Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kauwsnacks

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
Aantal honden: 2

Kauwsnacks

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Dit is voor mij een compleet nieuwe wereld na tandloze Faye :mrgreen:

Ik ben op zoek naar tips voor kauwsnacks voor kleine honden. Snacks waar ze lang over doen, snacks die ze in een minuut of tien ophebben en snacks die zo op zijn mag allemaal. Zo geef ik altijd een snack waar ze even mee bezig zijn voor ik van huis ga maar ook wel eens gewoon tussendoor.

Liefst de meer natuurlijke snacks. Wat ik wel al ken zijn stukjes runderlong, dat was voor Faye een mooie zachte snack waar ze lang over deed maar honden met tanden hebben die binnen een minuut op ben ik al achter. Pensstaafjes zijn trouwens niet eetbaar vinden ze hier.

Dus als iemand tips heeft. Wat is bij jullie honden favoriet? Ik ben benieuwd!

Afbeelding
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Kauwsnacks

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik bestel veel bij bullepees.nl
Bijvoorbeeld lamskophuid of bullepeesstukjes of koeienuier zijn ze dol op. :D
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Churpi en runderkophuid gaan hier het langste mee. Zeker bij de oude dame gaan die dagen/weken mee.
De jongere doen er een avond mee, de churpi krijgen ze maar af en toe want anders wordt het heel duur.

Voor de rest kippen poten, Bulle pees, die huid rolletjes, paarden Achilles,... De honden krijgen altijd iets als ze de kennel in gaan dus daar staat een emmer met vanalles en nog wat in.

Hondshaai wil ik ook nog eens proberen, maar dat hou ik voor wanneer het terug mooi weer wordt want vrees voor de geur.
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

We moeten echt die wandeling even plannen :ok: Heb wel wat probeerspul voor je!
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Kophuid en bullepees is hier favoriet, maar ik koop dat maar heel beperkt. Mijn honden zijn er binnen een kartiertje mee klaar en het is best prijzig.
Maar met zo'n kleintje zal dat niet zo snel gaan.

Ik koop ook graag runderoren voor ze. Die vinden ze ook heerlijk en gaan langer mee, maar er komt wel een verschrikkelijke stank vanaf (van bullepees en kophuid ook trouwens) maar ik vind dat niet zo erg.
Afbeelding
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Hier zijn ze gek op eendennekken en ander gedroogd vlees.
Doutze is erg blij met haar gewei, Aismee ziet dat niet als iets eetbaars. ;-)

Waar ze beiden dol op zijn, zijn de Renske Konijnenvleesstrips. Maar die zijn wel zomaar op.
Renske noemt dat ook kauwstaafjes maar 't is behoorlijk vlot weg hier.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik zou eerst rustig uitzoeken wat ze "tandeloos" nog wegkrijgt. Door zelf te drogen kun je kijken wat lukt, en de "hardheid"/ "droogheid" zelf aanpassen.

Suzanne
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

~Suzanne~ schreef:Ik zou eerst rustig uitzoeken wat ze "tandeloos" nog wegkrijgt. Door zelf te drogen kun je kijken wat lukt, en de "hardheid"/ "droogheid" zelf aanpassen.

Suzanne
even goed lezen, het gaat erom dat haar vorige hond tandeloos was en juist haar nieuwe hondje niet, die kan juist wel kauwen.

ik bestel via het barfplaatsforum mijn kauwspul. nu wacht er in nl ook weet een voorraad op me. Veel runderkophuid, dat is goedkoper dan bullepees en gaat langer mee
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Hier vinden ze alles even lekker, zoals runderoren, konijnenoren, gedroogde runderluchtpijp, runderkophuid, gedroogde zalmhuid... Het is allemaal wel snel op. Een gedroogde kippennek of kippenvoetje is hier helemaal hap-slik-weg, alleen Amoz doet overal wat langer over. Amy en Taartje hebben vrij veel kauwbehoefte en daarvoor liggen hier altijd nylabones.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ik droog zelf veel geelhaar en luchtpijpen.
Geelhaar , een grote , doen ze wel langer over ook de de groters maar luchtpijp is wel weer zo op.
Maar die maak ik ook meer voor Micron omdat hij er zo dol op is.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb altijd diverse dingen in huis en gooi dat in een bak (goedkope van de action). Wanneer ze wat lekkers krijgen mogen ze vaak zelf uitzoeken. Bak op de grond en kiezen maar. Finn gaat dan echt alles af en kiest iets. Tess is nog een beetje van pakken wat het eerst voor je neus komt, om dan te bedenken dat dat andere toch eigenlijk lekkerder was :mrgreen:

