Het gekke (gelukkig maar) is dat ie dit gedrag alleen vertoont bij die ene buurman en eigenlijk denk ik dat ie gewoon bang is voor de goede man. Maar goed, fijn is het natuurlijk niet, ook niet voor de buurman. En ik wil niet dat ie zo doet, want de buurman vindt het -denk ik- een beetje eng en het zoontje van de buurman vindt het zéker eng. Rex is een grote hond en als die als een dwaas naar je staat te grommen en blaffen wordt je daar natuurlijk niet vrolijk van. Als we zoontje van buurman alleen tegenkomen, is er overigens niks aan de hand. Die is blijkbaar wel oké bevonden.

Ik wil er dus iets mee, dat moge duidelijk zijn. Mijn eigen (boerenverstand) idee was om ze op neutraal terrein (parkje hier tegenover) bij elkaar te brengen (Rex los of aan de lijn?) en de buurman hem leverworst te laten voeren. Daar houdt ie nogal van, en Rex is behoorlijk omkoopbaar. Voor mijn part voert ie hem de hele worst, als Rex maar door krijgt dat de buurman eigenlijk best oké is. Ik wil er ook best een gedragstherapeut bij halen (iemand een goede ervaring in Den Haag?) als die iets zou kunnen betekenen. In beide gevallen moet ik echter wel de buurman zo ver krijgen dat ie meewerkt natuurlijk.
Heeft iemand andere, betere ideeën? Ervaring met issues met één persoon?