Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Puppies verdronken

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Puppies verdronken

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Afbeelding

,,De chauffeur die erbij was zat nog in zijn inwerkperiode. We moesten hem echt geruststellen dat dit niet elke week gebeurt’’, zegt Barbara ’t Hoen van de dierenambulance Eemland.

Dinsdagochtend werden in de sloot langs de Te Veenweg Noord bij Eemnes, een scholierenroute, vijf verdronken labradorpups gevonden. ,,Wurmpies van nog geen tien dagen oud. Zoiets breekt ons hart. Vooral omdat het anno 2017 echt niet meer hoeft. Zet ze desnoods anoniem in een doos bij een dierenasiel, dan krijgen ze een goed leven.’’
’t Hoen stelt dat de dumpplek lokale kennis vergt. ,,Je moet dit weggetje kennen. Vanaf de A27 die erachter loopt, ontdek je deze plek niet. Eemnes is niet zo groot, ergens moet iemand nu denken: ’hé, de hond van de buren was hartstikke drachtig, maar waar zijn de jongen?’
Met filmpje :(
https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... ij-eemnes/
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Re: Puppies verdronken

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Ik heb het filmpje niet gekeken maar vind het al triest bij het lezen van de tekst.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Blijft vreemd in dit land. We importeren pups bij de vleet. Ze gaan als warme broodjes en toch gaan mensen ze verdrinken terwijl ze er zo 350 euro voor krijgen als ze ze op MP zetten.... :U:
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Je weet natuurlijk niet of de teef nog leeft.
Puppies zonder moeder hond verzorgen is knap lastig.
Daarbij weten we niet over de eigenaar.
Ik vind een conclusie trekken en over de eigenaar nog niet echt op zijn plaats.
Als die gewoon doodleuk de hondjes hebben verdronken kan de boete niet hoog genoeg zijn.
Maar er kan nog een verhaal aan kleven. Bijv inbrekers die de pups mee hebben genomen en verdronken. Je zou er niet aan moeten denken. Maar helaas zou dat niet voor de eerste keer zijn.

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik snap t niet hoor ... zet ze dan ergens meer warm dat ze snel gevonden worden. Dacht je dat als hier een doos bij mn deur staat vol pups dat ik ze laat staan. Ook zonder moeder breng ik ze groot als t moet hoor...tenminste proberen zal ik t zeker doen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:Ik snap t niet hoor ... zet ze dan ergens meer warm dat ze snel gevonden worden. Dacht je dat als hier een doos bij mn deur staat vol pups dat ik ze laat staan. Ook zonder moeder breng ik ze groot als t moet hoor...tenminste proberen zal ik t zeker doen.

Ik ook.
Maar iemand die niet helemaal helder is mogelijk niet.
En nogmaals we weten ook niet of de eigenaar de hondjes in het water gegooid heeft.
Als dat gedaan is door de eigenaar dan vind ik dat vreemd en kan dat net zo min bevatten als ieder ander maar we weten het niet. Ik denk dat er nog een verhaal achter zit wat we mogelijk nooit zullen weten.

Tamara/Bayko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Tamara/Bayko »

Cleva schreef:
Zet ze desnoods anoniem in een doos bij een dierenasiel, dan krijgen ze een goed leven.
Waarom moet het dan anoniem en in een doos?
Ze gaan echt niet mieren over geld als je een nest pups in komt leveren dus doe er niet zo dubbelzinnig over.

Nou... Afstandstarieven van het asiel hier:

Hond jonger dan 4 maanden: 60 euro
Hond ouder dan 4 maanden, met vaccinatie die nog minstens 3 maanden geldig is: 150 euro
Hond ouder dan 4 maanden, zonder geldige vaccinatie: 180 euro
Spoedafstand hond: 210 euro

Er worden dus regelmatig dozen met nestjes pups bij de ingang neergezet of honden aan het hek gebonden...
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody
Afbeelding
In liefdevolle herinnering:
Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Tamara/Bayko
Zeer actief

Cleva schreef:
Tamara/Bayko schreef:
Hond jonger dan 4 maanden: 60 euro
Hond ouder dan 4 maanden, met vaccinatie die nog minstens 3 maanden geldig is: 150 euro
Hond ouder dan 4 maanden, zonder geldige vaccinatie: 180 euro
Spoedafstand hond: 210 euro
"Oh. Nou, ik heb nog drie euro en geen huis meer dus dat kan ik alvast niet betalen. Ik zet ze morgen om kwart voor acht voor de deur."
"Nou. Geef ze dan nu maar vast. Wat lullig voor je. Ben je alleen hier? Heb je zelf nog iets nodig?"
"Als je verder niets met die krentenbollen gaat doen...."
"Oh dat is de lunch van Frank. Pak maar. Wil je koffie? Waar ga je eigenlijk slapen?"