Ik haal het meestal op wedstrijden, dat zijn vaak wat grotere hoeveelheden en dat is iets voordeliger. Van konijnenoren tot kamelenluchtpijp en runderblaas. Ik verbaas me steeds minder over wat je krijgen kan :tongue: Oh en hoefjes. Hier liggen standaard hoefjes door de kamer en daar wordt dagelijks gebruik van gemaakt.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Lamsluchtpijpjes worden hier erg geliefd!
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Eendenvleugels, kalkoennekken, eendennekken, rundernekspier, hertennekspier, bullenpees, runderkophuid (met haar), runderoren (met haar) en varkensoren zijn hier erg geliefd.
Mijn honden zijn niet heel gulzig en behoorlijk kieskeurig, maar bovenstaande vinden ze erg lekker, zelfs Manu. Vooral over de nekspier en bullenpees doen ze erg lang.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Bij Hippo ging niks lang mee... Waar de mechels echt 30-60min doen over zo'n grote kophuidplaat, daar deed Hippo echt 10min over. Met luid gekraak vermorzelde hij zowat alles in no time en probeerde het dan ongekauwd door te slikken.

Hier geef ik meestal van die dikke kauwstaven, runderhoefjes (die meuren wel echt naar pis/stront als ze erop kauwen), runderluchtpijp en grote stukken runderkophuid. De kleinere dingen bestel ik bijna niet meer, dat is zo hap-slik-weg dat ik het zonde vind van het geld (eend, kip, long, lever, oren etc).
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Hilly45 »

maart schreef:Churpi en runderkophuid gaan hier het langste mee. Zeker bij de oude dame gaan die dagen/weken mee.
De jongere doen er een avond mee, de churpi krijgen ze maar af en toe want anders wordt het heel duur.

Voor de rest kippen poten, Bulle pees, die huid rolletjes, paarden Achilles,... De honden krijgen altijd iets als ze de kennel in gaan dus daar staat een emmer met vanalles en nog wat in.

Hondshaai wil ik ook nog eens proberen, maar dat hou ik voor wanneer het terug mooi weer wordt want vrees voor de geur.
Ik heb nog nooit van Churpi gehoord. :O:
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ik ben er best tevreden van, alleen pokke duur.
Voor mijn oudje niet erg, die doet er echt lang mee en voordeel is dat het niet stinkt of 'vuil' wordt, dus dat is aangenaam om te laten liggen dan.

De 2 andere bijten er echter wel stukken vanaf, knoei hard, maar kapot moet het... Dus ze krijgen het af en n toe eens, dan neem ik de grootste maat en verplicht de honden van er 2 weken te doen (en dan krijgen ze hem 1 avond per week : F: ) maar ze zijn er wel gek op.
Hilly45
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schapendoes

Ongelezen bericht door Hilly45 »

maart schreef:Ik ben er best tevreden van, alleen pokke duur.
Voor mijn oudje niet erg, die doet er echt lang mee en voordeel is dat het niet stinkt of 'vuil' wordt, dus dat is aangenaam om te laten liggen dan.

De 2 andere bijten er echter wel stukken vanaf, knoei hard, maar kapot moet het... Dus ze krijgen het af en n toe eens, dan neem ik de grootste maat en verplicht de honden van er 2 weken te doen (en dan krijgen ze hem 1 avond per week : F: ) maar ze zijn er wel gek op.
Waar koop je het dan?
Afbeelding
maart
Zeer actief

Ik heb ze het goedkoopste tot nu toe gevonden bij eko4petz

https://www.eko4petz.nl/a-44915569/chur ... escription
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ben nog nooit iets tegen gekomen waar lana het langer mee doet dan hooguit een paar uur.
alles wordt binnen no time grondig opgeknaagd, het hardste spul is voor haar kaken niet bestand en iets wat ze niet zo blieft verdwijnt onder de grond,
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Hilly45 schreef:
maart schreef:Churpi en runderkophuid gaan hier het langste mee. Zeker bij de oude dame gaan die dagen/weken mee.

Ik heb nog nooit van Churpi gehoord. :O:
Ik heb er tot deze week ook nooit van gehoord, tot afgelopen woensdag toen heb ik ze gelijk besteld (kerst komt eraan, dus ach).
Ze mochten donderdag gelijk even proberen en beide dames vonden het wel wat.

