Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Interessante feiten/leuke dingen geleerd op het Hondenforum

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Interessante feiten/leuke dingen geleerd op het Hondenfo

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ik heb hier best wel veel bijgeleerd, maar ook punten gezien waarvan ik het heel normaal vond dat dit zo werkt en die worden hier vaak nog even extra bekrachtigd.

Idd de vioolklier weet ik nu ook. Na dat Droef ineens stond bij zijn staart maar het waren niet zijn anaalklieren.
Maar ook veel meer verdiept in voeding(nog steeds niet extreem veel) en gedrag.

Maar ook het samenwerken met een hond en dat alles niet perfect hoeft te gaan zolang een hond zich maar redelijk normaal gedraagt. Van huis uit ben ik gewend dat honden gewoon moeten luisteren en niet op de bank niet op bed etc. Want dominantie en nog meer geblaat. Ik vond dat altijd erg naar om zo met een hond om te gaan en deed dit dus ook stee vast niet. Mijn eerste hond is dus ook aardig verwent in mijn ogen als ik vergelijk hoe mijn ouders met honden omgaan. En toen ik mezelf hier aan melde kreeg ik best snel door dat dit een prima manier is om met je hond om te gaan.

En zo heb ik ook wel aardig wat op medisch gebied bij kunnen leren, ook wel deels door ervaring ondertussen.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Dat je kvv en brokken wél kunt combineren.
En dankzij het hondenforum ken ik zo veel hondenrassen dat ik ze op straat allemaal herken.

Hondentaal. Dat ik, toen ik nog een hond had, ruim op tijd herkende wanneer iets zou escaleren, ook bij andere honden.
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Skye* »

Naar je gevoel luisteren in de opvoeding.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tamara81 schreef:
En ik vond het leuk om een stuk over IPO te lezen in het topic van Malinois. Ik heb wel IPO demonstraties gezien in de tijd dat ik nog een Dobermann had, maar wist nooit precies wat het inhield.
Haha wat leuk dat toch iemand het leest en er ook nog iets aan heeft!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

counter conditioning: wat het is, hoe je het inzet en wat voor geweldige resultaten je ermee kunt behalen.
ik ben nog steeds heel blij dat ik mijn aanvankelijke aversie hiertegen aan de kant heb gezet en het naar aanleiding van dat topic hier toch ben gaan proberen.

verder heb ik hier een hoop geleerd op medisch gebied, vooral in de tijd dat inge o nog meeschreef.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Over het hoe en wat met kvv, en ook de combinatie met brokken.
Waar je op moet letten bij kvv en brokken ook.
*Skye* schreef:Naar je gevoel luisteren in de opvoeding.
Dit ook!
En verder... Pfffffffff veel iig :mrgreen:
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Pfoe, ik heb vrijwel alles wat ik nu weet hier geleerd.
Soms iets teveel, dat ik ging twijfelen aan mezelf/mijn eigen gevoel, maar ook daarmee heb ik om leren gaan dankzij het forum.

Ik zag er nooit kwaad in dat mijn hond naar andere honden ging, leuk spelen :Q: Ik heb hier geleerd dat spel niet altijd leuk is, hoe je bepaalde gedragingen herkent, wat het betekent, diverse medische zaken, verschillende trainingsmethodes, sporten etc. Waar ik zelf het meeste aan heb gehad is het ruilen bij voernijd, dat heeft echt voor een omslag gezorgd bij Manu :ok:
Ook met het jagen van Manu, daar heb ik heel erg mee in mijn maag gezeten. Hier heb ik fijne tips gekregen en harde, maar terechte woorden over hoe en wat te doen.

Het forum is soms vervelend omdat ik er ook regelmatig een heel naar gevoel van heb gekregen. Ik kan er zelfs wakker van liggen en heb laatst nog een huilbui gehad na een paar gemene posts :engel: Maar ik ben tegelijk heel dankbaar dat ik zo ontzettend veel heb mogen leren dankzij dit forum. Ik heb pas kort honden en ik vind dat ik het best oké doe, dat is toch zeker omdat ik hier zoveel informatie kan vinden. Ik lees ook weleens oude topics terug. Jaap* zijn posts vond ik ook heel leerzaam, toch jammer dat hij hier niet meer post.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Nou inderdaad, Jaap zijn visies vond ik altijd zeer interessant om te lezen.

