Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wond spoelen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Wond spoelen

Ongelezen bericht door Joey.K »

Gaat hier om een kat.

Onze kat had een abces die 2 dagen terug open gemaakt is en drain erin. Vandaag had hij de onderste hechtingen van de drain los getrokken dus naar dierenarts gegaan. Die had de drain korter gemaakt. Uiteraard nog niet koud 10 min thuis of die oelewapper trekt complete drain eruit.. zucht

Dierenarts gebeld die kon nu weinig doen want kat had al gegeten etc. Dus opnieuw roesje geen optie.
Advies kijk maar of je kan spoelen dan kunnen we morgen nieuwe plaatsen.
Heeft weinig zin lijkt mij want dat trekt hij er dan met dezelfde vaart weer uit (ja met kraag om)

Maargoed, de vraag.. hoe vaak moet je nu spoelen ??
Dat zijn wij vergeten te vragen en de da heeft het niet gezegd.

Stiekem hoop ik dat ik het paar dagen kan spoelen en dan klaar geen geklooi meer met een drain.

Iemand enig idee??
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: Wond spoelen

Ongelezen bericht door crutz »

Afgelopen jaar hier met een hond met wonden met drain gezeten. Dagelijks 2x spoelen moest al met drain dus denk zonder om het open te houden zeker 4x daags. Ik had honing spoelvloeistof gekocht waar ik de wonden mee spoelde (al deed ik het eerst spoelen met lauw water, alle vuiligheid en korsten er af en daarna naspoelen met de honing spoelvloeistof )
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Deze had ik. Haalde er uit wat nodig was met een schone lege spuit zonder naald zodat de resterende inhoud ook schoon bleef
Joey.K
Zeer actief

Ga morgen even vragen of ze deze verkopen, de zalf heb ik wel. Spoelvloeistof kon ik nog niet hiervan
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Spoelen kan ook met water, maar een fysiologische zoutoplossing is milder voor het weefsel. Kun je zelf maken, 9 gram zout op één liter water. Ruim spoelen en na het spoelen het gat opvullen met honingzalf.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Joey.K schreef: Stiekem hoop ik dat ik het paar dagen kan spoelen en dan klaar geen geklooi meer met een drain.

Dat zal toch wel? Die drain klinkt niet bepaald werkbaar. Katers en abcessen :roll:
Heb gelukkig nooit meer hoeven doen dan de korst er af weken met een warm sopje biotex, goed legen, spoelen met 1,5% peroxide en schoon/open houden. Maar dan was het nog relatief vers.
Vroeger thuis een poes gehad die niet zo van aanraken hield en geheel onverwachts ontplofte, dikke klodders bloederig pus tegen de muur :mann:
Daarom zit ik bovenop ieder beetje minder symmetrisch wangetje :tongue:
Joey.K
Zeer actief

Vandaag langs geweest gisteren 2x en vanmorgen 2x gespoeld kwam geen viezigheid uit.

Da heeft ook gespoeld en was het ermee eens. Was wel paar cm naast de abces wond een bultje. Deze heeft hij aangeprikt om te kijken of daar ook pus in zat. Naja nee maar ook geen helder bloed. Dus die houden we in de gaten icm antibiotica.

Bleek dat we dus nog geen antibiotica hadden. Had na z'n opname nog bij de assistente gevraagd of het flesje pijnstilling of antibiotica was. Beide was het antwoord. En ik met m'n domme hoofd heb ook niet verder gekeken bleek dus gewoon alleen pijnstilling te zijn dus pas sinds vandaag antibiotica omdat de da het bij ons nog even checkte. Ggrr volgende keer dus zelf ook maar even dubbel checken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”