Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Felice lijkt drachtig
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Aantal honden: 2
Felice lijkt drachtig
Lusteloos, veel slapen, opgezette tepels…
Het lijkt er nu toch op dat dekking tussen jochie en felice is gelukt! Ik kan niet wachten tot eind januari.
Het lijkt er nu toch op dat dekking tussen jochie en felice is gelukt! Ik kan niet wachten tot eind januari.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Felice lijkt drachtig
Haha, ik wist helemaal niet dat jij ook op het forum zat. Echt spannend
Ga je nog een echo doen?

Ga je nog een echo doen?
-
- Zeer actief
Komen daar Mojos uit? 

-
- geregistreerd lid
sirene schreef:Haha, ik wist helemaal niet dat jij ook op het forum zat. Echt spannend![]()
Ga je nog een echo doen?
Ja leuk hè!! Ik twijfel nog over echo
-
- geregistreerd lid
Kleine nichtjes van Mojo!!Izzie_Anneke schreef:Komen daar Mojos uit?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Waarom? Het hoeft niet, maar ik kon de verleiding nooit weerstaan.Meegamama schreef:sirene schreef:Haha, ik wist helemaal niet dat jij ook op het forum zat. Echt spannend![]()
Ga je nog een echo doen?
Ja leuk hè!! Ik twijfel nog over echo
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Felice lijkt drachtigu
Die komen alleen uit een combi met Mojo zelf natuurlijk, maar hij is nog naarstig op zoek naar een geschikte partner.Izzie_Anneke schreef:Komen daar Mojos uit?

Maar kleine Felicejes zijn vast net zo min te weerstaan!

Laatst gewijzigd door LongFields op 18 dec 2017 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- geregistreerd lid
Dat zou ook leuk zijn, kleine Mojo’s
- jenn90
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador x dalmatier
Peruaanse naakthond x working kelpie 2x
Jack russel - Aantal honden: 4
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Qua kleur kan het misschien wel? Maar ik heb geen idee van de erfelijkheid van de kleuren van Felice en Jochie, dus dat weet ik verre van zeker.Meegamama schreef:Dat zou ook leuk zijn, kleine Mojo’s

LongFields schreef:
(...)maar hij is nog naarstig op zoek naar een geschikte partner.![]()

Maar leuk nieuws dit! Ben benieuwd naar de pups! Zijn er al veel gegadigden?
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Jij wilde een kleinere reu...Sandra&co schreef:LongFields schreef:
(...)maar hij is nog naarstig op zoek naar een geschikte partner.![]()
![]()
![]()
![]()
Maar leuk nieuws dit! Ben benieuwd naar de pups! Zijn er al veel gegadigden?

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Echo zegt niks, foto's ook niet. Heb ik destijds ook allemaal gedaan en volgens verschillende da's in de praktijk zouden er 5 puppy's komen, daar waren ze van overtuigd. Uiteindelijk bleken het er 10 te zijn
Je weet alleen zeker dat er puppy's komen. Maar dat weet je nu volgens mij ook wel? Spannend hoor, succes alvast met je nest!

-
- geregistreerd lid
Ja dat zei een bevriende fokker van mij ook al. Dus ik ga het denk ik ook niet doen. Ik vond het wel spannend! Hoop dat het goed gaat.Yara schreef:Echo zegt niks, foto's ook niet. Heb ik destijds ook allemaal gedaan en volgens verschillende da's in de praktijk zouden er 5 puppy's komen, daar waren ze van overtuigd. Uiteindelijk bleken het er 10 te zijnJe weet alleen zeker dat er puppy's komen. Maar dat weet je nu volgens mij ook wel? Spannend hoor, succes alvast met je nest!
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het sowieso raar om röntgenfotos te maken van ongeboren hondjes. Echo ok maar een röntgenfoto....vraag me echt af of dat gezond is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Vind Mojo een heel mooie geslaagde xsing. Hopen dat er bij zus ook heel mooie aparte pups uit komen.
Misschien een leuk RB teefje voor Mojo,.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het gaat hier toch ook alleen om een eventuele echo?laeken schreef:Ik vind het sowieso raar om röntgenfotos te maken van ongeboren hondjes. Echo ok maar een röntgenfoto....vraag me echt af of dat gezond is.
Ik heb destijds wel na iedere dekking een echo laten maken, om mijn voorgevoel te laten bevestigen (of ontkrachten, want ik heb ook 2x een leeg gebleven teef gehad waarbij ik op basis van mijn gevoel toch echt zeker was dat mijn teefje drachtig was). Het is niet tot nauwelijks belastend voor een teefje, de kosten zijn het ook niet vind ik en het is gewoon ontzettend mooi om te zien als je teefje wel drachtig blijkt te zijn.
Een heel goede echografist kan goed inschatten wat het aantal pups is, hoewel er tussen het tijdstip van echo en de geboorte nog pups geresorbeerd kunnen worden waardoor er minder geboren worden dan gezien zijn. Ook meer is mogelijk, soms is het lastig te zien welke pups al wel of niet geteld zijn, en niet altijd zijn alle vruchtjes goed zichtbaar te maken.
Een echo moet je ook niet zien als het ideale middel om te bepalen hoeveel pups er gaan komen maar als een bevestiging van dracht, of een ontkrachting daarvan. Je kunt op basis ervan een inschatting maken of er een groot of klein nest te verwachten valt.
Uiteraard is de keuze voor een echo altijd aan jezelf, maar ik wilde toch even mijn ervaringen hiermee delen.

