Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gevonden hond mag vandaag niet opgehaald bij dierenasiel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

~Suzanne~
Zeer actief

Re: Gevonden hond mag vandaag niet opgehaald bij dierenasiel

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik heb daar een mening over. Ik hou die voor me. Dat is rustiger.
Laten we zeggen; als het de mijne was brak ik in, maar MEE ging hij. Ik betaal met liefde dubbel tarief kruip op mijn knieen naar diegene die 'm redde maar die hond sliep oujaarsdag bij mij.

Suzanne
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

dat asiel doet overal moeilijk over volgens mij. Zo min mogelijk klantvriendelijkheid is hun motto denk ik.
~Suzanne~
Zeer actief

Maya en Pluto schreef:Waar ik me het meest over opwind is dat het eind van de middag is, dus ze zijn er echt nog wel, ze hoeven er niet speciaal voor te komen of zo, maar ja.......regeltjes !!
Maar god, wat houden we van honden ;-(
Goedschiks of kwaadschiks, maar die hond ging mee!

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Dat is normaal. Tijdens openingsuren en anders niet.
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Borisje »

Nou, ik werk ook in een asiel, maar als je bij ons op de stoep staat om je net gevonden hond op te halen, natuurlijk krijg je hem dan direct terug. Het is geen fiets die je wel een paar dagen kan missen, kom nou. :19:
Als het nu 's avonds laat is en er is niemand meer aanwezig in het asiel, dan logisch dat je een nachtje moet wachten, ook al is dat rot. Maar gewoon overdag?
Laatst gewijzigd door Borisje op 31 dec 2017 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Ik las het al op Facebook. Ik werd plaatsvervangend piswoest. :gvd:

Dat ik Lou vorige zomer niet op kon halen ook al was ik op 10 minuten rijden van het asiel vond ik al niet leuk, maar kon ik nog enigszins in komen. Maar nu... Op zo'n dag. Echt, ik zou ook inbreken.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Tja....hoe komt je hond alleen op straat als je zo veel om hem geeft?
Afbeelding
Shibby
Zeer actief

Nanna schreef:Asiels liggen meestal best buitenaf dus veel last van het vuurwerk zullen de honden niet hebben.
En policy is policy, de baas mag al blij zijn dat hij die hond morgen op kan halen.
Moet je je hond maar niet kwijtraken :19: Je kunt toch niet van mensen verlangen dat ze op oudejaarsavond al die binnen gebrachte beesten weer gaan teruggeven. Die hebben ook een leven.
Buitenaf? Asiel van Eindhoven bijvoorbeeld ligt midden in een woonwijk.. :roll:

Als het 's avonds zou zijn, kan ik me echt wel voorstellen dat je niet meer op en neer gaat rijden om iemamd z'n hond terug te geven. Maar nu waren er gewoon nog mensen in het asiel en mocht de hond om administratieve redenen niet opgehaald worden. Echt. Tyf. Op. Met je kutregeltjes.
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Borisje schreef:Nou, ik werk ook in een asiel, maar als je bij ons op de stoep staat om je net gevonden hond op te halen, natuurlijk krijg je hem dan direct terug. Het is geen fiets die je wel een paar dagen kan missen, kom nou. :19:
Als het nu 's avonds laat is en er is niemand meer aanwezig in het asiel, dan logisch dat je een nachtje moet wachten, ook al is dat rot. Maar gewoon overdag?
Op elke andere avond/nacht in het jaar wil ik daar nog mee akkoord gaan.. maar net met oudjaar???? Nog niet bijna niet!

De stress die dat voor het dier oplevert...? Kom op zeg! En als eigenaar... ik zou toch rust nog duur hebben.

