Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooienmiddel

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Demi »

De honden die ik nu heb zijn nog nooit behandeld met een vlooienmiddel en ik ben er ook helemaal niet in thuis.

Afgelopen weekend hadden we en hondenwandeling met 14 honden met vrienden. Hartstikke leuk, alle honden konden het leuk met elkaar vinden, voor herhaling vatbaar.

Maar nu kreeg iedereen die meegewandeld was vanochtend een berichtje van iemand die meegelopen had, dat ze vergeten was om te vermelden dat haar beide honden vlooien hadden en daarvoor nog niet behandeld waren... Mijn reactie hou ik maar even voor me :F:

En vooral Dopey is constant aan het spelen geweest met juist die 2 honden. Ik merk niets aan mijn honden, ook niet met een vlooienkam, maar ik wil toch wat in huis hebben voordat ze misschien well besmet met vlooien zijn.

Moet ik ze preventief behandelen? Of kan het ook zo zijn dat ze geen vlooien hebben van de 2 honden? En wat is een veilig middel om te gebruiken? Ik vind het allemaal gif, maar goed vlooien wil ik natuurlijk
ook niet. Ik heb regelmatig gelezen dat Seresta gevaarlijk is?
Wat zijn jullie ervaringen met vlooienmiddelen en werkt dat goed?
En het lijkt mij toch dat ze gaan krabben/bijten als ze vlooien hebben?

Nou ja zoals jullie al kunnen lezen ik heb er echt geen verstand van :blauwoog:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Re: Vlooienmiddel

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

de seresto vlooien en teken band bevalt mij uitstekend, Lana heeft hier geen last van ondervonden,
de vlooien pipetjes vond ik vroeger minder, want mijn honden konden hier niet tegen, kregen last van haaruitval.

maar dat kan per hond verschillen natuurlijk, ik spreek alleen uit mijn eigen ervaring.
GoldenGizmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door GoldenGizmo »

Lanavandevledders schreef:de seresto vlooien en teken band bevalt mij uitstekend, Lana heeft hier geen last van ondervonden,
de vlooien pipetjes vond ik vroeger minder, want mijn honden konden hier niet tegen, kregen last van haaruitval.
Mijn ervaring is hetzelfde: Gizmo heeft nu een serestoband om, en die werkt uitstekend. Voorheen hebben we verschillende merken pipetjes geprobeerd, maar daar kreeg Gizmo ontzettend veel jeuk van. Overigens heb ik hem nooit gebruikt vanwege vlooien, maar vanwege teken. Maar ik heb ook nog nooit vlooien ontdekt op mijn hond :mann:

TS, bedoel je niet dat je hebt gelezen dat Bravecto gevaarlijk is? Daarover zijn de meningen nogal verdeeld namelijk...
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Ik zou ze eerlijk gezegd niet behandelen als ze geen tekenen tonen dat ze vlooien hebben. De onbehandelde honden zouden dan flink vol vlooien moeten zitten, en dat lijkt me ook weer niet zo. Als ze enkele vlooien hebben, is de kans toch niet zo groot dat ze overspringen. Het kan natuurlijk, maar dat zouden jouw honden ook moeten krabben of bijten.

Anders zou ik pipetjes op voorraad houden, en dan een goed merk, zoals Stronghold. Maar dan ben je wel even flink wat geld kwijt, en de kans dat je ze niet hoeft te gebruiken is ook aanwezig. Advantage is ook goed, en goedkoper. Seresto werkt 8 maanden en lijkt me dan weer niet direct nodig als je honden verder nooit vlooien hebben.
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik zie nu at ik helemaal vergeten ben te reageren :oeps: Maar ik heb Seresto banden gehaald. En niet voor vlooien, nee ze zijn vorige week ergens in het bos geweest en ze stonden een tijdje te snuffelen bij wat struiken. Daarna zijn ze meteen de Soesterduinen in gerend en op de terugweg moest ik even wat afgeven. Toen ik thuis kwam waren ze moe en gingen meteen slapen. Een paar uur daarna lag Amy naast mij op de bank en ik aai haar en ik voel ineens allemaal kleine bulten. Ze is zwart dus bij haar zie je niet meteen wat het is en ik dacht dat ze weer eens door een struik met doorns gelopen was.
Nou niet dus, ze zat helemaal onder de teken!
Echt gatver de gatver, 1 teek of 2 teken dat gebeurd wel vaker, maar ze zat echt helemaal onder. Ik dacht dat het teken seizoen wel voorbij was, niet dus. Ze zaten ook allemaal al fijn vast gezogen dus ik heb alles eruit gehaald en dat waren er bij Amy 34.....
Ook meteen de andere 2 nagekeken en Izzy had niets, maar Dopey zat echt ook compleet onder die vieze krengen, dus ook alles bij hem verwijderd. (En ik vind ze zo goor :blauwoog: )
Ik heb de banden toch maar omgedaan, want ze hadden ondertussen overal in huis gelegen en geen idee of dat wel eens gebeurd, maar ik dacht voor het geval dat er teken van ze afgevallen zijn.
Een honden kennis vertelde me dat ze zeer waarschijnlijk in een tekennest gestaan hadden. Geen idee of dat bestaat, maar Amy en Dopey waren dus wel de 2 die bij die stuiken stonden en tijdje.

Echt goor die krengen :mep:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Jeetje, dat zijn er wel heel veel..
Dan is die band tegen teken in elk geval een goed idee.

Mocht je twijfelen aan vlooien zou ik persoonlijk de ECOstyle omgevingsspray gebruiken om de manden e.d. mee te behandelen. Dat is puur natuur en werkt uitstekend tegen vlooien, hun eitjes en larven.
Zelf behandel ik eigenlijk alleen de omgeving en dan hebben mijn honden en katten nergens last van.
De dieren zelf ga ik pas behandelen als ik vlooien gevonden heb.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Nu nog teken? Hier de banden inmiddels af omdat t buiten t seizoen is...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”