Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Even voorstellen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Even voorstellen
Is het serieus de bedoeling dat ie de hele dag alleen blijft als jullie werken? Een hond met een bovengemiddelde behoefte aan beweging?
Ik raad jullie aan je eerst eens een tijd in te lezen, bijvoorbeeld op dit forum, zodat je tenminste bent voorbereid op wat er mis kan gaan, en daar op kunt inspelen. Als je weinig ervaring hebt met honden en nooit tegen noemenswaardige problemen bent aangelopen, denk je algauw dat je elke hond aankunt en tot een succes kan maken. Wat je schrijft klinkt allemaal erg theoretisch, en duidelijk zonder erg veel realiteitszin.
Ik raad jullie aan je eerst eens een tijd in te lezen, bijvoorbeeld op dit forum, zodat je tenminste bent voorbereid op wat er mis kan gaan, en daar op kunt inspelen. Als je weinig ervaring hebt met honden en nooit tegen noemenswaardige problemen bent aangelopen, denk je algauw dat je elke hond aankunt en tot een succes kan maken. Wat je schrijft klinkt allemaal erg theoretisch, en duidelijk zonder erg veel realiteitszin.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Dat is al een aantal keer benoemd, maar dat word totaal genegeerd.malinois schreef:Je weet dat de HR regels er komen in 2018?

-
- Zeer actief
Mss heeft hij zich daar al over ingelezen en vind het geen probleem die mensen zijn er nl ook nogLizzie. schreef:Dat is al een aantal keer benoemd, maar dat word totaal genegeerd.malinois schreef:Je weet dat de HR regels er komen in 2018?

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik heet je welkom namens de moderators! Je hebt nu toegang tot de rest van het forum. Wij wensen je veel plezier!

- dagmar88
- Zeer actief
*Wolf* schreef:Is het serieus de bedoeling dat ie de hele dag alleen blijft als jullie werken? Een hond met een bovengemiddelde behoefte aan beweging?
Het is belgië. Heel normaal de hond buiten te houden overdag.
De fokkers houden hun honden op een met stroom omheind veld buiten met een roulatiesysteem waarbij er "één of twee" binnen zijn.
Daar mag je uit opmaken dat een aantal van die honden niet met twee tegelijk binnen kunnen, of niet zonder toezicht buiten.
Ik zou van beide fokkers willen weten of de ouders en pups buiten dat landje komen en hoe bij de ouders de interactie met andere honden verloopt.
Ik zie alleen maar foto's van uitlaten in "achteraf" gebied en niet van de complete roedel.
Hoeft natuurlijk niets te betekenen, maar al met al geeft het wel het gevoel dat hun honden onderling al niet zo best zijn en er met een grote boog om de bewoonde wereld heen wordt gelopen.
Een van de fokkers bemiddelt voor een herplaats teef van 8 maanden, hun eigen pup dus. Ze kunnen haar ondanks de leeftijd en het roulatiesysteem niet tijdelijk opnemen. Ze moet weg omdat de oudere hond in huis niet met haar samen kan.
Ik betwijfel of het niet aan beiden ligt, maar als het een sociale hond is, zou ik daar eerder voor kiezen.
Kun je er over een jaartje of wat altijd nog een reu pup bij nemen.
Een pup alleen buiten is wel heel sneu.
-
- nieuw lid
Alleszins bedankt voor de verschillende reacties , alles wordt in overweging genomen .
- dagmar88
- Zeer actief
zwammen schreef:Alleszins bedankt voor de verschillende reacties , alles wordt in overweging genomen .
Ben je al bij de fokkers op bezoek geweest? En op een hondenshow?
Ik ken er overigens alleen één uit frankrijk, van een beveiliger. Hele vriendelijke man, maar als ze aan het werk waren kon je niet binnen een straal van 3 meter bij de baas in de buurt komen.
De hond nam het nogal serieus zeg maar

Iedereen scheet er zes kleuren stront van.
Het was wel een verschijning, de hond had zonder meer plezier in z'n werk en ik kan me voorstellen dat die man zich heel veilig voelde.
-
- Zeer actief
Welkom!
Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen. Totaal wat anders, maar bijv. boxers zijn ook mooi...
Ik vraag me af of een uitlaatservice een dogo snel op zal nemen in de groep, stel dat jullie daar gebruik van zouden willen maken tijdens het werken.
De meeste die ik ken willen geen 'risico-honden' aannemen.
Ben benieuwd waar jullie uiteindelijk voor kiezen. Totaal wat anders, maar bijv. boxers zijn ook mooi...

Ik vraag me af of een uitlaatservice een dogo snel op zal nemen in de groep, stel dat jullie daar gebruik van zouden willen maken tijdens het werken.
De meeste die ik ken willen geen 'risico-honden' aannemen.