Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
A comparison of gait
Moderator: moderatorteam
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
- Aantal honden: 1
Re: A comparison of gait
Ik vind de bovenste hond al niet mooi.
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Goed omschreven. Spijtig dat velen het niet zien
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Heeft dat een functie dan?Nanna schreef:Ik vind de bovenste ook al te. Snap de functie van dat overreiken niet helemaal.

- Crescent
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Dus het is goed als zolang de hak niet in 't gras verdwijnt 

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Ja dat is wel erg overdreven inderdaad!
Toch he, Murdock is vrij steil gehoekt en toch is zijn hak best laag op momenten in zijn pas:

Hij kan bijna niet anders gebouwd zijn dan een Duitse Herder: kaarsrechte rug, stramme poten, steile hoeking en toch zie je het bij hem ook op deze foto. Kan het ook afhankelijk zijn van het moment waarop de foto gemaakt is?
Toch he, Murdock is vrij steil gehoekt en toch is zijn hak best laag op momenten in zijn pas:

Hij kan bijna niet anders gebouwd zijn dan een Duitse Herder: kaarsrechte rug, stramme poten, steile hoeking en toch zie je het bij hem ook op deze foto. Kan het ook afhankelijk zijn van het moment waarop de foto gemaakt is?
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
Maar voor de buiging/platte hak maakt dat toch niet uit? Of wel?sirene schreef:Murdock loopt in stap, niet in draf
Ik vind dat zo moeilijk om te zien, he! Is het bij Murdock stap omdat hij 3 poten aan de grond heeft en de herders 2?
En die wolf/coyote achtige die Nanna postte dan? Is dat wel draf?
Ik heb wel eens zo'n filmpje bekeken van de verschillende gangen, maar ik kom er niet goed uit...
Tips?
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
wolvster schreef:Maar voor de buiging/platte hak maakt dat toch niet uit? Of wel?sirene schreef:Murdock loopt in stap, niet in draf
Ik vind dat zo moeilijk om te zien, he! Is het bij Murdock stap omdat hij 3 poten aan de grond heeft en de herders 2?
Ik heb wel eens zo'n filmpje bekeken van de verschillende gangen, maar ik kom er niet goed uit...
Tips?
Ja draf is tweetakt en stap viertakt
In draf gaan dus diagonaal 2 poten tegelijk op de grond of van de grond af
In stap beweegt iedere poot individueel.
-
- Zeer actief
Ben toch even gaan zoeken of ik een foto had van een van mijn honden in draf. Niet op deze pc, van Bluf heb ik wel een foto ergens nog uit de ring, maar die staat op een externe schijf.
Maar deze vond ik van een nog jonge Aki en zijn vader, gewoon in vrije omgeving.

Dit is dus eigenlijk de natuurlijke gang van deze twee honden. Is dit te overdreven?
Maar deze vond ik van een nog jonge Aki en zijn vader, gewoon in vrije omgeving.

Dit is dus eigenlijk de natuurlijke gang van deze twee honden. Is dit te overdreven?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
ja, maar die hak komt niet helemaal op de grond. Je ziet op de foto dat hij zijn voet op de grond zet en daarmee afzet. Wat je bij zo'n onfunctionele Duitser ziet is dat ze het hele stuk van teen t/m hak als 1 lange "voet" op de grond zetten.wolvster schreef:Toch he, Murdock is vrij steil gehoekt en toch is zijn hak best laag op momenten in zijn pas:
@blondie: jouw honden zijn niet overdreven, dat ziet er een stuk beter uit dan op de foto's uit het artikel
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik heb werkelijk nog nooit een Duitse herder ontmoet (show- of werklijn) die ik niet ook maar een klein beetje bizar vond lopen.
Al is die rug kaarsrecht dan nog wiebelen die hakken me teveel.
Al is die rug kaarsrecht dan nog wiebelen die hakken me teveel.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Jammer dat in dat topic zoveel plaatjes ontbreken...Tara schreef:Die herders zijn zo overhoekt omdat mensen helaas geen maat weten te houden en door onjuiste aannames.
In dit topic kun je precies lezen waar ik het over heb.
Doodjammer van zo'n mooi ras. Maar als niet-raskenner mag je er niets van zeggen, want dan weet je niet waar je het over hebt schijnbaar. Objectiviteit doet er kennelijk niet zo erg toe.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Je kan honden niet vergelijken in een andere gang. En zelfs in dezelfde gang moet je de honden vergelijken tijdens hetzelfde moment van het gangwerk. Zoals op de plaatjes van de DH tijdens het moment waarop beide poten aan één kant volledig gestrekt zijn.wolvster schreef:Maar voor de buiging/platte hak maakt dat toch niet uit? Of wel?sirene schreef:Murdock loopt in stap, niet in draf
Tips?
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ik ben eigenlijk blij geweest dat Winni commentaar op haar draven kreeg bij de CM. Zij draaft het liefst, kan dat enorm lang volhouden, maar het zijn korte/vlakke passen. Ik ga eens filmen en kijken hoe zij precies loopt, iig niet goed genoeg voor de rasstandaard, wel voor ons 

