Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Baasje hitst vechthond op om bomen aan te vallen
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
Re: Baasje hitst vechthond op om bomen aan te vallen
Nanna schreef:Waar je maar zin in hebt om midden in de nacht Psycho los te laten![]()
Maar goed, het zal wel te ver van mijn belevingswereld af staan.
in andere topics wordt altijd gezegd dat ze met hun klapkaken maar s nachts moeten gaan lopen
doen ze het ....weer niet goed

Fenneke en Baloe

Bron: AD'Baasje hitst vechthond op om bomen aan te vallen'
Meerdere bomen in Deventer zijn mogelijk fors aangevreten door honden. Sommige zijn volledig van hun schors ontdaan. Volgens bewoner Hans van den Burg, die bij het plantsoen aan de Diepenveenseweg woont, speelt het probleem van de aangevreten bomen al geruime tijd.
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
Dat ben je eigenlijk ook niet als je als een halvegare op een jute mouw beukt maar het ene noemen we vernieling en het andere een sport.Nanna schreef:Voor mij ben je niet goed bij je knar als je als hond bomen wilt vernielen.
Frank zou met wat aansporing van mijn kant gerust in een hoge tak willen hangen, het is niet zoveel anders dan een trekspel. Maar dat is een border collie en dan zijn we weer over mentaal gemankeerden bezig.
Met het nodige ophitsen kan je dit een heleboel honden laten doen. Normaal zou ik het niet noemen maar dat is ook niet het woord wat ik zou gebruiken om werk- en sporthonden te definiëren.
Laatst gewijzigd door -Saskia- op 22 nov 2017 18:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
- Aantal honden: 2
Ben ik nou raar als ik dat vernieling van jonge boompjes vind?laeken schreef:
Dit deed wuilus ook altijd
Doe dat lekker in je eigen tuin ipv in de openbare ruimte waar andere mensen ook van het groen willen genieten.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Verdedigen en dat is wat in een mouw hangen is, is een karaktereigenschap en ja imo heel natuurlijk voor een waak-/verdedigingsras. Iemand komt dreigend met stok en slaat ook dan vind ik bijten een natuurlijke reactie en totaal niet te vergelijken met een dood object als een boom. Die dreigt toch niet? Appels en peren dus.-Saskia- schreef:Dat ben je eigenlijk ook niet als je als een halvegare op een jute mouw beukt maar het ene noemen we vernieling en het andere een sport.Nanna schreef:Voor mij ben je niet goed bij je knar als je als hond bomen wilt vernielen.
Frank zou met wat aansporing van mijn kant gerust in een hoge tak willen hangen maar dat is een border collie en dan zijn we weer over mentaal gemankeerden bezig.
Met het nodige ophitsen kan je dit een heleboel honden laten doen. Normaal zou ik het niet noemen maar dat is ook niet het woord wat ik zou gebruiken om werk- en sporthonden te definiëren.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind t wel gestoord gedrag en nee ik krijg mijn honden niet aan een boom hangend gelukkig. Daar zien ze gelukkig totaal t nut niet van in.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Nee hoor, ik vind het ronduit asociaal.Omega schreef:Ben ik nou raar als ik dat vernieling van jonge boompjes vind?laeken schreef:
Dit deed wuilus ook altijd
Doe dat lekker in je eigen tuin ipv in de openbare ruimte waar andere mensen ook van het groen willen genieten.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Tuurlijk is het vernieling maar het heeft niks met aanvallen te maken. Die honden vinden het leuk om iets te pakken en vast te houden. Daar zijn ze nogal fanatiek op. Of een stok nou op de grond ligt (wat veel honden al leuk vinden) of aan een boom vast zit maakt dan niet uit. Het is inderdaad gewoon een spelletje. Net als verdedigen voor een mechel is, is iets pakken en vasthouden dat voor een SPA.
-
- Zeer actief
En vasthouden is dan weer een dingetje waar pitbulls goed in zijn. Dat het een gewenste karaktereigenschap is maakt het nog geen normaal hondengedrag.malinois schreef:Verdedigen en dat is wat in een mouw hangen is, is een karaktereigenschap en ja imo heel natuurlijk voor een waak-/verdedigingsras.
Schapendrijven wordt graag gezien bij schapendrijvers maar of je nou zo fris in het kopje bent als je een kudde prooien een poortje door helpt is de vraag.
Deze honden vallen helemaal geen bomen aan, ze beleven plezier door te sjorren aan een tak of stuk schors. Dat het geen stuk kleurrijk trektouw is maakt hen niet uit.
-
- Zeer actief
sirene schreef:Tuurlijk is het vernieling maar het heeft niks met aanvallen te maken. Die honden vinden het leuk om iets te pakken en vast te houden. Daar zijn ze nogal fanatiek op. Of een stok nou op de grond ligt (wat veel honden al leuk vinden) of aan een boom vast zit maakt dan niet uit. Het is inderdaad gewoon een spelletje. Net als verdedigen voor een mechel is, is iets pakken en vasthouden dat voor een SPA.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie t dus anders en onder de noemer gestoord gedrag. Een dood iets vrijwillig aanvallen en vasthouden...-Saskia- schreef:En vasthouden is dan weer een dingetje waar pitbulls goed in zijn. Dat het een gewenste karaktereigenschap is maakt het nog geen normaal hondengedrag.malinois schreef:Verdedigen en dat is wat in een mouw hangen is, is een karaktereigenschap en ja imo heel natuurlijk voor een waak-/verdedigingsras.
Schapendrijven wordt graag gezien bij schapendrijvers maar of je nou zo fris in het kopje bent als je een kudde prooien een poortje door helpt is de vraag.
Deze honden vallen helemaal geen bomen aan, ze beleven plezier door te sjorren aan een tak of stuk schors. Dat het geen stuk kleurrijk trektouw is maakt hen niet uit.
Maar dat zal dan wel mijn gebrek zijn.