Laatst gewijzigd door LongFields op 22 dec 2017 09:38, 1 keer totaal gewijzigd.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
RB?bouvierpoedel schreef:Vind Mojo een heel mooie geslaagde xsing. Hopen dat er bij zus ook heel mooie aparte pups uit komen.
Kom er even niet uit wat je daarmee bedoelt?
- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Op het moment dat je een röntgenfoto maakt zijn de belangrijkste organen aangelegd (hoop je dan toch... anders zat er al wat mis) en de hoeveelheid straling is zo weinig dat het geen kwaad kan. Zelfs bij zwangere vrouwen zijn ze inmiddels iets minder terughoudend met gewone foto's, nog wel met een CT scan (daar kiezen ze dan liever voor MRI). Dus nee, je krijgt geen zieke pups van 1 röntgenfoto.laeken schreef:Ik vind het sowieso raar om röntgenfotos te maken van ongeboren hondjes. Echo ok maar een röntgenfoto....vraag me echt af of dat gezond is.
En gefeliciteerd met de dracht van Felice

In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
-
- Zeer actief
Zo'n Afrikaan met een strepie over de rugLongFields schreef:RB?bouvierpoedel schreef:Vind Mojo een heel mooie geslaagde xsing. Hopen dat er bij zus ook heel mooie aparte pups uit komen.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Owh ja, dat zou een mooie combinatie kunnen zijnbouvierpoedel schreef:Zo'n Afrikaan met een strepie over de rugLongFields schreef:RB?bouvierpoedel schreef:Vind Mojo een heel mooie geslaagde xsing. Hopen dat er bij zus ook heel mooie aparte pups uit komen.

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
bouvierpoedel schreef:Zo'n Afrikaan met een strepie over de rugLongFields schreef:RB?bouvierpoedel schreef:Vind Mojo een heel mooie geslaagde xsing. Hopen dat er bij zus ook heel mooie aparte pups uit komen.

Hij wordt al regelmatig aangezien voor een Ridgebackkruising, maar van een combi van hem met een RB zou ik zelf geen pup willen. Als Tapas een wat zachter karakter had, een jaar of 4 jonger was geweest en niet gecastreerd zou zijn dan zou ik een combinatie van Mojo met haar wel hebben willen maken.
-
- Zeer actief
Waar was Mojo ook al weer een xsing van.? Peruaan met Mechelaar.?LongFields schreef:bouvierpoedel schreef:Zo'n Afrikaan met een strepie over de rugLongFields schreef:RB?bouvierpoedel schreef:Vind Mojo een heel mooie geslaagde xsing. Hopen dat er bij zus ook heel mooie aparte pups uit komen.
Kom er even niet uit wat je daarmee bedoelt?![]()
Hij wordt al regelmatig aangezien voor een Ridgebackkruising, maar van een combi van hem met een RB zou ik zelf geen pup willen. Als Tapas een wat zachter karakter had, een jaar of 4 jonger was geweest en niet gecastreerd zou zijn dan zou ik een combinatie van Mojo met haar wel hebben willen maken.
Zijn hoofd moet je wel behouden want dat is schitterend.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Ik denk dat het met de gezondheid en de foto's wel meevalt. De puppy's zijn inmiddels 7 jaar en mankeren nooit iets. Famke is zelfs nog nooit bij een DA geweest in al de jaren en zo ver ik weet zijn de rest van de honden uit het nest ook heel gezond. Maar achteraf was het onnodig en had het niet gehoeven. Ik zal het ook zeker niet weer doen. Echo nog wel om zeker te weten of er echt puppen komen.

-
- geregistreerd lid
Ik heb besloten om toch een echo te doen. Idd ook om te weten If ik het nietmis heb en dan is de teleurstelling minder (waarschijnlijk onzin) erg. Volgende week na kerst. Bedankt voor de reacties. En mocht iemand nog een pup zoeken
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Peruaan x Working Kelpie.Bouvierpoedel schreef: Waar was Mojo ook al weer een xsing van.? Peruaan met Mechelaar.?
Zijn hoofd moet je wel behouden want dat is schitterend.

Een RR-Mojo-kruising zou ik ook echt niet interessant vinden. Ken alleen maar bloedchagrijnige, hondonvriendelijke RR's. Ik zou voor een Felice-kruising eventueel nog wel interesse hebben, maar niet nu...zit midden in mijn examenjaar 

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Het karakter van de RR spreekt mij ook totaal niet aan, ook niet in combinatie met Mojo. Ik begrijp wel waarom Kees deze combi noemde want qua exterieur/uiterlijk past het wel.Sandra&co schreef:Een RR-Mojo-kruising zou ik ook echt niet interessant vinden. Ken alleen maar bloedchagrijnige, hondonvriendelijke RR's.
-
- Zeer actief
Dat was ook een beetje mijn ervaring maar ondertussen ook anders geworden . Heb er een aantal gezien/meegemaakt , waaronder een kennis die er 5 heeft lopen tussen haar labradors en poedels en heb mijn mening bij moeten stellen .Sandra&co schreef:Een RR-Mojo-kruising zou ik ook echt niet interessant vinden. Ken alleen maar bloedchagrijnige, hondonvriendelijke RR's. Ik zou voor een Felice-kruising eventueel nog wel interesse hebben, maar niet nu...zit midden in mijn examenjaar