Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Afvallen met een stoorzender in huis
Moderator: moderatorteam
- Pax-Dracona
- Actief
- Aantal honden: 2
Afvallen met een stoorzender in huis
Dana is op dit moment te zwaar en moet afvallen. Nu zit ik met een huisgenoot (mijn moeder) die dit heel lastig vindt. Dwz, zolang Dana lekker in haar mand blijft is er niks aan de hand, maar zogauw ze om eten komt vragen is het 'zielig en nadelig voor onze band want ze vertrouwt me'. Ja, ik heb al verschillende discussies op oplopend geluidsniveau gevoerd :/ bijkomend nadeel is dat ik veel werk en dat Dana en moeder dus veel samen zijn.
(Voor de beeldvorming: ik had van die super mini snacks gekocht, blokjes van een halve centimeter. Als compromis, zodat ze haar toch wat kon geven gedurende de dag. Blijkt nu dat ze haar er 6 per keer geeft, omdat 'Ze aan 1 toch geen zak heeft?'
Ik zoek dus een manier van voeren waarbij Dana dus zo min mogelijk honger heeft. Ze krijgt nu de helft van haar eten, aangevuld met sperziebonen.
Een oude buurman heeft zijn veel te vette teckel op normaal gewicht gekregen door een grote pan met zilvervliesrijst te koken, hier kip en verschillende groentes doorheen te gooien en dit in kleine porties te geven. Maar ik dacht juist dat rijst aanzette?
Ik heb ook al rondgekeken hier en zag dieetvoeding (Sanimed) en overweeg deze te kopen. Ik las alleen dat je dan alleen dat voer mag geven, anders werkt het niet optimaal?
Wie helpt me op weg?
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
(Voor de beeldvorming: ik had van die super mini snacks gekocht, blokjes van een halve centimeter. Als compromis, zodat ze haar toch wat kon geven gedurende de dag. Blijkt nu dat ze haar er 6 per keer geeft, omdat 'Ze aan 1 toch geen zak heeft?'
Ik zoek dus een manier van voeren waarbij Dana dus zo min mogelijk honger heeft. Ze krijgt nu de helft van haar eten, aangevuld met sperziebonen.
Een oude buurman heeft zijn veel te vette teckel op normaal gewicht gekregen door een grote pan met zilvervliesrijst te koken, hier kip en verschillende groentes doorheen te gooien en dit in kleine porties te geven. Maar ik dacht juist dat rijst aanzette?
Ik heb ook al rondgekeken hier en zag dieetvoeding (Sanimed) en overweeg deze te kopen. Ik las alleen dat je dan alleen dat voer mag geven, anders werkt het niet optimaal?
Wie helpt me op weg?
- kipo
- Zeer actief
Re: Afvallen met een stoorzender in huis
Ik voer die Sanimed, en een goeie handvol (andere) brokjes of ander lekkers tijdens de wandelingen en zo nu en dan een stuk luchtpijp of kophuid. En dan ook nog regelmatig en scheut karnemelk of een eitje en de dames pikken ook nog wel eens van Pol of van de kinderen.Pax-Dracona schreef:Dana is op dit moment te zwaar en moet afvallen. Nu zit ik met een huisgenoot (mijn moeder) die dit heel lastig vindt. Dwz, zolang Dana lekker in haar mand blijft is er niks aan de hand, maar zogauw ze om eten komt vragen is het 'zielig en nadelig voor onze band want ze vertrouwt me'. Ja, ik heb al verschillende discussies op oplopend geluidsniveau gevoerd :/ bijkomend nadeel is dat ik veel werk en dat Dana en moeder dus veel samen zijn.
Wie helpt me op weg?
Linda is 11 kg afgevallen in het eerste halfjaar.
En wat je moeder betreft, kun je niet en maximum hoeveelheid snoep per dag klaarzetten? Als dat op is, is het op. Dan kan ze het in 1x of in 25x geven, dat mag ze zelf weten, maar op=op.
- dagmar88
- Zeer actief
Gewoon portioneren. En als het kan meer kilometers maken.
Zet een bakje met snoep neer zoveel als dat ze die dag mag hebben. Op is op.
Je kunt ook kijken naar het soort snoep. Gedroogde long of koolvis zet natuurlijk stukken minder aan dan funtastix
Als je denkt dat ze honger heeft kun je natuurlijk light voer geven. En uiteraard gewoon snoepjes.
Vers is als dat kan ook een goede optie. 100 gram brok staat (even heel algemeen hoor) gelijk aan 200 gram vers.
Daarbij zorgt barf langer voor een vol gevoel.
Zet een bakje met snoep neer zoveel als dat ze die dag mag hebben. Op is op.
Je kunt ook kijken naar het soort snoep. Gedroogde long of koolvis zet natuurlijk stukken minder aan dan funtastix

Als je denkt dat ze honger heeft kun je natuurlijk light voer geven. En uiteraard gewoon snoepjes.
Vers is als dat kan ook een goede optie. 100 gram brok staat (even heel algemeen hoor) gelijk aan 200 gram vers.
Daarbij zorgt barf langer voor een vol gevoel.
-
- Zeer actief
Light voor, heb je soms ook in grote brok, klein zakje voor het zo voeren en een handje in de bak ( light voer) hebben ze vaak wat minder honger...... en dan maar wat minder snel, vaak lukt het even goed wel.........
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Alle koekjes weggooien of verstoppen n de potten vullen met haar gewone brokken.
Dus ipv koekjes krijgt ze brokjes. En haar maaltijd aanpassen
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, zo zou ik het ook doen.Lucia schreef:Alle koekjes weggooien of verstoppen n de potten vullen met haar gewone brokken.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
DitLucia schreef:Alle koekjes weggooien of verstoppen n de potten vullen met haar gewone brokken.

- annnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje
- Aantal honden: 2
Er worden enkele goede tips gegeven, maar om eerlijk te zijn zou ik ook woest worden op ma. Mijn hond, mijn regels grrrrrrr
- dagmar88
- Zeer actief
cooperv schreef:Er worden enkele goede tips gegeven, maar om eerlijk te zijn zou ik ook woest worden op ma. Mijn hond, mijn regels grrrrrrr
Dan moet je vooral lekker alleen wonen en je hond zelf verzorgen.
Moeder zit er de hele dag mee, de hond is vast blij gezelschap te hebben tijdens werkuren.
Als het zo makkelijk op te lossen is, moet je niet moeilijk gaan doen,. Daarvoor is een strak hondenlijntje niet belangrijk genoeg.
Ze moeten nog met elkaar leven.