Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke activiteiten/sporten met hond 5 jaar?
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Welke activiteiten/sporten met hond 5 jaar?
Kun je een hond van 5 jaar nog verschillende sporten leren?
Mij was verteld dat hij misschien wel te oud zou zijn om nog wat nieuws te leren, maar ik merk juist dat hij snel nieuwe dingen oppikt en graag voor je wil werken.
Nu ga ik in januari starten met pre-agility omdat gewone agility en de gehoorzaamheidslessen al vol zaten, maar is toch lekker samen bezig zijn.
Ik denk dat hij bijv. flyball geweldig zal vinden, hij vind apporteren van een balletje het einde.
Ook gebruikt hij zijn neus wel goed, speuren lijkt mij ook leuk om met hem te doen.
Kan het gewoon, of toch rekening houden met iets wat bijv. de gewrichten minder belast? Zijn conditie is nu erg goed, hij houdt van superhard rennen.
Mij was verteld dat hij misschien wel te oud zou zijn om nog wat nieuws te leren, maar ik merk juist dat hij snel nieuwe dingen oppikt en graag voor je wil werken.
Nu ga ik in januari starten met pre-agility omdat gewone agility en de gehoorzaamheidslessen al vol zaten, maar is toch lekker samen bezig zijn.
Ik denk dat hij bijv. flyball geweldig zal vinden, hij vind apporteren van een balletje het einde.
Ook gebruikt hij zijn neus wel goed, speuren lijkt mij ook leuk om met hem te doen.
Kan het gewoon, of toch rekening houden met iets wat bijv. de gewrichten minder belast? Zijn conditie is nu erg goed, hij houdt van superhard rennen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Welke activiteiten/sporten met hond 5 jaar?
Welnee, een hond is nooit te oud om iets te leren.
Gewoon eens rond gaan kijken naar iets wat jullie allebei leuk vinden.
Gewoon eens rond gaan kijken naar iets wat jullie allebei leuk vinden.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Een hond kan op elke leeftijd nog wat leren, waarom zou dat niet kunnen ?
Mijn eerst hond begon ik met trainen op zn 9e
3 maanden later had hij zijn Vzh diploma
Mijn dame van 5,5 leert graag nieuwe trucjes en mijn oudste van 10,5 heb ik vd week voor t eerst detectie training en voorwerp verwijzen gedaan
Pikte ze super goed op , diezelfde hond begon op haar 4e met flyball en kon ma 6 lessen zo door naar de wedstrijdgroep
Die van 5,5 doet trouwens IPO en agility
Mijn eerst hond begon ik met trainen op zn 9e
3 maanden later had hij zijn Vzh diploma
Mijn dame van 5,5 leert graag nieuwe trucjes en mijn oudste van 10,5 heb ik vd week voor t eerst detectie training en voorwerp verwijzen gedaan
Pikte ze super goed op , diezelfde hond begon op haar 4e met flyball en kon ma 6 lessen zo door naar de wedstrijdgroep
Die van 5,5 doet trouwens IPO en agility
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
5,5 zou ik me niet al te druk om maken hoor, wat betreft belasting. Zorg uiteraard wel voor een gedegen opbouw van de sport zelf, vooral bij hondensporten met een hogere kans op blessures (agility, flyball).
En hou rekening met de nodige warming up, cooling down en eventuele preventieve fysio bezoeken bij dergelijke actie.
Recreatief agility is leuk maar de hond moet wel nog een hele tijd meegaan. De begeleiding die nu ontbreekt zie je vaak pas later terug.
En hou rekening met de nodige warming up, cooling down en eventuele preventieve fysio bezoeken bij dergelijke actie.
Recreatief agility is leuk maar de hond moet wel nog een hele tijd meegaan. De begeleiding die nu ontbreekt zie je vaak pas later terug.
-
- Zeer actief
ik zou er voor de zekerheid een bezoekje aan een sportkeuring aan wagen of sportfysio..
maar heb je al s aan hoopers gedacht?
Suzanne
maar heb je al s aan hoopers gedacht?
Suzanne
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Een hond van 5 is in de bloei van zijn leven, ik zie dus geen enkele belemmering voor sporten als agility of flyball. Lekker doen waar jij en je hond samen plezier in hebben zou ik zeggen. Succes!
- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Natuurlijk kan dat!
Voor een topsport carrière start je te laat, maar voor recreatief behendigheid is een gezonde hond van 5 een prima maatje waar je ook nog wel wat wedstrijden mee kan lopen zodra jullie stabiel parcoursen lopen op les.
Voor een topsport carrière start je te laat, maar voor recreatief behendigheid is een gezonde hond van 5 een prima maatje waar je ook nog wel wat wedstrijden mee kan lopen zodra jullie stabiel parcoursen lopen op les.
- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Als dat op een hondenschool was, dat ze je dat vertelden: blijf daar wegPersistence schreef:Kun je een hond van 5 jaar nog verschillende sporten leren?
Mij was verteld dat hij misschien wel te oud zou zijn om nog wat nieuws te leren

