Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets extra's voor de Soekeloek? P.3: Zalmkop deel II

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: Iets extra's voor de Soekeloek?

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik wilde dat mijn honden wat minder gek op eten waren.

Lijken wel kliko’s. Alles gaat erin. Buiten erger ik me kapot aan ze, alles moet naar binnen. Zondag heeft Tanja een plastic zakje opgegeten in het bos. Moet opletten dat ze geen peuken van straat pakken.
Boomschors wordt opgegeten. Paddenstoelen gaan er ook goed in.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Dat haren gebeurt hier nu ook. Ik zit de hele dag aan Lola te plukken :LOL: zij eet ook heel slecht, maar ze doet een moord voor smeerleverworst. En dan zo’n moord dat ze alle brokjes opeet waar dat aan zit. Kwestie van lepel, brokken en roeren maar dus :mrgreen: dat spul kost geen fuck en op deze manier heb je er weinig van nodig, best fijn ivm zout. En tussendoor bevalt kaas ook goed, broodkorsten van de kleine (liefst met een spoortje leverpastei of pindakaas), ze likt al zijn bakjes van het avondeten met liefde uit en krijgt regelmatig een biscuitje mee als hij dat krijgt. Ik weet niet hoe oud jullie kleine nu is, maar misschien kun je daar ook iets mee? Kliekjes doorschuiven :mrgreen: evt met brokken er doorheen. Kan trouwens ook met je eigen (avond)eten.

Lola wordt sloom, gaat galspugen en krijgt een rommelbuik van dat voedsel weigeren, voor iemand gaat zeggen dat het haar niet aan is te zien dat ze zo slecht eet :mrgreen:
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

-Lilo- schreef:Dat haren gebeurt hier nu ook. Ik zit de hele dag aan Lola te plukken :LOL: zij eet ook heel slecht, maar ze doet een moord voor smeerleverworst. En dan zo’n moord dat ze alle brokjes opeet waar dat aan zit. Kwestie van lepel, brokken en roeren maar dus :mrgreen: dat spul kost geen fuck en op deze manier heb je er weinig van nodig, best fijn ivm zout. En tussendoor bevalt kaas ook goed, broodkorsten van de kleine (liefst met een spoortje leverpastei of pindakaas), ze likt al zijn bakjes van het avondeten met liefde uit en krijgt regelmatig een biscuitje mee als hij dat krijgt. Ik weet niet hoe oud jullie kleine nu is, maar misschien kun je daar ook iets mee? Kliekjes doorschuiven :mrgreen: evt met brokken er doorheen. Kan trouwens ook met je eigen (avond)eten.

Lola wordt sloom, gaat galspugen en krijgt een rommelbuik van dat voedsel weigeren, voor iemand gaat zeggen dat het haar niet aan is te zien dat ze zo slecht eet :mrgreen:
Dat laatste is heel herkenbaar.

Fred is ook een slechte eter. En hoe slechter hjj eet hoe lastiger het is om hem aan het eten te krijgen. Hij gaat gal spugen word misselijk, weigert te eten en krijgt een rommelbuik.

Hij weigert gerust twee of drie dagen te eten. En dan zit er bij hem een vachtje over waardoor je niet ziet hoe mager hij is.

Ik geef hem zo veel mogelijk tussendoortjes zoals paardenvet knabbels of leverworst uit tube van zooplus. Bij Fred lijkt een combinatie van 2 x kvv en 1 x brok per dag te werken.
Jules01
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jules01 »

sjm schreef:
sirene schreef:Ik zie op je blog foto's van een rennende saluki zonder ribben of wervels zichtbaar. Volgens mij weet ze prima hoeveel ze moet eten.
Ze heeft periodes dat ze er best goed uit ziet. Maar ook soms ff niet.. En dat die vacht zo uitvalt, bevalt me niet.. Daar is het toch niet de tijd van het jaar voor?
Zeg dat even tegen mijn halve Saluki? Die verhaart momenteel ook als een malle!
dewiii
Actief

Ongelezen bericht door dewiii »

