Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dino en de dierenvellen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Dino en de dierenvellen

Ongelezen bericht door Judith »

Dino heeft een rare angst. Hij is als de dood voor dieren vellen. Dus een schapenvacht op een stoel, hertenvel als kleed, bekleding van een kruk of stoel van een beest.
Dat is zo eng dat je in een cirkel van 1,5 meter absoluut niet in de buurt durft te komen.

Bij ons in de straat is ook iemand met een jacht? vergunning, zo'n grote pickup truck.
Daar zit geregeld in de achterbak allerlei grote bloedvegen (wrs afgeschoten wild vervoerd oid). Ook dat is volgens Dino dooood eng.

Meer honden met zo'n bijzondere angst?
Afbeelding
Miezemuis
Zeer actief

Re: Dino en de dierenvellen

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Dushi is bang voor vliegen. Als er 1 in huis zit zot ze bibberend en piepend te wachten totdat ik hem gevangen heb.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Judith schreef:Dino heeft een rare angst. Hij is als de dood voor dieren vellen. Dus een schapenvacht op een stoel, hertenvel als kleed, bekleding van een kruk of stoel van een beest.
Dat is zo eng dat je in een cirkel van 1,5 meter absoluut niet in de buurt durft te komen.

Bij ons in de straat is ook iemand met een jacht? vergunning, zo'n grote pickup truck.
Daar zit geregeld in de achterbak allerlei grote bloedvegen (wrs afgeschoten wild vervoerd oid). Ook dat is volgens Dino dooood eng.

Ik vind het niet gek, paarden lopen ook niet graag langs die bakken bij boerderijen waar dode dieren onder liggen voor de Rendac ze ophaald.
Afbeelding
Judith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Judith »

Pemba schreef:
Judith schreef:Dino heeft een rare angst. Hij is als de dood voor dieren vellen. Dus een schapenvacht op een stoel, hertenvel als kleed, bekleding van een kruk of stoel van een beest.

Ik vind het niet gek, paarden lopen ook niet graag langs die bakken bij boerderijen waar dode dieren onder liggen voor de Rendac ze ophaald.
Als ik met hem naar het dorp ga (om mijn man op te halen die bij een restaurant werkt).
Dan loop ik langs een kebab zaak en een Surinamer. Ook daar wil hij zo ver mogelijk uit de buurt blijven. We zeggen ook gekscherend dat hij geen roti of kebab wil worden.
Maar loop ik langs de Indonees of 2 andere restaurants, dan is er niets aan de hand..
Bijzonder toch?
Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lothian »

Dalí stond ooit te bibberen om een enorme slak die een paar meter verderop op een muurtje zat.

Lucca vindt dierenvellen ook niet leuk.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mijn dierenarts vroeger had een soort rariteitenkabinet. Hartstikke leuk, met een verblijfje met (levende :tongue: ) dwergmuisjes, spinnen, een gemummificeerde kat... en een opgezet vosje op de kast.
Mijn hond ging altijd uit z'n plaat tegen dat ding, helemaal woest.

Laatst deed tibbe hetzelfde tegen een hondenknuffel op de kast, dat vind ik toch gekker dan een dood beest :mrgreen:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Aki had dat met schapenvel op de markt als pup, sprong hij ineens een meter achteruit bij die kraam :LOL:
Poep op zijn bal, ook zo vies :pffff:

De aanlegsteigers in de haven, hij wil er altijd zelf op, maar verder dan erop staan doet hij niet, dan kijkt hij over het randje naar het water links en rechts en springt de kade weer op. Dat herhaalt zich trouwens bij al die steigers daar, een stuk of 6 :engel:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Jazzy schrok zich laatst helemaal het apelazarus toen ze in 't donker plotseling een sneeuwpop zag staan in de verte. :LOL:
Na even snuffelen was de angst gelukkig spontaan genezen.
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef: Poep op zijn bal, ook zo vies :pffff:

