Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Re: Nederlander kiest steeds vaker voor zwerfhond

Ongelezen bericht door mijke »

Neeltje schreef:
ZivaNomi schreef:Ja, herders, SPA's en oude jackies... en als je daar nou net geen zin in hebt hoef je niet eens te kijken.

Trouwens, voelen jullie zich niet vereerd? Ik wel namelijk. We wonen in een land waar er ruzie ontstaat over te weinig asielshonden. Is toch prachtig :cheer:
Helemaal mee eens. Maar er zitten toch ook leuke honden in het asiel. Wordt misschien iedere dag kijken en geduld hebben, maar ze zijn er wel.
Voor ik Oor kreeg heb ik een jaar lang de asielen in de gaten gehouden, maar er kwam niks voorbij van mijn gading. Als het met katten moet houdt het eigenlijk al op, laat staan als het ook met kinderen moet kunnen en alleen moet kunnen blijven. En uitvalgedrag had ik ook weinig behoefte aan. Er zitten wel hondjes die daar aan voldoen hoor, maar dat zijn meestal spanieltjes of jack russeltjes of duffe boomertjes en dat is niet het type hond dat ik zocht.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Neeltje schreef:
Nanna schreef:
iones schreef:
Nanna schreef:Dan mag je mij de reden vertellen van al die talloze vechthonden in het asiel.
Dat wil ik wel doen. Dit soort honden worden nog veel vaker aangeschaft door domme mensen die ondoordacht een hond kopen die niet bij ze past. En dan verpesten ze hem en dan moet ie weg.
Er worden zoveel honden ondoordacht aangeschaft. Door mensen die ze eigenlijk niet op kunnen voeden. Maar meestal breit dat zichzelf toch wel enigszins recht. Vechthonden is buitencategorie want voor in het dagelijks leven veel te lastig. Die vereisen echt een speciale baas die niet zit met dat agressiegedoe en die dat kan handlen. De gewone buurman kan dat niet en dáárom t het asiel zo vol met dit type hond.
Het lijkt me handiger om dát probleem op te lossen dan te mauwen over buitenlandse honden. Het asiel heeft nu de reputatie van afvoerputje van onhandelbare klootzakken en mensen gaan er allang niet meer heen voor een hond.
Nanna toch.......... :mrgreen:
Neeltje toch........... :mrgreen:

Rechtbreien --> stam = rechtbrei / brei recht --> 3e persoon enkelvoud = stam + t, dus breit recht

Verder geen inhoudelijke bijdrage :F:
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Lieske_1977 schreef:
Neeltje schreef:
Nanna schreef:
iones schreef: Dat wil ik wel doen. Dit soort honden worden nog veel vaker aangeschaft door domme mensen die ondoordacht een hond kopen die niet bij ze past. En dan verpesten ze hem en dan moet ie weg.
Er worden zoveel honden ondoordacht aangeschaft. Door mensen die ze eigenlijk niet op kunnen voeden. Maar meestal breit dat zichzelf toch wel enigszins recht. Vechthonden is buitencategorie want voor in het dagelijks leven veel te lastig. Die vereisen echt een speciale baas die niet zit met dat agressiegedoe en die dat kan handlen. De gewone buurman kan dat niet en dáárom t het asiel zo vol met dit type hond.
Het lijkt me handiger om dát probleem op te lossen dan te mauwen over buitenlandse honden. Het asiel heeft nu de reputatie van afvoerputje van onhandelbare klootzakken en mensen gaan er allang niet meer heen voor een hond.
Nanna toch.......... :mrgreen:
Neeltje toch........... :mrgreen:

Rechtbreien --> stam = rechtbrei / brei recht --> 3e persoon enkelvoud = stam + t, dus breit recht

Verder geen inhoudelijke bijdrage :F:
Ah, hoef ik niet meer te reageren
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

laeken schreef:Maar dan nog....stel dat het broodfokpups moeten zijn. Waarom zijn het dan allemaal hele vreemde bastaarden van podenco's en gekke straathond types uit Oost Europa? Broodfokkers fokken toch geen honden van 4 maanden uit allerlei rassen die dan eerst een stuk opgroeien en dan nog steeds als winstgevend doorgaan?

