Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Herkenbaar???

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Herkenbaar???

Ongelezen bericht door Ody »

Voor mij wel, al ben ik dan tot nu toe niet zelf in m'n poten gebeten.

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
Manuma
Zeer actief

Re: Herkenbaar???

Ongelezen bericht door Manuma »

Voor mij niet gelukkig.
Één keer iets soortgelijks maar toen hing het hondje ook daadwerkelijk meteen in mijn hond zonder enige communicatie en ging mijn hond niet zo tekeer.

Zou een muilkorf niet een hele geruststelling zijn in deze situatie?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Pff wat irritant! Ik had dat kleintje een hollewipper gegeven.
Hier in de buurt zijn de hondenbezitters erg netjes naar elkaar vind ik. Als ik mijn honden even aanlijn omdat ik ze niet helemaal vertrouw bij een tegenligger lijnt de andere partij altijd ook de hond even aan. Dan passeren we elkaar en zeggen we goedendag. Andersom ook, als ik iemand zie met een aangelijnde hond dan lijn ik de mijne ook aan. Losloopgebied of niet.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik snap heel goed dat dit veel voorkomt en vervelend is, maar ik had dan op zijn minst niet op dat pad blijven staan en mijn hond een muilkorf aangedaan. Dan blijft dit gedrag van andere honden eigenaren natuurlijk nog steeds vervelend, maar dan heb jij als eigenaar je verantwoording genomen.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier vaak genoeg de vraag gehad of ze hun hond moesten aanlijnen, omdat Elco aan de flex zat en Gait los liep. Zelf lijn ik Elco altijd aan bij andere honden en Gait als de andere hond aan de lijn zit of als ik het niet helemaal vertrouw (of het nu aan Gait ligt, aan de andere hond of aan de eigenaar van de andere hond). Gelukkig niet erg herkenbaar dus
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Oh, en als ik het niet vertrouw, ga ik sowieso van het pad af, hond(en) achter mij
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Manuma schreef:Voor mij niet gelukkig.
Één keer iets soortgelijks maar toen hing het hondje ook daadwerkelijk meteen in mijn hond zonder enige communicatie en ging mijn hond niet zo tekeer.

Waarom? omdat de eigenaresse van die witte zo aso is om niet even haar hond aan te lijnen?
Manuma
Zeer actief

stoffeltje schreef:

Waarom? omdat de eigenaresse van die witte zo aso is om niet even haar hond aan te lijnen?
Omdat je dit soort eigenaren en honden nu eenmaal heel veel hebt en je, als je hond een muilkorf om heeft, in elk geval vrij zeker weet dat het hondje ook weer heel naar huis kan?
Bovendien kun je je dan gemakkelijker richten tot het wegjagen van dat kleine hondje. Het zou voor mij een hele geruststelling zijn in elk geval. Dit hondje zag ze aankomen.....

Edit: aanvulling: ik vind het niet normaal dat die vrouw haar hondje niet aanlijnt, maar ik vind de reactie van die Staff nou ook niet normaal.
Deze situatie had ze volgens mij ook best gemakkelijk kunnen ontwijken? Ik had in elk geval nooit blijven staan. Mijn honden zouden nooit zo uit hun panty gaan, en als ik de fixatie van die Staff bij het signaleren van dat kleine hondje al zie krijg ik de kriebels. Doe een muilkorf om, loop je zelf ook wat rustiger en ga aan de kant of loop weg. Ja, het is een irritant hondje maar stuk hoeft ie ook niet. Ik vind het jankerige bericht onder het filmpje ook weer zo :roll:
Je hebt zelf voor zo'n hond gekozen en de risico's erbij genomen. Ik kom ook vaak deze hondjes en eigenaren tegen, als dat blaffend en grommend om ons heen komt springen gebeurt er gewoon niks :19: Ik vind dat schuiven van verantwoordelijkheid vooral irritant. Ik snap het wel hoor maar het is natuurlijk wel zo dat jij een bijter hebt. Daar moet je dan ook wel naar handelen en ik snap de irritatie van de filmer maar ze heeft het zelf nou ook niet zo geweldig aangepakt als ik dat zeggen mag.
Laatst gewijzigd door Manuma op 14 nov 2017 11:53, 1 keer totaal gewijzigd.
stoffeltje
Zeer actief

