Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Doordat wij een hond hebben verminderde een vriendschap
Moderator: moderatorteam
-
Manuma
- Zeer actief
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Re: Doordat wij een hond hebben verminderde een vriendschap
Precies! Er zijn vrienden en familieleden waar de honden welkom zijn en die (juist) graag bij ons thuis komen nomdat er honden zijn. Maar net zo goed zijn er die honden een hoop gedoe vinden. In dat geval gaan ze niet mee, of houd ik ze in een andere kamer. Honden hebben is mijn keuze (en de keuze van de man waarmee ik samen woon, dat is trouwens wel handig_Tiny_ schreef:Waarom heb je zo de behoefte om je te verdedigen met een heel epistel op de wc deur?
Ik doe niet zo moeilijk. Als bezoek mijn honden niet moet gaan ze in de keuken achter een hekje. Nee, dat is niet zielig want ze hebben net 2 uur gewandeld, hun buiken volgegeten en daar staan hun manden en liggen hun kluifjes. Ze hoeven echt niet overal met de wijsneus bovenop te zitten.
Laatst gewijzigd door Rami op 02 jan 2018 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Haha ja! Met verjaardagen ook al-tijd kaarten met honden erop van familie. Lief bedoeld enzo hoor, maar het hoeft nietCleva schreef:Oh, hou op.Maeve schreef:Weet je wat ik soms irritanter vind? Dat mensen die mij maar een beetje kennen altijd aannemen dat het over honden moet gaan, ook als ze daar zelf niks mee hebben.
Kaartjes van oud collega's met een hondje erop. Niet eens een whippet maar een of ander nondescript jachthondpupje.
Het feit dat ik iets met honden heb is kennelijk het enige wat ze hebben onthouden. Op zich is dat prima maar dan hoef je me toch ook niets te sturen?
Dat geprobeer. Stuur me gewoon een kaart van een eekhoorn. Want kan mij het schelen.
Overigens vind ik honden hebben wel echt een sociaal probleem. Niet zozeer omdat andere mensen ze leuk moeten vinden maar na je werk gewoon de stad in gaan is wel een beetje een probleem en de gemiddelde nicht waar ik mee kan lachen peinst er niet over om door de modder te gaan lopen.
Het komt allemaal wel goed maar er wordt ongetwijfeld nogal eens met de ogen gerold als ik "weereens naar huis moet om naar die kuthonden te gaan zitten kijken."
Maar goed, aan de andere kant heb ik ook helemaal geen zin om continu gillend op een barkruk te zitten. Het is vaak ook wel een hoerensmoesje om niet te hoeven.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Zal meer de opluchting zijn geweest dat ze iets kwijt waren wat ze dwars zat.Kells schreef:Euh, niet. Zoveel mensen komen er niet op onze wc, maar de mensen die er kwamen zagen er de lol van in._Tiny_ schreef:Waarom heb je zo de behoefte om je te verdedigen met een heel epistel op de wc deur?
Ik doe niet zo moeilijk. Als bezoek mijn honden niet moet gaan ze in de keuken achter een hekje. Nee, dat is niet zielig want ze hebben net 2 uur gewandeld, hun buiken volgegeten en daar staan hun manden en liggen hun kluifjes. Ze hoeven echt niet overal met de wijsneus bovenop te zitten.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
Haha, wat? Je moest stofzuigen bij vrienden omdat je bleef overnachten met je hond? Haha!tobi__ schreef:Denk dat het hier wel heeft meegespeeld in een vriendschap. Tobi was eerst zoooo leuk en schattig volgens die vrienden en hij mocht altijd mee naar hun. Ook wel fijn, want ze wonen nogal ver weg dus we bleven altijd minimaal een nacht slapen. En Tobi gedroeg zich dan voorbeeldig. Het enige wat misschien wat vervelend was, was dat het huis wat sneller vies was. Dus er moest extra gestofzuigd worden, wat ik dan gewoon deed.

- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Dat lijkt me wel makkelijk, ik denk dat ik spontaan een stuk socialer word als mensen bij me komen stofzuigen als ze op visite komenLynnepien schreef:Haha, wat? Je moest stofzuigen bij vrienden omdat je bleef overnachten met je hond? Haha!tobi__ schreef:Denk dat het hier wel heeft meegespeeld in een vriendschap. Tobi was eerst zoooo leuk en schattig volgens die vrienden en hij mocht altijd mee naar hun. Ook wel fijn, want ze wonen nogal ver weg dus we bleven altijd minimaal een nacht slapen. En Tobi gedroeg zich dan voorbeeldig. Het enige wat misschien wat vervelend was, was dat het huis wat sneller vies was. Dus er moest extra gestofzuigd worden, wat ik dan gewoon deed.