Kijk bijvoorbeeld eens op zooplus. Daar is best goed blikvoer te vinden.
Paar eetlepels bij de brokken.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Iets bij de brokken doen werkt niet echt voor Zahra denk ik. Als ik de Kong vul met leverpastei en brokjes wordt alles vakkundig schoongemaakt maar brokjes opeten doen we niet. Nu heb ik wat Nutrigel Plus door de brok gedaan. Ze is al een half uur bezig met het afsabbelen van alle brokjes, de brokjes die klaar zijn legt ze naast de bak.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Je kunt haar in elk geval geen gebrek aan vasthoudendheid verwijten. :mrgreen:
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik denk dat ze gewoon geen honger heeft. Als je haar iets extra's wil geven zou ik het als tussendoortje doen, iets wat weinig vult maar wel wat energie/voedingsstoffen geeft. Geen idee wat die nutri gel is, maar als ze dat wel wil hebben, zou ik haar daar wat van geven zo af en toe. Gewoon kaal, zonder brok.
sjm
Zeer actief

Kun je dan gewoon deze slagroom zo geven?
https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... gredienten
sjm
Zeer actief

Bedankt trouwens voor alle reacties! Fijn om te horen dat er meer honden haren momenteel :mrgreen:

Ben een boodschappenlijstje aan het maken wat ik ga proberen :P
- Eieren: hardgekookt zonder schil is goed toch? Rauw mot ze niet. :19:
- Slagroom: Deze toch: https://www.ah.nl/producten/product/wi1 ... gredienten
- Langs de visboer voor zalmkoppen oid
- Smeerworst/pate
- Natvoer

Nog aanvullingen wat honden goed kunnen hebben? Ik vind het altijd eng om dingen te geven dat niet voor honden is :cool2: Weet nooit of het dan wel goed voor ze is..
veertje
Zeer actief

sjm schreef:Bedankt trouwens voor alle reacties! Fijn om te horen dat er meer honden haren momenteel :mrgreen:

- Smeerworst/pate
- Natvoer

Nog aanvullingen wat honden goed kunnen hebben? Ik vind het altijd eng om dingen te geven dat niet voor honden is :cool2: Weet nooit of het dan wel goed voor ze is..

Ligt er ook aan hoe structureel je het wilt gaan geven. Als dagelijks extraatje zou ik wat voorzichtiger zijn, maar af en toe eens wat extra dan maakt het toch een stuk minder uit. Hier krijgen ze ook rookworst die ik dan in stukjes snij om mee te nemen naar training. Niet echt gezond, maar voor af en toe mag dat best. Of smeerkaas, blikjes vis, filet americain, (volle) yoghurt/kwark. Vooral bij het mantrailen ben ik al veel geks tegengekomen als beloningen :tongue:
sjm
Zeer actief

veertje schreef:
sjm schreef:Bedankt trouwens voor alle reacties! Fijn om te horen dat er meer honden haren momenteel :mrgreen:

- Smeerworst/pate
- Natvoer

Ligt er ook aan hoe structureel je het wilt gaan geven. Als dagelijks extraatje zou ik wat voorzichtiger zijn, maar af en toe eens wat extra dan maakt het toch een stuk minder uit. Hier krijgen ze ook rookworst die ik dan in stukjes snij om mee te nemen naar training. Niet echt gezond, maar voor af en toe mag dat best. Of smeerkaas, blikjes vis, filet americain, (volle) yoghurt/kwark. Vooral bij het mantrailen ben ik al veel geks tegengekomen als beloningen :tongue:
Waarmee zou je voorzichtig zijn als dagelijks?

Ik denk dat ik niks hiervan dagelijks zou geven. De ene dag een eitje, de andere dag wat slagroom, dan weer dit etc.
Lucia
Zeer actief

Re: Iets extra's voor de Soekeloek? P.2: boodschappenlijstje

Ongelezen bericht door Lucia »

Is er ook iets dat ze wel heeel lekker vindt?
Want dan zou je misschien kunnen belonen voor het eten.
Starten met heeel ietsje in de bak, eet ze dat goed, dan belonen.
sjm
Zeer actief

Lucia schreef:Is er ook iets dat ze wel heeel lekker vindt?
Want dan zou je misschien kunnen belonen voor het eten.
Starten met heeel ietsje in de bak, eet ze dat goed, dan belonen.
Ik heb nog niks kunnen ontdekken....
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

sjm schreef:
veertje schreef:

