Maar volwassen honden dan gaat Izzy sowieso aangelijnd, gewoon omdat ze van elke situatie denkt misbruik te mogen maken. Izzy lijn ik ook vaak aan bij loslopende honden. Vooral bange, oude en zwakke honden. Soms vraag ik me echt af hoe ze het verzint maar ze vind gewoon dat ze dan moet lopen schelden of er achteraan jagen, en het maakt haar dan geen ruk uit of het een hond van 5 kg of 70 kg is. Ze bijt gelukkig niet, maar gaat op een meter of 2 hysterisch staan blaffen en er omheen cirkelen. Patsende reutjes heeft ze dan weer 0 problemen mee, sterker nog die zijn woest aantrekkelijk volgens haar.
In geval van (duidelijk)een teef laat ik Droef eigenlijk altijd los, er gebeurd dan nooit wat, op een snauw na dat hij moet oprotten. Reu hang van de hele situatie en houding af. Droef is inmiddels aardig volwassen en best zelfverzekerd dus als een reu wel op hem duikt vecht hij wel degelijk terug, een snauw is niet zo spannend, dit gebeurd ook wel eens als je een loslopend exemplaar tegen komt. Een patser reageert Droef niet echt op, hij piest gewoon snel ergens tegen aan en zorgt wel dat hij zich uit de voeten maakt. Droef is zelf namelijk helemaal niet uit op problemen, maar tegelijkertijd weet hij zich prima te redden. Laatst nog een toller die het nodig vond om een punt te maken zowel bij Droef als Izzy, ze liepen allemaal los op dat moment. Izzy vind hem stiekem wel woest aantrekkelijk dus ze deed niks terug behalve verliefd kijken. Toen meneer toller voor een tweede keer terug op Droef afkwam om hem even te vertellen dat hij de wereld bezit was Droef er klaar mee. Meneer toller kreeg een beuk van Droef(toch handig als je zo massief bent), tolde omver en rende snel weg naar zijn baasje waar hij te horen kreeg dat hij maar niet zo stom moest doen.