Suzanne
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:En policy is policy
En dit is waarom de wereld om zeep is.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Ik heb ook in een asiel gewerkt. En als er toch een plek is waar je een hekel aan mensen kunt krijgen! :O:
Die hond zit daar veilig en rustig. Leuk is het niet, maar regel is regel inderdaad. Kunt wel zeggen, ja maar ze moeten toch komen om te voeren, maar zo werkt het niet. Voor je het weet ben je dan ik weet niet hoe lang bezig met ophalers en dan komt er nog de administratie bij...Fijn dat dat dier veilig van de straat is gehaald op oudjaarsdag. Ik zou ze allemaal godsgruwelijk dankbaar zijn en een forse donatie doen.
~Suzanne~
Zeer actief

laeken schreef:Tja....hoe komt je hond alleen op straat als je zo veel om hem geeft?
Normaal ben ik het et zo'n uitspraak eens maar ook een aangelijnde hond kan ontsnappen. Ook in deze avond / nacht kan het prima dat er iets heel erg mis gaat.. maar dat je dan je hond niet meerkijgt.. ???? De mensen van het asiel zijn er gewoon nota bene??

Daar was echt het laaste woord bij mij nog niet over gezegd.

Suzanne
Eefje83
Zeer actief

kooi schreef:Ik heb ook in een asiel gewerkt. En als er toch een plek is waar je een hekel aan mensen kunt krijgen! :O:
Die hond zit daar veilig en rustig. Leuk is het niet, maar regel is regel inderdaad. Kunt wel zeggen, ja maar ze moeten toch komen om te voeren, maar zo werkt het niet. Voor je het weet ben je dan ik weet niet hoe lang bezig met ophalers en dan komt er nog de administratie bij...Fijn dat dat dier veilig van de straat is gehaald op oudjaarsdag. Ik zou ze allemaal godsgruwelijk dankbaar zijn en een forse donatie doen.
nou die donatie moet je doen bij ophalen want je kunt gewoon pensionkosten betalen met toeslag voor de oud en nieuw natuurlijk.
En natuurlijk is het fijn dat ie van de straat is maar ik persoonlijk vind het wel flauw dat ze als ze er toch nog zijn zo moeilijk doen. Maar ik heb ook een niet zo'n fijne ervaring met dit asiel dus het verbaast me ook niet echt dat ze moeilijk doen.
~Suzanne~
Zeer actief

Shibby schreef:
Nanna schreef:Asiels liggen meestal best buitenaf dus veel last van het vuurwerk zullen de honden niet hebben.
En policy is policy, de baas mag al blij zijn dat hij die hond morgen op kan halen.
Moet je je hond maar niet kwijtraken :19: Je kunt toch niet van mensen verlangen dat ze op oudejaarsavond al die binnen gebrachte beesten weer gaan teruggeven. Die hebben ook een leven.
Buitenaf? Asiel van Eindhoven bijvoorbeeld ligt midden in een woonwijk.. :roll:

Als het 's avonds zou zijn, kan ik me echt wel voorstellen dat je niet meer op en neer gaat rijden om iemamd z'n hond terug te geven. Maar nu waren er gewoon nog mensen in het asiel en mocht de hond om administratieve redenen niet opgehaald worden. Echt. Tyf. Op. Met je kutregeltjes.
Gewoon... dat! ;-)
Suzanne
Borisje
Actief
Mijn ras(sen): Podenco kruising

Ongelezen bericht door Borisje »

~Suzanne~ schreef:
Borisje schreef:Nou, ik werk ook in een asiel, maar als je bij ons op de stoep staat om je net gevonden hond op te halen, natuurlijk krijg je hem dan direct terug. Het is geen fiets die je wel een paar dagen kan missen, kom nou. :19:
Op elke andere avond/nacht in het jaar wil ik daar nog mee akkoord gaan.. maar net met oudjaar???? Nog niet bijna niet!

De stress die dat voor het dier oplevert...? Kom op zeg! En als eigenaar... ik zou toch rust nog duur hebben.