Ik denk eerder dat mensen aldaar ook wel eens een nest gedumpte broodfok honden krijgen aangeboden en deze dan mee redden. Dus een broodfokker dumpt een stel overgebleven oudere pups en die nemen dierenredders dan mee.

Echt een opgezette fokkerij voor een stichting kan ik me dus werkelijk niks bij voorstellen. De meeste honden die aangeboden worden zijn al haast volwassen. En dat je massaal pups kan vinden in bepaalde landen heeft denk ik vooral te maken met het feit dat er ook daadwerkelijk overal pups gedumpt worden.

.
Dat denk ik ook , zeker als je kijkt naar de prijs die wij hebben betaald voor de Roemeentjes, daar zit toch geen winstmarge meer op.
En als stichtingen wel winst maken op honden heb ik daar ook niets op tegen , dat doen fokkers tenslotte ook , en vaak komt dat ook weer ten goede aan de honden aldaar.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

'Wij' hebben zelfs een langhaar teckel zitten, haha!
https://www.dierenbescherming.nl/dieren ... in-content

Maar dat is inderdaad wel wat uitzonderlijk helaas
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Nanna schreef:
alinelaila schreef:
Nanna schreef: (...) en mensen gaan er allang niet meer heen voor een hond.
Allemaal leuk en aardig Nanna, maar dit soort uitspraken kun je wel achterwege laten. Ja, er zijn een aantal langzitters (vooral van een bepaald asiel en dan kun je je afvragen of dat misschien ook aan hun plaatsingsbeleid ligt), maar er zijn ook asiels die het lukt om goede, geschikte plekken te vinden voor SPA's. Vooralsnog vindt het overgrote deel van de SPA's uit asiels gewoon een huisje.
Ik weet dat je denkt dat je zo ongeveer alles weet van SPA's, maar hier sla je de plank gewoon mis.

Overigens hebben wij ongeveer net zo veel herders zitten als SPA's.
Daar gaat zo goed als hetzelfde verhaal voor op. Vaak gedragsissues en mensen zitten er niet op te wachten. Ik kan alleen maar afgaan op wat ik in mijn omgeving zie en dat is nou eenmaal dat de buitenlandertjes de asielhonden in zeer ruime mate overtreffen.
Ik ken echt niemand die een vechthond uit het asiel heeft gehaald. :19: En er lopen toch behoorlijk wat honden hier op de hei. Soms idd Spa's maar die zijn meestal binnen het jaar weer verdwenen ook. Waarnaartoe kan iedereen wel raden.
Maar je weet toch ook niet welke honden allemaal uit het asiel komen? Ik zou het in ieder geval niet weten van de mensen en honden die ik tegen kom tijdens een wandeling. Er zijn mensen die enorm trots zijn op de herkomst van hun hond en van welke misère ze die gered hebben, maar die zijn van een speciale soort :mrgreen: En de buitenlandertjes pik je er denk ik sneller uit omdat ze vaak van een bepaald type zijn dat je in Nederland van oorsprong niet vaak ziet. Ofwel de Podenco-achtigen, ofwel de onherleidbare jachthondkruisingen. Eerlijk is eerlijk, de kruisingen die Nederland rijk is zijn vaak niet onherleidbaar.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Neeltje schreef:
ZivaNomi schreef:Ja, herders, SPA's en oude jackies... en als je daar nou net geen zin in hebt hoef je niet eens te kijken.

