Fijn dat ze je weer hebben weten te reanimerenMaeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad.

Moderator: moderatorteam
Fijn dat ze je weer hebben weten te reanimerenMaeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
Gollum schreef:De huisarts had toch ook liever dat ik even een prik kwam halen dus heb dat maar gedaan. Verder goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken.Maeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad. Bovenbeen blauw en een paar uur later twee keer zo dik (je bent gewaarschuwd) en ook twee gaatjes waar de hoektanden raakten. Gebeld met de HA en die wilde toch tetanus geven omdat t wel door was.
De komende tien jaar kan ik rustig door van alles gebeten worden![]()
Gollum schreef:Ik vertelde het mijn vriend en die is nu onderweg naar huis om me naar de huisartsenpost te brengen, ik moest van hemEilfy schreef:Zal wat schelen maar ik zou alsnog het risico niet nemen als je niet meer zeker weet of je beschermd bentGollum schreef:Ik heb wel gaatjes maar m'n broek is niet stuk. Scheelt dat?Eilfy schreef:Tetanus zou ik wel even halen, zeker als je daadwerkelijk gaatjes hebt (als het alleen blauw is dan niet).
Ach, ik ben soms wat te rationeel. Ik denk dan: er is de afgelopen 15 jaar 1 persoon aan overleden. Het zal wel loslopen.Maeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
Zou dat misschien eerder zijn dat mensen er geen risico mee nemen en de spuit gaan halen?Bonnie F schreef:Ach, ik ben soms wat te rationeel. Ik denk dan: er is de afgelopen 15 jaar 1 persoon aan overleden. Het zal wel loslopen.Maeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
En dat een huisarts kiest voor wel inenten: er zijn geen goede onderzoeken naar gedaan en zij kiezen het zekere voor het onzekere. Dat snap ik en het hoort ook zo.
Paisley schreef:Fijn dat ze je weer hebben weten te reanimerenMaeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
Had het een paar jaar geleden op de EHBOGollum schreef:De huisarts had toch ook liever dat ik even een prik kwam halen dus heb dat maar gedaan. Verder goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken.Maeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad. Bovenbeen blauw en een paar uur later twee keer zo dik (je bent gewaarschuwd) en ook twee gaatjes waar de hoektanden raakten. Gebeld met de HA en die wilde toch tetanus geven omdat t wel door was.
De komende tien jaar kan ik rustig door van alles gebeten worden![]()
Helaas was de haring al op![]()
Morgen nog een kans, uitgestelde troost
Iedereen schramt zich toch wel eens, krijgt een krab van een kat of gaat in een spijker staan?Neeltje schreef:Zou dat misschien eerder zijn dat mensen er geen risico mee nemen en de spuit gaan halen?Bonnie F schreef:Ach, ik ben soms wat te rationeel. Ik denk dan: er is de afgelopen 15 jaar 1 persoon aan overleden. Het zal wel loslopen.Maeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'![]()
En dat een huisarts kiest voor wel inenten: er zijn geen goede onderzoeken naar gedaan en zij kiezen het zekere voor het onzekere. Dat snap ik en het hoort ook zo.
Ja ik ben een brave vriendin** Angela ** schreef:Gollum schreef:
Ik vertelde het mijn vriend en die is nu onderweg naar huis om me naar de huisartsenpost te brengen, ik moest van hem
En jij luistert braaf ??
Vriend heeft me echt al zo vaak naar de hap willen brengen voor een spuit omdat ik weer eens flink gebeten was in een lompe speelbui
Mooi niet datie me meekrijgt
Nat verband erom en t gaat vanzelf wel over ( net zo eigenwijs als mn pa )
De arts vertelde ook dat een hondenbeet eigenlijk de beste is die je kunt hebben, een mensen- of kattenbeet is erger. Nah ja, het is wat het is. Prik zit erin, nou nog hopen dat de pijn een beetje wegtrekt. Zal wel niet met al die kleuren van de regenboog op m'n been. Het is de eerste keer dat ik gebeten ben door een andere hond in de 11 jaar dat ik honden heb, normaal ben ik wat slimmer met honden uit elkaar halen en zet ik mijn been er niet tussen.bouvierpoedel schreef:Heb zeker minimaal een 35 jaar geleden een prik gehad en kreeg een klein flesje mee voor de 2e die ik in de koelkast moest bewaren . Afijn die 2e herhaling is er nooit gekomen en heb heel wat wonden gehad en beten , krabben van katten.
Weet niet eens of ik alle kinderentingen wel heb gehad . Dus ben niet zo benauwd, het zal allemaal wel.Gollum schreef:De arts vertelde ook dat een hondenbeet eigenlijk de beste is die je kunt hebben, een mensen- of kattenbeet is erger. Nah ja, het is wat het is. Prik zit erin, nou nog hopen dat de pijn een beetje wegtrekt. Zal wel niet met al die kleuren van de regenboog op m'n been. Het is de eerste keer dat ik gebeten ben door een andere hond in de 11 jaar dat ik honden heb, normaal ben ik wat slimmer met honden uit elkaar halen en zet ik mijn been er niet tussen.bouvierpoedel schreef:Heb zeker minimaal een 35 jaar geleden een prik gehad en kreeg een klein flesje mee voor de 2e die ik in de koelkast moest bewaren . Afijn die 2e herhaling is er nooit gekomen en heb heel wat wonden gehad en beten , krabben van katten.
