Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben zo slim geweest om mijn been tussen twee vechtende honden te steken
Nu heb ik dus een gigantische blauwe plek en twee gaatjes. Ze hebben goed gebloed en ik heb er sterilon opgegooid (ook zo slim )
De huisarts is er ff niet nu, ik heb geen idee of ik nog tegen tetanus ben beschermt en of dat nodig is. Ik dacht hier zitten vast mensen die dat eerder hebben meegemaakt. Tips?
ik was nog wel even een hypochonder want er staat spierpijn. En tja. Fred beet best hard (per ongeluk tijdens het spelen. Hij hapte in mij ipv in een speeltje) en dan is het best beurs.
En kijk dat je het via de huisarts laat doen. Jan was ooit gebeten door hond en die wilde langs de huisarts op vrijdag middag maar die stuurde hem naar het ziekenhuis omdat hij er geen tijd meer voor had. Daarop volgde een rekening van ruim 500 euro en dus zijn eigen risico. Duur prikje dus.
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Tineke schreef:En kijk dat je het via de huisarts laat doen. Jan was ooit gebeten door hond en die wilde langs de huisarts op vrijdag middag maar die stuurde hem naar het ziekenhuis omdat hij er geen tijd meer voor had. Daarop volgde een rekening van ruim 500 euro en dus zijn eigen risico. Duur prikje dus.
~Suzanne~ schreef:Naar andere huisarts en wel effe die tetanus halen.. just to be safe.
Da's mijn beste tip.
Suzanne
Tja als je hem krijgt. Ik kreeg hem niet met dezelfde verwondingen omdat er kleding tussen zat. Een halve dag ziekenhuis voor jan lul
Oh kut dat meen je niet. Pfff, hopelijk zijn we weer snel weg.
Toen ik een paar jaar daarna bij de huisartsenpost kwam met wederom een beet heb ik er op gestaan dat ik de tetanusinjectie kreeg. Ga niet 2x voor jan lul naar huis
Die was trouwens ook niet bedekt met kleding (pols/hand)
~Suzanne~ schreef:Naar andere huisarts en wel effe die tetanus halen.. just to be safe.
Da's mijn beste tip.
Suzanne
Tja als je hem krijgt. Ik kreeg hem niet met dezelfde verwondingen omdat er kleding tussen zat. Een halve dag ziekenhuis voor jan lul
Oh kut dat meen je niet. Pfff, hopelijk zijn we weer snel weg.
Toen ik een paar jaar daarna bij de huisartsenpost kwam met wederom een beet heb ik er op gestaan dat ik de tetanusinjectie kreeg. Ga niet 2x voor jan lul naar huis
Die was trouwens ook niet bedekt met kleding (pols/hand)
Wat een toestand. Heb net de vervanger van mijn huisarts gesproken en hij wil me wel even een prik geven om 17 uur. Dat scheelt!
Ik vind jullie wel erg voorzichtig hoor. Met een krab van een kat loop je veel meer risico op tetanus dan bij een hondenbeet met een laag kleding ertussen.
En kattenkrabben was, toen ik mn leven nog met die afgrijselijke schepsels moest delen, bijna dagelijkse kost.
Tetanus zou ik ook niet zo bang voor zijn, dat is meer voor steekwonden. Wonden waar in de diepte geen zuurstof meer bij komt.
Hondenbeten zijn wel heel vies, dus heel voorzichtig aankijken of toch voor een kuurtje naar de huisarts zou ik wel doen.
Ik zou er ook geen werk van maken. De kans dat je van een hondenbeet tetanus krijgt is kleiner dan dat je die krijgt van een flinke schaafplek bij een struikelpartij op straat. Het is geen bacterie die van nature in een hondenbek voorkomt. De bewering dat je van hondenbeten tetanus krijgt is niet op feiten gestaafd. Er is namelijk geen grondig onderzoek naar gedaan. Wel een methodisch minder goed onderzoek waaruit bleek dat er geen gevallen van tetanus rechtstreeks te herleiden zijn naar hondenbeten.
Ik vermoed dat dit weer een gevalletje "onzin-overerven" is. Iedereen roept het dus het zal wel waar zijn.
Maar goed: ik maak iedereen gek met mijn is-dat-echt-zo?
BTW, tetanus is goed te behandelen.
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Gisteren is m'n man in z'n arm gebeten. Goed ontsmet, ziet er nu mooi rustig uit. We houden zowel de wond als m'n man in de gaten. Niet mee naar de huisarts geweest
Eilfy schreef:Tetanus zou ik wel even halen, zeker als je daadwerkelijk gaatjes hebt (als het alleen blauw is dan niet).
Ik heb wel gaatjes maar m'n broek is niet stuk. Scheelt dat?
Ik had precies hetzelfde een paar weken geleden, klein wondje, knie blauw en broek nog heel. Heb ook geen prik gehaald en het ontsmet met parfum. Ja, helemaal slecht, maar was op vakantie en had even niets anders. Maar goed, leef nog steeds:)
Haring schijnt inderdaad heel goed te zijn tegen tetanus
Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'
Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad. Bovenbeen blauw en een paar uur later twee keer zo dik (je bent gewaarschuwd ) en ook twee gaatjes waar de hoektanden raakten. Gebeld met de HA en die wilde toch tetanus geven omdat t wel door was.
Maeve schreef:Tetanus is één van de meest gruwelijke manieren om aan je einde te komen, just sayin'
Ik heb een paar jaar geleden ook zoiets gehad. Bovenbeen blauw en een paar uur later twee keer zo dik (je bent gewaarschuwd ) en ook twee gaatjes waar de hoektanden raakten. Gebeld met de HA en die wilde toch tetanus geven omdat t wel door was.
De huisarts had toch ook liever dat ik even een prik kwam halen dus heb dat maar gedaan. Verder goed in de gaten houden of het niet gaat ontsteken.
De komende tien jaar kan ik rustig door van alles gebeten worden
Helaas was de haring al op
Morgen nog een kans, uitgestelde troost