Trouwens, voelen jullie zich niet vereerd? Ik wel namelijk. We wonen in een land waar er ruzie ontstaat over te weinig asielshonden. Is toch prachtig :cheer:
Helemaal mee eens. Maar er zitten toch ook leuke honden in het asiel. Wordt misschien iedere dag kijken en geduld hebben, maar ze zijn er wel.
Leuke honden zijn vaak al herplaats voordat ze gedeeld worden via 'social media'. In de tijd dat ik actief was bij een asiel (aangesloten bij de dierenbescherming) was er een lijst met mensen voor bepaalde honden(rassen). Zij werden als eerste op de hoogte gebracht als er een geschikte hond werd afgestaan.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Tineke schreef:
laeken schreef:Maar dan nog....stel dat het broodfokpups moeten zijn. Waarom zijn het dan allemaal hele vreemde bastaarden van podenco's en gekke straathond types uit Oost Europa? Broodfokkers fokken toch geen honden van 4 maanden uit allerlei rassen die dan eerst een stuk opgroeien en dan nog steeds als winstgevend doorgaan?

Ik denk eerder dat mensen aldaar ook wel eens een nest gedumpte broodfok honden krijgen aangeboden en deze dan mee redden. Dus een broodfokker dumpt een stel overgebleven oudere pups en die nemen dierenredders dan mee.

Echt een opgezette fokkerij voor een stichting kan ik me dus werkelijk niks bij voorstellen. De meeste honden die aangeboden worden zijn al haast volwassen. En dat je massaal pups kan vinden in bepaalde landen heeft denk ik vooral te maken met het feit dat er ook daadwerkelijk overal pups gedumpt worden.

.
Dat denk ik ook , zeker als je kijkt naar de prijs die wij hebben betaald voor de Roemeentjes, daar zit toch geen winstmarge meer op.
En als stichtingen wel winst maken op honden heb ik daar ook niets op tegen , dat doen fokkers tenslotte ook , en vaak komt dat ook weer ten goede aan de honden aldaar.
Ik denk dat de enige winst die er gemaakt wordt, als het over buitenlandse honden gaat, het de zogenaamde 'rashonden' betreft die in fokschuren gekweekt worden en in grote getale de grens over gaan.
De rest is kostendekkend (of bijna kostendekkend). Stichtingen die zich hard maken voor dieren in buitenlandse asielen krijgen ook geld via adoptie op afstand, donaties en het verkopen van spullen. Geld wat weer ten goede komt ten behoeve van bijvoorbeeld castratie-projecten, het steunen van goede asielen, educatie en voorlichting etc..

Op zich zou ik trouwens best meer willen betalen voor mijn buitenlandse herplaatsers. Ik heb er namelijk wereldhonden aan. :D
En als dat geld dan besteed wordt in het land van herkomst (bijvoorbeeld voor castratie-projecten en voorlichting) dan is het helemaal een dikke prima.

Vind overigens de term 'zwerfhond' niet altijd terecht. Zowel Silka als Sam hebben overduidelijk ooit een baas gehad, zijn afgestaan, op straat gezet wellicht, maar zijn geen honden die langdurige rond hebben gezworven. Ik denk dat dit voor veel meer buitenlandse herplaatsers geldt.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Nanna schreef: Er worden zoveel honden ondoordacht aangeschaft. Door mensen die ze eigenlijk niet op kunnen voeden. Maar meestal breit dat zichzelf toch wel enigszins recht. Vechthonden is buitencategorie want voor in het dagelijks leven veel te lastig. Die vereisen echt een speciale baas die niet zit met dat agressiegedoe en die dat kan handlen. De gewone buurman kan dat niet en dáárom t het asiel zo vol met dit type hond.
Klopt dat veel honden ondoordacht aangeschaft worden, maar dit soort honden nog vaker. Een bepaald soort mensen willen ze voor de verkeerde redenen. En het heeft in ieder geval niets te maken met houden van honden.

IN ieder geval wil ik dat de volgende hond weer een herplaatser wordt. Hier vandaan of uit het buitenland.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

_Tiny_ schreef:
Neeltje schreef:

Ja hoor. Er zitten best leuke honden in het Nederlands asiel. Ik heb er 2 keer een makkelijk hondje weggehaald.
De eerste was een lief vrolijk engels cockertje. Ze stond op vrijdag op de webside en op zaterdag heb ik haar opgehaald. Zo snel gaat dat. De tweede heb ik vorig jaar uit het asiel gehaald en dat is een braaf ongecompliceerd shih tzu teefje. Maar wel na een tip van iemand die zei er zit nu een shih in het asiel, je moet nu bellen! Ik zal niet zeggen dat ze voor het oprapen liggen maar het kan wel. Het is mij al 2 keer gelukt en zo bijzonder ben ik niet hoor.