Ik heb veel gehad aan reacties als ik bepaalde situaties voorlegde op momenten dat ik sterk twijfelde of gewoon een bevestiging wilde lezen van hoe ik iets aanpakte. Dat varieerde van "kleine" dingen zoals het moeilijk vinden om met Bluf in het begin om te gaan met alle dingetjes waar ik tegen aan liep en totaal soms het idee kreeg dat die hond helemaal niet bij mij paste :engel:, de moeilijke fase van Finn toen hij steeds slechter werd, het bij elkaar laten wonen van Bluf en Jol wat ook niet altijd even vlotjes verliep.
Ik heb uit veel reacties veel gehaald, en soms ook in niet hond gerelateerde dingen veel opgestoken van bepaalde mensen, of die ineens door iets te tikken onbewust een hart onder je riem steken, of juist je even met beide voeten op de grond zetten en mij na lieten denken.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik kom hier nog niet zo lang dus zou het nog niet weten.
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

laeken schreef:Ik kom hier nog niet zo lang dus zou het nog niet weten.
:tong:
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

blondie schreef:
laeken schreef:Ik kom hier nog niet zo lang dus zou het nog niet weten.
:tong:
:engel:
Afbeelding
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Van alles heb ik hier wel geleerd, eigenlijk alles wat ik van honden weet komt wel hier vandaan.

Je gevoel volgen, ook als dat betekend dat je na veel tranen en trainen een hond toch niet kan bieden wat hij nodig heeft.

Dat het leren alleen zijn van een hond door geduld en niet alleen laten ook heel goed aangeleerd kan worden. Dat er dus meerdere wegen naar Rome leiden.
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Alles over het wel en wee in huize Gonnie en Gerard :ok: Dan zit ik alweer met een bak popcorn klaar om te horen wat die man nou weer gezegd/gedaan heeft.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

In elk geval weet ik nu wat een klapkaak is.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sandra&co schreef:Alles over het wel en wee in huize Gonnie en Gerard :ok: Dan zit ik alweer met een bak popcorn klaar om te horen wat die man nou weer gezegd/gedaan heeft.
Hahaha ik ook Afbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond

Ongelezen bericht door bram en thijs »

malinois schreef:
Sandra&co schreef:Alles over het wel en wee in huize Gonnie en Gerard :ok: Dan zit ik alweer met een bak popcorn klaar om te horen wat die man nou weer gezegd/gedaan heeft.
Hahaha ik ook Afbeelding
Meestal bar weinig en dat is ook prompt het probleem.
AfbeeldingAfbeelding
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef:
Tamara81 schreef:
En ik vond het leuk om een stuk over IPO te lezen in het topic van Malinois. Ik heb wel IPO demonstraties gezien in de tijd dat ik nog een Dobermann had, maar wist nooit precies wat het inhield.
Ik las het ook altijd. Maar zij wilden nooit :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
malinois schreef:
Tamara81 schreef:
Afbeelding Ja dat kan ook nog
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef:
bram en thijs schreef:
malinois schreef:
Tamara81 schreef:
Al schijnen (schenen?) ze in Amerika Grote Zwitsers bij politiewerk in te zetten. Ik heb me daar nooit een voorstelling van kunnen maken :idea:
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
malinois schreef:
bram en thijs schreef:
malinois schreef: Haha wat leuk dat toch iemand het leest en er ook nog iets aan heeft!
Al schijnen (schenen?) ze in Amerika Grote Zwitsers bij politiewerk in te zetten. Ik heb me daar nooit een voorstelling van kunnen maken :idea:
Ik heb er nog nooit van gehoord....
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

malinois schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord....
Lang geleden, stonden zelfs wat foto's bij. Ging vast op z'n Amerikaans en gewicht hebben ze genoeg om in de strijd te gooien. Daar blijven weinig mensen van overeind staan.
AfbeeldingAfbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

malinois schreef:
Hahaha ik ook Afbeelding
Hahaha, ik heb wel weer genoeg te vertellen, maar ik weet niet of ik het ga vertellen.

Dan zeggen jullie vast, wij hebben je gewaarschuwd. Hahahaha.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:
malinois schreef:
Hahaha ik ook Afbeelding
Hahaha, ik heb wel weer genoeg te vertellen, maar ik weet niet of ik het ga vertellen.

Nou zeg... ik ben er klaar voor! Kom maar op :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
malinois schreef:Ik heb er nog nooit van gehoord....
Lang geleden, stonden zelfs wat foto's bij. Ging vast op z'n Amerikaans en gewicht hebben ze genoeg om in de strijd te gooien. Daar blijven weinig mensen van overeind staan.
Haha daar zit wat in
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

gonnie schreef:
malinois schreef:
Hahaha ik ook Afbeelding

Vertel!! Eindelijk wat vermaak op deze zaterdag avond! :pop:
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sandra&co

Och, kom Gonnie. Het is niet dat hij hier ooit zal lezen of dat ik hem ooit ga ontmoeten :engel: Spill the beans!
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Oh ik vind het heel lastig om specifiek dingen te benoemen. Ik heb in de loop der jaren van alles geleerd van heel veel mensen. En een groot deel daarvan ken ik via het HF geloof ik.