Juno bijt er ook stukken af, Shelly "sopt" er meer mee :wink:
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Owh en voor kauwspul haal ik ook meestal op wedstijden, of ik vraag 1 van mijn trainers die regelmatig naar de groothandel gaat en dan nog wat leuks meeneemt voor me :wink:

Oren, luchtpijp, geelhaar, kophuid, bullepees, pens, gedroogde vishuiden, ze vinden het allemaal heerlijk. Laatst had ik ergens gedroogde reekalfribben (ofzo), moet ik nog eens terug zien te vinden want die waren ook wel heel erg favoriet hier :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Kauwplaten is t enige waar ze langer als 1 dag mee doen. Verder krijgen ze bullepezen, runderoren met vacht, doen ze ook een minuut of 10 mee, etc
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

malinois schreef:Kauwplaten is t enige waar ze langer als 1 dag mee doen. Verder krijgen ze bullepezen, runderoren met vacht, doen ze ook een minuut of 10 mee, etc
Ik zie in jouw berichten vaker het woord kauwplaten, maar wat is dat eigenlijk?

Ontopic:
Ik bestel ook vaak bij http://www.bullepees.nl en dan vooral de runderstukken (dat zijn dunne rundvleesplakjes), bullepees, luchtpijp (daar doe ik de KVV nog weleens in) en koeienuier.
Verder zijn ze hier dol op gedroogde konijnenoren en ook gedroogde zalmhuid.

En qua vers knaagspul krijgen ze kippenkarkas/vleugels/nekken en lamsribben/staarten.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
malinois
Zeer actief
Contacteer:

petra1 schreef:
malinois schreef:Kauwplaten is t enige waar ze langer als 1 dag mee doen. Verder krijgen ze bullepezen, runderoren met vacht, doen ze ook een minuut of 10 mee, etc
Ik zie in jouw berichten vaker het woord kauwplaten, maar wat is dat eigenlijk?

Ontopic:
Ik bestel ook vaak bij http://www.bullepees.nl en dan vooral de runderstukken (dat zijn dunne rundvleesplakjes), bullepees, luchtpijp (daar doe ik de KVV nog weleens in) en koeienuier.
Verder zijn ze hier dol op gedroogde konijnenoren en ook gedroogde zalmhuid.

En qua vers knaagspul krijgen ze kippenkarkas/vleugels/nekken en lamsribben/staarten.
Ik heb de grootste altijd

Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
petra1
Zeer actief

Oeh, dat ziet er uit als iets wat in ieder geval Teun wel zou willen proberen.
Waar haal/bestel je dat?
Afbeelding

HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Hoefjes zijn ze hier dol op, ik minder ivm de geur. Maar ach. Ze doen er lekker lang mee. Zodra er maar een klein stukje over is gaat dat weg.
Chew-eez (witte runderhuid repen) vinden ze ook heerlijk, duurt maximaal een paar minuten hier.
Gedroogde nekjes, luchtpijp, bullepees, dat soort dingen vinden ze ook erg lekker.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

petra1 schreef:Oeh, dat ziet er uit als iets wat in ieder geval Teun wel zou willen proberen.
Waar haal/bestel je dat?
Ik koop t bij Novivit (vriendin van me) maar ze verzend t inmiddels al door heel Europa :)

https://www.facebook.com/NovivitZevenbergen/
Afbeelding
runninggirl
Zeer actief

Ongelezen bericht door runninggirl »

malinois schreef:
petra1 schreef:Oeh, dat ziet er uit als iets wat in ieder geval Teun wel zou willen proberen.
Waar haal/bestel je dat?
Ik koop t bij Novivit (vriendin van me) maar ze verzend t inmiddels al door heel Europa :)

Ik heb ze toevallig ook laatst besteld. Ook de kleintjes bevielen hier prima, ze deden er denk ik 2x 30 minuten mee (ik ruim het op na een half uurtje en dan de volgende dag mogen ze weer). De kleine wel een stuk langer en Mahru was weer wat sneller maar ik vind het prima lang genoeg!
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Wow, echt al heel veel dingen die ik nog niet kende. :cheer:
Ik krijg ook al wat probeerspul, heel erg lief en fijn! Kan ik kijken wat madam lekker vindt en dan dat bestellen. Ik ben erg benieuwd. :D
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
petra1
Zeer actief

malinois schreef:
Waar haal/bestel je dat?

Dankjewel! Ik heb al even gekeken en ga in januari zeker een bestelling doen!
Die hele grote zijn voor mijn honden te groot, daar doen ze maanden mee haha.
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Voeding”