Twee jaar geleden kwam ze op mijn pad, een klein ouder hondje genaamd Bella. Al het getob of ik het wel of niet moest doen, een eigen hondje, was hier op het forum te lezen. En wat ben ik blij dat de mensen die voor haar zouden komen kijken steeds afzeiden en ik uiteindelijk voor haar ben gegaan. Januari 2016 is ze bij mij komen wonen en kreeg ze haar nieuwe naam Faye. Mijn eerste eigen hondje, wat paste ze perfect bij mij

Wel bleek al gauw dat ze nog ouder was dan gedacht. Dat vond ik niet erg, want ik ging bewust voor een oudje. Maar toch ging het wat sneller dan verwacht. Een half jaar terug had ik nog een topic geopend in medisch of ik haar nog beter kon ondersteunen dan ik al probeerde. Ze zag en hoorde steeds slechter en ze kon niet meer zonder pijnstilling voor haar pootjes. Maar ze was nog erg vrolijk en zoals ik toen al aangaf was het haar tijd zeker nog niet. Helaas kwam mijn voorspelling wel uit.
Een aantal weken terug heb ik met de dierenarts uitgebreid gesproken over Faye. De pijnstilling voor haar poten is verhoogd maar verder kwam het er eigenlijk op neer dat ik al alles deed om het haar zo fijn mogelijk te maken. Maar ook dat er iets is waar we geen invloed op hebben, het seizoen. De winter is namelijk echt niet Faye haar seizoen en de tweede winter viel haar een stuk zwaarder dan de eerste toen ze net bij mij was en nu gingen we de derde winter in. Ze zag niet goed meer en in het donker al helemaal slecht, dat terwijl het nu erg vroeg donker is. En het is erg koud en nat, ook iets waar Faye niet van hield. Dat heeft ervoor gezorgd dat Faye de lol langzaam begon te verliezen. Haar leventje bestond uit slapen, eten, knuffelen en wandelen (of eigenlijk scharrelen van graspol naar boompje) en het wandelen leverde dus niet altijd meer veel plezier op. Daardoor heb ik de ongelofelijk moeilijke keuze gemaakt om haar te laten gaan, nog voordat ze echt de lol zou verliezen en het weer nog slechter zou worden. Een enorm pittige beslissing, maar de enige juiste voor Fayetje..
Mijn lieve omaatje Faye, bijna twee jaar enorm van en met haar mogen genieten. Mijn perfecte eerste hondje

door Ron Baltus, afgelopen zomer