Een hond kan zijn hele leven lang leren.
Ga ervoor.
En 5.5 is inderdaad in de bloei van zijn leven, ik veronderstel dat het over een collie gaat? Prima, have fun!!
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Just like the moon, you're always there, watching.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Sluit me daar helemaal bij aanPerle schreef:Als dat op een hondenschool was, dat ze je dat vertelden: blijf daar wegPersistence schreef:Kun je een hond van 5 jaar nog verschillende sporten leren?
Mij was verteld dat hij misschien wel te oud zou zijn om nog wat nieuws te leren.
Een hond kan zijn hele leven lang leren.
Ga ervoor.
En 5.5 is inderdaad in de bloei van zijn leven, ik veronderstel dat het over een collie gaat? Prima, have fun!!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Inderdaad! Mensen stoppen ook niet met leren als ze 30 zijn toch?
Ik denk dat hij echt heeeel goed zou zijn in flyball! Wij zijn jullie tegen gekomen in het bos en als ik zijn snelheid en zijn ballenobsessie zie kan dat niet anders dan goed gaan.
Ik denk dat hij echt heeeel goed zou zijn in flyball! Wij zijn jullie tegen gekomen in het bos en als ik zijn snelheid en zijn ballenobsessie zie kan dat niet anders dan goed gaan.
-
- Zeer actief
Bedankt voor jullie reacties! We gaan gewoon lekker wat verschillende dingen uitproberen!
Ja, die bal he
Hee wat leuk! Ik had al geneusd op het forum of ik je kon vinden, maar dat is best lastig zonder fotoPienda schreef:Inderdaad! Mensen stoppen ook niet met leren als ze 30 zijn toch?

Ja, die bal he

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik ben met Alfy begonnen met agility toen hij 3 was. Het voordeel van een wat oudere hond die al basis heeft, is dat je sommige dingen veel makkelijker aanleert omdat hij het fysiek gewoon allemaal mag & omdat de aandachtspanne meestal wat beter is dan van een jonge puber
Dus ik zou zeker wat leuks gaan doen!

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Malou is bijna 6 en we zijn sinds 2 maanden bezig met hoopers. Vindt ze superleuk en ze leert het allemaal nog hendig.
Shib, mijn reu was 11 of 12 toen ik begon met clickertraining en balans&coordinatie. Die stond een week voor zijn dood toen hij 13 was ineens nog op een balanspinda met 4 poten.
Honden kunnen leren en leren hun hele leven
Shib, mijn reu was 11 of 12 toen ik begon met clickertraining en balans&coordinatie. Die stond een week voor zijn dood toen hij 13 was ineens nog op een balanspinda met 4 poten.
Honden kunnen leren en leren hun hele leven

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole