Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe krijg ik de bench de deur uit?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Hoe krijg ik de bench de deur uit?

Ongelezen bericht door alm@ »

Fotogravinnetje schreef:
alm@ schreef:
laeken schreef:Tom is ook gek op de bench maar heeft hem ook nodig. Hij kaffert bezoek uit en hapt naar benen en handen van mannen. Ik baal als een stekker van dat lelijke ding in huis maar ben wel blij dat hij er rustig een avond in kan als er bezoek is. Liefst had ik geen bench en als ik geen hond had die het nodig had deed ik hem per direct de deur uit.

Hij staat hier ook altijd open en Tom ligt er de halve tijd in. Zijn huisje. Denk dat hij op Grand Canaria ook een hondenhuisje had waar hij ooit gewoond heeft. Hij is er gek op en verdedigde het zelfs in het begin tegen mij...
Frodo heeft dat ding echt niet nodig als veilig plekje, hij taalt er overdag en s'avonds niet naar. Hij is een open, sociaal en stabiel hondje, vindt visite hartstikke leuk, als mijn kleindochter hier logeert spelen ze de hele dag en eind van de middag gaan ze samen moe gezellig op de bank een filmpje kijken. Het is gewoon gewenning, wij naar bed hij ook naar bed en bed is dan die bench (deurtje gewoon open). Als ik dit van tevoren geweten had, had ik een andere oplossing gekozen. Een mandje met wat kennelpanelen of zoiets. Nou ja een goede les voor de volgende pup :wink:
Kun je alsnog doen. Eerst met doek eroverheen, doek steeds verder terug tot je hem weg kunt laten en dan uiteindelijk de panelen weg
Dat is ook een goed idee :ok: er ligt inderdaad een doek op en ik heb net even gekeken, ik hoef alleen de clipjes aan de bovenkant even weg te zagen (of buigen met een tangetje). Dan kan ik alle delen stuk voor stuk weghalen tot alleen de bodem nog overblijft.
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

Ik heb het nooit voor elkaar gekregen, ook niet met de truc van Laeken. De dames teckel gingen 's avonds naar bed in de bench. Deur moest dicht. Jammeren, gillen, blaffen als je dat niet deed. Ik heb het na een half jaar opgegeven.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

Herkenbaar! Bij mijn golden was het precies zo. Hij sliep er zo graag in (zonder deurtje en met een doek er over). Gelukkig had ik destijds de ruimte voor zo'n grote sta-in-de-weg. Toen we gingen verhuizen en er geen plek voor de bench meer was, paste hij zich gelukkig heel snel aan. De mand moest wel pal naast mijn bed. Maar ik begrijp dat dit in jou situatie niet kan.
Afbeelding
alm@
moderator

Suzanne schreef:Ik heb het nooit voor elkaar gekregen, ook niet met de truc van Laeken. De dames teckel gingen 's avonds naar bed in de bench. Deur moest dicht. Jammeren, gillen, blaffen als je dat niet deed. Ik heb het na een half jaar opgegeven.
Ow. Dat geeft de burger moed :schrik:
Rami schreef:Herkenbaar! Bij mijn golden was het precies zo. Hij sliep er zo graag in (zonder deurtje en met een doek er over). Gelukkig had ik destijds de ruimte voor zo'n grote sta-in-de-weg. Toen we gingen verhuizen en er geen plek voor de bench meer was, paste hij zich gelukkig heel snel aan. De mand moest wel pal naast mijn bed. Maar ik begrijp dat dit in jou situatie niet kan.
Dan zou ik hem moeten leren traplopen en dat doe ik liever niet. Hij is voor mij te lang en te zwaar om mee naar boven te zeulen :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

alm@ schreef:
Suzanne schreef:Ik heb het nooit voor elkaar gekregen, ook niet met de truc van Laeken. De dames teckel gingen 's avonds naar bed in de bench. Deur moest dicht. Jammeren, gillen, blaffen als je dat niet deed. Ik heb het na een half jaar opgegeven.
Ow. Dat geeft de burger moed :schrik:
Rami schreef:Herkenbaar! Bij mijn golden was het precies zo. Hij sliep er zo graag in (zonder deurtje en met een doek er over). Gelukkig had ik destijds de ruimte voor zo'n grote sta-in-de-weg. Toen we gingen verhuizen en er geen plek voor de bench meer was, paste hij zich gelukkig heel snel aan. De mand moest wel pal naast mijn bed. Maar ik begrijp dat dit in jou situatie niet kan.
Dan zou ik hem moeten leren traplopen en dat doe ik liever niet. Hij is voor mij te lang en te zwaar om mee naar boven te zeulen :wink:
Snap ik! Dan zou ik toch proberen 'af te bouwen' door panelen weg te halen. Vind ik niet eens zo slecht idee hoor. :ok:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

alm@ schreef:
laeken schreef:Tom is ook gek op de bench maar heeft hem ook nodig. Hij kaffert bezoek uit en hapt naar benen en handen van mannen. Ik baal als een stekker van dat lelijke ding in huis maar ben wel blij dat hij er rustig een avond in kan als er bezoek is. Liefst had ik geen bench en als ik geen hond had die het nodig had deed ik hem per direct de deur uit.