- Smeerworst/pate
- Natvoer

Ik denk dat ik niks hiervan dagelijks zou geven. De ene dag een eitje, de andere dag wat slagroom, dan weer dit etc.
Kwaliteit kan bij natvoer soms lastig in te schatten zijn. Ik houd zelf als richtlijn aan dat ik er niet meer dan 400g per 10kg hond van wil te hoeven geven. Cesar zat uit mijn hoofd gezegd op 800g, pedigree op 1100g per 10kg hond (om het in verhouding te zetten).
veertje
Zeer actief

sjm schreef:
veertje schreef:

- Smeerworst/pate
- Natvoer

Vooral het verwerkte, menselijke eten vanwege zout. Van jouw lijstje zou ik alles wel dagelijks durven geven, alleen de slagroom niet (tenzij in van die gevallen zoals Shibby waar eten belangrijker is dan wat er gegeten wordt). Maar afwisseling is altijd beter, al is het maar omdat slechte eters vaak afwisseling nodig hebben.
Een gekookt ei vult wel weer behoorlijk, dus wel opletten dat ze niet te vol raakt van het extra eten en het gewone laat staan. Dan schiet je er niks mee op.

Ik weet niet welke brok en kvv ze krijgt, maar je kan ook kijken naar wat vettere soorten.

Maar als ik zo foto's van haar zie denk ik dat ik me vooral niet zoveel zorgen zou maken als ze er verder zelf geen last van heeft. Als ze wel gal spuugt, misselijk is etc, dan is het wat anders, maar anders zou ik het laten en gewoon af en toe eens verwennen met wat lekkers als ze een lastige eetperiode heeft. Ik denk dat ze prinses genoeg is om snel te weten dat er toch dagelijks iets lekkerders komt dan die vieze brokjes :mrgreen:
sjm
Zeer actief

Ik heb 2 Chihuahua's die een zalmkop verscheuren en een jachthond die bibberend in een hoekje zit met een vinnetje van de zalm voor dr neus.
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

sjm schreef:Ik heb 2 Chihuahua's die een zalmkop verscheuren en een jachthond die bibberend in een hoekje zit met een vinnetje van de zalm voor dr neus.
:LOL: :LOL: :LOL:

Oh het is te komisch, maar vooral heel erg lastig voor jou :(

Ik zou gewoon natvoer proberen, er zijn voldoende soorten natvoer die je bij de dierenwinkel kan kopen en een prima volwaardig voer zijn. En dan maar kijken welke ze lekker vind en het er goed op doet. Scheelt dat je geen voer hoeft weg te gooien met twee van die kleine vreetmonsters erbij :)

Timber lust trouwens ook geen zalmkop, kijkt er vol afgrijzen naar, Macho smikkelt hem met smaak naar binnen. Ik vind het niet zo raar dat een hond het niet wil eten :) Nu zoeken naar iets wat ze wel lekker vind.

Ze jagen van oorsprong op konijnen.. kun je niet eens iets van konijnenoren proberen en later konijnen of hazenvlees? Ik noem maar iets :) Ik roep maar iets... Ik zou niet zozeer bezig zijn om iets te zoeken wat heel vet is, maar iets wat ze wel graag eet.
Afbeelding
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Ik herken het moeilijke eten van mijn teckels.
Wat bij hun werkt is een paar stukjes hondenworst (rodi/carnis dat soort merken (die van de action willen ze niet :roll: )) door de brokken doen.
Ik snijd voor alle drie een dun plakje af en dat snij ik dan weer in hele kleine stukjes. Nu gaan al een paar weken alle bakken in 1x leeg :cheer:
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

sjm schreef:Ik heb 2 Chihuahua's die een zalmkop verscheuren en een jachthond die bibberend in een hoekje zit met een vinnetje van de zalm voor dr neus.
Sorry, het is lastig, maar: :goeie: :goeie:

Het is gelukt dus, bij de visboer? :wink:
sjm
Zeer actief

Oh, ze spuugt trouwens wel gal soms. En ze ziet er momenteel niet zo goed uit als op de foto's :P Haar ruggengraat zie je ook, niet op een fijne manier.

