Dat vind ik ook. Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid bij beide partijen, maar als mijn hond flinke schade kan maken en de andere hond is daar fysiek totaal niet tegen opgewassen, is dat wel een wat zwaardere verantwoordelijkheid. Afgezien van Amy hebben mijn honden totaal geen problemen met kleine hondjes, ook niet als ze lelijk doen, maar toch mogen ze niet met vreemde ieniemieniehondjes kennismaken, ik vind het gewoon een te groot risico omdat het zo ongelijkwaardig is.Tineke schreef:stoffeltje schreef:Jij legt dus wel de grootste verantwoordelijkheid neer bij eigenaren van hr honden! Ik vind dat die verantwoordelijkheid bij elke eigenaar ligt! dus als jij niet wil dat jouw fluffy een beet oploopt dan laat je hem niet overal op af stuiteren!
Het gaat mij nog niet eens om een HR hond , voor mij ligt de verantwoordelijkheid altijd bij de grotere of sterkere partij![]()
Neemt niet weg dat ik het bizar blijf vinden dat mensen klaarblijkelijk zelf niet genoeg verantwoording over Fluffie willen dragen maar er zondermeer blind van uit gaan dat de andere partij dat verantwoordelijkheidsgevoel wel heeft.
Ik begrijp ook niet dat mensen met kleine(re) hondjes hun hondjes aan dat risico blootstellen - ik ben helemaal niet iemand die overal beren op de weg ziet, maar met een klein hondje zou ik me wel bewust zijn van de kwetsbaarheid, zeker als het hondje zich ook nog asociaal gedraagt.