Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond zonder klik

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Hond zonder klik

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

bouvierpoedel schreef:
Tineke schreef:
bouvierpoedel schreef:Werkt voor mij net als bij vriendschappen/relaties met andere dieren/mensen . Ze zijn allemaal verschillend en hebben allemaal hun eigen persoonlijkheid van moeilijk tor vreselijk makkelijk met hun eigen onhebbelijkheden.
Daar kun je mee door 1 deur of niet en daar heb je een klik mee of niet. Ga je ook niet mee aan blijven modderen want dan doe je elkaar te kort. Die hond , mens ,paard , poes, papegaai , ...... mag ook wat van mij verwachten dan alleen maar ach het is een lief ding maar heb er niets mee maar je begint eraan dus moet je het afmaken.
Klinkt ook als pure armoe en een beetje triest.
Zou ik ook niet willen dat mensen zo met mij omgingen in relaties/vriendschappen.Het is een tekort in iets en daar kun je beide niets aan doen dus moet je het elkaar ook gunnen om verder te gaan.
Tja ik vind het dan weer pure armoe om een hond aan te schaffen en hem vervolgens om zijn raseigenschappen weer weg te doen. Die had je namelijk van te voren kunnen weten.
Ik ben niet tegen herplaatsen op zich , is voor de hond tenslotte altijd beter maar de reden waarom zegt voor mij toch wel iets over mensen in de regel.
Je hebt daarin imo valide reden tot herplaatsen en je hebt de doorgangshuizen waar het schering en inslag is.
Een hond is meer dan alleen zijn raseigenschappen natuurlijk. En je koopt geen hond om hem daarna gewoon weg te doen . Maar er zijn altijd uitzonderingen waar je niets aan kan doen.
Ik heb het natuurlijk niet over diegeen die zo maar een hond kopen en bij de 2e plas in huis get beest de deur uitflikkeren.
Heb een reu gehad die helemaal geen roedeldier bleek te zijn en het liefst met mij alleen was . Vreselijk lieve hond die ik als pup uit canada had gehaald . Moet ik dat beest dan maar aanhouden terwijl hij vreselijk ongelukkig is en ik ook omdat gewoon de situatie er niet naar is om het goed te laten gaan tussen alles en iedereen.
Gun ik hem toch wat leukers en ja dat is dan beslissen in iets wat je niet leuk vind maar uiteindelijk wel eerlijk naar die hond en jezelf.
Ga ook geen paar duizend euro uitgeven om hem de deur uit te flikkeren.
Wij hadden twee Cattledogs. Allebei geweldige honden, maar de verschillen waren best groot. Luca had meer zelfvertrouwen, was eigenzinniger en vocaler dan Foxy. Mijn man en ik trokken meer naar Luca, de kinderen naar Foxy. Helaas gingen de dames extreem knokken toen Luca volwassen werd en pas nadat we ze een jaar volledig gescheiden van elkaar hebben gehouden hebben we Luca met veel verdriet herplaatst. Ze is meer dan goed terechtgekomen. Achteraf hadden we Luca veel eerder moeten herplaatsen, dan was Foxy nu denk ik een veel meer ontspannen hond.
Ondanks dat wij meer klik met Luca hadden hebben we gekozen om haar te herplaatsen. Doorslaggevend in die keuze was dat Foxy erg belangrijk voor mijn zoon is, maar ook omdat wij dachten dat de overgang naar een nieuw thuis voor Luca het gemakkelijkste zou gaan. Maar we missen haar nog steeds.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”