Yara schreef:Als ik google op wolf x whippet dan zie ik toch wel wat dezelfde type honden tevoorschijn komen. Dus ik denk dat het zomaar zou kunnen. Ik zie er geen mechelaar in eerlijk gezegd. Ben toch wel benieuwd waar deze honden vandaan komen en waarom ze los rond liepen.
Vergeet niet dat een wolf uitermate dominant vererft over een gefokte hond. De wolf draagt alle aangepaste hondengenen niet. Dus die staat volledig wolf tegenover allerlei recessieve hondengenen. Bijna elke wolf x hond kruising laat ontzettend veel wolf zien. Tenzij het hondenras uit dominante genen bestaat maar dat is zelden zo in het totaalbeeld. Neem bv de kleur zwart. Die is meen ik dominant over wildkleur. Dus een wolf x een zwarte hond geeft 50% zwarte pups dacht ik.
Ik zie gewoon een erg slanke windhondenbouw. De teef die toen gedekt werd door de wolf is wat ik zag een renwhippet die erg groot was. Had dus gerust greyhound x whippet kunnen zijn. Dat zie ik dus ook in de bouw terug. Super rechte rug van veel renwhippets. De hals, diepe borst, hele slanke bouw en lange staart. Kleur is ook erg whippet.
Ik zie er super veel whippet in! Vergelijk de beige wolfhond kwa bouw en uitstraling maar eens met deze whippet