Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
toch wel schrikken.
Moderator: moderatorteam
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 1
toch wel schrikken.
Afgelopen nacht heeft Bowie de hele boel onder gespuugd en s'ochtends at hij niet al zijn vlees op.
Hij had al een afspraak staan om dinsdag een foto te laten maken om te kijken hoe zijn hart er voor stond en of er nog meer speelde omdat hij steeds maar blijft hoesten.
Toch maar vanochtend met hem naar de dierenarts gegaan die gelukkig zaterdag spoeddienst heeft.
Ze maken dan nooit foto's, maar toen de arts Bowie onderzocht had en in zijn buik had gevoeld, zei hij dat hij nu de foto's wilde maken.
Wij kregen meteen het gevoel dat er iets niet goed was en dat het ophield voor Bowie.
Hij leek een vernauwde luchtpijp te hebben, vandaar het hoesten, en gas in zijn maag.
Hij kreeg een prik en nog meer pillen mee.
Prik hielp goed en thuis heeft hij dan ook zijn smolke met de pillen er in op gegeten.
Er liggen nu 5 soorten pillen voor hem klaar voor morgen ochtend.
Denk dat ik maar een boekhouding moet gaan beginnen om te onthouden welke pil en hoeveel hij ervan moet hebben.
Hij had al een afspraak staan om dinsdag een foto te laten maken om te kijken hoe zijn hart er voor stond en of er nog meer speelde omdat hij steeds maar blijft hoesten.
Toch maar vanochtend met hem naar de dierenarts gegaan die gelukkig zaterdag spoeddienst heeft.
Ze maken dan nooit foto's, maar toen de arts Bowie onderzocht had en in zijn buik had gevoeld, zei hij dat hij nu de foto's wilde maken.
Wij kregen meteen het gevoel dat er iets niet goed was en dat het ophield voor Bowie.
Hij leek een vernauwde luchtpijp te hebben, vandaar het hoesten, en gas in zijn maag.
Hij kreeg een prik en nog meer pillen mee.
Prik hielp goed en thuis heeft hij dan ook zijn smolke met de pillen er in op gegeten.
Er liggen nu 5 soorten pillen voor hem klaar voor morgen ochtend.
Denk dat ik maar een boekhouding moet gaan beginnen om te onthouden welke pil en hoeveel hij ervan moet hebben.
-
- Zeer actief
Re: toch wel schrikken.
Oei, dat is schrikken. Fijn dat er medicatie is wat helpt
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jeetje dat was schrikken. Hopelijk knapt hij snel weer op.
- annets
- Zeer actief
En dan heb je al zijn pillen verstopt in zijn vlees en dan eet ie dat niet op, dus dan moet je alle pillen er weer uit zoeken en in de smolke proberen.
Dan eet ie wat van op, dus nog 2 pillen te gaan maar die wil ie niet meer.
Wat nu?
Zou hij het vis/groente potje van olvarit lusten?
Ja, gelukt, de laatste pillen ook naar binnen.
Mag nog wel eerder op staan s'ochtends.
Dan eet ie wat van op, dus nog 2 pillen te gaan maar die wil ie niet meer.
Wat nu?
Zou hij het vis/groente potje van olvarit lusten?
Ja, gelukt, de laatste pillen ook naar binnen.

Mag nog wel eerder op staan s'ochtends.
- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Is het niet een idee om de pillen direct in de bek te stoppen? Dat heeft altijd mijn voorkeur, want dan weet je zeker dat alles wat er in moet er in gaat. Daarna direct iets lekkers geven en hond vergeeft je wangedrag.
In ieder geval beterschap!
- annets
- Zeer actief
Dat is bij hem niet voor elkaar te krijgen.cooperv schreef:Is het niet een idee om de pillen direct in de bek te stoppen? Dat heeft altijd mijn voorkeur, want dan weet je zeker dat alles wat er in moet er in gaat. Daarna direct iets lekkers geven en hond vergeeft je wangedrag.
Laatst had ie Giardia en moest ie ook pillen.
Ik ben met 2 dierenartassistentes een kwartier bezig geweest om er 1 pil in te krijgen.
- AnSen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Had een Jack (R)Hussel Black&Tan
- Aantal honden: 0
Misschien een tip ik geef Senna 's morgens en 's avonds een halve 1/2 Carporal met een likje pindakaas en dat gaat er in als koek