Ben bang dat het averechts gaat werken....dat mensen dan helemaal niet meer de moeite nemen om hun hond bij zich te houden, immers die hr hond is toch gemuilkorfd
Gollum
Zeer actief

stoffeltje schreef:Ben bang dat het averechts gaat werken....dat mensen dan helemaal niet meer de moeite nemen om hun hond bij zich te houden, immers die hr hond is toch gemuilkorfd
Zou je denken? Ik denk dat het wel een afschrikkend effect heeft. Ik zie die andere baas nu ook geen moeite doen :19:
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Contacteer:

Je weet dat er mensen zijn die hun hond om andere redenen muilkorven? Degenen die ik gesproken heb, hebben allemaal de ervaring dat mensen juist vanwege die muilkorf hun honden bij zich houden. In hun geval totaal onnodig, maar zo werkt het blijkbaar wel
Manuma
Zeer actief

Fotogravinnetje schreef:Je weet dat er mensen zijn die hun hond om andere redenen muilkorven? Degenen die ik gesproken heb, hebben allemaal de ervaring dat mensen juist vanwege die muilkorf hun honden bij zich houden. In hun geval totaal onnodig, maar zo werkt het blijkbaar wel
Nou inderdaad. Mijn Husky loopt weleens met een muilkorf (eendenbescherming :mrgreen: ) en nu hij niet meer kan bijten houdt iedereen juist hun hond of handen weg. Ik vind het wel handig, haha!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Manuma schreef:
stoffeltje schreef:

Omdat je dit soort eigenaren en honden nu eenmaal heel veel hebt en je, als je hond een muilkorf om heeft, in elk geval vrij zeker weet dat het hondje ook weer heel naar huis kan?
Bovendien kun je je dan gemakkelijker richten tot het wegjagen van dat kleine hondje. Het zou voor mij een hele geruststelling zijn in elk geval. Dit hondje zag ze aankomen.....
Precies. Op plekken waar ik lastig iets uit de weg kan gaan en kan verwachten dat er loslopende honden op ons af kunnen komen, doe ik Amy om die reden ook een muilkorf om. En dan keer ik om als iemand geen aanstalten maakt zijn hond bij zich te houden of neem afstand door een stukje van het pad af te gaan staan. Ik denk overigens niet dat Amy een andere hond echt zou bijten, maar met die muilkorf weet ik in ieder geval 100% zeker dat dat niet zal gebeuren.

Edit: overigens is het inderdaad best herkenbaar voor mij, ook in aanlijngebieden (waar ik meestal met Amy wandel) gebeuren ons geregeld dit soort dingen, maar daarbij ben ik gelukkig nog nooit zelf gebeten.
Laatst gewijzigd door DeDiana op 14 nov 2017 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
stoffeltje
Zeer actief

Maar dan nog, ongeacht welk ras iemand aan de lijn heeft....als je gevraagd word om jouw hond even aan te lijnen dan doe je dat! fatsoen heet zoiets.....
Gollum
Zeer actief

stoffeltje schreef:Maar dan nog, ongeacht welk ras iemand aan de lijn heeft....als je gevraagd word om jouw hond even aan te lijnen dan doe je dat! fatsoen heet zoiets.....
Ja vind ik ook hoor.
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

Manuma schreef:
stoffeltje schreef:

Edit: aanvulling: ik vind het niet normaal dat die vrouw haar hondje niet aanlijnt, maar ik vind de reactie van die Staff nou ook niet normaal.
Deze situatie had ze volgens mij ook best gemakkelijk kunnen ontwijken? Ik had in elk geval nooit blijven staan. Mijn honden zouden nooit zo uit hun panty gaan, en als ik de fixatie van die Staff bij het signaleren van dat kleine hondje al zie krijg ik de kriebels. Doe een muilkorf om, loop je zelf ook wat rustiger en ga aan de kant of loop weg. Ja, het is een irritant hondje maar stuk hoeft ie ook niet. Ik vind het jankerige bericht onder het filmpje ook weer zo :roll:
Je hebt zelf voor zo'n hond gekozen en de risico's erbij genomen. Ik kom ook vaak deze hondjes en eigenaren tegen, als dat blaffend en grommend om ons heen komt springen gebeurt er gewoon niks :19: Ik vind dat schuiven van verantwoordelijkheid vooral irritant. Ik snap het wel hoor maar het is natuurlijk wel zo dat jij een bijter hebt. Daar moet je dan ook wel naar handelen en ik snap de irritatie van de filmer maar ze heeft het zelf nou ook niet zo geweldig aangepakt als ik dat zeggen mag.
Hier ben ik het mee eens. :ok:

