Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De rattenvangers van New York

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

De rattenvangers van New York

Ongelezen bericht door wolvster »

Het artikel stamt uit maart 2017, maar ik zag hem zo gauw niet tussen de zoekresultaten staan.

Deze rattenbrigade helpt New York van zijn ratten af.
Meet the fearless dogs solving NYC's rat problem
By Leah Bitsky March 23, 2017 | 12:55pm | Updated

The Ryder’s Alley Trencher-fed Society, more commonly known as R.A.T.S., is a group of vigilante pups and their devoted owners who venture out into the dark New York City streets for the sole purpose of tracking and killing pesky rodents.

“Terriers have an innate sense to do this, it’s in their genes,” Rat Master and R.A.T.S. founder Richard Reynolds told The Post.

The group goes out as often as possible and always responds to any citizen’s call, never accepting money, and almost always delivering results.

Every so often, a city official whispers in their ear about a rat problem area and R.A.T.S. shows up to get the job done.

“We have a policy, any time we get a call or an email or anything, we at least go check it out,” Reynolds said. They’re willing to make house calls, and typically make it out as a group about once a week.

R.A.T.S. has been around for more than 25 years, but rat hunting for terriers and dachshunds, which make up the group, is nothing new.

Historically, these canines were bred to sniff out rats and eradicate them. Even Teddy Roosevelt’s terrier, Scamp, used to hunt rats in the White House cellars and lower floors, as mentioned in “Theodore Roosevelt’s Letters to His Children.”

By going out into the vermin-infested alleys and garbage heaps of New York, the owners enable their dogs to fulfill what they were born to do. It’s less about killing rats and more about their dogs’ delight.

“They think hunting is just fabulous,” Dr. Trudy Kawami, who started taking her wire-haired dachshunds to Prospect Park 30 years ago to sniff out rodents with the group, told The Post.

While these bad-to-the-bone dogs require training in order to learn how to properly kill each rat without any bloodshed (this entails shaking the rat and breaking its neck), the pack creates their own technique in the actual hunt.

“There’s a very definite synergy between the dogs,” Reynolds said. “Dogs tend to have jobs that they pick out for themselves, sometimes based on their physical characteristics.”

For example, the short-legged dachshunds are much more apt to hunt in garbage bags or go into closed areas to bolt rats out, whereas bigger terriers by their nature tend to wait outside the back door to catch and destroy any pests that might come running.

Though these rodent-fighting pooches are superheroes to the city under the shield of the night sky, by no means do they have normal Clark Kent-ian jobs by day.

Reynolds told The Post that half the dogs are show champions, one therapy pup is busy being read to at the library by children, and another stars in the film “Five Flights Up” alongside Diane Keaton and Morgan Freeman.

“All of these dogs are multipurpose,” Reynolds said. “They’re kind of really valuable members of society and you treat them accordingly.”

That is why one of R.A.T.S.’ top priorities is keeping their furry friends safe.

The group will only go out with eight dogs at a time, always with a veterinary technician present. One of the group’s only expenses was a top-notch first aid kit.

Rat bites are frequent on hunts, and often there is so much blood spatter, there’s no telling if the blood belongs to the rats or the dogs. Additionally, with the recent outbreak of leptospirosis, one can never be too careful.

But despite the risks, the rat-catching mongrels are never scared.

“Fear is not a part of the equation,” Reynolds said. “Rat bites are nips, and to a terrier, all that does is make them more determined.”

In a dog-eat-dog world, R.A.T.S. has managed to stay afloat for decades by avoiding drama that tears other organizations apart.

“We try to avoid rules, regulations, money conflict, all of those things,” Reynolds said. “It’s all about keeping happy, healthy working dogs, and as long as we do that, everything is fine.”
Video in de LINK
Neeltje

Re: De rattenvangers van New York

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ze hebben het hier wel gedaan met en verminderen van de konijnenpopulatie met jack russels. De ratten telen ook hier welig in het hele dorp.
janeway
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door janeway »

het is idee is leuk. Maar ratten en ziektes ed. Weet niet of ik daar mijn hond aan bloot zou stellen.
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik roep het al jaren. Al is het maar om de verschrikkelijke lijmplanken te vermijden.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

janeway schreef:het is idee is leuk. Maar ratten en ziektes ed. Weet niet of ik daar mijn hond aan bloot zou stellen.
Aan de foto te zien doe je dat al. Brugje , water = ratten.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
annnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan en een Vuilnisbakje