- Rebble
- Zeer actief
Als het moet is het raar maar vrienden van ons deden het uit zichzelf. Hun vorige hond liet echt een deklaag aan haar achter, de vloer was compleet bezaaid met haar als hij een paar uur hier was, echt bizar. Zij vonden dat vervelend en gingen vaak snel stofzuigen na het ontbijt. En ik maar zeggen dat het niet hoefde.

- lotje&famke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel
Als ik bij mijn ouders ben geweest (blijf ik ook vaak een nachtje slapen met de honden), dan stofzuig ik ook het hele huis. Niet dat het moet, maar ik vind het gewoon leuk het huis een beetje netjes achter te laten en fijn dat de honden daar binnen mogen.Lynnepien schreef:Haha, wat? Je moest stofzuigen bij vrienden omdat je bleef overnachten met je hond? Haha!tobi__ schreef:Denk dat het hier wel heeft meegespeeld in een vriendschap. Tobi was eerst zoooo leuk en schattig volgens die vrienden en hij mocht altijd mee naar hun. Ook wel fijn, want ze wonen nogal ver weg dus we bleven altijd minimaal een nacht slapen. En Tobi gedroeg zich dan voorbeeldig. Het enige wat misschien wat vervelend was, was dat het huis wat sneller vies was. Dus er moest extra gestofzuigd worden, wat ik dan gewoon deed.
Door de honden heb ik eigenlijk vooral veel leuke nieuwe mensen ontmoet. Als mensen een hekel hebben aan honden dan hou ik daar rekening mee door het kamerhekje van zolder te halen en een hoekje voor de honden in de kamer te maken. Zo zijn de honden evengoed bij mij in de kamer en heb je ze tegelijk gescheiden. Ik wandel ook wel eens samen met iemand en die vindt het echt een aanslag op de maatschappij als je je hond loslaat op een plek waar het niet officieel losloopgebied is. Normaal heb ik Flo overal loslopen in groengebieden
In de familie zijn ook wel wat mensen die een hekel hebben aan honden. Mijn moeder had dit jaar tijdens de feestdagen een hoekje voor de honden in een verwarmd deel van de schuur gemaakt. Daar was ik erg blij mee, ze hoefen dan niet naar een pension ofzo (niet dat ik dat zou doen, dan blijf ik nog liever thuis met ze). Ik kan gewoon elke 2 uur even bij ze zitten, zelf uitlaten etc. En ze zitten daar ook veel rustiger dan in de huiskamer vol bezoek. Het is maar voor een paar dagen per jaar, ik kan me dan best even aanpassen met de honden.
Flo en Noes blijven altijd heel braaf achter zo'n hekje, maar juist Pleun, met haar korte teckelpootjes springt eroverheen

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Nee het moest niet van hun. Maar bood dat zelf gewoon aan en deed dat. Lijkt me ook logisch als je hond onder de modder en zand door het huis van een ander banjert. Daarnaast stofzuig of veeg ik thuis ook dagelijks ivm Tobi. Dus bij een ander ook als hij mee is.Lynnepien schreef:Haha, wat? Je moest stofzuigen bij vrienden omdat je bleef overnachten met je hond? Haha!tobi__ schreef:Denk dat het hier wel heeft meegespeeld in een vriendschap. Tobi was eerst zoooo leuk en schattig volgens die vrienden en hij mocht altijd mee naar hun. Ook wel fijn, want ze wonen nogal ver weg dus we bleven altijd minimaal een nacht slapen. En Tobi gedroeg zich dan voorbeeldig. Het enige wat misschien wat vervelend was, was dat het huis wat sneller vies was. Dus er moest extra gestofzuigd worden, wat ik dan gewoon deed.
_Esmee
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat het belangrijk is op welke plek je hond staat of het wel of geen belemmering is.
Mijn hond vind ik leuk en ga ik graag mee wandelen, het is een onderdeel van mijn leven maar absoluut niet het middelpunt. Het is niet te vergelijken met een mens. Ik selecteer mijn vrienden daar dus ook verder totaal niet op.
Dus bij de één gaat ze mee of gaan we wandelen, bij de ander denk ik er niet over om haar mee te nemen, ook best.