- annets
- Zeer actief
Hij heeft geen koorts of dunne poep.Nanna schreef:Er heerst trouwens wel een virusje hoor. Beetje ziekies en dunne driet. Heeft ie daar geen last van?
Van gas in de maag kun je natuurlijk niet lekker zijn.
Assistente dacht ook eerst aan een virus.
- annets
- Zeer actief
Hij heeft een voedselallergie, dus ik kan niet zomaar alles gaan geven.AnSen schreef:Misschien een tip ik geef Senna 's morgens en 's avonds een halve 1/2 Carporal met een likje pindakaas en dat gaat er in als koek![]()
De finidiar pil is ook erg groot en die doe ik in vieren.
Alles bij elkaar zijn het veel stukjes pil wat er naar binnen moet en ik moet mijn trukendoos goed open trekken.
Morgen wil ik kijken of ik alles kan fijn stampen en dan met suspensie mengen om het dan in zijn bek te spuiten.
- Jackira
- Zeer actief
Dat deed ik bij Buck ook. Ik loste de medicatie op in water en dan met een spuitje (zonder naald) in z'n bek. Dan moest hij het wel doorslikken. Daarna kreeg hij een koekjeannets schreef:Hij heeft een voedselallergie, dus ik kan niet zomaar alles gaan geven.AnSen schreef:Misschien een tip ik geef Senna 's morgens en 's avonds een halve 1/2 Carporal met een likje pindakaas en dat gaat er in als koek![]()
De finidiar pil is ook erg groot en die doe ik in vieren.
Alles bij elkaar zijn het veel stukjes pil wat er naar binnen moet en ik moet mijn trukendoos goed open trekken.
Morgen wil ik kijken of ik alles kan fijn stampen en dan met suspensie mengen om het dan in zijn bek te spuiten.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Jee beterschap. Wel schrikken. Toots heeft ook veel pillen de laatste tijd. Soms is hij een ramp maar godzijdank met medicatie heel makkelijk. Sterkte ermee iig.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- annets
- Zeer actief
Vanmiddag ook tijmsiroop met een spuitje in zijn bek gedaan, en dat ging ook goed.
Morgen dus apotheekertje spelen.
Ik vraag me ook af met zo'n luchtpijpvernauwing of ze daar ook benauwd van kunnen zijn.
Ook wil ik me gaan inlezen over het geven van cbd olie?

Morgen dus apotheekertje spelen.

Ik vraag me ook af met zo'n luchtpijpvernauwing of ze daar ook benauwd van kunnen zijn.
Ook wil ik me gaan inlezen over het geven van cbd olie?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
ik gebruik daar van die kleine blikjes gourmet voor katten voor. smaakje tonijn.
dat stinkt lekker en het is zacht, dus je duwt het pilletje er zo in op een theelepeltje.
werkt hier goed.
dat stinkt lekker en het is zacht, dus je duwt het pilletje er zo in op een theelepeltje.
werkt hier goed.
- annets
- Zeer actief
Bedankt voor de tip.ruygemoor schreef:ik gebruik daar van die kleine blikjes gourmet voor katten voor. smaakje tonijn.
werkt hier goed.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Voor Bowie doe ik pillen in een kleine vijzel en stamp het fijn en daarna strooi ik het door de gele vla.. werkt prima.. ze is gek op gele vla en ze heeft het zo niet in de gaten of accepteert het gewoon.
- annets
- Zeer actief
Vandaag is er een echo gemaakt en hij blijkt ook een lekkende hartklep te hebben.
Daar krijgt ie nu andere hart medicatie voor.
Het hoesten komt door de luchtpijpvernauwing, daar kan hij codeine voor krijgen, maar ik wil gaan kijken of de cbd (als ik het goed schrijf) olie wat voor hem is.
Daar krijgt ie nu andere hart medicatie voor.
Het hoesten komt door de luchtpijpvernauwing, daar kan hij codeine voor krijgen, maar ik wil gaan kijken of de cbd (als ik het goed schrijf) olie wat voor hem is.