ik vind ook dat ondanks het inderdaad vervelende gedrag van het witte hondje, wat trouwens misschien wel uitgelokt is door de lichaamstaal van de ander hond en het geschreeuw van de vrouw, de verantwoordelijkheid gewoon bij de eigenaar van de mogelijk bijtende hond ligt. Je hebt natuurlijk alle recht om overal te gaan lopen, ook in een losloopgebied, maar daarom hoef je dat nog niet te doen als je van tevoren weet dat dat ellende oplevert. In dat geval ben je toch echt zelf degene die het opzoekt.

Ik lijn ook aan als het gevraagd wordt, maar stel dat je hier in deze drukke omgeving een uurtje gaat lopen in een losloopgebied en je komt elke paar minuten iemand tegen met honden, dan word je dat gauw zat om steeds aan te lijnen. Ga daar dan ook niet lopen.

Als het geen losloopgebied is heb ik niks gezegd :mrgreen:
Manuma
Zeer actief

stoffeltje schreef:Maar dan nog, ongeacht welk ras iemand aan de lijn heeft....als je gevraagd word om jouw hond even aan te lijnen dan doe je dat! fatsoen heet zoiets.....
Ja klopt. Is ook onfatsoenlijk dat ze het niet doet.
Net als automobilisten die een voetganger geen voorrang geven op het zebrapad, mensen die voorkruipen in de rij of die de poep van hun hond niet opruimen. Het komt vaak voor dus zal je daarop in moeten kunnen spelen vind ik. Voor onfatsoen hoeft geen hond afgemaakt te worden.
Een muilkorf is echt zo erg niet, doe je het alleen om op de drukke of onoverzichtelijke stukken. Ze had nu ook tijd gehad een muilkorf om te doen.

Ik heb geen bijters maar ik had deze situatie zelf vermeden door in de bosjes te gaan staan. Er was ruimte zat.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, dat zou heel fijn zijn, maar zo werkt het nou eenmaal niet. Door die muilkorf hoef ik dan in ieder geval niet bang te zijn dat mijn hond een andere hond zal bijten. En ik heb ook de ervaring dat de meeste mensen dan hun hond ineens wel bij zich kunnen houden of ons de ruimte geven, en dat is voor Amy juist alleen maar fijn.
Jackira
Zeer actief

stoffeltje schreef:

Omdat je ook voor onverwachte situaties kan komen te staan. Bijvoorbeeld een hond die net de hoek om komt als jij daar met je agressieve hond aan komt. Als je zo moet gaan staan krijsen als er een andere hond aan komt moet je zelf gewoon maatregelen treffen. Dit is uitlokkerij, om daarna moord en brand te gaan staan schreeuwen dat het niet aan de klapkaken ligt, want anders ga je niet ook nog staan filmen.
stoffeltje
Zeer actief

Ri@ schreef:
stoffeltje schreef:

Omdat je ook voor onverwachte situaties kan komen te staan. Bijvoorbeeld een hond die net de hoek om komt als jij daar met je agressieve hond aan komt. Als je zo moet gaan staan krijsen als er een andere hond aan komt moet je zelf gewoon maatregelen treffen. Dit is uitlokkerij, om daarna moord en brand te gaan staan schreeuwen dat het niet aan de klapkaken ligt, want anders ga je niet ook nog staan filmen.
Maar wie zegt dat deze hond agressief is? Dat ie in de riem gaat hangen komt vooral door het gedoe van die witte zo te zien....en bovendien had die witte dan ook niet de kans gehad om de vrouw in haar enkel te bijten lijkt me...
Jackira
Zeer actief

stoffeltje schreef:
Ri@ schreef:
stoffeltje schreef:

Maar wie zegt dat deze hond agressief is? Dat ie in de riem gaat hangen komt vooral door het gedoe van die witte zo te zien....en bovendien had die witte dan ook niet de kans gehad om de vrouw in haar enkel te bijten lijkt me...
Waarom zou iemand zich anders zo druk maken? er kunnen uiteraard nog meer redenen zijn zoals bijvoorbeeld een geblesseerde hond maar dat is niet direct wat in mij opkomt bij dit filmpje.
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ri@ schreef:
stoffeltje schreef:

Ik hoor echt niemand krijsen in het filmpje?