Hij staat hier ook altijd open en Tom ligt er de halve tijd in. Zijn huisje. Denk dat hij op Grand Canaria ook een hondenhuisje had waar hij ooit gewoond heeft. Hij is er gek op en verdedigde het zelfs in het begin tegen mij...
Frodo heeft dat ding echt niet nodig als veilig plekje, hij taalt er overdag en s'avonds niet naar. Hij is een open, sociaal en stabiel hondje, vindt visite hartstikke leuk, als mijn kleindochter hier logeert spelen ze de hele dag en eind van de middag gaan ze samen moe gezellig op de bank een filmpje kijken. Het is gewoon gewenning, wij naar bed hij ook naar bed en bed is dan die bench (deurtje gewoon open). Als ik dit van tevoren geweten had, had ik een andere oplossing gekozen. Een mandje met wat kennelpanelen of zoiets. Nou ja een goede les voor de volgende pup :wink:
Volgens mij kun je dat nog steeds doen hoor. Vervang de bench voor die mand met kennelpanelen en bouw dan (heel) langzaam het aantal panelen af. Je kunt het uiteraard ook proberen met die boeken onder de bench, maar als jij er een mand met een flinke rand in hebt staan dan zie ik die tokkel er wel voor aan om daar gewoon in te blijven liggen :mrgreen: .

Edit: ik zie dat er nog een pagina is en dat daar hetzelfde genoemd wordt :Q: .
alm@
moderator

Zamunda schreef:
alm@ schreef:

Volgens mij kun je dat nog steeds doen hoor. Vervang de bench voor die mand met kennelpanelen en bouw dan (heel) langzaam het aantal panelen af. Je kunt het uiteraard ook proberen met die boeken onder de bench, maar als jij er een mand met een flinke rand in hebt staan dan zie ik die tokkel er wel voor aan om daar gewoon in te blijven liggen :mrgreen: .

Dat zou best kunnen :mrgreen: :idea: ik heb nog een puppenren. Ik ga die bench weghalen en zet zijn mand daar neer en als ik dan s'avonds de honden uitlaat kan mijn man er een paar panelen omheen zetten met de benchdoek erover. Hoef ik s'morgens alleen maar de doek op te vouwen en de panelen achter de bank te zetten. Tokkel blij en ik blij :cheer:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Mijn teckels hebben hun hele leven 's nachts in de bench gelegen.
Het deurtje moest dicht. :tongue:

Rana heeft ontzettend lag 's nachts in de bench gelegen.
En als het deurtje niet goed dicht zat riep ze me midden in de nacht :mrgreen:

Ita ligt ook nog graag in de bench (zonder deurtje).
En in ieder geval bij het naar bed gaan gaat ze daar liggen voor haar laatste koekje :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
alm@
moderator

De bench is weg :cheer: een week of 2 geleden bleef hij s'avonds in zijn mandje liggen in plaats van de bench op te zoeken en sindsdien heeft hij er niet meer naar getaald. Ook toen ik dat ding ceremonieel weghaalde, keurde hij het geen blik waardig. Raar beest :scratch: :mrgreen:
Afbeelding
alm@
moderator

Ja precies. Ik had dat kunnen verwachten natuurlijk :mrgreen:
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Hahaha, het duurt even maar dan heb je ook wat :F: .
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Bench met water vullen (de bodem dan he? anders loopt 't huis onder :Q: ) :engel:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

mosquito1980 schreef:Bench met water vullen (de bodem dan he? anders loopt 't huis onder :Q: ) :engel:
Oeps te laat... ik had niet alle commentaren gelezen :oeps: :tongue:
alm@
moderator

mosquito1980 schreef:
mosquito1980 schreef:Bench met water vullen (de bodem dan he? anders loopt 't huis onder :Q: ) :engel:
Oeps te laat... ik had niet alle commentaren gelezen :oeps: :tongue:
Het getokkelte heeft het inmiddels zelf opgelost :F:
Afbeelding
Suzanne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzanne »

alm@ schreef:De bench is weg :cheer: een week of 2 geleden bleef hij s'avonds in zijn mandje liggen in plaats van de bench op te zoeken en sindsdien heeft hij er niet meer naar getaald. Ook toen ik dat ding ceremonieel weghaalde, keurde hij het geen blik waardig. Raar beest :scratch: :mrgreen:
Wat goed, gefeliciteerd!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”