Zo doen normale mensen dat want die snappen dat de rollen morgen omgedraaid kunnen zijn.
Ik snap je punt en kan daar ver in meegaan. Heb op het asiel ook aangegeven toen ik er werkte dat ik de afstandstarieven erg hoog vond -waarbij ik zeker niet de enige was met die mening- en het m.i het in het geniep dumpen van honden in de hand werkt. Aan de andere kant: zo ontzettend blut zijn dat je echt geen euro meer overhebt is over het algemeen geen situatie die van vandaag op morgen opeens uit de lucht komt vallen. Zoiets zie je (of iemand in je omgeving) normaliter echt wel aankomen en dan ga je dus tijdig op zoek naar een oplossing voor je huisdier. Dat kan alsnog uitdraaien op herplaatsing, maar dan via andere kanalen die geen honderden euro's kosten.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Cleva schreef: Zo doen normale mensen dat want die snappen dat de rollen morgen omgedraaid kunnen zijn.
In dat asiel zijn er bitter weinig normale mensen. Het kantoor van dat asiel zit in de ivoren toren van het gebouw van 5 miljoen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Tamara/Bayko
Zeer actief

Cleva schreef:Ik snap heel goed dat je ontkent dat je je huis of honden kwijt gaat raken aan je problemen van buitenaf.
Zou jij ze weg doen als je nog hoop hebt dat het goed komt?
Die vraag heb ik mezelf al vaker gesteld en ik denk oprecht dat ik tijdig op zoek zou gaan naar een ander thuis voor de hond. Heus niet als er nog goede kans is dat m'n situatie in positieve zin gaat bijtrekken voordat ik met hond en al op straat kom te staan of iets dergelijks, maar als het tij overduidelijk niet meer gekeerd kan worden en ik met zekerheid niet meer in staat ga zijn enigszins fatsoenlijk voor de hond te zorgen? Tja.. het zou me enorm veel moeite kosten maar dan ga ik toch liever op zoek naar een adres waar de hond het wel goed heeft. Het zit geloof ik niet echt in m'n karakter om tot het allerlaatst de kop in het zand te blijven steken. Misschien ben ik daar ook wel te nuchter in. Veruit de meeste honden kunnen het prima aan om herplaatst te worden en leiden dan nog vele jaren een gelukkig leven bij de nieuwe eigenaar. Maar goed, in de praktijk komt het er op neer dat ik bepaalde risico's in het leven beperkt probeer te houden zodat ik hopelijk in de toekomst niet voor een dergelijk nare keuze kom te staan.
Afbeelding
Chihuahua-paws
Zeer actief

Soms hebben mensen de kans niet meer om op zoek te gaan.
Als je alles bij elkaar moet rapen en zo snel mogelijk moet vertrekken.
Of als je op straat gezet wordt omdat je echtgenoot of vriend de huur niet betaald heeft, en jij daar geen weet van had. Dit zijn slechts voorbeelden. Als je in staat bent om een adres te zoeken is dat fijn omdat je dan met een goed gevoel je hond achter kunt laten.

Maar zelfs als je niet in die positie zit is het verdrinken van puppies niet nodig.
Dus dat is raar.

laeken
Zeer actief

Weet je wat ik nooit begrijp als ik dit soort dingen lees? Regelmatig wordt me gezegd dat ik handel en winst sponsor door een buitenlandse hond te nemen. Mensen zouden daar winst op maken en ik moet kijken in een Nederlands asiel..