Verder ben ik het met Manuma eens :ok:
Afbeelding
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Nanna schreef:Als ik met mijn honden dat hele witte hondje tegenkom gebeurt er gewoon niks. Snuffelsnuffel en klaar. Doorrrr.
Idem. En als dat witte hondje op mijn honden duikt vliegt het in elkaar en komt het ervan af met hooguit een kras in het oor.

Ik vind het oprecht triest voor de vrouw dat ze tien keer moet roepen eer die andere trut teken van leven geeft maar je kan gewoon niet verwachten dat alles altijd goed gaat.
Dat is ontzettend oneerlijk naar je hond toe. Er lopen nu eenmaal debielen op openbaar terrein en dan is het aanpassen.
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik kom weinig in dit soort situaties, en heb ruimte genoeg, als we een keer gaan wandelen, zoek ook plekken op waar niemand loopt.
maar goed dat geeft nog geen garantie dat ik nooit loslopende hondjes tegen kom.
maar een muilkorf bij Lana, ondanks dat ze absoluut geen bijter is, werkt maar half,
die wil spelen, is een puber en maait behoorlijk met haar voorpoten, als er zo'n klein hondje bij haar in de buurt komt en als een magneet aan haar klit, heb je kans dat ze die blesseert voor dat je er op verdacht bent, ze is wel 45 kilo en een brok energie, moet ik haar dan ook maar gaan kluisteren.
zou het verstandig en prettig vinden als andere eigenaren daar een klein beetje rekening mee zouden willen houden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, het enige dat Lotje wil doen is spelen, met het witte hondje dan. Als ik die andere zie aankomen, ben ik verdwenen, ik draai wel om, hij bijt maar gaatjes in een ander, niet in mijn hond.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Gollum schreef:
stoffeltje schreef:Ben bang dat het averechts gaat werken....dat mensen dan helemaal niet meer de moeite nemen om hun hond bij zich te houden, immers die hr hond is toch gemuilkorfd
Zou je denken? Ik denk dat het wel een afschrikkend effect heeft. Ik zie die andere baas nu ook geen moeite doen :19:

Dat weet ik wel zeker
Zelf jaren terug met een gemuilkorfde hond gelopen en mensen zagen dat als vrijbrief om de hond niet bij te houden want ja die hond wasinrichting gemuilkorft
En dan gebeurde dat nog wel midden op straat in de woonwijk want in losloopgebieden en t bos kwam die hond niet eens
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Heel herkenbaar. Het loslooppad waar we overheen moeten voor we bij een groter gebied zijn is bezaait met dit soort kleintjes.
Kleine hondjes zijn gewoon niet gediend van contact met mijn grote honden en reageren daar standaard op met agressie. Sommigen pas wanneer die van mijn contact zoeken, maar zat die van een grote afstand al de aanval in zetten. Slechts heel zelden loopt er een eigenaar bij die er wat aan doet, en nog zeldzamer een waar het hondje dan ook op reageert. Dit overkomt echt niet alleen mensen met HR honden..
Maarja, ik kan de wereld niet veranderen, dus ik haal mijn schouders op, hou mijn honden bij me en ga op rustige tijden wandelen.
Maar een zeker haat voor dat soort kleine dweilen heb ik helaas wel ontwikkeld :ugh:
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Camera aan en lastige situaties opzoeken. Niks beters te doen?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Natasja 2005
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse en Hollandse Herdershonden.
Ik ben het vrouwtje van Djiny Duitse x Hollandse herder En Storm (Keeshondje)

Ongelezen bericht door Natasja 2005 »

Crescent schreef:Camera aan en lastige situaties opzoeken. Niks beters te doen?
Ik vind het nog knap dat ze dat beest met 1 hand weet vast te houden
Groetjes,

Sandra

Bayan 08-05-1996 _ 01-08-2014. Slaap zacht mijn kattekop

R.I.P. Snowey 22/10/2002 - 28/03/2011
Pienda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Pienda »

Crescent schreef:Camera aan en lastige situaties opzoeken. Niks beters te doen?
Nouja, als ik me in haar probeer te verplaatsen begrijp ik het ook wel.
De hele wereld kotst haar ras/hond uit (of dat nou terecht is of niet) en zij wordt lastig gevallen door honden die in haar ogen meer last veroorzaken.
Ik snap dat je dan medestanders zoekt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”