Suzanne
Zoals Nanna al zei liggen de meeste asiels achteraf en komen er bij oms zelfs tientallen pensionhonden speciaal voor vannacht, bij ons is namelijk geen vuurwerk te horen, zeker binnen niet.
Misschien niet bij alle asiels, maar 90% zal toch ver buiten een woonwijk liggen ivm voorkomen geluidsoverlast (van blaffende honden). Die hond zit er echt wel veilig en rustig, maar zuur is het zeker wel.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Eefje83 schreef:
kooi schreef:Ik heb ook in een asiel gewerkt. En als er toch een plek is waar je een hekel aan mensen kunt krijgen! :O:
nou die donatie moet je doen bij ophalen want je kunt gewoon pensionkosten betalen met toeslag voor de oud en nieuw natuurlijk.
En natuurlijk is het fijn dat ie van de straat is maar ik persoonlijk vind het wel flauw dat ze als ze er toch nog zijn zo moeilijk doen. Maar ik heb ook een niet zo'n fijne ervaring met dit asiel dus het verbaast me ook niet echt dat ze moeilijk doen.
Waarschijnlijk kleurt dat je beleving, net zoals die van mij door de trieste dingen die ik er heb meegemaakt met eigenaren en aspirant-eigenaren.
Pensionkosten zijn wat het woord zegt, die ben je gewoon schuldig. Een donatie is een blijk van dankbaarheid voor het asiel dat je dier wordt verleend nadat dat op straat werd aangetroffen.

Ik vind het niet flauw, omdat ik weet wat er bij komt kijken, ook qua administratie. Wat nu als er 15 mensen die dag hun hond wil komen ophalen? En als je alleen bent met de ophaler en er gaat wat fout, dan heb je de poppen aan het dansen.
~Suzanne~
Zeer actief

Dat de hond er "veilig" zit DAT geloof ik nog... Maar rustig??? maar ik zou gek worden als ze me van mijn hond gescheiden zouden houden. En dan vind ik het idd een kwestie van 'tief op met je kutregels". Juist in zo'n avond wil ik bij mijn hond zijn en wil ik dat mijn hond bij jmij is en de steun kan ervaren.
Hij zou al gek worden als hij van mij gescheiden was, maar in zo'n nacht? On-accptabel Echt!

Suzanne
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

kooi schreef:Die hond zit daar veilig en rustig.
Of die hond dat ook zo voelt is een andere vraag.
Gaat hij vast niet dood van hoor, een knallende nacht in het asiel tegemoet, maar dat gezeik met regeltjes angstvallig willen naleven omdat het logisch denken je ontbreekt. Ik ben allergisch voor dat soort principiële bullshit.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Eens. Met kooi.
Quote werkt ff niet.

Daarnaast: Het asiel hier is ook een pension dat met oudjaar volgeboekt is omdat het er zo lekker rustig is ook. In een vergelijkbaar asiel zit het beestje prima.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Eefje83 schreef:nou die donatie moet je doen bij ophalen want je kunt gewoon pensionkosten betalen met toeslag voor de oud en nieuw natuurlijk.
Ligt het asiel wel echt rustig daar?

Ik zit me plaatsvervangend hartstikke boos te maken. Wat een onzin om die hond niet mee te geven als je er toch bent. En morgen kan het wel terwijl het dan eigenlijk ook niet mag. Dan is het toch gewoon flauwekul om het nu niet te doen? Dat is het toch al maar okee...
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Shibby
Zeer actief

wolvster schreef:Eens. Met kooi.
Quote werkt ff niet.

Daarnaast: Het asiel hier is ook een pension dat met oudjaar volgeboekt is omdat het er zo lekker rustig is ook. In een vergelijkbaar asiel zit het beestje prima.
Even kijken op maps en je ziet dat dit asiel gewoon midden in Zoetermeer ligt. Ja joh, beestje zit prima :ok: :roll:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

zolang er nog mensen zijn, vind ik het echt belachelijk dat ze niet even die hond meegeven, zeker nu. Het arme beest zal al genoeg gestressed zijn door alles. Begrijp ook wel dat mensen er niet speciaal voor terug gaan.
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Had de baas niet bij zijn hond mogen blijven? Dan is de hond niet alleen op een vreemde plek terwijl het buiten tekeer gaat.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Shibby schreef:
wolvster schreef:Eens. Met kooi.
Quote werkt ff niet.