Ok. Ik zie een leuke hond. Baasje heeft geld betaald bij afleveren. Ik betaal het asiel ook 200 Euro en dan is er in een week 300 Euro verdiend aan een hond....ok....
Afbeelding
laeken
Zeer actief

_Tiny_ schreef:Dat wordt dan wel weer recht getrokken door al die klapkaken die er al 10 maanden zitten. Of een jaar. Of nog langer.
Een asiel heeft ook meer kosten. Het pand moet betaald worden, het voer, salaris van de beheerder, dierenarts etc. Allemaal kosten die een stichting niet heeft. Die hebben de honden bij vrijwilligers en die betalen vaak uit eigen beurs het voer en evt een dierenarts. Gewoon omdat ze een groot hart hebben en iets goeds willen doen. Waar er 2 eten kunnen er ook 3 eten.

Nou en dan zal het een keer wel zo zijn dat een stichting of asiel aan een hond verdiend. Wat dan nog? Waarom mag dat niet? Wat is daar vies aan?

Wat is er vies aan stichtingen die verdienen aan een hond en die allerlei donaties doen aan lokale asielen waar 100 honden hun hele leven zitten? Ik vind niks vies even voor je beeld. Mensen zeggen tegen mij dat de honden die ik heb uit handel en buitenlandse broodfok komen en dat stichtingen er geld aan verdienen. Diezelfde mensen zeggen dat het wel goed is om een Nederlandse asielhond te nemen maar ik zie even geen verschil. :wink:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef:Weet je wat ik nooit begrijp als ik dit soort dingen lees? Regelmatig wordt me gezegd dat ik handel en winst sponsor door een buitenlandse hond te nemen. Mensen zouden daar winst op maken en ik moet kijken in een Nederlands asiel..

Ok. Ik zie een leuke hond. Baasje heeft geld betaald bij afleveren. Ik betaal het asiel ook 200 Euro en dan is er in een week 300 Euro verdiend aan een hond....ok....

En maar om geld blijven janken. En maar blijven leuren met hr honden die niet te houden zijn.
Ik snap echt dat ze er lief uitzien (een lelijk dappertje :tongue: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... is-leerdam ) en het voor de verzorger leuke honden zijn. Maar kom op hoor, prioriteiten stellen en een beetje logisch nadenken.
Laat ze tot rust komen, beoordeel het karakter en geef een spuitje aan de honden die hier niet passen.
De helft van de honden op ikzoekbaas kunnen niet met anderen, en het gros daar van is stafford, herder, berghond, bulldog.
Met een beetje verstand kan het goedkoper, minder stressvol voor alle honden en zonder zulke risico's te nemen.

Van mijn part gooi je dan die lege plekken vol met zuid europese pups/leuke sociale hondjes.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik snap dat ook niet. Ja, de meeste honden worden in Nederland vlot herplaatst. Er komen er 5000 per jaar binnen (ieder jaar wat minder trouwens) en er worden er zo'n 400 (ook ieder jaar minder) geëuthaniseerd. Er komen er ook al jaren minder binnen dan dat eruit gaan

Totaal: in - uit
2011: 13.130 - 13.170 = -40
2012: 11.679 - 11.629 = 50
2013: 10.561 - 10.643 = -82
2014: 10.472 - 10.893 = -421
Totaal dus 493 honden minder in het asiel in 4 jaar tijd.

Maar dit soort sneue gevallen vallen daar dus wel tussendoor. Die puppies zouden razendsnel geplaatst zijn (zodra ze aangeboden werden), deze hond gaat dus al weer voor de zoveelste ronde mee. Ik vind overigens de tekst: "leeftijd onbekend" ook zo vaag in dit geval. Aangezien ze hem van 2010-2012 al in het asiel hebben gehad en nu weer, moeten ze echt best wel een inschatting kunnen maken of hij nu 8 is of 14.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef:Weet je wat ik nooit begrijp als ik dit soort dingen lees? Regelmatig wordt me gezegd dat ik handel en winst sponsor door een buitenlandse hond te nemen. Mensen zouden daar winst op maken en ik moet kijken in een Nederlands asiel..