Maar niet als je gisteren al een hond had willen hebben dan niet.
Nee, dan niet, maar met geduld en inderdaad asiels laten weten wat je zoekt en gewoon aardig zijn, moet het toch best lukken.
mijke
Zeer actief

ZivaNomi schreef:
_Tiny_ schreef:

Maar niet als je gisteren al een hond had willen hebben dan niet.
Dat werkt sowieso niet en daar had ik het totaal niet over. Maar binnen 3 maanden een leuk herplaatser vinden, die ook aan een paar wensen voldoet, dat vind ik wel een prima tijdslot voor het zoekproces.
:ok: En daarnaast heeft niet iedereen zin om elke dag die site van de dierenbescherming te gaan lopen F5en om maar niet net dat ene geschikte hondje te missen. Dan browse ik liever op mn gemakje wat sites van betrouwbare stichtingen door, daar heb je ruimschoots keus en is de kans dat je direct iets leuks ziet veel groter. En persoonlijk denk ik dat de kans op problemen met een buitenlandse hond net zo groot is als met een asielhond of een puppy. Het gaat allemaal gewoon simpelweg om de juiste match, het kost sowieso tijd om elkaar te leren kennen en op te voeden en in alle gevallen kunnen er allerhande problemen ontstaan waar je iets mee moet. Zolang je dat in je achterhoofd houdt denk ik dat de gemiddelde mens prima in staat is zelf te bepalen waar ze hun hond vandaan halen. Overigens vind ik gedrag in een asiel, 23 uur per dag in je eentje in een hok naast 50 andere hokken, met bergen vrijwilligers die er bovendien allemaal een wisselende kijk op hebben en anders met zo'n hond omgaan, een stuk minder zeggen dan het gedrag van een hond dat bij een gastgezin zit. En dat gastgezin kan dan ook veel meer over de hond vertellen als het goed is.
mijke
Zeer actief

Neeltje schreef:Nee, dan niet, maar met geduld en inderdaad asiels laten weten wat je zoekt en gewoon aardig zijn, moet het toch best lukken.
Dat is gewoon simpelweg onzin. Vraag en aanbod matchen niet. Asiels hebben per jaar 5000 honden, terwijl er per jaar vraag is naar wat was het, 150.000 honden ofzo? Ja, dan zijn er dus 5000 mensen die geluk hebben bij het asiel, en de rest vist allemaal achter het net. Dat is toch niet zó bijster moeilijk te begrijpen me dunkt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dat is inderdaad het probleem, dat mensen meestal maar 1 hond willen en niet twee. Want volgens mij zijn poedeltjes toch gewild.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Rami schreef:
Tineke schreef:

.
Ik denk dat de enige winst die er gemaakt wordt, als het over buitenlandse honden gaat, het de zogenaamde 'rashonden' betreft die in fokschuren gekweekt worden en in grote getale de grens over gaan.
De rest is kostendekkend (of bijna kostendekkend). Stichtingen die zich hard maken voor dieren in buitenlandse asielen krijgen ook geld via adoptie op afstand, donaties en het verkopen van spullen. Geld wat weer ten goede komt ten behoeve van bijvoorbeeld castratie-projecten, het steunen van goede asielen, educatie en voorlichting etc..

Op zich zou ik trouwens best meer willen betalen voor mijn buitenlandse herplaatsers. Ik heb er namelijk wereldhonden aan. :D
En als dat geld dan besteed wordt in het land van herkomst (bijvoorbeeld voor castratie-projecten en voorlichting) dan is het helemaal een dikke prima.