Toen ik gebeten ben door een hond heb ik een korte legging onder mijn rok aangedaan, dat hielp tegen het bewegen van mijn been en daardoor deed het minder pijn.Gollum schreef:Ja ik ben een brave vriendin** Angela ** schreef:Gollum schreef:
Ik vertelde het mijn vriend en die is nu onderweg naar huis om me naar de huisartsenpost te brengen, ik moest van hem
En jij luistert braaf ??
Vriend heeft me echt al zo vaak naar de hap willen brengen voor een spuit omdat ik weer eens flink gebeten was in een lompe speelbui
Mooi niet datie me meekrijgt
Nat verband erom en t gaat vanzelf wel over ( net zo eigenwijs als mn pa )![]()
En wat maakt zo'n prikje nou uit, het was zo gebeurd. Ik snap de weerstand niet zo. Mijn andere been deed zo zeer dat ik niks van het prikje voelde, het was alleen een wat lange naald dus ik keek wel even de andere kant op![]()
Die hond heeft me goed te pakken gehad zeg, aan de blauwe plekken te zien ben ik meerdere malen gebeten. Ik ben echt bont en blauw en het doet goed zeer, veel wakker geweest vannacht omdat ik op m'n zij ging liggen en mijn benen dan tegen elkaar kwamen![]()
Lopen is ook niet fijn omdat het precies in het vetje naast m'n knie zit, dat bonkt zo lekker op en neer. Ik zal Rani nog eens proberen te redden![]()
Die trut had niks natuurlijk.
Dat is nu niet meer 1 injectie voor 10 jaar...bouvierpoedel schreef:Heb zeker minimaal een 35 jaar geleden een prik gehad en kreeg een klein flesje mee voor de 2e die ik in de koelkast moest bewaren . Afijn die 2e herhaling is er nooit gekomen en heb heel wat wonden gehad en beten , krabben van katten.
We moesten een groepje honden passeren en ik wilde Rani even afleiden met de bal omdat ik de honden niet kende. Ze kan nog wel eens fel zijn in het eerste contact maar met een bal ziet ze niks anders meer. Rani liet de bal vallen en een Huskyteef wilde de bal afpakken, Rani vond daar wat van en snauwde de teef af die vervolgens in de aanval ging. Omdat Rani strak naast me stond en de Husky aan de andere kant zat ik er te dicht op toen ik de Husky wilde vastpakken, toen was het dus hap in mijn been in plaats van hap in Rani.Bonnie F schreef:Oei, dat zal inderdaad wel bont en blauw zijn. Sterkte!
Hoe kwam je tussen die vechtende honden terecht?
Ik heb geen moeite met injecties. Ik ben alleen zo'n mens die altijd denkt: is dat wel zo? We worden geregeerd door aannames en ik vraag me altijd af of het wel klopt. Het schijnt 1 van mijn irritantste eigenschappen te zijn.....
Dat is een goede tip! Een legging heb ik nog wel ergens liggengonnie schreef:
Toen ik gebeten ben door een hond heb ik een korte legging onder mijn rok aangedaan, dat hielp tegen het bewegen van mijn been en daardoor deed het minder pijn.
Ik handel ook voordat ik verder nadenk. Niet altijd even handig, maar dat heeft Shib in het verleden een paar keer het leven gered. Dus ik blijf het maar gewoon doen en van die keer of 5 was het maar 1 keer een ritje ehbo omdat er een gat in mijn hand zat..notabene van Shib zelfGollum schreef:Het is nu ruim een maand later en de gaatjes zijn nog niet helemaal dicht. Er zit ook nog een harde plek tussen de gaatjes, ik neem aan dat dat een bloeding in het bindweefsel was? Verder ziet het er wel goed uit, niet ontstoken ofzo.
Ik ben dus flink hard gebeten en merkte laatst dat ik knikkende knietjes had nadat ik een opdringerige reu van mijn oppashond had getrokken. Ik handel dus eerder dan dat ik nadenk, ik weet niet of dat nou een voordeel is of niet
Tetanus had ik ook niet verwacht, ik had de wond goed schoongemaakt en er in geknepen om het even goed te laten bloeden. En ik heb een waarschijnlijk onnodige tetanusprik gehad.Fotogravinnetje schreef:M'n man heeft dat met een bijtwond in z'n arm. Ook al ruim een maand geleden gebeurd, nu nog een paar puntjes zichtbaar en wat hard er tussen. Heeft blijkbaar gewoon meer tijd nodig om te genezen.
Tetanus merk je aan stijve spieren en gewoonlijk binnen een week of 3. Dus denk dat de kans niet groot is dat je tetanus opgelopen hebt
Ja hier ook. Wat kunnen die krengen dan hard bijten zeg, Gollum was er sneller vanaf toen ze door drie herders was gebeten. Die legging heeft wel geholpen in het begin, dat was een goede tip.gonnie schreef:Dat harde duurt nog wel even. Had ik ook bij mijn bijtwonden. Was bij mij een harde schijf.
Ja ik blijf mijn honden ook beschermen, en nog beter ga ik sommige honden maar uit de weg.Shibby schreef:
Ik handel ook voordat ik verder nadenk. Niet altijd even handig, maar dat heeft Shib in het verleden een paar keer het leven gered. Dus ik blijf het maar gewoon doen en van die keer of 5 was het maar 1 keer een ritje ehbo omdat er een gat in mijn hand zat..notabene van Shib zelf