En maar om geld blijven janken. En maar blijven leuren met hr honden die niet te houden zijn.
Ik snap echt dat ze er lief uitzien (een lelijk dappertje :tongue: https://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl ... is-leerdam ) en het voor de verzorger leuke honden zijn. Maar kom op hoor, prioriteiten stellen en een beetje logisch nadenken.
Laat ze tot rust komen, beoordeel het karakter en geef een spuitje aan de honden die hier niet passen.
De helft van de honden op ikzoekbaas kunnen niet met anderen, en het gros daar van is stafford, herder, berghond, bulldog.
Met een beetje verstand kan het goedkoper, minder stressvol voor alle honden en zonder zulke risico's te nemen.

Van mijn part gooi je dan die lege plekken vol met zuid europese pups/leuke sociale hondjes.
Wat een lieve leuke hond om te zien! :I: Ik denk dat je gelijk hebt. Het ergste is nog wel dat als je als asiel gaat zeggen ik neem geen stafford en co of "besef dat je hond ingeslapen kan worden" je de hele goegemeente over je heen krijgt..... :ugh:
Mij lijkt het ook vreselijk om een gezonde hond in te moeten slapen. Maargoed. Anders slapen ze in Spanje de ene na de andere Bas en Tom en Guus en Cleo in die hier naadloos passen en geen vlieg kwaad doen en hun baasjes WEL gelukkig kunnen maken.

Ik vind ook dat een grote pitbull die alles aanvalt niet herplaatst mag worden. Als je echt van honden houdt plaats je geen honden die andere honden naar het leven staan. Of je houdt ze in je fasciliteit en geeft ze een mooie oude dag, of je slaapt ze in en gebruikt je mogelijkheden voor honden waar mensen en dieren gelukkig van worden. Dat is tenminste wat ik denk.
Als ik een loeder van een pitbull had hield ik hem of liet ik hem inslapen op de dag dat ik mijn verantwoordelijkheid niet meer kan nemen. Immers, hoe kan je zeker zijn dat een ander dat gaat doen na herplaatsen van die hond?

Wij hebben natuurlijk laatst Tom in laten slapen. Dat hondje heeft niks gevoeld en niks gemerkt. Uitermate humaan en even erg als een narcose om de tanden te laten doen waaruit de hond dan niet meer ontwaakt. Ik zie bij heel veel moeilijke gevallen het probleem dus niet zo. Snap wel dat het emotioneel en ethisch heel erg lastig ligt. Je ziet de bergen Zuid Europese honden niet die daar massaal afgemaakt worden zonder dat ze ook maar 1 issue hebben. Hele bergen 5 maanden oude hondjes gaan daar naar de destructor omdat ze over zijn.... :U:
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

je vergeet 1 ding en dat is dat een asiel in het leven is geroepen om dieren die zwerven op te vangen. een gemeente heeft de plicht om zwerfdieren onder te brengen en dat is dus een asiel. de gemeente betaald een bedrag per zwerfdier voor 2 weken dat is een wettelijke verplichting. bij ons is dat bedrag 5 euro per dier per dag. van die 70 euro per dier moeten ze gechipt worden, ingeënt, ontwormd, dan nog de dierenartskosten zoals bij katten een sterilisatie/castratie, eten, drinken, vachtverzorging. kijken of er hier iemand is die in 14 dagen tijd voor 70 euro zijn dier die zorg kan geven, dus ontwormen, inenten, chippen noem maar op.
dan blijft die zwerfhond een maand zitten dan kost hij meer geld. vandaar aanschafkosten.
ellen
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Maar hoeveel honden zwerven er nu? En hoeveel komen er goed verzorgd en geent en gehipt binnen? Als de eigenaar afstand doet mogen ze toch meteen herplaatst worden? Effe vorige het beeld. Prima asielen hoor. Was alleen omdat buitenland honden handel zouden zijn en dat systeem in feite gelijk is.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

laeken schreef: Wat een lieve leuke hond om te zien! :I: Ik denk dat je gelijk hebt. Het ergste is nog wel dat als je als asiel gaat zeggen ik neem geen stafford en co of "besef dat je hond ingeslapen kan worden" je de hele goegemeente over je heen krijgt..... :ugh:
Mij lijkt het ook vreselijk om een gezonde hond in te moeten slapen. Maargoed. Anders slapen ze in Spanje de ene na de andere Bas en Tom en Guus en Cleo in die hier naadloos passen en geen vlieg kwaad doen en hun baasjes WEL gelukkig kunnen maken.