Ongelezen bericht door annnie »

ik heb hier op de bank ook een dame liggen die dat wel leuk werk zou lijken. Ze mag soms mee naar atelier voor de muizen, maar die lopen natuurlijk alleen rond als ik haar niet bij me heb :(
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Aah, zo'n bedlington :I:
janeway
Zeer actief

Ongelezen bericht door janeway »

bouvierpoedel schreef:
janeway schreef:het is idee is leuk. Maar ratten en ziektes ed. Weet niet of ik daar mijn hond aan bloot zou stellen.
Aan de foto te zien doe je dat al. Brugje , water = ratten.
Ja maar bijten.. mwa net iets te..
[/list]Koda heeft ook een facebookpagina

Afbeelding
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Wat zou eigenlijk het meest geschikte erfhondje zijn als rattenvanger. Ik heb altijd gedacht er een parson russell voor te nemen, of eventueel een Jack. Maar er komen in dit filmpje allerlei soorten langs. Moet in principe tevreden zijn met 3x20 minuten uitlaten en honkvast zonder alles hermetisch af te moeten zetten, onbeperkt toegang tot het erf. Moet vooral ook erg effectief zijn, ter vervanging van gif.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Leuk voor een hond:

DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nanna schreef:Al zijn het volgevreten bankhangers, het instinct blijft.
Simone was ook zo'n rattenkiller.
Amy ook. Laatst ving ze er één tijdens de speurles. Was binnen een seconde gebeurd, zij bijt alles wat ze te pakken krijgt meteen dood. Niks geen bloedspetters ook, dat gebeurt heel clean allemaal.

Ik denk dat Amy heel blij zou worden van zo'n bijbaantje, maar ik vind het zelf iets minder leuk. :blauwoog:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Dirk heeft gesolliciteerd :lol1: :lol1: die zou het geweldig vinden :tongue:
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

in de tijd dat we nog varkens hadden, waren hier ook wel ratten, zolang ze leefden, want
onze jack Russel was een meester in het vangen van ratten, mollen en ander ongedierte,
ook waren onze staby s niet vies van een enge knager, die brachten ze mij zelf tot in huis,
om triomfantelijk hun buit te laten zien.
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

billy schreef:Dirk heeft gesolliciteerd :lol1: :lol1: die zou het geweldig vinden :tongue:
:LOL: Dirk z’n droombaan!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Een oude kennis van mij deed dit werk met zijn Duitse Jachtterriers, jeetje wat een fannatieke krengen waren dat zeg.. Napoleon vindt dit ook wel wat denk ik.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Ik vraag me af of Murdock ze echt zo dood zou schudden. Jagen, jazeker, maar zo doodmaken? Ik weet het niet.
Hij heeft nog nooit de kans gehad (of genomen?) iets te killen en ik ben niet van plan het uit te proberen eigenlijk.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Domor schreef:Wat zou eigenlijk het meest geschikte erfhondje zijn als rattenvanger. Ik heb altijd gedacht er een parson russell voor te nemen, of eventueel een Jack. Maar er komen in dit filmpje allerlei soorten langs. Moet in principe tevreden zijn met 3x20 minuten uitlaten en honkvast zonder alles hermetisch af te moeten zetten, onbeperkt toegang tot het erf. Moet vooral ook erg effectief zijn, ter vervanging van gif.
Met name de kleinere Terriertjes zijn er uitermate geschikt voor. Zelf heb ik goede ervaringen met Foxterriërs en een Dwergschnauzer. Teckels doen het ook uitstekend, voor de veiligheid van het hondje liever geen Dwergteckel. Ze hebben vanwege hun geringe gewicht moeite met het schudden van volwassen ratten. Incidenteel is dat geen probleem maar voor beroepsmatige inzet liever niet.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

jvanringen schreef:
billy schreef:Dirk heeft gesolliciteerd :lol1: :lol1: die zou het geweldig vinden :tongue:
:LOL: Dirk z’n droombaan!
Zouden mijn honden ook leuk vinden. Mijn vorige Pinschers hadden zo rat zo dood.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”