-
- Zeer actief
Spelen?malinois schreef:Ik zie t dus anders en onder de noemer gestoord gedrag. Een dood iets vrijwillig aanvallen en vasthouden...-Saskia- schreef:En vasthouden is dan weer een dingetje waar pitbulls goed in zijn. Dat het een gewenste karaktereigenschap is maakt het nog geen normaal hondengedrag.malinois schreef:Verdedigen en dat is wat in een mouw hangen is, is een karaktereigenschap en ja imo heel natuurlijk voor een waak-/verdedigingsras.
Compleét gestoord
Beetje aan een dood object lopen sjorren met z'n allen...
https://www.youtube.com/watch?v=LbPlzCqR3Mw
Ik zeg, spuit erin. Dit soort honden functioneert niet in de huidige samenleving

https://www.youtube.com/watch?v=LbPlzCqR3Mw
Ik zeg, spuit erin. Dit soort honden functioneert niet in de huidige samenleving

- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Eerlijk is eerlijk, hoeveel verschil zit er tussen dit en een jute mouw?malinois schreef: Ik zie t dus anders en onder de noemer gestoord gedrag. Een dood iets vrijwillig aanvallen en vasthouden...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus een hond die een bal pakt die stil ligt of een stok wil vasthouden is gestoord?malinois schreef:Ik zie t dus anders en onder de noemer gestoord gedrag. Een dood iets vrijwillig aanvallen en vasthouden...-Saskia- schreef:En vasthouden is dan weer een dingetje waar pitbulls goed in zijn. Dat het een gewenste karaktereigenschap is maakt het nog geen normaal hondengedrag.malinois schreef:Verdedigen en dat is wat in een mouw hangen is, is een karaktereigenschap en ja imo heel natuurlijk voor een waak-/verdedigingsras.
Ik zie zat mechels helemaal trots met een bal lopen de hele dag. Die bal is ook dood hoor.
Zat honden die dingen slopen leuk vinden. Als je dat aanmoedigt wordt dat een leuk spelletje. Daar hoef je geen SPA voor te zijn.
Het is gewoon spelen, een al dan niet aangeleerd of aangemoedigd spelletje.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt gelezen wat ik eerder schreef over dreigen en slaan? Dat dus... als jij stil staat met een mouw kun je ook wortelschieten.Domor schreef:Eerlijk is eerlijk, hoeveel verschil zit er tussen dit en een jute mouw?malinois schreef: Ik zie t dus anders en onder de noemer gestoord gedrag. Een dood iets vrijwillig aanvallen en vasthouden...

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Die in een boom hangt en blijft hangen... ja die vind ik gestoord. Een bal of stok dragen is iets anders imosirene schreef:Dus een hond die een bal pakt die stil ligt of een stok wil vasthouden is gestoord?malinois schreef:Ik zie t dus anders en onder de noemer gestoord gedrag. Een dood iets vrijwillig aanvallen en vasthouden...-Saskia- schreef:En vasthouden is dan weer een dingetje waar pitbulls goed in zijn. Dat het een gewenste karaktereigenschap is maakt het nog geen normaal hondengedrag.malinois schreef:Verdedigen en dat is wat in een mouw hangen is, is een karaktereigenschap en ja imo heel natuurlijk voor een waak-/verdedigingsras.
Ik zie zat mechels helemaal trots met een bal lopen de hele dag. Die bal is ook dood hoor.
Zat honden die dingen slopen leuk vinden. Als je dat aanmoedigt wordt dat een leuk spelletje. Daar hoef je geen SPA voor te zijn.
Het is gewoon spelen, een al dan niet aangeleerd of aangemoedigd spelletje.