Vind overigens de term 'zwerfhond' niet altijd terecht. Zowel Silka als Sam hebben overduidelijk ooit een baas gehad, zijn afgestaan, op straat gezet wellicht, maar zijn geen honden die langdurige rond hebben gezworven. Ik denk dat dit voor veel meer buitenlandse herplaatsers geldt.
Ik heb er niks op tegen dat er wat overgehouden wordt aan de verkoop van die honden, al helemaal niet als dat ten goede komt aan lange-termijn projecten. Maar winst maken is niet onmogelijk en stichtingen niet heilig, er zijn er veel en daar zit er vast een (of meer) met minder nobele motieven tussen.

Oh, en eens met ZivaNomi.
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

_Tiny_ schreef:Ik zou ze best willen hebben maar ik heb tegen mezelf gezegd dat ik vol zit met 5 honden. Nu zitten ze steeds in mij hoofd, die 2 kleine zwartjes :Q:
Nu bij mij ook :boos: :D ik zit al ver over m'n taks nu met Jack er ook niet gepland bij. Maar als ik hoor over poedeltjes die niemand wil en met z'n tweetjes. Ik vind poedeltjes zo leuk. :I:
kipo
Zeer actief

ZivaNomi schreef:[die verwachten eeuwige dankbaarheid en een simpel tevreden dier die nooit wat zal doen uit angst dat ze teruggestuurd worden. En dan komen ze thuis van een koude kermis.
Echt? Shit. Had niemand me dat eerder kunnen vertellen. Zit ik hier met 2 van verwende, ondankbare prinsessen. :F:

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk
mijke
Zeer actief

ZivaNomi schreef:Maar dat moet je kunnen beoordelen, en dat is nou net wat zo moeilijk is. Je moet in kunnen zien wat de verschillen zijn tussen de situatie waar ze voor de adoptie in zitten en de situatie waar jij ze in wilt brengen. En hoe groter dat verschil (lees: een betonnen asiel/een donkere broodfokschuur vs. alles geserveerd krijgen/nooit nee horen/slapen in bed) hoe moeilijker het is om een correcte inschatting te maken. Vooral voor mensen die weinig tot nul ervaring hebben met honden; die verwachten eeuwige dankbaarheid en een simpel tevreden dier die nooit wat zal doen uit angst dat ze teruggestuurd worden. En dan komen ze thuis van een koude kermis.
Helemaal eens met alles wat je zegt. En qua dat verkeerd inschatten: ik vind dat nog niet eens zo heel erg. Een stichting kan daar bij helpen door honden eerst in een gastgezin te plaatsen (dat maakt volgens mij al veel uit) en door zo goed mogelijk te matchen. Maar je kunt nooit verwachten dat het altijd goed gaat. Dat geldt trouwens net zo goed voor raspuppies en honden uit een Nederlands asiel. Herplaatsers vanwege foute match of foute verwachtingen zul je altijd houden. Ik vind dat persoonlijk niet echt hét grote probleem. Dan heb ik het inderdaad veel liever over de broodfok.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind wel dat alle vooroordelen opgaan voor Tom en Bas. Het spijt me. Ze zijn super dankbaar en proberen alles goed te doen. Lopen overal los. Luisteren zonder enige training perfect en passen zich perfect en meteen aan. Kunnen met honden en zijn sociaal. Ze maken niks kapot. Kunnen vanaf dag 1 alleen zijn en doen geen vlieg kwaad en zijn ook al niet bang. De mastin van mijn schoonzus precies zo. Super lieve brave fijne hond. Cleo was half podenco en half husky. Zelfs zij was een super lieve brave hond. Kon prima alleen zijn en liep zelfs los.

Dus ik vind het wel ideale honden als je een beetje een normale uitkiest.