Ik vind ook dat een grote pitbull die alles aanvalt niet herplaatst mag worden. Als je echt van honden houdt plaats je geen honden die andere honden naar het leven staan. Of je houdt ze in je fasciliteit en geeft ze een mooie oude dag, of je slaapt ze in en gebruikt je mogelijkheden voor honden waar mensen en dieren gelukkig van worden. Dat is tenminste wat ik denk.
Als ik een loeder van een pitbull had hield ik hem of liet ik hem inslapen op de dag dat ik mijn verantwoordelijkheid niet meer kan nemen. Immers, hoe kan je zeker zijn dat een ander dat gaat doen na herplaatsen van die hond?

Wij hebben natuurlijk laatst Tom in laten slapen. Dat hondje heeft niks gevoeld en niks gemerkt. Uitermate humaan en even erg als een narcose om de tanden te laten doen waaruit de hond dan niet meer ontwaakt. Ik zie bij heel veel moeilijke gevallen het probleem dus niet zo. Snap wel dat het emotioneel en ethisch heel erg lastig ligt. Je ziet de bergen Zuid Europese honden niet die daar massaal afgemaakt worden zonder dat ze ook maar 1 issue hebben. Hele bergen 5 maanden oude hondjes gaan daar naar de destructor omdat ze over zijn.... :U:
Het is ook hard. Maar je bent er niet om makkelijk werk te doen en met de veren in je reet te spelen :19:
Het is te vol, het gaat niet meer. Toen ik charlie in 2009 in huis nam kende ik maar een handjevol stafford kruisingen of pitbulls, een wereld van verschil.
:mrgreen: Een paar jaar terug dacht ik er dan ook heel anders over. Inmiddels kan ik haar niet meer normaal uitlaten door de overlast van medeklapkaakeigenaren.
Ik zou haar inderdaad in laten slapen als ik er niet meer voor kon zorgen, dat is gewoon het vriendelijkst voor iedereen.
Het zou wel duidelijk zijn; gevaarlijke honden worden afgemaakt. Dan kunnen dierenartsen ook wat, nu word je vaak weggestuurd met een hond met ernstige gedragsproblemen.
Inslapen is goedkoper dan afstaan en dat taboe moet er af. Kan de stafford alleen ten goede komen, hoef je hem ook niet in de plomp te gooien of ergens vast te binden.
Misschien gaan mensen dan ook eens vooraf nadenken.

Niet kijken als je er niet tegen kunt, maar hier moeten zat leuke sociale hondjes tussen zitten. Een enig nest pointer pupjes met moeder :I: Alles, hoe leuk en lief ook, wordt na 8 dagen ingeslapen.
Ik ben dol op klapkaken, en toch zie ik liever die pupjes hier in een asiel dan daar dood.
http://www.esdaw.eu/public-shelter---portugal.html
:19: Wat voegt het toe een kangal van 65 kilo twee jaar lang te onderhouden in de hoop hem ergens buiten een woonwijk te kunnen plaatsen. Daar kan alleen maar ellende van komen, en het kost. Daarbij stop je een kuddebewaker in de gevangenis.
Als je er één per maand plaatst, had je in die tijd 24 honden en hun baas heel blij kunnen maken.
Volgens mij gaat het er voor dier, mens en omgeving alleen maar op vooruit wanneer die "armlastige organisaties" ( :kotz: ) als bedrijf gaan denken.
laeken
Zeer actief

dagmar88 schreef:
laeken schreef: Wat een lieve leuke hond om te zien! :I: Ik denk dat je gelijk hebt. Het ergste is nog wel dat als je als asiel gaat zeggen ik neem geen stafford en co of "besef dat je hond ingeslapen kan worden" je de hele goegemeente over je heen krijgt..... :ugh:

Het is ook hard. Maar je bent er niet om makkelijk werk te doen en met de veren in je reet te spelen :19:
Het is te vol, het gaat niet meer. Toen ik charlie in 2009 in huis nam kende ik maar een handjevol stafford kruisingen of pitbulls, een wereld van verschil.
:mrgreen: Een paar jaar terug dacht ik er dan ook heel anders over. Inmiddels kan ik haar niet meer normaal uitlaten door de overlast van medeklapkaakeigenaren.
Ik zou haar inderdaad in laten slapen als ik er niet meer voor kon zorgen, dat is gewoon het vriendelijkst voor iedereen.
Het zou wel duidelijk zijn; gevaarlijke honden worden afgemaakt. Dan kunnen dierenartsen ook wat, nu word je vaak weggestuurd met een hond met ernstige gedragsproblemen.
Inslapen is goedkoper dan afstaan en dat taboe moet er af. Kan de stafford alleen ten goede komen, hoef je hem ook niet in de plomp te gooien of ergens vast te binden.
Misschien gaan mensen dan ook eens vooraf nadenken.