Familie is overigens allemaal honden vriend en daar is ze ook wel bijna overal welkom, maar ook dan neem ik haar niet tot het spastische aan toe mee.
Mijn hond vind ik leuk en ga ik graag mee wandelen, het is een onderdeel van mijn leven maar absoluut niet het middelpunt. Het is niet te vergelijken met een mens. Ik selecteer mijn vrienden daar dus ook verder totaal niet op.
Dus bij de één gaat ze mee of gaan we wandelen, bij de ander denk ik er niet over om haar mee te nemen, ook best.
Familie is overigens allemaal honden vriend en daar is ze ook wel bijna overal welkom, maar ook dan neem ik haar niet tot het spastische aan toe mee.
- kipo
- Zeer actief
Nee, whippets slikken geen schoenen in, die rijten hun vel openCleva schreef:Hein verhaart het meest maar dat stel ook amper iets voor.
Nog weer een extra reden om voor kleinere, praktische hondjes te kiezen.
Voor jouw twee Goldens kan ik tien whippets huisvesten. En ik hoef er ook niet mee naar de dierenarts omdat Hawn per ongeluk een schoen ingeslikt hebben.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Ik heb mijn beste vriendinnetje te danken aan de honden en eigenijk heb ik er vooral vrienden bíjgekregen door de honden
Vriendschappen van vóór de honden zijn er nog of zijn om andere redenen doodgebloed. Maar ik ben dan ook niet moeilijk, ik heb honden en ja, die horen bij mij, maar als je bij mij komt en je houdt er niet van, hok ik ze even op. Begrijp heel goed dat niet iedereen zit te wachten op van die stuiterballen hoor.. Paar van mijn vriendinnen hebben kinderen gekregen in de loop der tijd, als die komen (zijn allemaal nog jong, max 3 jaar) gaan ze ook achter een hek. Ben daar echt makkelijk in, maar dat komt misschien omdat mijn moeder echt heel bang is voor honden. In de loop der jaren heeft ze Ollie leren handelen maar ik vind niet dat zíj er onder moet lijden dat IK zo nodig honden moest
Ik vind mijn honden heel belangrijk maar mijn mensen vind ik nog nét even belangrijker 
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik heb best weinig tijd over, en daardoor weinig vriendschappen. Mijn vrienden zijn gelukkig mensen die gezellig de hondjes op schoot nemen als ze langskomen, en de hondjes mogen mee bij hen op visite. Bij mensen die dat niet ok vinden kan ik niet langs doordeweeks, want voor en na mijn werk moet ik wandelen en daarna ben ik moe :p
Ik heb ook veel leuke mensen leren kennen door de hondjes hoor, maar dat zijn meestal niet echt vrienden. Het zou mij erg leuk lijken meer vrienden met honden te hebben die dan ook nog enigszins in de buurt wonen en dat je dan samen kunt gaan wandelen.
Ik heb ook veel leuke mensen leren kennen door de hondjes hoor, maar dat zijn meestal niet echt vrienden. Het zou mij erg leuk lijken meer vrienden met honden te hebben die dan ook nog enigszins in de buurt wonen en dat je dan samen kunt gaan wandelen.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Maakt mij eigenlijk geen ruk uit . Als ik iemands leuk ,aardig, lief of vreselijk aantrekkelijk vind zal het mij een rotzorg zijn of ze nu wel of niet van dieren houden.
Eng gedoe allemaal , ik hoef ook niet van hun hobby's , kinderen , partner of dieren te houden of leuk te vinden. Als je al gaat lopen steigeren en janken als Fief een keer niet welkom is ben ik er ook gelijk klaar mee . Ga hulp zoeken.
En als je de troep van jezelf of je hond achter je kont opruimt vind ik dat vrij normaal.
Eng gedoe allemaal , ik hoef ook niet van hun hobby's , kinderen , partner of dieren te houden of leuk te vinden. Als je al gaat lopen steigeren en janken als Fief een keer niet welkom is ben ik er ook gelijk klaar mee . Ga hulp zoeken.