Tja....werkelijk iedereen loopt hier weg met Bas en Tom. Enige makke van Tom is zijn bescherm gedrag in huis. Enige makke van Bas....werkelijk geen idee.
Afbeelding
mijke
Zeer actief

Heavy schreef:Mijn allerleukste en liefste bouvier ooit heb ik uit een asiel gehaald . Makkelijkste hond ooit . Nu kijk ik even op de site van een asiel hier in de buurt en ik zie zo al 4 a 5 honden die ik zou willen ophalen .Mechelse herder , Duitse herder , jack russel en er zit zelfs een greyhound
En dat bewijst precies ...wat? :P
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

lucie schreef: helemaal mee eens Dediana :ok:
Het grootste probleem is helemaal niet waar een hond vandaan komt. Het grootste probleem is dat veel mensen eigenlijk geen (goed) idee hebben wat bij ze past, waar ze mee om kunnen gaan. Zich niet verdiepen in wat het betekent om een (vul maar in: angstige, agressieve, niet sociale, jagende enz) hond in huis te halen. Ze vallen ergens voor of hebben er een beeld van en halen dat dan in huis.
Ik heb geen idee hoe te rooskleurig sommige stichtingen zijn, maar ik weet wel dat mensen erg goed zijn in bagatelliseren. Ook al worden ze wel degelijk op minpunten gewezen. En dat geldt net zo goed voor rashonden.
Precies. Je moet een hond in huis halen die bij je past, en die goed past in jouw situatie. Maar stichtingen zijn ook niet allemaal even okee, komen met zielige praatjes, mensen gaan voor het 'redden' en dan kom je van een kouwe kermis thuis.

Ik heb tot dusver nul spijt van mijn honden, steeds goeie stichtingen getroffen en precies gekregen wat ik voor ogen had, en ik heb er ondanks handicaps en angsttrauma's en zwakbegaafdheid :roll: steeds heerlijke honden aan. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja,. ik deed het ook met karakter omschrijving en foto, bij sneeuw klopte er geen barst van :mrgreen: ........ Bij Zuri, klopte het redelijk, maar het is toch ook normaal dat een hond die in de doding zit met Hutje op mutje zich anders gedraagt dan een hond die in een hollands huishouden mee draait, :wink: ... en hoe zich dat ontwikkeld is maar helemaal afhankelijk van de situatie, ..Zuri is volgens vele de perfecte hond,....... voor mij is dat nog steeds van Gils, maar ze mag echt wel in zijn voedstappen volgen hoor, de een past me net even wat beter....... maar dat ligt niet aan de hond :wink: en ik zou dr echt niet meer afgeven, tenzij mijn zoon haar mee wil nemen misschien :engel: :LOL: ( grapje, dat is geen honden mens)
kipo
Zeer actief

mijke schreef:
Heavy schreef:Mijn allerleukste en liefste bouvier ooit heb ik uit een asiel gehaald . Makkelijkste hond ooit . Nu kijk ik even op de site van een asiel hier in de buurt en ik zie zo al 4 a 5 honden die ik zou willen ophalen .Mechelse herder , Duitse herder , jack russel en er zit zelfs een greyhound
Dat er vooral herders en jack russels in het asiel zitten, maat ook wel eens iets anders :tong:

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Heavy schreef:
mijke schreef:
Dat ik makkelijker een hond vind die bij me past uit een asiel dan uit het buitenland :wink: en dat dat dus voor iedereen verschillend is omdat het er maar net aan ligt wat je zoekt . En dat niet elke herder uit het asiel daar zit omdat hij vals is , ik zie een herder die er zwanger is gekomen en nu een eigen mand zoekt na een roerig ( fok) leven . Maar die verder makkelijk in omgang is .

De jack russel moest weg ondat de eigenaren gingen verhuizen :ugh:
Maar ik denk wel dat er verschil in steden zit . Als je zoekt op asiel Groningen of Beilen maakt al een wereld van verschil in aanbod :wink:
precies Heavy. Het stoort me wel een beetje dat de asiels nu worden beschreven als afvoerputjes van probleemhonden.
Ik heb er 4 heerlijke honden vandaan die daar allemaal door verschillende oorzaken zaten. Het enige wat echt jammer is van een asiel dat er weinig tot geen goede informatie over de hond wordt gegeven/kan worden gegeven. In feite heb je daardoor geen idee wat je in huis haalt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

lucie schreef:
Heavy schreef:
mijke schreef:
Dat ik makkelijker een hond vind die bij me past uit een asiel dan uit het buitenland :wink: en dat dat dus voor iedereen verschillend is omdat het er maar net aan ligt wat je zoekt . En dat niet elke herder uit het asiel daar zit omdat hij vals is , ik zie een herder die er zwanger is gekomen en nu een eigen mand zoekt na een roerig ( fok) leven . Maar die verder makkelijk in omgang is .