Wat er zo als eerst in me opkomt is dat ik van o.a. Inge O heb geleerd om vooral "down to earth" met honden om te gaan. Ik ben van mezelf nogal theoretisch aangelegd en weet nog dat ik met puppy Nilo alles enorm wilde doen zoals in de boeken stond. En een frustratie dat het gaf als hij niet reageerde zoals in die boeken staat :LOL: Zij was dan vaak degene die men er op wees om vooral logisch en vanuit gevoel met een hond om te gaan. Niet altijd een ingewikkeld trainingsplan in elkaar flansen maar soms gewoon gevoelsmatig handelen en zaken niet moeilijker maken dan ze zijn :ok:
gonnie
Zeer actief

Hahahaha.
Het is niet echt wereldschokkend hoor.

Gerard had beloofd om de honden niet meer te voeren, nou hij heeft het nog lang volgehouden, tot een paar weken geleden. Ik nam de honden eerst steeds mee met oppassen, Gerard ging dan ook mee. Maar ik ga liever alleen oppassen, dus de honden bleven bij Gerard thuis.

Toen Tanja aan de dunne was, vertelde hij dat hij de meiden een stukje kaas had gegeven, ik dus weer pissig omdat hij beloofd had het niet te doen. Toen zei ik dat dat vast niet de enige keer was geweest dat hij ze voerde, hij hield vol van wel.

De meiden gaan nu zitten bietsen, dus ik zei dat hij vast vaker voerde. Hij zei van niet, maar dat vertelde hij lachend, dus hij liegt want als hij iets echt niet gedaan heeft gaat hij echt niet lachen als ik hem beschuldig.

Anne is nog niet zindelijk en daar ergert Gerard zich aan, hij zegt geregeld dat Anne terug gaat naar de fokker, ik zei dat hij dat op zijn buik kon schrijven want ik heb hem gewaarschuwd toen hij weer honden wilde.
Nou, meent hij dat ook niet, maar toch vind ik het niet leuk als hij dat zegt.
Hij vergelijkt de meiden veel te veel met de vorige honden. Al doe ik dat ook weleens. Hahaha.

Hij vind het nu wel weer leuk om honden te hebben, maar in het begin had hij volgens mij spijt.

Hij had ook beloofd voordat Anne kwam om mee te helpen met uitlaten. Nou, ik had het kunnen weten. Want dat gebeurd ook haast niet. Alleen als ik boos word wil hij nog weleens een van de meiden uitlaten.

Maar hij is zo langzaam als hij Anne uit wil laten, dat ik dan maar ga met Anne, want Gerard moet eerst zijn schoenen aantrekken, zijn haar kammen e.d. tegen de tijd dat hij klaar is heeft Anne al geplast. Hahaha. Ik heb slippers, schiet mijn jas snel aan en weg ben ik. Ga echt niet eerst mijn haar kammen.

Doe ik s’ochtends vroeg ook niet, ga met ongekamde haren de deur uit met Anne. Kan mij het schelen hoe ik er uit zie. Haha.
Laatst gewijzigd door gonnie op 02 dec 2017 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

Kruimel53 schreef:
Sandra&co schreef:Och, kom Gonnie. Het is niet dat hij hier ooit zal lezen of dat ik hem ooit ga ontmoeten :engel: Spill the beans!
Zit je je gruwelijk te vervelen op zaterdagavond met niks te doen?

Hahaha, nou ik krijg in ieder geval geen tijd om me te vervelen. Anne houdt me wel bezig. Zo gaat het een paar dagen goed en dan is het weer een paar keer per dag raak en piest ze weer binnen. Binnen poepen doet ze ook rustig, alleen eet ze haar drollen dan snel op. Dan ruiken we alleen een poeplucht en vinden we ergens achter een stoel of bank een vlekje waar de drol gelegen heeft.

Heb al een paar keer gezegd tegen Gerard dat hij Biotex groen moest gaan halen zodat de geur niet meer waarneembaar is, maar hij gelooft niet dat dat helpt. Hoe vaak ik ook zeg dat biotex wel helpt, hij zegt dat de poepvlekken van het lekken van zijn moeder haar stoma ook niet uit haar onderbroeken ging met Biotex groen.

Zal ik toch zelf een keer naar de winkel moeten gaan. Hahaha.
Laatst gewijzigd door gonnie op 02 dec 2017 19:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Sandra&co

Kruimel53 schreef:
Sandra&co schreef:Och, kom Gonnie. Het is niet dat hij hier ooit zal lezen of dat ik hem ooit ga ontmoeten :engel: Spill the beans!
Zit je je gruwelijk te vervelen op zaterdagavond met niks te doen?
Ik heb vandaag Sesa geraden, mijn taak is volbracht. Maar ik ga zo de hondjes uitlaten en naar vrienden ;)

Bedankt voor het verhaal Gonnie :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”