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik moet even graven maar volgens mijn herinnering is er niks mis met haar gangwerkNanna schreef:Gefeliciteerd, ze heeft een economisch gangwerk. Fokkers daarentegen zullen je anders willen laten doen geloven. Daar is juist het met een hangrug en de hakken op de grond laten kletsen het toonbeeld van een goede draverTessaThomas schreef:Ik ben eigenlijk blij geweest dat Winni commentaar op haar draven kreeg bij de CM. Zij draaft het liefst, kan dat enorm lang volhouden, maar het zijn korte/vlakke passen.![]()

-
- Zeer actief
De meeste keurmeesters lijken altijd wat op of aan te moeten merken bij werklijnen, jaren geleden heb ik dat wel al gemerkt toen ik Bluf moest laten aankeuren. al mochten de fokster en ik niet klagen over het rapport, ze viel wel in de smaak destijdscrutz schreef:Ik moet even graven maar volgens mijn herinnering is er niks mis met haar gangwerkNanna schreef:Gefeliciteerd, ze heeft een economisch gangwerk. Fokkers daarentegen zullen je anders willen laten doen geloven. Daar is juist het met een hangrug en de hakken op de grond laten kletsen het toonbeeld van een goede draverTessaThomas schreef:Ik ben eigenlijk blij geweest dat Winni commentaar op haar draven kreeg bij de CM. Zij draaft het liefst, kan dat enorm lang volhouden, maar het zijn korte/vlakke passen.![]()
Al heb je geen lood verstand van honden, dan zie al dat zoiets voor geen meter klopt. Wat die fokkers en keurmeesters bezielt om maar vol te houden dat ‘t zo moet, is me een godsraadsel.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Nee, precies haha. Uit mijn hoofd vonden ze haar te kort en vlak draven. Terwijl wij altijd staan te kijken hoe makkelijk zij op hoge snelheid draaft en hoe lang ze het volhoudt. Misschien hadden we haar los moeten laten draven, maar dan doet ze rondjes rechtsom ipv linksom.crutz schreef:Ik moet even graven maar volgens mijn herinnering is er niks mis met haar gangwerkNanna schreef:Gefeliciteerd, ze heeft een economisch gangwerk. Fokkers daarentegen zullen je anders willen laten doen geloven. Daar is juist het met een hangrug en de hakken op de grond laten kletsen het toonbeeld van een goede draverTessaThomas schreef:Ik ben eigenlijk blij geweest dat Winni commentaar op haar draven kreeg bij de CM. Zij draaft het liefst, kan dat enorm lang volhouden, maar het zijn korte/vlakke passen.![]()

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Potverdorie, iedere keer als ik deze topic titel zie, denk ik: waarom willen ze nu toch Gait vergelijken?! 

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Perle schreef:Potverdorie, iedere keer als ik deze topic titel zie, denk ik: waarom willen ze nu toch Gait vergelijken?!
Hahaha, ja dat dacht ik ook.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Gait is onvergelijkbaargonnie schreef:Perle schreef:Potverdorie, iedere keer als ik deze topic titel zie, denk ik: waarom willen ze nu toch Gait vergelijken?!

- Perle
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
- Aantal honden: 5
Ja, daaromFotogravinnetje schreef:Gait is onvergelijkbaargonnie schreef:Perle schreef:Potverdorie, iedere keer als ik deze topic titel zie, denk ik: waarom willen ze nu toch Gait vergelijken?!

Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.