Ja, qua karakter kan het kloppen, maar zijn kop is te breed voor een GJD en al helemaal voor een mechelaar. Er zit toch nog iets meer molosser doorheen volgens mij. Ik heb best brede GJD's gezien, maar niet zo breed qua kop. Zelfs die import honden uit Amerika halen dat niet.MARC_S schreef:In dit geval kan het inderdaad dan Mechel / Great Japanese zijn kwa uiterlijk, dat eenkennige is dan ook direct verklaard aangezien een herder 1 baas heeft en een akita al helemaal puur op 1 gezin is gericht, daar moet je echt een band mee opbouwenFardau schreef:Heb zoortgelijke hond al eens in gastopvang gehad voor drie mnd. dat was een X duitse herder met een Akita InuNieve schreef:Oke, heb nog een leuke voor raad maar welk ras er in zit. Deze hond zit al een hele tijd in het Haagse dierenasiel en ik vind hem echt helemaal geweldig (hij is echt zo mooi....). Volgens het betreffende asiel zit er iets van Engelse bulldog, dog en sharpei in....maar misschien hebben jullie nog andere ideeën?????
Oke hier is ie:
Groetjes Gooitske
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oke, nog een raad maar....
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Oke, nog een raad maar....

When I’m good, I’m very very good
And when I’m evil, man am I evil !!!
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Nee, ik heb hem niet in het echt gezien. Er staat alleen nog een tweede foto van hem op dierenasiel.com en ik vind hem breder lijken dan de GJD. Nu is Nieve wel erg smal en vrouwelijk voor een GJD. Maar als ik kijk naar Brawley of die import van Marco Kroon of de puppen van Cas Cabarnet dan vind ik deze (jeff heet ie) een andere vorm hoofd hebben. Kijk maar eens naar die lippen, want dat is een van de dingen die ik niet GJD vind. Maar ja, misschien zie ik ook wel spoken hoor.... 8OLeanne schreef:Heb je hem in het echt gezien Nieve?
Want anders vindt ik niet dat je hem goed kunt beoordelen...
Zo overdreven breed vindt ik zijn schedel namelijk niet (van de foto af)...
Ik wil hier best een aantal foto's plaatsen van hoofden van GJD's die aardig breed zijn...

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Leanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Akita
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
Oh, ik geloof ook echt dat er GJD of Akita in zit, want hij heeft opzich wel veel overeenkomsten met een GJD. Maar zo als ik het zie (en dat zegt natuurlijk ook niet altijd iets) klopt het niet helemaal. Zijn vacht is te kort als ik de foto bekijk, zijn lippen zijn iets te lang, hij heeft rimpels op z'n voorhoofd (mag bij de GJD niet), zijn oren zijn veel te groot en qua vorm ook niet correct. Dus hij kan volgens mij nooit raszuiver zijn er moet iets door zitten waardoor die afwijkingen komen.Leanne schreef:Toch herken ik veel in zijn hoofd...
Vooral ook zijn tekening...
Jeff zelf
Groetjes Gooitske