-
- Zeer actief
Sommige mensen zetten honden aan om iets te doen. Of je ze nu leert over balken te springen, door tunnels te gaan, op een man met mouw of in pak te laten bijten, achter een konijn aan laten gaan op de renbaan, wild zoeken etc., dat zijn dingen die je meestal gecontroleerd aanleert, en waarbij je andere mensen geen overlast bezorgd. (normaal gesproken).
Maar in bomen laten hangen om je hond sterker te maken, daarbij willekeurige flora kapot laat maken vind ik weer van een andere gradatie.
Maar in bomen laten hangen om je hond sterker te maken, daarbij willekeurige flora kapot laat maken vind ik weer van een andere gradatie.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
En wat is er dan precies normaal aan de godganse dag een bal willen dragen of willen werken voor een bal?
-
- Zeer actief
Geen idee, maar als mijn hond graag iets in zijn bek draagt en daar verder niemand mee tot last is zie ik het probleem niet?sirene schreef:En wat is er dan precies normaal aan de godganse dag een bal willen dragen of willen werken voor een bal?

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, ik zie daar ook geen probleem in. Ik vind het wel raar dat in bomen hangen wordt gezien als abnormaal gedrag. Terwijl de meeste honden, heel abnormaal gedrag vertonen als je het bekijkt vanuit het normale natuurlijke hondengedrag.blondie schreef:Geen idee, maar als mijn hond graag iets in zijn bek draagt en daar verder niemand mee tot last is zie ik het probleem niet?sirene schreef:En wat is er dan precies normaal aan de godganse dag een bal willen dragen of willen werken voor een bal?
Als mijn honden konden praten zouden ze moppen tappen over al die honden die als een debiel werken voor een bal of speeltje. Ze willen best even spelen maar een bal zien als een grotere beloning dan een stuk vreten zal niet in ze opkomen.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Oh jee
Schapendoesje van mijn moeder (nu 6mnd) valt twijgjes en bladeren die haar prikken of in haar vacht plakken aan. Ze knaagt ze nijdig door en stuk of rukt ze los of uit de grond. Wat nu?
Kartonnen dozen worden ook fanatiek versnipperd. Is er nog hoop voor haar???
Tenzij een hond helemaal door het lint gaat en grenzeloos fanatiek is, lijkt mij dat een beetje slopen geen gestoord gedrag is.
Dat bazen het toelaten of zelfs aanmoedigen dat bomen en struiken gesloopt worden lijkt me wel volstrekt onacceptabel gedrag, van de eigenaar.

Tenzij een hond helemaal door het lint gaat en grenzeloos fanatiek is, lijkt mij dat een beetje slopen geen gestoord gedrag is.
Dat bazen het toelaten of zelfs aanmoedigen dat bomen en struiken gesloopt worden lijkt me wel volstrekt onacceptabel gedrag, van de eigenaar.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Mechels schijnen het spelletje ook erg leuk te vinden trouwens. Niet zo raar want veel verschil tussen een mouw bijten en vasthouden is er niet. Het is niet zo dat ze het uit zichzelf aan elke boom doen hè. Baasje buigt tak naar beneden of wijst hond op tak en die hond hangt erin.
Echt hoor, voor die honden is het gewoon een fanatiek spelletje.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is er wel nogmaals dreiging en slaan. Dat zie ik een boom niet doen. Mijn honden zullen een pakwerker niets doen als hij een boom imiteerd hoor.sirene schreef:Mechels schijnen het spelletje ook erg leuk te vinden trouwens. Niet zo raar want veel verschil tussen een mouw bijten en vasthouden is er niet. Het is niet zo dat ze het uit zichzelf aan elke boom doen hè. Baasje buigt tak naar beneden of wijst hond op tak en die hond hangt erin.
Ik heb ooit een filmpje voorbij zien komen idd van een mechel aan een tak. Tja toen ook al gereageerd met gestoord gedrag voor welk ras of type dan ook.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib kon ik het bos insturen om een stok te gaan zoeken. Sommige momenten kon hij geen fatsoenlijke stok vinden. (lees:groot. Voor minder dan 2 meter deed hij het niet) En dan kon hij inderdaad een boom inspringen om daar een tak van af te willen krijgen. Gebeurde niet heel vaak en ik kon hem er ook zo weer uit krijgen. Maar ik vond en vind het van zijn kant een hele logische actief. Niks gestoords aan. 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Hier liggen als het gewaaid heeft regelmatig enórme stukken populier op de grond. Dat is voor ons altijd feest want dan kan Oortje "kapotmaken!!!!". Oftewel woest alle zijtakjes afbijten en dan de grote tak in stukken bijten, ontdoen van bast en dan door naar de volgende tak die ik aanwijs (het is teamwork he, dat vindt ze het leukst
). En op het eind houdt ze dan een handzaam stuk tak over dat ze de rest van de wandeling trots met zich meesjouwt. Dat is ook slopen en het is puur spel, er komt geen enkele agressie bij kijken. Ik kan me dus in theorie voorstellen dat een hond op diezelfde manier het slopen van boomstammen als een spel ziet. En tóch vind ik het niet helemaal hetzelfde. Ik ken namelijk legio honden die dol zijn op takken slopen en dragen, gewoon helemaal uit zichzelf, maar ik heb nog nóóit van mijn leven een hond gezien die het uit zichzelf een goed idee vond om een gewone boom te verminken tot dat plaatje op de vorige pagina. Nog nooit. En daarom vind ik het ene normaal en het andere abnormaal. Maargoed, eind van het liedje is het natuurlijk voornamelijk de eigenaar die een idioot is dat ie zijn hond aanmoedigt en aanzet tot dergelijke sloperij, want dat is het gewoon, vernieling, ongeacht of je daar een hond voor gebruikt of een kettingzaag.