De jack russel moest weg ondat de eigenaren gingen verhuizen :ugh:
Maar ik denk wel dat er verschil in steden zit . Als je zoekt op asiel Groningen of Beilen maakt al een wereld van verschil in aanbod :wink:
precies Heavy. Het stoort me wel een beetje dat de asiels nu worden beschreven als afvoerputjes van probleemhonden.
Ik heb er 4 heerlijke honden vandaan die daar allemaal door verschillende oorzaken zaten. Het enige wat echt jammer is van een asiel dat er weinig tot geen goede informatie over de hond wordt gegeven/kan worden gegeven. In feite heb je daardoor geen idee wat je in huis haalt.
Ik zou ook eerder in t asiel slagen dan in t buitenland dat is een feit ;)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Het is denk ik ook niet of-of. Het is natuurlijk op de eerste plaats fantastisch voor de honden in Nederlandse asielen dat deze ook een passende baas kunnen vinden. Maar de keuze is véél beperkter dan wanneer je ook naar honden uit het buitenland kijkt. Sommige mensen vinden hier iets van hun gading, anderen niet en gaan verder kijken over de landsgrenzen. Zoals mijke eerder al aangaf: met de ca. 5000 honden die in Nederland in het asiel belanden, en 150.000 mensen per jaar die op zoek zijn naar een hond, is in Nederland de vraag gewoon veel groter dan het aanbod. Het gaat volgens mij helemaal niet om 'concurrentie' tussen de Nederlandse asielhond en buitenlandse herplaatsers. Maar het zou wel mooi zijn als het tekort aan aanbod kan worden opgevuld met (buitenlandse) herplaatsers, honden die er al zijn en die ook graag een baas willen, in plaats van honden uit de broodfok, die speciaal op de wereld worden gezet in erbarmelijke omstandigheden terwijl er wereldwijd gezien een enorm overschot aan honden is.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

DeDiana schreef:Het is denk ik ook niet of-of. Het is natuurlijk op de eerste plaats fantastisch voor de honden in Nederlandse asielen dat deze ook een passende baas kunnen vinden. Maar de keuze is véél beperkter dan wanneer je ook naar honden uit het buitenland kijkt. Sommige mensen vinden hier iets van hun gading, anderen niet en gaan verder kijken over de landsgrenzen. Zoals mijke eerder al aangaf: met de ca. 5000 honden die in Nederland in het asiel belanden, en 150.000 mensen per jaar die op zoek zijn naar een hond, is in Nederland de vraag gewoon veel groter dan het aanbod. Het gaat volgens mij helemaal niet om 'concurrentie' tussen de Nederlandse asielhond en buitenlandse herplaatsers. Maar het zou wel mooi zijn als het tekort aan aanbod kan worden opgevuld met (buitenlandse) herplaatsers, honden die er al zijn en die ook graag een baas willen, in plaats van honden uit de broodfok, die speciaal op de wereld worden gezet in erbarmelijke omstandigheden terwijl er wereldwijd gezien een enorm overschot aan honden is.
dat sowieso natuurlijk
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wat mensen bedoelen met makkelijke hondjes en veel keuze is natuurlijk dat je veel keuze hebt uit uitermate makkelijke probleemloze lieve hondjes uit het buitenland. Niet dat elke hond probleemloos is. Als ik morgen weer een schijtmakkelijk hondje wil hebben hoef ik alleen maar op mp te zoeken tussen de yorkmiksen uit Spanje en dan vind ik er een. Als ik morgen elk asiel in Nederland bezoek vind ik er waarschijnlijk geen of ze is 10 jaar en spuuglelijk.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Effe voor het beeld. Ik ben dol op lelijke hondjes maar niet iedereen wil dat.
Afbeelding
lotje&famke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Schapendoes en een Teckel

