Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ricardo en de nakers...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ricardo en de nakers...

Ongelezen bericht door sirene »

Mijn honden zijn goede ongedierteverdelgers. Dat dacht ik tenminste. Buiten verschalken ze graag muisjes en af en toe wordt er een mol gevangen.
Nu loopt er hier in huis sinds een tijdje een muis. Ricardo, hebben we hem gedoopt.
En de nakers doen niks anders dan vertederd kijken :80:
Elena gaat s'avonds op de bank of op de grote mand aan het andere eind van de kamer zitten kijken naar Ricardo in de keuken. Ze gaat er helemaal klaar voor zitten en kijkt helemaal vertederd en geïnteresseerd hoe hij heen en weer loopt. Ook Qhilla en Doña heb ik al betrapt ook verliefd kijken naar onze huismuis :I:

Hoe kan dat?! Buiten zijn het echte jagers en worden de muizen meteen weggewerkt. Hier binnen hoort het erbij?

Heeft iemand nog tips voor een echte goede muizenval en/of lokvoer? Ik heb al verschillende (dier vriendelijke, levend vangende) muizenvallen staan maar Ricardo (en zijn familie inmiddels?) trapt er niet in.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Re: Ricardo en de nakers...

Ongelezen bericht door DeDiana »

Nou, dat is ook apart zeg! Geen idee, maar misschien is het net zoiets als met katten: mijn honden kunnen prima met katten binnenshuis (niet alleen bij mij thuis, maar ook vreemde katten bij anderen), maar komen we buiten op straat een kat tegen, dan gaan Amoz en Amy door het lint en zouden ze denk ik ook grijpen als ze de kans kregen.

Die muis heeft trouwens ook wel lef, dat hij zo maar in een huis met honden durft te gaan wonen en er dan zo voor langs lopen :D

Ik heb verder geen idee van een goede muizenval o.i.d. - ik heb immers katten ;-)
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

:LOL: Gefeliciteerd!

We kunnen een clubje beginnen. Zo heb ik hier Cactus, de egel. (Oorspronkelijk had ik hem Pluisje gedoopt, maar daar kreeg ik ruzie mee in de familie. Iets met koosnaampjes :oeps: ).

Ik heb hier een paar ongedierte-killers lopen. Eh, zelfs gedierte-killers). Maar Cactus wordt geïnteresseerd gevolgd en liefdevol beloerd :piew: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ja, die muis heeft zeker lef Diana. Of zou hij het gewoon gevraagd hebben aan de nakers? Ik vind het echt zo raar!

Oh Perle wat apart. Ik had dit dus nooit van mijn honden verwacht. Buiten zijn het echte jagers.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Hier loopt ook een muis (gegarandeerd meer dan 1, maar ik zie er maar 1)
Maddie zit er achter aan als het zo schikt. Als ze er geen zin in heeft laat ze hem mooi lopen.
Maar ze heeft er al 3 vermoord. Die propt ze dan achter haar matras. Want anders eet Fitz ze op. Dus geen liefdevolle blikken.
Wel verbaasde trouwens, de muis loopt praktisch over Fitz heen als die op de vloer ligt te pitten. Die domoor schrikt zich aldoor het leplazerus. Het zijn echt brutale mormels, die huismuizen.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Hier geen vertederde honden maar twee honden die in jachtmodus schieten. Ik moet zeggen, samen met je honden op jacht zijn naar een muis die zich onverstandig ver van zijn veilige haven heeft gewaagd is bijzonder intrigerend om te doen. Honden aansturen om aan de ene kant te blijven terwijl jij hem vanaf de andere kant laat schrikken. Noa is slecht in vangen, maar Ninthe heeft er ondertussen een tiental te pakken gekregen (en de muizenval nog eens een tiental, voordat ze besloten uit mijn woonkamer te blijven).
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier geen huisongedierte en denk dat m’n enige huishond er wel raad mee zou weten.

De terreinhonden en overige als ze loslopen draaien hun poot niet om voor muisjes, mollen, ratten, konijnen en een incidentele kat.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Wat grappig eigenlijk :LOL:

Hier geen idee wat ze zouden doen als het in huis zou lopen, de enigste die jaagt is Dirk, denk dat Truus en Madam het ook wel lief zouden vinden. :wink:
Afbeelding
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

Domor schreef:Ik moet zeggen, samen met je honden op jacht zijn naar een muis die zich onverstandig ver van zijn veilige haven heeft gewaagd is bijzonder intrigerend om te doen. Honden aansturen om aan de ene kant te blijven terwijl jij hem vanaf de andere kant laat schrikken.
Ik zie het zo voor me :LOL: .

Dàt is pas leider van de roedel zijn :mrgreen: .
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yara »

Haha, ik zie het helemaal voor me. Volgens mij hebben ze die muis gewoon zelf als huisdier geadopteerd :LOL:

Misschien moet je de muis naar buiten jagen, dan gaan ze er vast wel achteraan. Hier ook niet echte jagers. Yara maakt wel regelmatig in de stal een muis dood, maar daarna kijkt ze er niet meer naar om, ze eet ze niet op. De andere 2 ook niet. Maar als er een in huis zou lopen dan denk ik toch wel dat ze die gaan pakken. Tenminste dat hoop ik wel.
Afbeelding
YvetteJ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruaanse Naakthond, Toypoedel
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door YvetteJ »

Wij hebben ook af en toe muizen maar ze zitten vooral mij heel dom aan te kijken als ik roep dat er een muis is en ze er achteraan moeten :zweep: :piew: Als ze die muis dan überhaupt ooit al eens opmerken gaan ze er wel achteraan maar veel te traag.

Het enige dat hier werkt is zo'n supersimpele goedkope val en van die zakjes rattengifpasta. Dat laatste had ik zo'n kind en dierveilige doos bij gekocht maar die doos werkt voor geen meter dus met gif wel echt uitkijken. Vallen mag je zo een heel scala aan soorten komen lenen, kun je ze allemaal uitproberen :mrgreen:
Groetjes Yvette

Chupa (2007)
Tobias (2008-2021)
Freek (2020)
ruygemoor
Zeer actief
Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ruygemoor »

een life trap met pindakaas werkt altijd goed, en verder alles afsluiten in tonnen, blik, glazen pot enz.
1 hondenbrok is goed voor dagen eten, laat staan een verdwaald hondenkoekje. kruimels zijn ook een tractatie.
ze moeten echt niks meer te eten kunnen vinden.
tip; jachtfretjes lenen, die zijn pas fanatiek. alleen de lucht van die beestjes schrikt ze al af. dagje rond laten huppelen in je huis en wat urine op de drempels smeren.
zo hielden wij ons houten vakantiehuis muis vrij.
werkt beter dan katten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”