Even kijken op maps en je ziet dat dit asiel gewoon midden in Zoetermeer ligt. Ja joh, beestje zit prima :ok: :roll:
Dat is dan inderdaad wel vervelend voor de hond.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hoe lang is de hond vermist geweest?
Ik zou gillend gek worden als je nog 1.5 dag moet wachten tot je hem of haar terugziet en al helemaal tijdens een avond als deze..
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Je hond is dus vermist.. Dan is de baas niet per direct te bereiken als de hond gevonden wordt, baas wordt ingelicht en dan moet fikkie per diréct gehaald kunnen worden. Tuurlijk wil je hem thuis hebben! Wees blij dat hij gevonden is en droog zit zou ik zeggen! Klinkt mij nogal ondankbaar :(
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
Shibby
Zeer actief

mim schreef:Je hond is dus vermist.. Dan is de baas niet per direct te bereiken als de hond gevonden wordt, baas wordt ingelicht en dan moet fikkie per diréct gehaald kunnen worden. Tuurlijk wil je hem thuis hebben! Wees blij dat hij gevonden is en droog zit zou ik zeggen! Klinkt mij nogal ondankbaar :(
Toen ik Malou kwijt was, was ik ook veel aan het bellen om extra zoek mensen te regelen en had ik mijn werk aan de lijn om te zeggen dat ik nog niet wist of ik morgen kon komen omdat mijn hond vermist is. Ja, dan ben ik dus tijdelijk niet bereikbaar.

Dit heeft niks met ondankbaarheid te maken mijns inziens, maar met pure wanhoop vanuit de baasjes omdat je een hond compleet over de paniek hebt door het vuurwerk en kapot gaat bij het idee dat ie juist vannacht helemaal alleen op een onbekende plek zit.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief

sirene schreef:
Eefje83 schreef:nou die donatie moet je doen bij ophalen want je kunt gewoon pensionkosten betalen met toeslag voor de oud en nieuw natuurlijk.
Ligt het asiel wel echt rustig daar?

Ik zit me plaatsvervangend hartstikke boos te maken. Wat een onzin om die hond niet mee te geven als je er toch bent. En morgen kan het wel terwijl het dan eigenlijk ook niet mag. Dan is het toch gewoon flauwekul om het nu niet te doen? Dat is het toch al maar okee...
Toen ik mijn vervelende ervaring met ze had wel, beetje aan de buitenrand van zoetermeer. Maar geen idee of het inmiddels volgebouwd is eromheen.
Het zal ook allemaal best meevallen met de herrie maar jeetje als je nog op locatie bent kun je toch gewoon die hond teruggeven aan de eigenaar. Het is gewoon moeilijk doen omdat het kan.
mim
Zeer actief
Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel

Ongelezen bericht door mim »

Shibby schreef:
mim schreef:Je hond is dus vermist.. Dan is de baas niet per direct te bereiken als de hond gevonden wordt, baas wordt ingelicht en dan moet fikkie per diréct gehaald kunnen worden. Tuurlijk wil je hem thuis hebben! Wees blij dat hij gevonden is en droog zit zou ik zeggen! Klinkt mij nogal ondankbaar :(
Toen ik Malou kwijt was, was ik ook veel aan het bellen om extra zoek mensen te regelen en had ik mijn werk aan de lijn om te zeggen dat ik nog niet wist of ik morgen kon komen omdat mijn hond vermist is. Ja, dan ben ik dus tijdelijk niet bereikbaar.

Dit heeft niks met ondankbaarheid te maken mijns inziens, maar met pure wanhoop vanuit de baasjes omdat je een hond compleet over de paniek hebt door het vuurwerk en kapot gaat bij het idee dat ie juist vannacht helemaal alleen op een onbekende plek zit.
Dat snap ik best hoor, dat je je hond per direct thuis wil hebben... Dat zou ik ook het liefst willen.
Maar in hét “jouw “ verhaal hoor ik alleen maar .... toen ik en ik , en ik was aan het bellen en ík ga kapot aan het idee dat hij kwijt is.... wees blij ( nogmaals ) dat ie gevonden is..... of ben ik nou zo gek..
Hij/ zij is opgevangen en zit warm en droog :ok:
Afbeelding

Groetjes Mirjam, Smokey en Filou
wolvster
Zeer actief
Contacteer:

Ik lees net op WIOA dat hij bij wijze van uitzondering (lees: bedreiging) toch opgehaald mag worden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”