Ook zo iets ja. Wel poep vreten, maar die poep aan z'n bal is opeens vieze poep :LOL:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:Rondlopen met een vliegenmepper is voldoende om de hele meute in de stress te laten schieten :LOL:
Hier ook :LOL: terwijl ze dat ding nog nooit gevoeld hebben. En als ik wil stofzuigen dan zet ik de deur open zodat ze in de andere ruimte kunnen en dan blijft het zooitje als een debiel die stofzuiger in de weg lopen , nou ja niet allemaal want debiele Dina valt dat ding aan. :piew:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Nova schrikt van haar eigen scheten. Sowieso vindt ze scheten stom. Als iemand een scheet laat gaat ze heel verontwaardigd zitten kijken.
meriam
Zeer actief
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Hier vertrouwen ze de vliegenmepper niet en Cayra is als de dood voor snoeren
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Shib had dat ook bij vellen van dieren. Ook djembes en van die Marokkaanse lampen waren voor hem reden om keihard uit te vallen.
Toen ik nog in Eindhoven woonde zat er een preparateursbedrijf en ik kon echt niet in de buurt van die winkel komen als ik Shib bij had, want hij was doodsbang inclusief blinde paniek...
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Kai is bang voor bloed.
Als ik een keer een bloedneus heb, dan begint hij te krijsen en wil hij alleen maar weg.. bibberen, verstoppen.
Heb ik me een keer in mn vinger gesneden, precies hetzelfde.
Ik merk echt aan hem als ik me weer eens gesneden / gestoten etc. heb...
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Het laten zakken van de gordijnen en het openen van de ramen is voor Oscar de cue om hem te smeren, in hanentred en met gedrongen rug. Deze hond is niet opgegroeid in een huis en snapt op z'n minst het concept van scharnieren niet, neusfluitend bij de slaapkamerdeur die een beetje open is. Loulou daarentegen staat voor niets, maar die is dan weer bang voor vuurwerk.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Vaatwasserangst (als de vaatwasser aan staat) :blauwoog: dat is knap vervelend kan ik je zeggen. :Q:
dagmar88
Zeer actief

Ri@nne schreef:Kai is bang voor bloed.
Als ik een keer een bloedneus heb, dan begint hij te krijsen en wil hij alleen maar weg.. bibberen, verstoppen.
:mrgreen: De huskies komen je verzorgen. Ook met een ontsteking, ze grijpen je letterlijk vast en je doet het er maar mee.
De Naap ruikt een bultje in je oksel twee weken voor je iets ziet.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

:LOL: Hier hetzelfde. Mayke gaat niet schreeuwen maar gaat eerst heel bezorgd eraan ruiken en daarna probeert ze de geur 'uit te spugen' met een schuimende bek van afschuw.
Ik vind het heel eigenaardig, maar 1 druppel bloed is genoeg om dr te laten griezelen.
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Beelden en bomen die afwijken (grote tak er aan, te scheef, etc.). Dan gaat ze blaffen en grommen en sjeest ze er hard langs
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Tess is bang voor (potentieel) gladde vloeren. Vorige week liep ik door de intratuin en plots ging ze in de ankers. Verandering van vloer en madam wilde niet meer. Mensen vroegen zich echt af waar ze last van had en ik maar antwoorden "het is een faaase" :LOL:
Zo ook gisteren bij de dierenarts. Ze wilde niet mee naar binnen...
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Bluf kon er niet tegen als mijn vader kuchte of hoestte :19: dan keek ze hem zo aan :80: , ging in haar achteruit en dan ergens in een hoekje liggen en hem maar aan blijven staren.

Oh en als mijn vriend naar voetbal kijkt, daar kan Jol niet tegen.. die gaat dan snel ergens in een hoekje liggen of onder mijn voeten.
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

dagmar88 schreef:
:mrgreen: De huskies komen je verzorgen. Ook met een ontsteking, ze grijpen je letterlijk vast en je doet het er maar mee.
De Naap ruikt een bultje in je oksel twee weken voor je iets ziet.

Da's best handig..
Paisley schreef:

:LOL: Hier hetzelfde. Mayke gaat niet schreeuwen maar gaat eerst heel bezorgd eraan ruiken en daarna probeert ze de geur 'uit te spugen' met een schuimende bek van afschuw.
Ik vind het heel eigenaardig, maar 1 druppel bloed is genoeg om dr te laten griezelen.
Pixie snapt ook echt niks van het gedrag van Kai.. maar hij meent t heel echt!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Yara vindt het vreselijk als een van ons moet niezen. Dan springt ze van de plek waar ze lag weg, en rent naar de andere kant van de kamer. Oh, en de stofzuiger is ook eng, dus ze mag altijd naar boven van me als ik beneden stofzuig.
Een plastic zakje in het donker is ook iets om flink naar te blaffen.
Jamie vindt van die trappen waar je doorheen kan kijken, en dat soort bruggetjes echt heel eng. Daar loopt hij niet overheen.
Afbeelding
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Crescent schreef:Het laten zakken van de gordijnen en het openen van de ramen is voor Oscar de cue om hem te smeren, in hanentred en met gedrongen rug. Deze hond is niet opgegroeid in een huis en snapt op z'n minst het concept van scharnieren niet, neusfluitend bij de slaapkamerdeur die een beetje open is. Loulou daarentegen staat voor niets, maar die is dan weer bang voor vuurwerk.
:LOL: Emma snapte dit ook niet. Ik heb haar uiteindelijk na 6 jaar maar geleerd dat je een deur kan bewegen maar ze vindt het nog steeds spannend dus liever heeft ze dat ik het doe. Als ik te lang wacht geeft ze hem zelf een zetje.

Haar grootste fobie is nog steeds alles dat te maken heeft met licht. Blinkende lampjes bijvoorbeeld of lichtvlekken en schaduwen op de muur. Het is ondertussen een stuk minder extreem gelukkig maar het gaat nooit helemaal weg geloof ik. :oeps:
Telefoons en camera's vindt ze binnen ook vreselijk, die kunnen flitsen namelijk :tongue: . Ik kan binnen alleen heel sneaky filmpjes maken want als ik een camera of telefoon op haar richt dan smeert ze hem gelijk. :19:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
dagmar88
Zeer actief

Niika88 schreef:sneeuwmannen... Elba is bang voor sneeuwmannen... :oohja:

Gelukkig zijn ze allemaal al weer gesmolten
Charlie stiekem ook, ze wordt er heel boos op en maakt ze liefst met de grond gelijk.
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Nanna schreef:Rondlopen met een vliegenmepper is voldoende om de hele meute in de stress te laten schieten :LOL:
Ik heb Zappa nooit het commando "uit de kamer" hoeven aan te leren. Die is fluks verdwenen als ik de vliegenmepper oppak. En dat heeft niets met de vliegen te maken. Het ding is eng! Als ik het beest nu afgeranseld had met een vliegenmepper zou ik het nog kunnen begrijpen. Hij is overigens niet bang voor vliegen.
Oh, het geluid van plakband dat van een rol wordt getrokken is ook heeeeeel eng. :mrgreen:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Droef is bang voor een boterham/diepvrieszakjes. Hij is ooit een keer geschrokken toen Jeroen een zakje van de rol aftrok. En nu loopt hij dus weg zodra we een zakje van de rol willen afhalen. Voor de rest kan ik alles doen met het rolletje en als ik het rolletje weg gooi gaat hij het nog halen ook maar het er af trekken is een reden om even afstand te nemen. Daarna komt hij overigens meteen weer terug.

Bij vuilniszakken heeft hij er dan weer geen last van.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Als Izzy slaapt en ik hoest (hoe zachtjes ook want ik weét wat ze ervan vindt) schiet ze in blinde paniek de bank af, ze kijkt niet waar ze heen rent en crasht uiteindelijk altijd tegen het tafeltje of een poef aan. De stofzuiger is ook een dingetje waar ze het allebei niet op hebben, maar van Sofi heb ik het idee dat ze meer achter Izzy aanrent omdat dat wel lachen is. Voor de rest eigenlijk niks. Ja stroomdraden die een gebied afbakenen, maar ze hebben allebei heus wel door dat, als ze er niet tegenaan lopen, het allemaal niets aan is. Geen hele rare dingen dus.
Izzie_Anneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Izzie_Anneke »

Ik heb een blauw schaap in de tuin staan, Izzie heeft het ding de eerste weken doof geblaft. Ze dorstte er echt niet in de buurt te komen.

Nu hebben ze vriendschap gesloten en ligt Iz het liefst in het hoekje van de tuin tegen het schaap aan :I:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Manu is als de dood van balonnen. Hij is met alles vreselijk dapper maar van balonnen is ie vreselijk bang. Oh en een bierflesje openen is ook reden om je heel verontwaardigd aan te kijken en borstelend de kamer te verlaten.
Uma vindt het doodeng als je niest. Die gaat gelijk bibberend in haar mand liggen. Gelukkig herstelt ze snel.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”