En als je de troep van jezelf of je hond achter je kont opruimt vind ik dat vrij normaal.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
Oh, als bezoekende zou ik het ook zeker aanbieden of doen hoor. Maar als ontvangende zou ik me de ogen uit de kop schamen als mijn vrienden menen mijn huis te moeten schoonmakentobi__ schreef:Nee het moest niet van hun. Maar bood dat zelf gewoon aan en deed dat. Lijkt me ook logisch als je hond onder de modder en zand door het huis van een ander banjert. Daarnaast stofzuig of veeg ik thuis ook dagelijks ivm Tobi. Dus bij een ander ook als hij mee is.Lynnepien schreef:Haha, wat? Je moest stofzuigen bij vrienden omdat je bleef overnachten met je hond? Haha!tobi__ schreef:Denk dat het hier wel heeft meegespeeld in een vriendschap. Tobi was eerst zoooo leuk en schattig volgens die vrienden en hij mocht altijd mee naar hun. Ook wel fijn, want ze wonen nogal ver weg dus we bleven altijd minimaal een nacht slapen. En Tobi gedroeg zich dan voorbeeldig. Het enige wat misschien wat vervelend was, was dat het huis wat sneller vies was. Dus er moest extra gestofzuigd worden, wat ik dan gewoon deed.
Maar dat ligt ook aan mij hoor.

- tobi__
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke
Nee andersom had ik het vrienden ook niet laten doen en gewoon zelf extra gestofzuigd of echt gezegd dat het niet hoefde. Maar goed, dit is natuurlijk niet het enige waar de vriendschap op stuk gelopen is. Speelden veel meer dingen mee.Lynnepien schreef:Oh, als bezoekende zou ik het ook zeker aanbieden of doen hoor. Maar als ontvangende zou ik me de ogen uit de kop schamen als mijn vrienden menen mijn huis te moeten schoonmakentobi__ schreef:Nee het moest niet van hun. Maar bood dat zelf gewoon aan en deed dat. Lijkt me ook logisch als je hond onder de modder en zand door het huis van een ander banjert. Daarnaast stofzuig of veeg ik thuis ook dagelijks ivm Tobi. Dus bij een ander ook als hij mee is.Lynnepien schreef:Haha, wat? Je moest stofzuigen bij vrienden omdat je bleef overnachten met je hond? Haha!tobi__ schreef:Denk dat het hier wel heeft meegespeeld in een vriendschap. Tobi was eerst zoooo leuk en schattig volgens die vrienden en hij mocht altijd mee naar hun. Ook wel fijn, want ze wonen nogal ver weg dus we bleven altijd minimaal een nacht slapen. En Tobi gedroeg zich dan voorbeeldig. Het enige wat misschien wat vervelend was, was dat het huis wat sneller vies was. Dus er moest extra gestofzuigd worden, wat ik dan gewoon deed.![]()
Maar dat ligt ook aan mij hoor.
_Esmee
-
blondie
- Zeer actief
Ik schaar maar een paar mensen onder echte vrienden en die zag/zie ik niet heel regelmatig omdat ik de vrijgezel was met de huisdieren, en zij kregen een gezin.bram en thijs schreef:Of wel, maar dat is dan ook net ook het probleem.Wolfsblut schreef:echte vrienden niet meer voor het oprapen liggen.
Alle gekheid op een stok, ik heb nog geen vriend of vriendin die de 50 heeft gehaald dus met leeftijd heeft dit niet zoveel te maken. Soms vervagen vriendschappen domweg omdat ze hun koers hebben gelopen, daar komen andere vriendschappen voor terug.
In combi met fulltime werken maakt het dat je elkaar steeds minder gaat zien, en de ene vriendin gaf ook wel aan dat ze de herders toch wat eng vond in combi met de kleine kinderen, prima. Ik woonde toen ook vrij klein dus echt wegsluiten was ook lastig.
Maar de kinderen worden/zijn nu weer wat groter en ook mijn situatie is veranderd dus spreek je weer wat gemakkelijker wat af.
En verder is het hier op sommige momenten in het jaar heel druk met allerlei mensen waaronder vrienden en familie die blijven niet weg omdat we honden hebben. Merk juist weer dat mensen die wat huiverig zijn voor honden dat netjes aangeven, en wij houden daar rekening mee. Maar vaak is het ijs snel gebroken als ze zien hoe onze honden zijn, en al snel is de angst grotendeels verminderd en kunnen de honden gewoon weer erbij zonder panische reacties van mensen.
Ik neem overigens ook niet meer mijn honden overal mee naartoe. Toen ik 1 hond had kon dat gemakkelijk, hij was ook erg rustig, maar de tweede was altijd al een stuk meer aanwezig, dus toen ben ik gestopt met ze mee te nemen nog voor mensen mij moesten vragen om ze niet mee te nemen
Ik vind het altijd een beetje geven en nemen als het gaat om de honden. Een hele dag weg doen we bijvoorbeeld niet snel, tenzij we goede oppas hebben gevonden.