Ik gaf Dog Lovers Gold High Protein. Nu Wolf of Wilderness Lam, ze vindt 'm nog best redelijk lekker af en toe als ze dan toch zin heeft om brokken te eten. Als vers krijgt ze smuldier, normaal heel lekker maar nu wilde ze t ineens niet meer.
Domor
Zeer actief

Smuldier wordt door mijn honden ook niet consequent gegeten. Er zitten gewoon af en toe minder goede pakjes tussen. Alleen de rottweiler eet het consequent, ongeacht kwaliteit.
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

waarom wissel je niet met verschillende soorten kvv?
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

En met de pot mee? Als een hond echt zo mager is, zou het me denk ik niet zoveel uitmaken om de restjes van je eigen eten mee te geven indien dit niet te scherp oid is.

Als ze na een tijdje uitgegeten is op een brok, misschien een idee om meerdere soorten in huis te halen en die dan per dag af te wisselen?
sjm
Zeer actief

Heavy schreef:Is ze niet schijnzwanger ?
Maar dat moet je toch ergens aan merken? :P Geen idee, nog nooit meegemaakt. :P En moet dat niet vlak na de loopsheid?
Domor
Zeer actief

T/m 2 maanden na de loopsheid in principe. De krijgen ze "pups".
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Gezien het feit dat ze ook volop in de rui is, vind ik schijndracht niet onwaarschijnlijk, eerlijk gezegd
sjm
Zeer actief

Ze was in juli loops..
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

De gestoomde maaltijden van Smolke dan?
Goede kwaliteit voor een leuke prijs en in verschillende smaken.
DogLoversGold heeft trouwens ook 2 soorten blikvoeding, bevalt ook erg goed. Wel opletten want de Pens/Hart versie is niet compleet, de ander wel.

Hier ook een moeilijke eter, we dachten het nu gevonden te hebben in Rodi. Maar dat laat hij sinds gisterochtend ook staan, zal wel weer te vaak achter elkaar hetzelfde merk zijn geweest.
Bij hem moeten we dus echt afwisselen met Kivo en Smuldier....
Tja een winkel vol goed spul en ik sta gewoon achter onze klanten in de rij bij de AH met Smuldier :schrik:
Maar hij doet het er goed op en eet het graag dus vooruit dan maar :Q:
Groetjes,
Wendy
sjm
Zeer actief

Zalmkop deel II

Vandaag deel 2 van het zalmkop avontuur. Gisteren bij deel 1 ging het dus zo: "Ik heb 2 Chihuahua's die een zalmkop verscheuren en een jachthond die bibberend in een hoekje zit met een vinnetje van de zalm voor dr neus."

Maar, Sammy heb ik ook echt moeten leren kraken en dat soort dingen eten dus ik geef het niet zomaar op. De kleintjes meteen weer aanvallen als dikke wilde hyena's natuurlijk. En je zag Zahra echt met de minuut gefrustreerder worden. "Waarom?! Waarom vinden zij dat zo lekker?! Waarom lust ik dit niet?!" En dan pakte ze het vinnetje weer al walgend op van de grond om te kijken of ze het écht niet zou lusten. Maar nee, weer op de grond. Zo ging het weer door. Maar het zat haar gewoon niet lekker, die kleintjes waren zo fanatiek, dan móet het wel lekker zijn. Dus ze bleef door proberen.

Ik heb van alles geprobeerd, allerlei onderdelen van de kop aangeboden. Uiteindelijk wilde ze wel wat proberen wat Sammy & Isa hadden voorgekauwd. :piew: :Q: Wat een hond joh. Dikke miet. De chihuahua's moeten gewoon voorkraken voor mevrouw de jachthond. En uiteindelijk stukje voor stukje begon ze wat te kauwen, te kraken en zelfs op te eten! En. ja hoor.. De héle zalmkop ging op uiteindelijk. Niet van harte, nee nee. Ze vond het niet leuk. Chagrijnige kop :mrgreen: Maar ze deed het wel. :engel:

Ondertussen heb ik dus zo'n 2 uur lang op de grond gezeten met een zalmkop in m'n handen, heb ik een diploma zalmkop ontleden en hebben de Chimonsters een aantal keer misgekraakt.. Zat mijn vinger er per ongeluk tussen. Die huftertjes hebben best wat kracht in hun kaakjes.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”