Ongelezen bericht door lotje&famke »

DeDiana schreef:Het is denk ik ook niet of-of. Het is natuurlijk op de eerste plaats fantastisch voor de honden in Nederlandse asielen dat deze ook een passende baas kunnen vinden. Maar de keuze is véél beperkter dan wanneer je ook naar honden uit het buitenland kijkt. Sommige mensen vinden hier iets van hun gading, anderen niet en gaan verder kijken over de landsgrenzen. Zoals mijke eerder al aangaf: met de ca. 5000 honden die in Nederland in het asiel belanden, en 150.000 mensen per jaar die op zoek zijn naar een hond, is in Nederland de vraag gewoon veel groter dan het aanbod. Het gaat volgens mij helemaal niet om 'concurrentie' tussen de Nederlandse asielhond en buitenlandse herplaatsers. Maar het zou wel mooi zijn als het tekort aan aanbod kan worden opgevuld met (buitenlandse) herplaatsers, honden die er al zijn en die ook graag een baas willen, in plaats van honden uit de broodfok, die speciaal op de wereld worden gezet in erbarmelijke omstandigheden terwijl er wereldwijd gezien een enorm overschot aan honden is.
:ok: :ok: Mee eens.

Dat er kritiek op stichtingen is mag er wat mij betreft ook zijn. Juist daardoor kun je de verbeterpunten zien en er iets aan doen. En dan nog blijft het mensenwerk in moeilijk voorspelbare situaties.
Voor iemand zoals ik is het juist moeilijker om aan een hondje van een stichting te komen dan aan een hondje uit een Nederlands asiel of een hondje van marktplaats. Flo kon ik zonder kritische vragen zo meenemen. En Pleun heb ik 2 keer in het asiel bezocht, waarschijnlijk hebben ze wel gekeken naar hoe ik met haar omging, maar ik kreeg haar zonder verdere vragen thuis bezorgd. Ik vond dat vertrouwen een fijne start.

Voor ik Flo kreeg heb ik ook gereageerd op een stichting hondje. Een heel leuke kleine spaanse waterhond mix, met van die krulletjes. Ik had me er erg op verheugd. Uiteindelijk kreeg ik het hondje niet toegewezen omdat ik alleenstaand ben en werk.
Na die teleurstelling ben ik dus voor Flo gegaan, dat ging heel makkelijk.
Toen ik over een 2e hondje aan het nadenken was heb ik weer gereageerd op een stichting hondje. Een kleine ruighaar mix. Ik was nu iets wijzer, had wat vragen verzameld over waar je op moet letten betreft een stichting. Maar toen ik die vragen stelde aan de telefoon, vond de vrouw dat niet prettig. Als je vragen stelde dan verwacht je een kant en klare hond. Terwijl dat helemaal niet mijn verwachting was. Ik had immers net een pup opgevoed. Dat hondje ging dus ook niet door.
Ik denk dat beide stichting hondjes van het type waren waar ik wel goed mee overweg zou kunnen en dat ze het hier goed zouden hebben gehad. Maar waarschijnlijk ben ik niet zo goed in het telefonisch contact met stichtingen :lol1:
Mocht er hier ooit weer een hond bij komen dan zou ik het denk ik via via proberen. Mensen die goed contact hebben met een stichting eens vragen te helpen. Want er lopen er hier zoveel van die leuke buitenlandse mixjes rond.
Maar de komende 18 jaar ben ik bezet en heel blij met mijn huidige stel. :I:
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Ik ben nog steeds reuze blij met mijn Portugese stichtinghond maar ik vond en vindt het contact met de stichting waar hij vandaan komt ook heel goed en ik zou bij een volgende weer contact opnemen. Maar dat moet nog wel even duren hoor, Nap is pas 9 jaar.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”