-
- Zeer actief
Ik vind het erg zwart wit wat je doet. Ik schudde aan een struik of wees naar een tak en zei HAP! Vond Wuilus een super leuk spelletje en dan ging ze heerlijk sjorren aan die tak. Effe voor het beeld, dat was in een natuurgebied met koeien, paarden en bevers en een takje meer of minder was geen drama.malinois schreef:Dat is er wel nogmaals dreiging en slaan. Dat zie ik een boom niet doen. Mijn honden zullen een pakwerker niets doen als hij een boom imiteerd hoor.sirene schreef:Mechels schijnen het spelletje ook erg leuk te vinden trouwens. Niet zo raar want veel verschil tussen een mouw bijten en vasthouden is er niet. Het is niet zo dat ze het uit zichzelf aan elke boom doen hè. Baasje buigt tak naar beneden of wijst hond op tak en die hond hangt erin.
Ik heb ooit een filmpje voorbij zien komen idd van een mechel aan een tak. Tja toen ook al gereageerd met gestoord gedrag voor welk ras of type dan ook.

Ik zie ook geen enkel verschil tussen een bal, een stok, een flostouw of een opgehangen autoband hoor. Hond speelt gewoon....niks gestoorde aan. En ik jutte de hond ook op. Pak de stok dan!!! Jaaaa pak de stok.
-
- Zeer actief
mijke schreef:Hier liggen als het gewaaid heeft regelmatig enórme stukken populier op de grond. Dat is voor ons altijd feest want dan kan Oortje "kapotmaken!!!!". Oftewel woest alle zijtakjes afbijten en dan de grote tak in stukken bijten, ontdoen van bast en dan door naar de volgende tak die ik aanwijs (het is teamwork he, dat vindt ze het leukst). En op het eind houdt ze dan een handzaam stuk tak over dat ze de rest van de wandeling trots met zich meesjouwt. Dat is ook slopen en het is puur spel, er komt geen enkele agressie bij kijken. Ik kan me dus in theorie voorstellen dat een hond op diezelfde manier het slopen van boomstammen als een spel ziet. En tóch vind ik het niet helemaal hetzelfde. Ik ken namelijk legio honden die dol zijn op takken slopen en dragen, gewoon helemaal uit zichzelf, maar ik heb nog nóóit van mijn leven een hond gezien die het uit zichzelf een goed idee vond om een gewone boom te verminken tot dat plaatje op de vorige pagina. Nog nooit. En daarom vind ik het ene normaal en het andere abnormaal. Maargoed, eind van het liedje is het natuurlijk voornamelijk de eigenaar die een idioot is dat ie zijn hond aanmoedigt en aanzet tot dergelijke sloperij, want dat is het gewoon, vernieling, ongeacht of je daar een hond voor gebruikt of een kettingzaag.
Jij kan Oor dit zo laten doen. Je loopt naar een boom. Je zegt kijk eens!!! Jaaaa!!!! Stokje. Toe maar. Effe schudden met een zijtak en op de boom slaan met je hand. Zodra Oor richting boom gaat ga je juichen. Weer op de boom slaan en haar jutten. Zelf aan de boom sjorren en je bent er....Bijna zeker dat ze dat gedrag wat ze nu laat zien binnen no time op stammen van levende bomen laat zien. Lekker slopen en baasje lekker blij en vrolijk. Knappe hond!

Verder eens. Ik vind het ook asociaal en vernieling.