Niet kijken als je er niet tegen kunt, maar hier moeten zat leuke sociale hondjes tussen zitten. Een enig nest pointer pupjes met moeder :I: Alles, hoe leuk en lief ook, wordt na 8 dagen ingeslapen.
Ik ben dol op klapkaken, en toch zie ik liever die pupjes hier in een asiel dan daar dood.
http://www.esdaw.eu/public-shelter---portugal.html
:19: Wat voegt het toe een kangal van 65 kilo twee jaar lang te onderhouden in de hoop hem ergens buiten een woonwijk te kunnen plaatsen. Daar kan alleen maar ellende van komen, en het kost. Daarbij stop je een kuddebewaker in de gevangenis.
Als je er één per maand plaatst, had je in die tijd 24 honden en hun baas heel blij kunnen maken.
Volgens mij gaat het er voor dier, mens en omgeving alleen maar op vooruit wanneer die "armlastige organisaties" ( :kotz: ) als bedrijf gaan denken.
Helemaal mee eens. Verder kun je ook omdenken en zeggen, ik wil de handel in broodfokhonden beperken en dus leuke lieve honden die gedumpt zijn in dodingsstations naar Nederland halen en daar verkopen. Desnoods met winst. Wat maakt dat uit? De hondjes vindt je bij bosjes in bepaalde landen en je vult er een gat in de markt mee. De honden zijn erbij gebaat en eigenlijk vul je dus een niche die nu door brute broodfokkers gevuld wordt.
Die pointer is inderdaad enig en de pups zijn hier vast en zeker zo weg. Super mooie dieren. Die soort cocker is ook een schoonheid..... :I:

Mijn hart breekt al bij de foto's.

Als iemand er dus een inkomen uit kan halen door die honden hier te halen vind ik het al best. Verdien eraan en doe geen nazorg. Gewoon laatste kans voor die honden en omdat je er geld aan verdient kun je er ook nog eens full time mee bezig zijn en veel honden helpen.

Ik ben er helemaal voor. Geen opvang alleen zelf opvangen. Dus alles importeren wat leuk is en je wel kan verkopen en dat ook doen.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

laeken schreef:Maar hoeveel honden zwerven er nu? En hoeveel komen er goed verzorgd en geent en gehipt binnen? Als de eigenaar afstand doet mogen ze toch meteen herplaatst worden? Effe vorige het beeld. Prima asielen hoor. Was alleen omdat buitenland honden handel zouden zijn en dat systeem in feite gelijk is.
ik kan alleen maar voor "mijn" asiel spreken. wat wij binnen krijgen zijn voornamelijk "klapkaken" wel gechipt maar niet geregistreerd. ook veel honden welke zijn weg gelopen en door de dierenambulance worden binnen gebracht. sommige honden zijn gechipt en geregistreerd maar ook veel honden wel gechipt maar niet geregistreerd. dan heb je nog een klein aantal welke niet is gechipt maar nog zijn getattoueerd, hoewel dat aantal steeds minder wordt. de meeste honden welke zijn weggelopen zijn eigenlijk binnen 1 a 2 dagen weer terug bij de eigenaar. maar er zitten dan wel kosten aan verbonden. ook dat dier moet eten en verzorging hebben.
nu een praktijk voorbeeld van mijn asiel.
op zondag voor de kerst komt de dierenambulance met een kater met een gebroken achterpoot. wat doen we? inslapen of opereren? kater is jong en gezond dus het besluit is opereren. echter de breuk was erg gecompliceerd dus het werd amputatie. kosten 700 euro. dat brengt die kater nooit op als deze word geplaatst. bij deze kater moet geld bij. geld wat dus binnen komt door oa afstandskosten en aanschafkosten.

ellen
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”