier heb weggehaald.
Hier gaan de pluche mandjes en de kleden toch ook wel elke maand in de was. In de winter vaker, Want in de zomer vertoeven ze veel meer buiten.
Hier ongeveer elke maand, soms wat vaker. Maar zeker niet wekelijks...Ik heb die rostero vetbedden; het is nogal een gedoe ze te wassen. Ik draai ze dus iig eerst eens om.
Hier gaat alles(waar echt op gelegen is, anders ook niet) met dit weer elke week in de was. In de zomer, wanneer het dus langere tijd droog is iets minder, dan om de week. Wel gaat geregeld de stofzuiger erover en klop ik het uit. Ik heb dan ook niet veel last van haren in de wasmachine. Na het wassen haal ik een plukje uit de rubbers en dat is het wel, kleding komt er in elk geval gewoon schoon uit.
De kleedjes in m'n auto zien vrijwel nooit een wasmachine, denk 1 x in de 4 maanden dan ik eens bedenk om ze te wassen.
Overigens borstel ik de honden ook vrijwel nooit. Izzy nu om de week omdat haar vacht langer is vanwege de kou en Droef wenst altijd gestofzuigd te worden als ik bezig ben, en als hij echt in de rui is dan haal ik 2 dagen de furminator over hem heen en is het ergste leed alweer voorbij en dit geldt ook voor de katten.
My heart will always wear the pawprints left by you. Biothane WashBar
mijke schreef: Haha! Bij de meeste wasmachines zit rechts of links onder een luikje. Als je daar op drukt of aan pielt zit er een soort ding achter dat je er uit kunt draaien. Dat moet je eigenlijk elke maand wel een keer schoonmaken, zeker als je huisdieren hebt.
Echt? Nou, dan heb ik morgen wat te doen.
Haha! Nou ik vergeet het ook vaak genoeg hoor. Meestal zit er niet eens wat in. Maar het is wel beter, soms zit er wel echt vieze zooi in en dat kan onwijs gaan stinken. Tenminste ik heb een blauwe maandag bij Miele gewerkt en daar werd geadviseerd het elke maand te doen, en ook elke maand een kookwas met soda of azijn. En geen calgon gebruiken. Dat is wel zo'n beetje het belangrijkste wat ik van toen onthouden heb over wasmachineonderhoud. Dus dat doe (probeer ) ik nu maar braaf.
Tamara81 schreef:Bedankt Mijke! Filter gevonden! Maar goed dat ik dit topic heb gelezen. Nu heb ik een mooi klusje voor morgen. Gatver, even 5 jaar zooi uit die filter halen
Veel plezier Waarschijnlijk valt het wel mee. Ik borstel het altijd uit in warm water met een ouwe tandenborstel om tussen de randjes te komen. Het laat meestal gelukkig vrij makkelijk los.
Ik was de hondendekens en daarna net zo lief onze eigen kleding. De haren in de wasmachine zijn tenminste schoon
Ik doe alles in de droger dus dan zitten de meeste haren daar in het filter.
De kussenhoezen en dekens worden gewaasen eens in de 2 weken denk ik.
mijke schreef: Haha! Bij de meeste wasmachines zit rechts of links onder een luikje. Als je daar op drukt of aan pielt zit er een soort ding achter dat je er uit kunt draaien. Dat moet je eigenlijk elke maand wel een keer schoonmaken, zeker als je huisdieren hebt.
Echt? Nou, dan heb ik morgen wat te doen.
Ik vermoed dat heel wat meer mensen hier op het forum dit nu denken Ik wacht nog even tot ik Gizmo z'n was weer heb gedaan, dat mag deze week wel weer gebeuren
Ik was wanneer ik denk goh dat is wel weer eens nodig, op mijn nieuwe wasmachine heb ik trouwens geen filter echt gek.
En ja de honden en katten haren spoel ik weg met extra spoelen
Dankzij dit topic heb ik meteen even het filter van de wasmachine weer eens schoongemaakt, haha...
Maar eh, normaal verschoon ik het ''als het nodig is'', dat gaat op gevoel.
Maar hoogbejaarde Rhodi word sinds het najaar geplaagd door vlooien die ondanks elke vlooienpipet weigeren te sterven, (zou de prednison in zijn bloed die vlooien ook boosten ofzo?) dus momenteel was-, poets- en stofzuig ik me een ongeluk. En die hele was gaat dus continu op 90 graden erdoor. Ik zal ze krijgen, die vlooien.
ik heb me laatst het schompes gewassen vanwege vlooien. was het zo beu dat ik alles in de vuilnisbak heb gemikt uiteindelijk en bij de hema nieuwe kleden heb gehaald. Maar in de mand hebben ze nu geen kleedje meer en verder liggen ze vooral op de bank. Die kan niet in de was..
Als ergens veel haar op zit, haal ik dat er regelmatig af met zo'n vierkante rubber 'borstel'. Maar ik doe de kleedjes ook vaak in de was, elke week wel. Lekker fris en fruitig, haha.
Eens in de week a twee weken.
De honden blijven er fris door ruiken en het huis ook. En ik ben totaal geen poetser hoor, we hebben niet voor niks een schoonmaakster.
Het kussen in mijn auto spuit ik soms af. Dat is zo'n waterproof ding. Manu ligt nooit op kleden of kussens dus dat scheelt al. Uma is heel schoon, die maakt zich niet vies en haar mand is van kunstleder. Eens in de paar maanden haal ik er een stofzuiger en doek doorheen. De kleden gaan eens in de 2 maanden eens in de was. Soms ook minder haha. Zij verhaart niet tot nauwelijks dus dat scheelt enorm. Ik ben blij dat Manu niet graag op zachte kleden ligt. Als hij al eens op een kleed ligt is het het nano ding dat je zo schoon kunt vegen. Die was ik nooit.
Ik borstel mijn honden echt nooit. Ik heb een waterblazer voor Manu, wat een uitkomst is dat! Hij gaat 2x per jaar naar de trimmer voor de ergste rui. De rest doe ik zelf. Het haar dat hij verliest is echt een verschrikking Ik was hem alleen als hij echt stinkt, in prutsloten heeft gezwommen bijvoorbeeld. Meestal gooi ik gewoon een stok de zee in en komt hij er schoon uit. Dan even met de waterblazer en hij is 2 dagen redelijk rui-vrij.